Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 49

Onderwerp: Reisverzekering

  1. Top | #1
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Reisverzekering

    Ik had de zoekfunctie al gebruikt, maar kon niets vinden.

    Welke reisverzekering hebben jullie afgesloten voor Amerika reizen? Is een gewone reisverzekering met werelddekking voldoende? Vooral de medische kosten zullen hoger zijn daar en ik zag dat je bij sommige verzekeringen dat extra kunt nemen en bij andere niet.

    Alvast bedankt,
    Groetjes

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  2. Top | #2
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: reisverzekering

    Wij hebben een doorlopende reisverzekeing met werelddekking.
    Vraag me niet naar de extra's, want dat regelt de financieel directrice ;-)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #3
    Florida Groupie aggie's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    limburg
    Berichten
    298

    Standaard Re: reisverzekering

    Wij hebben ook een doorlopende reisverzekering met werelddekking en annuleringsverzekering. Bij navraag bij onze tussenpersoon, bleek dit goedkoper dan dit bij iedere reis apart te doen. Zelf weinig aan uitgezocht, maar fijn door een 'expert' laten doen!:-?

  4. Top | #4
    Stamgast hockey's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Groene Hart
    Berichten
    191

    Standaard Re: reisverzekering

    Wij hebben een doorlopende reis en annuleringsverzekering. Vorig jaar zijn we twee keer naar Amerika geweest en toen was het voordeliger om de werelddekking permanent toe te voegen voor 1 jaar.
    Dit gaan we 'maar' 1 keer en dan is het voordeliger voor ons om de werelddekking alleen te voegen voor de periode dat we in Amerika zitten. Op de site van de ING kun je redelijk makkelijk uitrekenen wat het goedkoopste/beste is voor jouw situatie.

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker r.theys's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Locatie
    Edegem (B)
    Berichten
    35

    Standaard Re: reisverzekering

    wij nemen altijd Mondial Assistance. Reeds 1 keer nodig gehad, perfecte service en afhandeling

  6. Top | #6
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: reisverzekering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hockey Bekijk Berichten
    Op de site van de ING kun je redelijk makkelijk uitrekenen wat het goedkoopste/beste is voor jouw situatie.
    Normaal neem ik ook altijd de tijdelijke reisverzekering van ING, maar nu kon ik alleen werelddekking terugvinden en niet extra medische kosten. Volgens mij valt dat al onder werelddekking dus heb ik ING ook mail gestuurd met die vraag, maar nog geen antwoord teruggekregen.

    Ik was benieuwd naar anderen waar die verzekerd zijn en of iemand een goede tip had.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  7. Top | #7
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: reisverzekering

    Wij zitten bij de Rabobank, en hebben dus Interpolis.
    Tot nu toe nog geen gebruik van gemaakt, dus geen ervaringen (gelukkig :-))
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    58

    Standaard Re: reisverzekering

    Zijn die medische kosten niet gedekt via je ziektenkostenverzekering? Ik ben gewoon verzekerd voor kosten die ik in het buitenland maak zowel tijdens reis als werk.
    Wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering via ABN-Amro lopen. Die is voor ons vrij gunstig en ik vind het ook wel makkelijk dat je automatisch alles hebt als je een keer een weekendje weg gaat.
    Ik zit minimaal twee keer per jaar wel buiten Europa dus doorlopen werelddekking is het gunstigst.

  9. Top | #9
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: reisverzekering

    Hallo, hier de doorlopende ANWB-afdeling voor alle akkefietjes en annuleringen. Ook niets op aan te merken, zelfs niet na drie gevalletjes schade, één annulering en één gevalletje ziekenhuis.......ops:.

    Of de ziektekostenverzekering de kosten in de VS dekt, is weer afhankelijk van de kleine lettertjes van de verzekeringsmaatschappij. Het is ook nog eens afhankelijk van het pakket waar je voor hebt gekozen........

    Heb je voor het eenvoudigste pakket bij de ziektekostenverzekering gekozen, dan bestaat de kans dat je alleen voor de kosten verzekerd bent zoals we in Nederland gewend zijn. In verzekeringstermen: Nederlands tarief of een in Nederland marktconforme vergoeding.
    In dat geval heb je zeker een aanvullende verzekering die alle kosten dekt. d.m.v. de reisverzekering nodig. Independer zegt hierover bij de uitleg van de reisverzekering: De dekking geneeskundige kosten is een aanvulling op uw zorgverzekering. Afhankelijk van uw zorgverzekering en uw reisbestemming is het aan te raden deze dekking mee te verzekeren. De hoogte van de vergoeding voor in het buitenland gemaakte kosten voor noodzakelijke medische zorg wordt bepaald door de tarieven die gangbaar zijn in Nederland. Het is daarom mogelijk dat u moet bijbetalen of dat u helemaal geen vergoeding krijgt van uw zorgverzekeraar. Een reisverzekering inclusief dekking voor geneeskundige kosten voorziet hierin.

    Heb je voor een uitgebreid pakket gekozen, dan is de kans groot dat de ziektekostenverzekering ook de kosten in het buitenland vergoed. Het is dus erg persoonlijk, wat heb je precies en wat heb je eigenlijk nodig? Een beetje puzzelaar komt er zelf wel uit en anders is het een leuk klusje voor de adviseur.



  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: reisverzekering

    Wij hebben de doorlopende reisverzekering volgens mij bi jde europesche lopen maar qua ziektekosten moet je toch oppassen zijn wij inmiddels achter.

    Je ziektekosten verzekering keert een bedrag uit wat maximaal ? % is van wat je in Nederland kwijt zou zijn, het percentage is afhankelijk van je polis.

    Je reisverzekering kan voor ziektekosten een maximaal bedrag hebben opgenomen of een andere beperking, helaas kom je er vaak pas achter als je iets hebt gehad en de schade/kosten claimt.

    Het zou eigenlijk wel een punt van aandacht moeten zijn aangezien de medische kosten in Amerika toch wel stukken hoger liggen dan in NL.




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •