Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 42 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 413

Onderwerp: Welk theme park / Welk attractie park??

  1. Top | #101
    Regelmatige Bezoeker Ivon's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    22

    Standaard Re: Advies gevraagd over pretparken (kleine kinderen)

    Wij vertrekken 20 september 2007 naar Orlando met ons zoontje van 2,5. Ik kan je dus nog niets vertellen over mijn ervaringen daar. Wel hebben we alle kaarten al in huis. Een 10 daagse hopper Disney pas bij American Estates. Na 1 week waren de kaarten binnen dus prima service, kosten € 232 p.p. en een 7 daagse hopper pas voor Universal, besteld via Universal site met korting Mastercard kosten $ 86,98 p.p. Wij hebben voor deze passen gekozen, zodat we kunnen gaan wanneer we willen. Per saldo is een 1 of 2 weekse pas vaak goedkoper dan een 1 of 2 daagsepas bij het park!
    Succes met de voorbereidingen!

  2. Top | #102
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Berichten
    23

    Standaard Enkele vraagjes: attractieparken

    Wij (dat zijn mijn echtgenote, onze 2 kinderen van 13 en 17 en ikzelf) gaan in de Paasvakantie 2008 naar Florida.
    Ben nu al enkele dagen op dit forum aan het lezen en heb al een heleboel nuttige tips verzameld.

    De vraag van wat je nu best in Orlando kunt doen is best een moeilijke, ben er dan ook nog niet uit wat wij de 6 dagen dat we daar zijn, zullen ondernemen.

    Weet er iemand wat de verschillen zijn tussen Disney MGM en Universal studio's, wat is het leukst voor de kinderen ?

    Al zeker op het lijstje: Magic Kingdom, Epcot en Sea World, maar dan ?

    5 Dagen parken is m.i. een maximum, dus er zal moeten geschrapt worden...

    En nu ik toch aan het vragen ben ... 20 jaar geleden was ik ook in Florida, de parken waren toen niet super-druk. Nu lees ik hier dat WDW tot 23.00u open is, heeft dat te maken met het kunnen verwerken van de stortvloed aan bezoekers ? Is het 's avonds rustiger dan tijdens de daguren ?

    Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door LSL; 30-09-07 om 22:26. Reden: toevoeging

  3. Top | #103
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Enkele vraagjes

    Het verschil is moeilijk uit te leggen maar wel voelbaar als je er bent. Qua attracties hebben beide parken veel te bieden. Universal (en met name Island of Adventures) bevat de wat spannendere attracties.

    Zie ook:
    http://www.universalorlando.com/parks_overview.html
    http://disneyworld.disney.go.com/wdw...MGMLandingPage
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #104
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Enkele vraagjes

    Je zou kunnen denken aan Busch Gardens daar is voor elk wat wils en prima te rijden vanuit Orlando. Busch Garden is een beetje een combi van Dierentuin/Safari/Attractie park.

    Je kan ook een combiticket nemen voor Busch Gardens en Seaworld dan ben je in ieder geval ook even uit de omgeving van Orlando geweest en bespaar je een beetje op de pretpark kosten.



    Overzicht Busch Gardens

  5. Top | #105
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Berichten
    23

    Standaard Re: Enkele vraagjes

    Mafo bedankt.

    Het is wel zo dat we in totaal 10 dagen in Florida gaan zijn, waarvan 6 in Orlando.
    Maar die 6 vind ik veruit het moeilijkst te plannen, het aanbod in Orlando is groot en duur.
    Dus wil je het beste (in ons geval vooral voor de kinderen, zelf zijn we helemaal geen pretpark fanaten).

  6. Top | #106
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Enkele vraagjes

    Je kan in ieder geval iets besparen door Combitickets te nemen van Parken, maar als je toch al naar Seaworld gaat $64.95 volwassenen $53.95 kinderen kun je ook een combiticket nemen met Busch Gardens. De prijs hiervan is $85 ongeacht de leeftijd.

    Ik ben al een aantal keer in Florida geweest en ben 1 keer in de meeste Disney parken geweest, terwijl ik in Busch Gardens vaker ben geweest.
    Busch Garden bied in 1 park gewoon voor ieder wat wils, mooie tuinen, informatie over de natuur in Florida maar ook zeker de nodige pretpark attracties. Een ander voordeel is, dat het er over het algemeen iets rustiger is dan de pretparken in Orlando.

    Overigens kan je Seaworld de 2e dag gratis bezoeken als je, je ticket laat valideren bij de servicebalie vlakbij de ingang. Dit kan je doen tot 13 dagen na je eerste bezoek, misschien handig om te weten.
    Laatst gewijzigd door mafo; 30-09-07 om 22:57.

  7. Top | #107
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Enkele vraagjes

    Aangezien ik begrijp dat het voor de kinderen de eerste keer is, zou ik mij toch merendeels richten op Disney.
    Ik weet het, de andere parken zijn ook geweldig, maar Orlando's hoofdattractie is en blijft toch altijd Disneyworld.
    Je geeft zelf al aan dat je ook naar Seaworld en Universal wilt, dan zou ik de overige dagen toch echt voor Disney kiezen.
    Magic Kingdom is uiteraard een must de eerste keer, de overige parken zou ik ter plaatse beslissen.
    In ieder hotel liggen uitgebreide folders van de Disneyparken, wat het uitzoeken veel makkelijker maakt.
    Eric

  8. Top | #108
    Stamgast
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard Re: Advies gevraagd over pretparken (kleine kinderen)

    Hoi,

    onze dochter van 3 is helemaal gek van Dora the Explorer, is zij te vinden in de parken van Disney of Universal?

    Ik zag vorig jaar wel the Nickolodeon Suites aan de IntlDrive, maar we vonden haar toen nog te jong...

    Groet Harold

  9. Top | #109
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Advies gevraagd over pretparken (kleine kinderen)

    Dora kun je in Universal Studios vinden..
    Zie ook hier:

    Op de foto met een Disneyfiguur!
    Op de foto met een niet-Disneyfiguur!
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #110
    Regelmatige Bezoeker stippie's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Gemert, Brabant
    Berichten
    49

    Standaard Re: Advies gevraagd over pretparken (kleine kinderen)

    Als je de tijd kunt vinden (en natuurlijk het geld) zijn ze allemaal de moeite waard.
    Voor de kleinere kindertjes is Magic Kindom, Seaworld en Bush Gardens in Tampa aan te bevelen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •