Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 69

Onderwerp: Onduidelijkheden e-Tickets en Bagage

  1. Top | #11
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.

    Ik kon inloggen zowel bij KLM en DELTA maar bij geen van 2 een stoel vastleggen.

    Ik heb dus eerst met KLM gebeld waar ik te horen kreeg dat ik bij Delta de stoelen vast moest leggen, alleen de laatste vlucht van NY naar Amsterdam kan bij hun, maar pas over 2 weken als die ook binnen de 90 dagen zit.

    Daarna Delta gebeld in Amsterdam en die vrouw heeft op alle 3 de vluchten (amsterdam-atlanta / atlanta-orlando en orlando NY) alle stoelen vastgelegd zodat we naast elkaar zitten.

    Inchecken kan op KLM site omdat het een KL nummer heeft. Blijft ingewikkeld maar ja.

    Groetjes

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker Hannah's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    91

    Standaard Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.

    Bij ons was het zo dat ik telefonisch de vlucht bij KLM heb geboekt. Ik zag ook netjes bij KLM de boeking staan met de juiste vluchten. 90 dagen van te voren wilde ik de stoelen op de eerste vlucht vastzetten, wat niet lukte. Op de NWA-site ging dat wel. Daar moest dat dus. In je gegevens bij KLM blijft niks staan... 24 uur van te voren wilde ik inchecken op de KLM-site (overigens hebben bijna al onze vluchten een KL-nummer), maar dat lukte niet. Blijkbaar waren onze etickets niet gekoppeld aan het incheck-systeem.
    Inchecken op de NWA-site lukte ook niet vandaar...
    Pas alleen wel op als je bij het inchecken nog met stoelen gaat schuiven. Wij waren een beetje aan het schuiven en ineens moesten we voor onze oude stoelen extra betalen. Dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me... Dus incheck niet afgemaakt en KLM gebeld. De eerste die ik kreeg snapte er niks van en dacht dat het een fout in het systeem was, maar kon weinig anders... Toen nogmaals gebeld en toen kreeg ik een aardige mevrouw en die had binnen een paar minuten alles weer voor mekaar. Even opnieuw inloggen en weer verder inchecken!
    Ik vraag me alleen nog even af waar ik mijn binnenlandse vlucht (met alleen een NW, nu DL-nummer) moet inchecken. Ik gok dat het wel op de KLM-site kan... We zullen zien...

    Op onze etickets stond trouwens voor ons beiden dat we 2 koffers per persoon nog mee mogen nemen... Hoop dat dat ook lukken gaat... Zullen zien...
    Laatst gewijzigd door Hannah; 01-02-10 om 14:58.
    Groeten Hannah!
    ryanenhannah.blogspot.nl

  3. Top | #13
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.

    @Hannah

    Heb je op schiphol ingechecked of toch online?

    Ik zie wel dat ik bij Delta kan inloggen waar onze eerste 3 vluchten mee gaan. Daar zal ik dan ook wel moeten inchecken online. Ik zie nu wel daar alle stoelen staan die de mevrouw vanmorgen heeft vatgelegd, van haar kreeg ik ook meteen een itinery gemaild. De binnenlandse vluchten vind ik nog niet zo erg wat stoel betreft, maar de lange vlucht wel als je niet bij elkaar kan zitten (ivm kind).

    Ik hou het goed in de gaten tot we vertrekken of er ergens iets veranderd en anders bel ik meteen rechtstreeks dan word je ook meteen geholpen.

    Groetjes

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  4. Top | #14
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    28

    Standaard Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.

    Ik heb vandaag gesproken met D-reizen.
    Ik heb daarna keurig een mail gekregen dat e.e.a. voor me uitgezocht is.

    De vluchten worden allemaal door Delta uitgevoerd.
    Reserveringsnummer blijft hetzelfde.
    Ze sturen voor de volledigheid nog een mail met hierin de e-tickets.

    Er wordt ook gezegd dat als de vlucht wordt uitgevoerd door Delta dat ik dan ook de bagagevoorschriften van Delta moet volgen. Dit is tegen mijn principes in, ik heb ruim op tijd geboekt bij KLM en verwacht dan ook KLM condities.
    (Als ik een Volkswagen koop, ga ik ook niet akkoord als ik op afleverdag een Ford meekrijg).
    Dit gaat me op de terugreis 150$ kosten.

    Tevens weet D-reizen te vertellen dat ik maar 1 koffer mee mag nemen van max. 23 Kg. (Volgens Delta is dit 2 koffers tegen bijbetaling van 50€/$)

    Maw ik had beter niet kunnen bellen want alles wat ik wilde weten wist ik inmiddels al.


    Stoelen reserveren op de Website van Delta
    Inchecken bij Delta met bestaande Reserveringsnummer.
    Het oude KLM/NWA reserveringsnummer blijft geldig. (staat ook in de faq van Delta)
    Als je bij Delta inlogt krijg je ook het Delta nummer zien. (desnoods de itenary even afdrukken)
    Bagagerichtlijn van Delta aanhouden.

    Nooit meer bij D-reizen boeken ;-)

  5. Top | #15
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.

    Ik wist dat mijn vlucht door KLM en Delta uitgevoerd zou worden. Op zich helemaal geen probleem als je maar weet waar je moet zijn.

    Ik heb persoonlijk gebeld met Delta dan weet ik ook zeker dat ik 3 stoelen naast elkaar heb. Ik weet niet of die zomaar nog kunnen wijzigen? Online kon ik geen stoelen kiezen, want je krijgt geen map te zien.
    Delta heeft me zelf het itinery gemaild en zo staat het nu ook op hun site.

    Kreeg net van Ebookers een mail dat ik bij Delta online kan inchecken. Tja het is of bij KLM of bij Delta \\/

    Op mijn eticket stond al 1 koffer. Dus mochten we nou heel veel shoppen daar dan wordt het 1 koffer tegen betaling mee terug. Of 3x maximale trolley als handbagage.......

    Groetjes

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  6. Top | #16
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pumi1000 Bekijk Berichten
    Ik heb persoonlijk gebeld met Delta dan weet ik ook zeker dat ik 3 stoelen naast elkaar heb. Ik weet niet of die zomaar nog kunnen wijzigen?
    Ze zullen het niet snel 'zomaar' doen, want ze willen vast geen ontevreden klanten, maar formeel heb je geen recht op bepaalde stoelnummers tot je een boarding pass hebt gekregen. En zelfs dan kan de crew je vriendelijk verzoeken om, wanneer zij dat echt noodzakelijk achten, elders te gaan zitten. Zeker als je met een kind reist, doen ze hun uiterste best om de hele club bij elkaar te laten zitten. Maar je e-ticket is niet meer dan een vervoersbewijs , je hebt met de luchtvaartmaatschappij een overeenkomst om je op bepaalde data van A naar B te vervoeren.



  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker arie van urk's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    Urk NL
    Berichten
    65

    Standaard Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.

    Gister zijn wij weer in Florida aangekomen.

    Geboekt bij Delta ,gevlogen met KLM.
    Alle balie afhandelingen bij de KLM balie op Schiphol en maar een koffer per persoon.

    Geen problemen mee gehad .

  8. Top | #18
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.

    @teleton

    Bedankt voor je info. Voor mezelf is het niet zo erg, maar een kind van 8 zit liever niet naast alleen vreemden, vandaar dat ik toen de 90 dagen voorbij waren meteen heb gebeld. Ik weet helemaal niet hoe ver van te voren Delta stoelen vastlegd, bij KLM is dat 90 dagen. Maar ik werd vriendelijk geholpen op het nederlandse nummer van Delta.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  9. Top | #19
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    28

    Standaard Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.

    @ Arie van Urk (Een hele fijne vakantie !!!)

    Ik weet dat KLM de balie afhandeling op schiphol doet.
    Ik weet ook dat de huidige regels aangeven dat je 1 stuks bagage a 23Kg mag meenemen.

    Maar,, ik had Vorig jaar mijn vluchten al geboekt bij D-reizen, dit was destijds een KLM boeking. Als het nu nog steeds KLM vluchten waren geweest had ik nu heen en terug 2 koffers mee kunnen nemen zonder bijbetaling!
    Maar omdat de vluchten nu door Delta uitgevoerd worden moet ik betalen voor de 2e koffer. We gaan met 3 personen dus dit kost me 150$

    Daar heb ik me al bij neergelegd, je hebt als nederlandse consument toch geen rechten al helemaal niet bij D-reizen.

    Groet Rico

  10. Top | #20
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.

    Het 1 koffer beleid is al een tijdje... bij alle airlines
    Je hebt duidelijk niet laten printen voordat dit beleid inging. (Want alleen daarmee had je het kunnen voorkomen)

    Ik vind het wél een beetje slordig van D-Reizen dat ze je hiervoor niet hebben gewaarschuwd.
    Maar heel veel reisorganisaties doen dit niet... (zucht)
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •