Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 49 van de 49

Onderwerp: Reisverzekering

  1. Top | #41
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Reisverzekering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mariska77 Bekijk Berichten
    ...omdat in USA veel hogere bedragen worden geeist als je in een ellendige situatie komt en het is jouw schuld...
    Dat is waar, maar is een verschil tussen eisen en toekennen.
    Uitspraken van de Amerikaanse rechter zijn niet automatisch geldig in Nederland.
    Een eventuele vordering zal eerst door een Nederlandse rechter beoordeeld moeten worden voor er bv beslag kan worden gelegd en die gaat echt niet zulke bedragen toekennen.

    Schulden zijn nooit een reden voor strafvervolging

  2. Top | #42
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: reisverzekering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    Wij hebben de doorlopende reisverzekering volgens mij bi jde europesche lopen maar qua ziektekosten moet je toch oppassen zijn wij inmiddels achter.

    Je ziektekosten verzekering keert een bedrag uit wat maximaal ? % is van wat je in Nederland kwijt zou zijn, het percentage is afhankelijk van je polis.
    Dank je wel voor een halve hartaanval.:grin:
    Eerst mijn polis opgezocht en toen de Europeesche gebeld.
    Als je een Topdekking neemt bij hun zijn alle kosten ziektekosten gedekt in Amerika.
    Wij hadden deze dekking dus niks aan de hand maar af en toe is het goed om even wakker geschud te worden en weer alle feiten op een rijtje te zetten.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  3. Top | #43
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Reisverzekering

    Wij kwamen er ook pas achter na een wortelkanaal behandeling bij de tandarts die 'ietsje' meer kostte dan in Nederland.

    Nu had ik die toch laten doen ook als een deel niet verzekerd was maar het kan met andere dingen flink oplopen.

    En wij dachten ook goed verzekerd te zijn maar hebben het inmiddels beter nageplozen.


  4. Top | #44
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Reisverzekering

    Ik vond het ook belangrijk dat de medische kosten gedekt waren. Bij ING is bij werelddekking gedekt wat het kost in Amerika.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  5. Top | #45
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    201

    Standaard Re: Reisverzekering

    Bij interpolis kan je extra medisch kosten bijboeken, dus dat ga ik zoiezo doen, maar tot hoeveel moet je aansprakelijkheid ongeveer gedekt zijn?

  6. Top | #46
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    limburg
    Berichten
    51

    Standaard Re: Reisverzekering

    Wij zijn bij Verzekeruzelf, we hebben een doorlopende reis en annuleringverz. met extra ziektekosten.
    Deze hebben we reeds 2 maal moeten aanspreken.
    Een maal een ziekenhuisopname van $ 18.000 en nu de annuleringverz. i.v.m afbreken vakantie door ernstige ziekte van mijn moeder.
    Beide malen zeer goed en snel geholpen.
    Keken eerst ook niet zo nauw wat we hadden verzekerd, nu letten we wel beter op en lezen ook de kleine lettertjes.

  7. Top | #47
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisverzekering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marjoleinenrick Bekijk Berichten
    Bij interpolis kan je extra medisch kosten bijboeken, dus dat ga ik zoiezo doen, maar tot hoeveel moet je aansprakelijkheid ongeveer gedekt zijn?
    Veel mensen denken dat ze goed verzekerd op reis gaan als ze vooral maar goed bij verzekeren. Waarvoor of waartegen wordt maar al te vaak niet uitgezocht.

    Om te beginnen zou ik eerst uitzoeken hoe de lopende ziektekostenverzekering er uit ziet. Dekt deze alle kosten in de VS, dan ben je eigenlijk al klaar. Meestal is dit niet het geval. De voordeligste en beste manier is vaak om een aanvulling via de reisverzekering te nemen. Kies voor werelddekking en voor dekking van alle medische kosten.

    Voor wat betreft de aansprakelijkheid begrijp ik niet zo goed wat je bedoelt. Ansprakelijkheid voor...? Als het goed is heb je een WA verzekering, meestal is de dekking wereldwijd, je kunt dit in je polis nakijken. Ook de hoogte van de dekking vind je in je polis. Je bepaalt in veel gevallen zelf de dekking van deze verzekering. De premie is afhankelijk van de dekking. Tegenwoordig is een dekking van 2 miljoen gangbaar.

    In je reisverzekering is vaak een clausule opgenomen over de aansprakelijkheid voor schade aan een gehuurd of geleend huis. In de meeste gevallen is dit een aanvullende dekking, de schade valt immers ook onder de WA verzekering voor particulieren maar het bedrag kan beperkt zijn.

    Zoals je ziet, verzekeringen zijn individueel bepaald. Iedereen heeft weer andere verzekeringen, dekkingen, clausules etc. Een forum is niet de goede plaats om advies te vragen. Het enige advies dat algemeen geldt is: Kijk zelf waarvoor je bent verzekerd en bepaal vervolgens of en wat er moet gebeuren als je naar de VS gaat. Kies een grote, bekende, veilige maatschappij die je 24 uur per dag kan helpen als dat nodig is.



  8. Top | #48
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    201

    Standaard Re: Reisverzekering

    Dank je wel

    Ik ben het goed aan het nazoeken waar ik nu al precies voor verzekerd ben en of ik nog wat extra's nodig heb

  9. Top | #49
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Reisverzekering

    @Teleton

    .......Om te beginnen zou ik eerst uitzoeken hoe de lopende ziektekostenverzekering er uit ziet. Dekt deze alle kosten in de VS, dan ben je eigenlijk al klaar. Meestal is dit niet het geval. De voordeligste en beste manier is vaak om een aanvulling via de reisverzekering te nemen. Kies voor werelddekking en voor dekking van alle medische kosten...........

    Ben ik gedeeltelijk met je eens. Ik zou eerst eens kijken wat er via aanvullende pakketten op de ziektekostenverzekering mogelijk is.

    Ik heb zelf een aanvullend pakket met o.a. werelddekking tegen kostende prijs bij mijn ziektekostenverzekering. Daarnaast een reisverzekering ook via mijn ziektekostenverzekering, die precies op deze dekking aansluit.
    Eigenlijk alleen ongevallen, bagage, opsporing/overlijden enz.

    Knaapje



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •