Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Reisschema bem007: april/mei 2010

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker bem007's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Berichten
    23

    Standaard Reisschema bem007: april/mei 2010

    Hallo Allemaal,

    Graag jullie tips/opmerkingen op onze zeer-voorlopige planning voor onze florida trip.

    23 april: aankomen orlando
    24/27 april: verblijf aan de westkust, nog geen ideeen behalve salvador dali museum
    28/29 apri: everglades (is dit lang genoeg?)
    30 april/1 mei: miami
    2/4 mei; key west (hier op het forum gelezen dat we min 2 nachten moeten blijven)
    5/7 mei; oostkust: cape C e.d.
    8/15 mei; orlando, afgesproken met vrienden; huis delen, pretparken en shoppen!

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema april/mei 2010 tips gevraagd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bem007 Bekijk Berichten
    Graag jullie tips/opmerkingen op onze zeer-voorlopige planning voor onze florida trip.
    De planning is inderdaad nogal voorlopig, zeg maar embryonaal. Het wordt lastig om tips te geven voor de aankleding van de babykamer als je eigenlijk nog niet weet of het een jongetje of een meisje wordt. Je krijgt ongetwijfeld zinnige(r) tips wanneer je een wat 'rijpere' planning komt. Zelf vind het bijvoorbeeld lastig om in te haken bij "Cape C etc." omdat het toch erg algemeen is.

    Of iets 'lang genoeg ' is, hangt bijvoorbeeld sterk van de belangstelling en de activiteiten die daar mee samenhangen af. Sommige mensen gaan wandelen, fietsen, een boottocht maken, vissen....Anderen volstaan met een kort bezoekje aan een alligatorfarm. Weer anderen spreken over de Neverglades.......:-#

    Key West is ook een terugkerend onderwerp waar, hoe kan het ook anders, verschillend over wordt gedacht. Sommige Forumleden gaan er steeds weer terug en maken er iedere keer bijvoorbeeld weer de mooiste foto's en reisverslagen. Anderen hebben het na één nachtje wel gezien en vonden het erg lang rijden voor een zonsondergang. Voor Miami geldt hetzelfde, de een lust er wel pap van, de ander trekt weer snel verder. Ook over de parken, kusten en shoppen zijn zo topics vol geschreven.

    Wat er ook wordt geadviseerd, nergens lees je wat je 'moet doen', want de keuzes maak je natuurlijk zelf. In die zin is de voorbereiding voor een fijne Florida-vakantie voor velen gecompliceerder dan voor een trip naar de Westkust. En over gemaakte keuzes tipt en discussieert het in ieder geval gemakkelijker dan globale plannen.

    Belangrijkste en beste tip die je dan ook kunt krijgen: pik er een paar reisverslagen uit. En, als je dat misschien nog niet hebt gedaan, neem even de tijd om de forumnavigatie en de zoekfunctie te bekijken. Je zult zien dat de onderwerpen vrij goed gerubriceerd zijn. Zo kan je je reis gemakkelijk wat verder invullen en, als het nodig is, natuurlijk vragen stellen of verder discussieren over de verschillende onderwerpen.



  3. Top | #3
    Newbie Bosz's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Berichten
    10

    Standaard Re: Reisschema bem007: april/mei 2010

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bem007 Bekijk Berichten

    Graag jullie tips/opmerkingen op onze zeer-voorlopige planning voor onze florida trip.
    Zoals Teleton aangeeft hierboven is het natuurlijk erg persoonlijk waar je voorkeuren liggen. Wij vonden Key West inderdaad erg mooi, de everglades waren ook erg mooi, maar op een gegeven moment heb je dat wel gezien en ik denk dat je dat in 1 dag kan zien. Dat geldt ook voor Cape C. De Westkust vond ik persoonlijk mooier met Fort Myer, Sanibel en Tampa. En in Orlando kan je jezelf natuurlijk genoeg vermaken.

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker bem007's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Berichten
    23

    Standaard Re: Reisschema bem007: april/mei 2010

    Bedankt voor jullie reacties, het is idd een hele voorlopige. inmiddels zijn we na vele uren lezen op dit forum en in de reis verslagen een stuk verder, vanavond zal ik de uitgebreide versie er op zetten!

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker Peter en Cindy's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    35

    Standaard Re: Reisschema bem007: april/mei 2010

    Hoi bemoo7 hoe kom je zo aan die naam? als ik vragen mag?
    Doet mij namelijk herrineren aan 1 van me voormalige werkgevers.

    Gr Peter
    Laatst gewijzigd door Michael66; 27-01-10 om 10:51. Reden: full quote eruit

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker bem007's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Berichten
    23

    Standaard Re: Reisschema bem007: april/mei 2010

    hi Peter, dat zijn mijn initalen en mijn inlognummer bij mijn eerste baas :-)
    groetjes Barbara

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker bem007's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Berichten
    23

    Standaard Re: Reisschema bem007: april/mei 2010

    nieuwe reisschema:
    aankomst in Orlando Auto ophalen, walmart voor inkopen
    Orlando-Tampa-St Petersburg Bush Gardens -Fort Desoto Park,Salvadore Dali,de Pier, michaels en jo-anns voor scrapspullen
    St Petersburg-Fort Myers Myakka River State Park
    Fort Myers-Naples Miromar Outlets in Ernesto – Airboat tour
    Naples-Key West Airboat Tour/shark valley
    Key West http://www.evergladessafaripark.com/tours.htm
    Key West-Miami Kajakken
    Miami (Everglades)
    Miami (Everglades)
    Miami wedstrijd van ?
    Miami Dolphin mall Miami
    Miami Metro ZooMiami-
    Fort Lauderdale Sawgrass Mills Mall (FTD) Fort Lauderdale-Cape Canaveral
    Cape Canaveral Kennedy Space Center Meritt Island
    Orlando Villa sleutel ophalen -Marcel/Esmay ophalen (ETA 23:00 locale tijd) wimp a doodle voor scrapspullen, wallmart om inkopen te doen, beetje strand
    Orlando Animal Kingdom
    Orlando Magic Kingdom
    Orlando SeaworldOrlandoEpcot
    Orlando Disney Studio's OrlandoMidgetgolf, florida mall (build a bear en mm's store)
    Orlandouitrust en inpakdag, car parade in old town
    Vertrek
    Aankomst in 020

    De week in orlando huren we samen met vrienden een villa, we denken erover om dit ook in miami te doen, als iemand hier tips voor heeft?

    De vorige keer dat we aan de westkust waren is het niet gelukt om bij olive garden te gaan eten, dus die staat deze keer weer op de verlanglijst, daarnaast willen we bij hardrock cafe eten in de laatste week als onze vrienden er zijn.

    Tips zijn van harte welkom, de tickets zijn geboekt maar verder staat nog niets vast!

    Bedankt alvast! Barbara
    Laatst gewijzigd door Michael66; 27-01-10 om 08:34. Reden: lettertype

  8. Top | #8
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisschema bem007: april/mei 2010

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bem007 Bekijk Berichten
    wimp a doodle voor scrapspullen
    Bedoel je Whim So Doodle? Dan heb je een probleem, want dat ligt zo'n twee uur rijden vanaf Orlando in St. Petersburg. Er zijnin/rond Orlando wel andere scrapbook stores te vinden, kijk maar eens hier: http://floridaforum.nl/showthread.ph...light=scrap%2A

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker bem007's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Berichten
    23

    Standaard Re: Reisschema bem007: april/mei 2010

    Oeps en Oeps! bij de verkeerde plaats neergezet en verkeerd gespeld ](*,)
    Maar ik bedoel wel Whim So Doodle en we gaan gelukkig ook naar St. Petersburg. Ga die ander topic gelijk printen!!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 27-01-10 om 10:56. Reden: full quote eruit

  10. Top | #10
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema bem007: april/mei 2010

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bem007 Bekijk Berichten
    Fort Lauderdale Sawgrass Mills Mall (FTD) Fort Lauderdale-Cape Canaveral
    Cape Canaveral Kennedy Space Center Meritt Island
    Orlando Villa sleutel ophalen etc.
    Orlando Animal Kingdom
    Orlando Magic Kingdom
    Orlando Seaworld
    OrlandoEpcot
    Orlando Disney Studio's
    OrlandoMidgetgolf, florida mall (build a bear en mm's store)
    Is dit zo'n beetje de bedoeling? Of willen jullie Disney's Hollywood Studio's, de Midgetgolf en de Mall op één dag doen omdat ze op één regel staan? Seaworld en Epcot staan in jullie schema ook op één regel; het is toch niet de bedoeling om dat op één dag te doen? Wat het ook is, het programma is erg druk. Hoe leuk ook, vijf dagen achter elkaar naar een themapark is zelfs voor zwaarverslaafden een behoorlijke uitdaging. Ik mis de dagen in jullie schema, dus kan zo niet zien of je de juiste dag naar DHS gaat voor wat betreft de afsluitende show Fantasmic.

    Ik weet ook niet waar jullie vrienden vandaan komen, maar als ze om 23:00 uur uit Europa aankomen, hebben ze een behoorlijk lange dag gehad. In dat geval moeten ze ook nog langs Customs & Immigration, wat toch al snel een uurtje kan duren voor ze buiten stappen. Een dag in MK op de dag na aankomst zie je niet zo vaak. Maar in Orlando is niets onmogelijk....





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •