Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 42 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 413

Onderwerp: Welk theme park / Welk attractie park??

  1. Top | #81
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Even een paar aanvullingen van het eegaatje:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chantalgouda
    Wij zijn in 2000 ook met ons 7 maanden oude zoontje naar Orlando geweest. We zijn inderdaad naar green meadows petting farm geweest. Erg leuk voor de allerkleinsten en heel anders dan wij een kinderboerderij kennen.
    Onze zoon (Steven) vond het erg leuk. Was al vaak naar een kinderboerderij geweest hier in Gouda en dus wel wat gewend. De Amerikanen daar zijn wel erg bezorgd om veiligheid. Toen wij wat dicht bij een kip kwamen wa het al gauw "please be careful" en zo.
    Het ziet er overigens heel anders uit dan een kinderboerderij in Nederand: meer een rondleiding langs een aantal omheinde delen waar dieren "uitgestald" zijn. Wel een leuke dag-attractie, maar redelijk duur ($ 22 per persoon). Zorg dat je een coupon hebt voor een paar dollar korting.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chantalgouda
    Verder zijn we bij Sea world geweest. Een grote uitvoering van Dolfinarium Harderwijk en ook dat was leuk voor Steven. We zijn wel 2 keer een halve dag geweest zodat het te overzien was. Vaak kan je je kaartje inwisselen voor een kaartje van 2 dagen. Gewoon na de ingang.
    Voordat we naar Florida gingen waren we al een keertje naar Harderwijk geweest, en Steven stond bij de dolfijnenshow van pret te springen op schoot. Daardoor was de keuze voor SeaWorld voor ons gemakkelijk. Steven heeft daar dan ook veel plezier gehad. Ook hier waren we rond negen uur in het park en om een uur of twee / drie weer weg naar het hotel voor een slaapje. Bleek een goede keus als dagindeling.
    Tegenwoordig kun je je dagkaart inwisselen voor een kaartje dat 7 dagen geldig is (zeven achtereenvolgende dagen vanaf de eerste dag dat je 'm gebruikt). Onze ervaring is dat we met ons kleine kindje liever twee of drie korte dagen naar een park gingen, om een uur of twee / drie naar het hotel voor een slaapje en dan eventueel aan het begin van de avond nog wat shoppen of zo. Een slaapje tussendoor in de buggy kan ook wel, maar haalt het niet bij de rust van de hotelkamer. Dat geeft ook veel meer rust voor jezelf, is minder van "we moeten door" of zo. Gun jezelf ook vakantie, die heb je zeker ook nodig. Rust is voor iedereen goed!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chantalgouda
    Ook een (Disney) waterpark is een aanrader. Ook voor de allerkeinsten zijn er leuke dingen te doen en Steven vond ook de lazy river fantatisch op onze buik.
    Op mijn buik. En die poepbroek onderweg vergeten we maar eventjes voor het gemak .... :roll:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chantalgouda
    Wij hebben een honbalwedstrijd met hem gekeken (St-Petersburg) ...
    Dat duurt wel erg lang. Chantal is regelmatig met hem "op stap" geweest, want meer dan drie uur op één plek zitten is voor de meeste kleintjes wel wat veel. De ervaring van de vele beelden en het geluid zijn overweldigend, en vooral heel leuk. Indoctrinerend ook, want hij vind het nog altijd leuk (en heel "normaal") om elk jaar naar Tropicana Field in St. Petersburg te gaan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chantalgouda
    ... en de pier daar waar altijd erg veel pelikanen zijn en een aquarium binnen.
    Wij hebben in Nederland ook al veel dierentuinen en zo bezocht, waardoor Steven erg geinteresseerd is geworden in allerlei dieren. De pelikanen op de Pier zijn erg leuk, maar ook erg opdringerig als je ze eten wilt geven. Da's normaal, want die beesten weten precies wanneer iemand iets voor ze heeft en reageren daar op.
    Het aquarium op de Pier was altijd gratis, maar is dat sinds 2005 niet meer. De paar dollar entree is het toch wel waard, het is niet uitgebreid, wel leerzaam en leuk voor een half uurtje of zo.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chantalgouda
    Ook zijn de naar de racebaan in Daytona geweest , waar je met een treintje over het parcours kan en het strand van Daytona.
    Wat ik daar (binnen bij de Nascar-experience) het leukste vond was toen onze zoon een speelkameraadje had gevonden en die twee hard lachend over de vloer achter elkaar aankropen. Dat had overal kunnen gebeuren .... Het grote voordeel van deze "attractie" is dat het er nooit erg druk is (tenzij er een grote race is uiteraard). Je kunt er lekker je tijd nemen om alles te bekijken en kunt gemakkelijk je kindje eventjes los laten ronddolen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chantalgouda
    Ik kan me nog herinneren dat eigenlijk alles wel kan als je maar rekening houdt met de slaaptijden. Zo'n kleintje is al heel blij met alle indrukken.
    Rust en regelmaat. Dat is wat wij eigelijk die hele vakantie hebben proberen te doen en het heeft er zeker voor gezorgd dat we een leuke vakantie hebben gehad. Mijn (onze?) belangrijkste tip is dan ook om je vakantie niet te vol te plannen, je dag in te vullen rondom de rust (slaap) die je kindje nodig heeft. Het aantal beschikbare uren is daardoor misschien minder, maar je geniet des te meer van de tijd die je wel hebt. Niets "moet", alles kan een volgende keer ook nog wel.

    Geniet van je vakantie!!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #82
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    170

    Standaard

    Hoi Ellen,
    Ons zoontje is nu 3 en inmiddels 3x meegeweest naar Orlando. Mijn ervaring is dat het voor zo'n kleintje niet echt veel uitmaakt waar je naar toe gaat.
    Als er maar genoeg rekening wordt gehouden met slapen en spelen en eten.
    In de disneyparken heb je trouwens perfecte babyrooms. Daar kan je in alle rust de borst geven of een fles opwarmen, eten geven en luiers verschonen.
    Ons zoontje sliep gewoon in de buggie of in de rugdrager. We vonden Seaworld echt leuk voor hem.
    Ik zou dat liever doen dan een kinderboerderij waar je veel voor betaald en wat m.i. niet echt bijzonder is.
    Als je naar een waterpark gaat moet je wel zwemluiers meenemen want die zijn daar verplicht.

    Jackie

  3. Top | #83
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    29

    Standaard

    bedankt alvast voor jullie reacties. zelf zou ik ook graag weer terug willen naar seaworld, maar mijn man heeft het wel gehad na 2x. daarom op zoek naar alternatief. heb er ook al overgedacht om zelf met haar te gaan en de heren (mijn man en onze vriend) moeten dan maar gaan golfen.

  4. Top | #84
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Berichten
    25

    Standaard Welke pretparken?

    Wij zijn 4 dagen in Oelando en willen 3 parken bezoeken.
    Seaworld, Universal studio,s en een waterpark.
    Wat is de beste en goedkoopste optie.
    Wij zijn met 4 volwasenen tenminste kinderen 19 en 16 jaar
    Groetjes.

  5. Top | #85
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: pretparken

    Deze combinatie? Gewoon kaartjes kopen aan het loket!

    Voor Seaworld kun je goedkoper vantevoren via hun website kaarten kopen. Zie het Seaworld onderwerp op dit forum. Keyword "Lowes".

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #86

    Standaard Pretparken Orlando?

    Hallo,

    Wij gaan in November naar Florida. Wij willen in Orlando 3 pretparken bezoeken. Onze keus is gevallen op Bush Gardens en Sea World....maar het derde park staat nog niet vast.

    Wie kan ons helpen. Heb jij goede ervaringen met Islands of Adventure of Universal Studios? Zijn er misschien andere parken die de moeite waard zijn?

    Wie wil ons helpen?

    Alvast Bedankt!!!

    Gr. Lars

  7. Top | #87
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Pretparken Orlando?

    Welkom Lars. Orlando heeft een heleboel pretparken. Hier een keuze uit maken is erg lastig. Waar ben je naar op zoek? Achtbanen/Thrills? Dieren?

    Bekijk ook eens http://www.florida-vakantie.nl/
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #88

    Standaard Re: Pretparken Orlando?

    Wij zijn een groep van 5 personen van 25 jaar tot 27 jaar dus we zoeken eigenlijk veel variatie achtbanen, water maar ook bijv. goede filmthema's.

    Gr. Lars

  9. Top | #89
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Locatie
    Muiden
    Berichten
    82

    Standaard Re: Pretparken Orlando?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsfrissen Bekijk Berichten
    Wij zijn een groep van 5 personen van 25 jaar tot 27 jaar dus we zoeken eigenlijk veel variatie achtbanen, water maar ook bijv. goede filmthema's.

    Gr. Lars
    Dan is er volgens mij maar 1 antwoord mogelijk: Island of Adventure! Mooi park, geweldige sfeer, top-attracties. Je voelt je, alsof je onderdeel uitmaakt van een tekenfilm, maar dan wel eentje vol met actie en spektakel. The Hulk en Duelling Dragons zijn top-achtbanen, maar ook de overige attracties zijn geweldig. Twee heel mooie waterattracties, en nog een aantal die zo uniek zijn dat je ze nergens ter wereld tegenkomt. Ik wist het dus wel!
    Groetjes, Jacqueline


    Kijk op http://www.jasmino.blogspot.com/ voor onze reisverhalen.
    Kijk op http://www.pixagogo.com/jasmino voor onze foto's.

  10. Top | #90
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Pretparken Orlando?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsfrissen Bekijk Berichten
    Hallo,

    Wij gaan in November naar Florida. Wij willen in Orlando 3 pretparken bezoeken. Onze keus is gevallen op Bush Gardens en Sea World....maar het derde park staat nog niet vast.

    Wie kan ons helpen. Heb jij goede ervaringen met Islands of Adventure of Universal Studios? Zijn er misschien andere parken die de moeite waard zijn?

    Wie wil ons helpen?

    Alvast Bedankt!!!

    Gr. Lars
    Ook ik zou voor IOA kiezen, vanwege de thrill rides. Maar US is ook niet te versmaden, en daar zijn de rides en attracties gekoppeld aan bekende films, ook leuk. Dat is ook zo bij MGM, die is m.i. nog leuker, en dan voornamelijk om de Tower of Terror :mrgreen: . Maar IOA wint het bij ons =D>

    Misschien overbodig maar Bush gardens ligt niet bij/in Orlando, dus komt er een uurtje of 3/4 v.v. reistijd bij je pretparkbezoek. Dat je ´t maar weet.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •