Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 12 van de 12 EersteEerste ... 2101112
Resultaten 111 tot 120 van de 120

Onderwerp: Koud in Orlando

  1. Top | #111
    Stamgast cant51's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    214

    Standaard Re: Koud in Orlando?

    Zijn gisteren terug gekomen van 3 weken Orlando 1 1/2 dag echt regen gehad, wel veel meer bewolking dan andere jaren, en regelmatig aan het eind van de dag een harde bui van hoog uit een half uur, maar wel constant boven de 30 graden, dus lekker om buiten te zijn !! en ach 30 gr.met bewolking in Florida is altijd beter dan de kou in Nederland :-).
    Laatst gewijzigd door cant51; 29-09-12 om 13:41.

  2. Top | #112
    Regelmatige Bezoeker tinkerbel60's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Locatie
    Barendrecht
    Berichten
    22

    Standaard Re: Koud in Orlando?

    Oh oke dit stelt mij toch gerust,want als je deze voorspelling voor Nederland zou zien betekend het vaak heel de dag regen.
    Nou nog 9 dagen en we gaan,kan niet wachten.

  3. Top | #113
    Stamgast cant51's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    214

    Standaard Re: Koud in Orlando?

    Zou zo weer met je teruggaan :-), je ziet op de div. weersides vaak bv 50% kans op regen, alleen mijn ervaring is dat de regen kansen in Florida erg plaatselijk zijn je kan soms de regen op afstand zien vallen en op de paats waar je zelf bent het volledig droog houden, gewoon lekker genieten, dun regenjasje of poncho mee (zal je zien blijft het droog :-). Heel veel plezier in FLORIDA.
    Laatst gewijzigd door cant51; 29-09-12 om 15:25.

  4. Top | #114
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Koud in Orlando?

    Ik meen, dat het 2 jaar terug in oktober was, dat ze bij het vliegveld letterlijk verzopen.
    Ik wist niet wat ik zag 's avonds op TV.
    Ik zat in de buurt van Kissimmee en heb geen druppel gezien.

    Ik ga nu al wat jaren in oktober naar Florida en heb altijd prima weer gehad.
    Best wel af en toe een bui(tje), maar boven zo'n 25 graden.
    Laatst gewijzigd door knaapje; 29-09-12 om 15:25.

  5. Top | #115
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    Londerzeel, BELGIUM
    Berichten
    94

    Standaard Re: Koud in Orlando?

    Ze hadden voor de voorbije week op CF13news iedere dag 50% kans opgegeven voor centraal Florida.
    Ik kan zeggen we op een beetje regen donderdag late namiddag (en bijhorende knallende onweer) hier niet zoveel gehad hebben.
    (We waren gisteren/vrijdag overdag wel niet thuis, dus weet niet wat het dan gedaan heeft).

  6. Top | #116
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Koud in Orlando?

    Wij hebben de afgelopen 2 weken prima weer gehad in Kissimmee. De laatste week ook erg warm (30+). Regen is in Florida niets raars, soms regent het een aantal minuten en soms de hele dag. Koud wordt het er meestal niet van, wel als je nat de airco in gaat! Ik heb vakanties gehad met heel weinig regen en ook dagelijks maar dan heel even in de middag. Zelf vind ik het snel "te koud" van november t/m februari. Maar ik geloof dat de meeste mensen dat niet met mij eens zijn (maar ik vind 30 graden dan ook heerlijk en dat is misschien ook niet normaal). Ik heb in januari meerdere keren dagen gehad waarop het maar 14 graden was. Het voorjaar (april t/m juni) is het meest ideaal als je van warmte houdt en weinig regen (maar geen garanties!). Zoals eerder opgemerkt, het kan in WDW regenen en in Kissimmee droog zijn dus de regen is vaak erg plaatselijk en de voorspellingen daardoor niet altijd bruikbaar.

  7. Top | #117
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Koud in Orlando?

    Wij zijn donderdag thuisgekomen na 17 heerlijke dagen in Florida. We hebben 1 x een middagje regen gehad en verder heel af en toe een buitje met onweer gehad in de namiddag of avond. Ik zou me niet zo veel zorgen maken het komt vast goed. Zou ook best met je willen ruilen ;-)

    Alvast veel plezier en geniet ze!
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  8. Top | #118
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Assen, Drenthe
    Berichten
    32

    Standaard Re: Koud in Orlando?

    Tijdens mijn bezoek aan Florida tijdens de laatste kerstdagen en jaarwisseling heb ik zomer als winter mogen meemaken (qua temperatuur) in de 2 weken dat ik daar was. De warmste dag was 1e kerstdag met zo'n 28 graden, volgend door oud en nieuwjaarsdag 26 graden. Maar de nacht van 2 op 3 en 3 op 4 januari waren "koud" te noemen. Sterker nog er was sprake van lichte vorst (-1 a -2) Op 3 januari was het ook niet warmer dan 9 graden buiten (overdag). Rond mijn vertrek (op 7 januari) was het weer opgewarmd en was het weer rond de 22 graden.
    13th USA Trip: 30 december 2013 t/m 16 januari 2014
    Volledige reis zal zich in Florida plaatsvinden, wel een speciale reden om deze keer heen te reizen.

  9. Top | #119
    Vaste Bezoeker Thrypa's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Grobbendonk, België
    Berichten
    106

    Standaard Re: Koud in Orlando?

    Ik dacht vorig jaar ook 'Ooh jee..' toen ik de weervoorspelling zag. Elke dag gewoon 't-storms' dus dacht dat onze vakantie letterlijk in het water ging vallen.
    Maar niets was minder waar. We hebben zelden een regen gezien en als het regende was het een paar minuutjes motregen. Dat was toen in september.

    Nu weer net 2 weken terug van Orlando en the Key's. Idem met de regenvoorspellingen (altijd bewolkt en regen) en uiteindelijk 1 dag zware buien gehad. Dus toen zijn we zwaar gaan shoppen in de Sawgrass Mill Mall in Miami :P
    Af en toe wel wat meer bewolkt dag, maar eigenlijk fantastisch weer!

  10. Top | #120
    Vaste Bezoeker oma van tijn's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    nijmegen
    Berichten
    96

    Standaard Re: Koud in Orlando?

    prima tijdverdrijf ;-) en je moet toch iets



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •