Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 69

Onderwerp: Onduidelijkheden e-Tickets en Bagage

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    28

    Standaard Onduidelijkheden e-Tickets en Bagage

    Wij hebben vorig jaar Juni 3 tickets geboekt via D-reizen,

    Deze tickets waren door D-reizen bij KLM geboekt.
    Maar al snel bleek dat de vluchten door NorthWest Airlines werden uitgevoerd.
    Maar na de overname van NorthWest door Delta blijkt dat de vluchten door Delta worden uitgevoerd.

    Ik kan op de Delta site inloggen en mijn stoelen vastleggen, maar krijg vervolgens ook de mededeling dat mijn reserveringsnummer is gewijzigd.

    Hoor ik niet een nieuw e-ticket te krijgen van D-Reizen?

    Ook wil ik weten of ik me aan de bagagevoorschriften van de KLM of van Delta moet opvolgen. Ik heb immers KLM geboekt.


    D-Reizen was vandaag niet bereikbaar ivm met Drukte vandaar dat ik de vraag in het forum stel.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Rico

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.

    1 koffer per persoon 23 kg per stuk, (hetzelfde als bij KLM)

    Trouwens Aan de vluchtnummers kun je zien of het KLM, Delta, Air France is.

    Vluchtnummer van KLM beginnen met KL van Delta met DL

    Vaak staat er Vluchtnummer: KL<getal> - Uitgevoerd door Delta Airlines (nr. xxxxx)
    Indien er KL<getal> staat maar uitgevoerd door Delta Airlines
    Dan houdt je je aan de regels van KLM...

    Echter inchecken doe je wél bij de Delta balie en NIET bij KLM

    Dus in dit geval houdt je wat bagage betreft aan de KLM regels, maar het inchecken gebeurt altijd bij de uitvoerende luchtvaartmaatschappij.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  3. Top | #3
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enriekie Bekijk Berichten
    Hoor ik niet een nieuw e-ticket te krijgen van D-Reizen?
    Het mooie van een e-ticket is .... dat het een e-ticket is! Dus in principe geen papiertje nodig. Je kunt het waarschijnlijk wel printen vanaf de Delta-website. Heb je dat al geprobeerd?

    Wat het reisburo betreft had het hun m.i. wel gesierd als ze je op de hoogte hadden gesteld van de wijzigingen. Niet bij elke kleine wijziging, want dat is niet altijd nodig, dat maakt je alleen maar onrustig. Maar toch zeker enkele weken voor vertrek zouden ze e.e.a. nog even voor je kunnen controleren en je op de hoogte brengen van de laatste stand van zaken.

    Vraag anders even bij D-reizen wat hun procedures hierin zijn.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #4
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.

    Hoi,

    Ik heb hetzelfde. Maar ik krijg via Ebookers wel iedere keer een nieuw schema met nieuwe vluchtnummers. Eticket blijft gewoon hetzelfde (nummer).

    Wij hebben ook KLM geboekt, maar wordt uitgevoerd door Delta. Terug vliegen we wel met KLM.

    Hoe het inchecken gaat dat weet ik nog niet.......ik kan wel op de KLM site inloggen bij " manage mijn boeking" en daar staat ook alles.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    28

    Standaard Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.

    Ik heb van D-reizen wel een aantal vlucht wijzigingen gekregen in de mail maar sinds November 2009 is het vanaf D-reizen erg stil.

    Ik moest ook nog flink puzzelen omdat ik bij "Mijn Boeking" op de KLM site maar 1 vlucht zag staan. Namelijk "Detroit naar Orlando" en verder niets. Behoorlijk vaag dus!!

    Hierna op de Northwest site hetzelfde gedaan en toen werd ik automatisch doorgelinkt naar Delta. Hier stonden wel alle vluchten in (Amsterdam-->Detroit & Detroit-->Orlando plus retour vluchten). Ik heb wel alvast de stoelen vastgelegd.

    Ik heb inmiddels ook al een mail gestuurd naar de infodesk van D-reizen.
    Maar als de bezetting net zo goed is als hun Call-centre dan duurt het nog wel even voor ik een reactie heb.

    Het ergste vind ik nog dat ik misschien drie maal bagage kosten moet betalen voor de 2e koffer (op de terugreis ;-) )

    Ik probeer maandag ook nog even te bellen met D-Reizen.

    Ik laat dit maandag nog wel even weten.

  6. Top | #6
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.

    Het is ook een beetje onduidelijk.......ik heb ook 2 wijzigingen gehad, maar dat was alleen het vluchtnummer (north west naar delta) en de andere met een kortere overstap.

    Nu vliegen we alleen met KLM en Delta. Maandag ga ik ook weer inloggen en kijken of ik mijn stoelen bij KLM vast kan leggen (90 dagen van te voren). Die op de overstap bij Atlanta liggen al vast zag ik.

    Ik snap alleen niet dat als je boekt bij KLM en ook een KLM nummer hebt en er staat uitgevoerd door Delta dat je dan bij Delta in moet checken.....
    Daar kom je dus pas 24 uur van te voren achter waar je moet zijn :cry: of erg vroeg op Schiphol zijn.......Ik bel Ebookers ook nog ruim op tijd om even te vragen waar ik in moet checken.

    Groetjes

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    28

    Standaard Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.

    @pumi1000

    Ik weet dat als de vlucht door Delta wordt uitgevoerd dat je dan bij Delta moet inchecken.

    Probeer wel op te letten met je bagage als je vorig jaar al geboekt hebt. bij de KLM mag je dan namelijk de 2e koffer op de terugreis nog gratis meenemen bij Delta is dit 50$

    Wij vertrekken 16 maart wanneer vlieg jij?

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.

    Bij Delta inchecken op Schiphol, ga maar naar de KLM balies helemaal links want KLM handelt tegenwoordig alles voor Delta en NWA af op Schiphol.

    Wijst zich allemaal vanzelf daar verder en de koffers, volgens mij mag je ook nog 2 koffers mee nemen en die worden wel door gelabeld maar je moet ze wel even van de ene band naar de andere sjouwen in Detroit? (was het toch?)


  9. Top | #9
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.

    Wij vliegen 1 mei.

    Volgens mij is het ook gewoon bij KLM inchecken. Vluchtnummers zijn allemaal KL .... op de terugweg staat wel duidelijk 1x DL.....

    Echter de stoelen daar kom ik nog niet aan uit. Kan bij KLM kijken en op de Delta site kan ik ook inloggen, maar het stoelenschema is tijdelijk niet beschikbaar staat er. Vandaag zitten we op 90 dagen voor vertrek.

    Ik heb ebookers een mail gestuud dat ze morgen stoelen voor ons moeten reserveren 3 naast elkaar. Welke rij maakt me niet zoveel uit als we maar naast elkaar kunnen zitten ivm een kind dat meegaat.

    @Jeroen bedankt voor je info dat inchecken door KLM gebeurt.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  10. Top | #10
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.

    wij vliegen ook 1 mei ..geboekt delta uitgevoerd door KLM
    de vlucht zowel heen als terug ..
    de binnelandse vluchten atlanta /orlando en terug worden wel door delta zelf uitgvoerd.
    volgens mij moet ik wel gewoon op de site van delta inchecken
    op onze tickets staat wel bij elke vluchtnummer DL....
    Laatst gewijzigd door Michael66; 31-01-10 om 23:35. Reden: full quote eruit
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •