Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Onderwerp: Autohuur: Upgraden huurauto bij aankomst

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker Felix.Daan's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Waspik.
    Berichten
    26

    Standaard Autohuur: Upgraden huurauto bij aankomst

    Even een vraagje aan de kenners..

    Wij hebben dit jaar bij boeking van de reis een auto bij dollar gereserveerd (een compacte 4 deurs) stel dat we direct bij het afhalen van de auto willen upgraden naar bijvoorbeeld een midsize suv worden we dan een poot uitgedraaid of kan het voordelig uitkomen?

    Alvast bedankt voor een reactie.

    Felix

  2. Top | #2
    Florida Groupie Lindaa's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Bonita Springs
    Berichten
    251

    Standaard Re: Upgraden huurauto bij aankomst?

    Mijn ervaring is dat het aan de balie altijd duurder is...
    Life is one long insane trip. Some people just have better directions.

  3. Top | #3
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Upgraden huurauto bij aankomst?

    I.h.a. is het zo dat je een "arm & a leg" gaat missen als je ter plaatse upgrade.
    De mensen werken immers op provisie. Niks mis mee, maar hoe meer ze verkopen, hoe meer $$$.

    Je zou het nog kunnen proberen via degene waar je de auto geboekt hebt. Ons is dat via usareisen zonder kosten (behoudens de meerprijs van de grotere auto, natuurlijk) ook gelukt.

    Of anders, maar dat is natuurlijk een gok, hopen dat er geen compact staat, of één met een miniem defect, die je na een kwartier (rondje airport) weer wil omruilen :-)
    Dan willen ze je ook nog wel eens upgraden. Dus, lifehammer mee om de koplamp te bewerken ;-)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #4
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Upgraden huurauto bij aankomst?

    Aan de balie geeft men vaak aan dat een upgrade naar klasse x heel goedkoop is, slechts een paar dollar per dag. Mooi, denk je dan. Maar die paar dollar is exclusief:
    - Verzekeringen
    - Extra's
    - Benzine
    - en alle taxen daarover

    Alles bij elkaar moet dat dan nog maal het aantal dagen dat je daar bent en dan kom je gauw op vele honderden dollars extra uit.

    Had je dan toch maar meteen in NL een grotere auto gereserveerd voor een paar tientjes meer ..... :-&:-(

    (mijn mening - ervaring)

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker Felix.Daan's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Waspik.
    Berichten
    26

    Standaard Re: Upgraden huurauto bij aankomst?

    Thanx voor de reacties. We hebben gelukkig nog ruim de tijd om er over na te denken...

    Dussss..... niet aan de balie upgraden want ik wel lopend de vakantie doen en niet in een scootmobiel.....

  6. Top | #6
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Upgraden huurauto bij aankomst?

    Die kun je daar ook huren:
    http://www.scootorlando.com/
    http://www.scootarama.com/
    http://www.rentascooterinorlando.com/

    Nog meer: :scooter rent orlando
    En daar is zelfs al een topic over op het forum: Scootmobiel

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker Felix.Daan's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Waspik.
    Berichten
    26

    Standaard Re: Upgraden huurauto bij aankomst?

    Thanx Mike.....

  8. Top | #8
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: Upgraden huurauto bij aankomst?

    Iets te kort door de bocht mensen. Hun vaste upgradeprijzen zijn inderdaad hoger dan die via je reisagent thuis. Maar sluit ter plaatse onderhandelen bij de autoverhuurder ook niet uit. Het is mij meerdere keren gelukt. Dan bedenk ik eerst zelf een maximumbedrag dat ik per dag (of per week) kwijt wil zijn en gooi dat over de balie. Met een beetje heen en weer schuiven kom je er samen vaak heel goed uit, en rij je binnen de kortste keren fluitend met je bolide de zon tegemoet \\/:-\"
    Laatst gewijzigd door ekkie50; 30-01-10 om 13:05.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  9. Top | #9
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Upgraden huurauto bij aankomst?

    En heb je dat dan ook nog vergeleken met je reisagent thuis Ekkie?
    Ik heb het ook wel eens gehad dat ze inderdaad een prijs aanboden voor een auto en ik daar niet mee akkoord ging en dat er zo 100 dollar nog vanaf kon ofzo (voor 10 dagen autohuur). Alsnog toen niet gedaan en met een grote auto weggereden. Maarja, toen kon je nog een gok nemen als je economy had gekozen.

  10. Top | #10
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    170

    Standaard Re: Upgraden huurauto bij aankomst?

    Wij hebben de eerste 2x toen we in Orlando waren bij Dollar ter plaatse een upgrade genomen.
    Beide keren hadden we de goedkoopste klasse geboekt en de eerste keer stelde ze zelf voor om voor een x bedrag per dag een upgrade te nemen naar een midsize SUV.
    Wij zeiden gelijk nee en toen begon hij steeds lager te bieden en gingen we nadenken. Uiteindelijk bij $15 per dag akkoord gegaan (hier zaten geen extra kosten bij)
    Als we thuis geboekt hadden dan waren we veel meer kwijt geweest (dit was voor de "duitse" prijzen) Het jaar daarop hoopte we op hetzelfde maar toen vroeg hij niks.
    We hebben toen gezegd wat we het jaar daarvoor betaald hadden voor de upgrade en of dit weer zou kunnen. Hij ging het navragen en kwam toen dat het akkoord was.
    Ik denk dat het tegenwoordig met de prijzen zoals van USA-reisen.de niet voordeliger is om het daar te doen.

    Jackie



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •