Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 31

Onderwerp: Keys: Bijzondere plekjes/uitjes

  1. Top | #21
    Stamgast hockey's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Groene Hart
    Berichten
    191

    Standaard Re: Gezocht: bijzondere plekjes/uitjes op de keys

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcelg Bekijk Berichten
    wat dacht je er van om naar de dolfijnen speelplaats te gaan.
    Dolfijnenspeelplaats ?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-01-10 om 08:56. Reden: quote ingekort
    2005, 2007, 2008, 2010 , 2013 Florida 2009 NY 2009 Zuidwesten 2011 NY en Washington 2012 Denver en Yellowstone 2014 IJsland en Noordoosten 2015 van Florida naar NY

  2. Top | #22
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Gezocht: bijzondere plekjes/uitjes op de keys

    Dat is hoe wij het noemen, dolphin playgrounds, is zo'n 6 miles west van Key West, het is er zo'n 10 tot 20 ft diep en een witte zandbodem.
    Daar heb je de grootste kans om dolfijnen aan te treffen.

    Op weg er naar toe kom je ook langs een hele grote sandbank, heerlijk om uit te hangen, je hebt natuurlijk je koelbox mee met eten en drinken, ook daar is iets bijzonders, en dat is dat je dus in de golf van Mexico staat en niets van land om je heen hebt, blauw water wit zand en heel veel zon.
    Dit zijn de dingen die mij zo aantrokken in KW en waar ik het dus over heb als je mensen hebt die zeggen dat KW de moeite niet is, er zijn maar weinig plaatsen ter wereld waar het zo mooi is, maar kom nu eens van of blijf van Duval st weg en explore the oceaan, of die andere oceaan!
    Ook vrij bijzonder 1 eiland(KW) in twee verschillende oceanen.

  3. Top | #23
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Re: Keys: Bijzondere plekjes/uitjes

    Marcel,

    ik neem aan dat je dan zelf voor vervoer moet zorgen om daar te komen? Of gaat er een paar keer per dag een boot naartoe?

  4. Top | #24
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Keys: Bijzondere plekjes/uitjes

    Je moet wel een boot hebben of er eentje huren, heb je geen ervaring, dan kun je ook een captain bij je boot huur krijgen, kost je zo'n $100 voor een halve dag.
    De dolphin watch trips zijn er meer voor om alleen de dolfijnen te bekijken, die gaan verder niet lekker een dagje het water op en uithangen op een zandbank.

  5. Top | #25
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Re: Keys: Bijzondere plekjes/uitjes

    Kee, dan moet ik even kijken. Heb namelijk wel mijn vaarbewijs, maar enige wat ik gevaren heb is op het Gardameer.....8-[
    En als er veel zandbanken en bakens zijn..... dan denk ik toch dat ik er vanaf zie om zelf te varen, of wat is jouw ervaring/advies Marcel?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-03-10 om 02:31. Reden: full quote eruit

  6. Top | #26
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Keys: Bijzondere plekjes/uitjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chicco68 Bekijk Berichten
    Kee, dan moet ik even kijken. Heb namelijk wel mijn vaarbewijs, maar enige wat ik gevaren heb is op het Gardameer.....8-[
    En als er veel zandbanken en bakens zijn..... dan denk ik toch dat ik er vanaf zie om zelf te varen, of wat is jouw ervaring/advies Marcel?
    Als je je vaarbewijs hebt, dan weet je al meer dan menig Amerikaan, maakt het nog niet veilig natuurlijk, het is hier natuurlijk ook zo dat we vaar geulen hebben en die zijn aangegeven met rode en groene markers, tussen rood en groen is in principe de weg, en je blijft rechts op de weg, het gaat dus niet altijd op of rood of groen aan je rechter of linker hand ligt, dat heeft er mee temaken of je van open of naar open vaarwater toegaat.
    Moet je je niet druk overmaken, ik denk wel dat je een beetje zelfvertrouwen moet hebben en het gevoel voor een boot, sturen gaat langzamer dan een auto als je langzaam vaart, weten hoe je een anker uitgooit. (geloof me, gisteren komt er een boot terug en de klant zegt tegen mij I'm so sorry the anchor floated away, it did not do that the first time we used it) ehhhhhhhhhhhh.
    We maken heel wat mee, gelukkig nog nooit iets ergs gehad, ik denk ook dat dat komt omdat er zoveel meer ruimte op het water is dan op de weg.
    Wij zijn natuurlijk altijd erg behulpzaam met route planning en dan wel eerlijk gezegd iemand waar ik het gevoel bij heb dat zij niet tot de betere boot bestuurders behoren stuur ik liever naar een zand bank aan de Atlantische kant van Key West omdat dat allemaal diep water is.
    Ze komen dan dus niet in de buurt van de dolfijnen playground, al loop je ergens vast is er nog niet veel aan de hand, daar kom je gewoon levend vanaf, maar het maakt je dagje uit niet zo plezierig als dat we het voorkomen hadden kunnen hebben. Niet voor de klant en niet voor ons zelf. (Dan bellen ze ons ohh we zitten vast, ok waar bent u als u op de kaart kijkt naar de coordinaten? I don't know I see another white boat to the left of me, my answer:"Yep me too")
    Zoals je dus begrijpt is het belangrijk dat je heel veel plezier hebt en dat kan als wij je in de juiste richting wijzen en dat betekend soms dat dat niet in de richting is die je graag wilt, zegt niet dat je niet mag gaan waar je wilt, maar dat is op dat moment je eigen verantwoordelijkheid en achteraf kun je niet zeggen "but you said" pfffffff
    Genoeg gezegd, iedereen kan dus wel varen als men doet wat wij zeggen, wij regelen het zelfs zo dat je niet eens zelf hoeft aanteleggen, wordt allemaal gedaan voor je.

  7. Top | #27
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: Keys: Bijzondere plekjes/uitjes

    Het lijkt me echt geweldig om naar de dolphin playgrounds te gaan. Ik heb het nog nooit gezien, maar het klinkt fantastisch! Zo vaak in Key West geweest en nog steeds heb ik dingen op mijn verlanglijstje staan om te gaan zien en doen. Wie weet in mei...ik hoop dan weer naar Key West te gaan.

  8. Top | #28

    Standaard Re: Keys: Bijzondere plekjes/uitjes

    Ik zit nu nog in Florida en ik vond the Keys misschien wel het leukste van alles!
    Vooral het Bahia Honda State Park met het strand en de supermooie zee was echt net niet echt, zo mooi!! Heerlijk rustig ook trouwens op de maandag dat wij er waren.
    The Inn op Key West was ook mooi en op Big Pine Key zijn we gaan zoeken naar hertjes die we ook vonden, gewoon in een woonwijk! Als we ooit nog een keer gaan zou ik mij op dit eiland best een week vermaken met af en toe een uitstapje naar een van de andere eilandjes!
    Voor foto's e.d. zie evt onze site!

  9. Top | #29
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Keys: Bijzondere plekjes/uitjes

    Leuk verslag zeg!
    Wij gaan ook ieder jaar naar Melbourne, en vinden het er ook lekker rustig. Grappig he die puppy winkel, ik sta er iedere keer voor, en zou er zo 1 mee willen nemen. Helaas.....

    Bij the blue berry muffin in Melbourne kun je echt heel erg lekker ontbijten

    Blueberry Muffin The

    1130 N A1a Hwy, Melbourne, FL
    Tel: (321) 725-7117
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  10. Top | #30

    Standaard Re: Keys: Bijzondere plekjes/uitjes

    Ja het is hier inderdaad heerlijk rustig en echt heel erg mooi! Wat een huizen, we kwijlen ons suf!
    Bedankt voor de tip, misschien doen we dat deze week nog een keer! We zitten aan de A1A dus dat kan nooit heel ver zijn...



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •