Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 43

Onderwerp: Helikopter (proef)les

  1. Top | #11
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Helikopter (proef)les

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ekkie50 Bekijk Berichten
    Ik vind dit wel inspirerende informatie. Misschien ga ik het ook wel proberen. Ik was al van plan om weer eens bij Riegs te gaan schieten, maar vliegen is spannender, plus dat ik dan echt wat interessants kan melden in m'n toekomstige blog. Misschien kan ik het combineren, vliegen en schieten tegelijk :shock::shock:
    Ik zeg....DOEN!!!!!!
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  2. Top | #12
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Nbr.
    Berichten
    307

    Standaard Re: Helikopter (proef)les

    Heb inmiddels twee sites gevonden voor t vliegen in een WW2-trainer: kan bij Waldo's Wright en Warbirds Adventures, de laatste doet ook helicopters.

  3. Top | #13
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Helikopter (proef)les

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Ik heb ooit wel een proefles in een Cessna gedaan, hier op vv Teuge.
    Ik had in de tijd ook zoveel vragen over het hele vliegen, alles in en om de cockpit.

    Ik hoefde niet zo nodig mijn pilots license, maar wilde wel eens een vliegtuigje besturen.
    Ik heb 3x 1uur een cesna gehuurd met instructor(verplicht natuurlijk), de eerste keer samen met de instructor alles gedaan, de tweede keer deed ik alles al zelf, ja stijgen, landen, touch en go's, communicatie met de tower enz.
    De derde keer lekker rond de eilanden gevlogen en een motor failure nagebootst.
    Het enigste waar ik me niet in verdiept had was de navigatie, gelukkig dat de instructor dit wel begreep en mij zo veilig weer naar EYW (key west international airport) kon sturen.
    Het was echt geweldig en al mijn vragen waren beantwoord, ik heb wel voor dat ik dit deed een book gelezen (private pilot) en op de scanner meegeluisterd naar de airtrafic control.
    Ik hoefde dus niet de instructor te gebruiken om te vragen hoe je het vliegtuigje bestuurd enz.
    Ik moet zeggen dat het niet zo moeilijk is en een ervaring die echt de moeite en het geld waard was.
    In Key West betaalde ik $120/ uur alles incl, is dus iets meer dan voor een jetski en naar mijn mening dus spotgoedkoop.
    Laatst gewijzigd door Marcelg; 24-01-10 om 16:58.

  4. Top | #14
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Helikopter (proef)les

    Is zeker niet veel per uur!! Hier in Nederland zit je op ongeveer 90-100 euro voor een half uurtje met instructeur (proefles) voor een Cessna.

    Over de keys vliegen is helemaal mooi, zeker met helder weer. In principe vlieg je met types zoals de Cessna op zicht / herkenningspunten in het land, met navigatie bedoel je waarschijnlijk de denkbeeldige baan/route die je aan moet houden als aanvliegroute op EYW? Altijd sowieso makkelijk om bij je te hebben in een mapje als je wel je PPL zou hebben.

    In Nederland ben je nu zo'n 13000 euro kwijt voor een brevet en per jaar moet je natuurlijk wel een minimum aantal uren vliegen, anders mag je weer iemand mee laten vliegen die controleert of jij nog wel weet wat je hoort te weten/kunnen.

    Dus voor de meeste mensen is het een keertje proberen toch wel leuker dan 13k neerleggen.

  5. Top | #15
    Vaste Bezoeker tamaar's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    55

    Standaard Re: Helikopter (proef)les

    Hoi Hoi

    Wat gaaf om dit te kunnen doen.
    Ik wil het misschien wel kado doen aan mijn vriend in aug 2010.
    Wil hem dan een proefles helicopter geven.
    Maar wie weet waar ik in orlando dit kan doen? en waar ik dit kan reseveren.
    Ik ben niet zo goed in dingen opzoeken dus hoop dat jullie me een beetje opweg kunnen helpen.

    groetjes tamara

  6. Top | #16
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Helikopter (proef)les

    Zo ver had je niet hoeven zoeken hoor. Ongeveer 9 berichtjes naar boven :-({|= :mrgreen:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Website voor Gerrit; http://www.warbirdadventures.com/
    Tis maar een voorbeeld he, heb verder geen onderzoek naar andere prijzen gedaan.
    Kijk niet naar de vlieglessen in de warbirds, die zijn erg prijzig, denk dat het onderhoud daar nog wat meer van mag kosten.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker tamaar's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    55

    Standaard

    Hoi Hoi

    Bedankt voor de info. Ik had de berichtjes wel zitten lezen maar dacht eigenlijk dat het niet voor orlando was. Maar heb nu hulp troepen ingeroepen die wel goed zijn in engels, ik ben altijd bang dat ik het verkeerd lees en wat verkeerds bestel.

    edit:
    ik heb even verder zitten kijken. En kwam ook nog een paar leuke helicopter vluchten tegen. kwam een site tegen waar je zelf de helicoter mag besturen. Maar je heb ook helicopter vluchten waar je als gezin in mag, en dan een stukje boven de parken vliegt en waar je krokedillen vanuit de lucht kan zien.

    Het is een kadootje voor mijn vriend, maar weet nu niet wat leuker is? wat lijkt jullie het leukst??

    Groetjes Tamara
    Laatst gewijzigd door Michael66; 26-01-10 om 22:24. Reden: samengevoegd

  8. Top | #18
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Helikopter (proef)les

    Met z'n allen de helikopter in en een rondvlucht is denk ik goedkoper. www.orlandohelitours.com heb ik 'm bij gedaan, en dan de vestiging op de 192 bij de oranje mega-sinaasappel in de buurt. Krokodillen of alligators ga je niet vanuit de lucht spotten in de heli.

    Ik weet niet hoe gek je vriend is van alles wat met vliegtuigen en helikopters te maken heeft, maar als dat niet zo heel erg groot is, zou ik lekker de rondvlucht met z'n alleen doen ipv een proeflesje.

  9. Top | #19
    Vaste Bezoeker tamaar's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    55

    Standaard Re: Helikopter (proef)les

    Hoi Hoi

    Ja hij vindt helicopters en vliegtuigen wel gaaf.
    Maar het is niet zo dat hij er helemaal gek van is.
    Maar na dat ik dit forum zag dacht ik dit is wel heel leuk voor hem.
    Toen hij jonger was heeft hij ook een cursus zweefvliegen gedaan. en dan alleen omdat hem dat leuk leek.

    Het klopt dat de rondvlucht goedkoper is.
    Ze maken er wel reclame mee... voor de krokodillen of alligators.
    daarom sprak mij de rondvlucht meer aan.

  10. Top | #20
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Helikopter (proef)les

    Je kan ze vast in Gatorland wel zien liggen uit de lucht, maar gewoon in de 'sloot'? Moet je goeie ogen hebben.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •