Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 12 van de 22 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 215

Onderwerp: [Reisverslag] Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

  1. Top | #111
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Zondag 28 Feb. 2010

    Het is de dag des Heeren volgens een goed deel van de aardbewoners, maar voor ons is het gewoon het middelpunt van onze vakantie. We zijn halverwege.
    En ook een omslagpunt, want het is afgelopen met luieren, lanterfanteren en doelloos winkelen, iets wat overigens altijd weer een aantal plastic tasjes oplevert.
    Vanaf vandaag worden we actief ……. We gaan naar Bithlo, voor de All Harley Dragraces.

    En ook de rest van de week zal in het teken van lawaai staan, want behalve een paar heen en weertjes na de diverse hotspots van Daytona Bike Week staat er ook nog een bezoek aan Rieg’s Gunstore op het programma.
    Maar dat is later. Deze Zondag laat bij het krieken al een strakblauwe lucht zien, waar links van ons zwembad tegen zevenen langzaam een zonnetje naar boven komt. Het wordt een mooie, zonnige, edoch wat koude dag. Wel insmeren, dus.

    We moeten op tijd weg want we willen de officiële opening van de finaledag zeker niet missen. Het gebed om veiligheid van rijder en toeschouwer en de daar op volgende Star Spangled Banner bezorgen ons altijd, hoewel zeker niet gelovig, kippevel.
    Nu is het evenement dit jaar weer terugverplaats van Gainesville naar Bithlo, een klein plaatsje net buiten Orlando waar zich de Speedworld bevind, dus dat scheelt ons vandaag zeker 100 mijl v/v, en kunnen we wat later dan anders weg.

    Dus tollen we rond half elf via de 417, 408 en SR50 naar de Orlando Speedworld waar we ruim op tijd zijn voor de rituelen en een memoryrun voor een racefan die onlangs overleden is. En dan begint het geweld van de TopFuel, de giganten. Daar zijn we voor gekomen, en we genieten dan ook met volle teugen.



    De eerste run is ook gelijk de meest spectaculaire van de dag. De rode motor op onderstaande foto gaat er als een speer vandoor, maar ergens op een kwart van de kwart mijl raak hij de controle een beetje kwijt en neigt sterk naar links.
    Zo sterk dat hij naar de middenberm toe gaat en er zelfs overheen zodat hij een paar van de oranje conussen, die er staan voor de tijdwaarneming, aan flarden rijdt. Een moment waar je hart van overslaat bij die snelheid.
    Gelukkig gaat zijn concurrent op de gele motor net iets harder, zodat die er geen hinder van heeft en uit eindelijk met 203 mijl p/u (327 km/pu) en in minder dan 7 seconden de kwart mijl (400 meter) afrondt.



    Daarna volgen de andere klasses, ProFuel, Eliminator etc. etc. waarvan ook de kwalificaties nog afgewerkt worden, die normaal op Zaterdag verreden zouden zijn, maar waarbij de aanhoudende regen roet in het eten gooide.
    En dus is het een lang programma, voor ons een beetje te lang(dradig). Dus wandelen we wat in de pits om de machines van dichtbij te bekijken.
    En dat lukt prima in het stralende zonnetje, wat vergezelt wordt van een heerlijk briesje. Om een beetje gelijkmatig bruin te bakken verhuizen we na de rondgang door de pits naar de tribune aan de overkant, waar we nog een tijdje blijven zitten.



    En dan vinden we het tijd om op te stappen. De zon is zo aanwezig dat we nog even willen profiteren van ons zwembad, alvorens we de maaltijd gaan gebruiken.
    Die zal vandaag verzorgd gaan worden door de koks van Fridays. Daar zijn we, dankzij Longhorns, deze vakantie nog niet geweest, dus wordt het tijd.
    We eten wat vroeg, want we hebben nog een speciale opdracht. Beiden storten we ons, uiteraard, op de Jack Daniels gerechten, waar ik tot mijn grote vreugde een nieuwe combi op de kaart vindt, Angus Steak & Shrimps.
    Die laat ik me prima smaken, net als Marion haar Flat Iron Steak.

    Vermeldenswaardig is nog dat we deze week voor de tweede keer zo, zonder wachttijd, kunnen doorlopen. Toch een voordeel als je maar met z’n tweeën bent.
    Maar dat is na vanavond afgelopen, want na een snel bakkie pleuâh gaan we naar het grote vliegveld van Orlando, MCO. Daar komen namelijk onze logees voor een week aan, mijn beste vriend Fred en zijn Suzette (dat rijmt).
    Marion en mijzelve verheugen ons er al op, en dat geldt ook zeker voor de “gasten”. Fred is al bekend met Florida, maar voor Suzette is het allemaal nieuw, en dat is altijd leuk om te zien, die totale verbazing over dingen die wij al gewoon vinden.

    Ze hebben een zeer prettig verlopen vlucht via Chicago achter de rug en landen zelfs een half uur voor de planning op Orlando International, waar wij al strak voor de deur staan.
    Voor de terugweg hebben Marion en ik nog een geintje in petto. We hebben op de Pod een afspeellijst samengesteld met muziek die we ook hier op de radio beluisteren, en na een stuk of vijf nummers een nummer van André Hazes er tussen gezet.
    Net voor het inladen van de, lege, koffers zet Marion de Pod, aangesloten op de autoradio, aan en ergens halverwege Kissimmee klinkt ineens Bloed, Zweet en Tranen door de speakers. Beetje verwarring in de auto, maar wel erg grappig.

    Fred en Suzette (die de lichtreclames aan de 192 erg mooi vindt) krijgen een verkorte tour van het huis, kletsen onder het genot van een paar drankjes wat bij en zijn na 25 uur op de been aan wat nachtrust toe.
    Marion en ik duiken nog even achter de laptops voor wat nieuws en dit verslag en kruipen dan ook onder de warme dekens, op weg naar een warme dag.
    Morgen wordt het 22 graden en gaan we naar Daytona, maar dat hoort U morgen.

    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #112
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    113

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Weer een net verslag :wink:.
    Ik ben zaterdag bij East Orange Shooting Range geweest, fantastische winkel!
    Zorg er wel voor (maar dat wist jij misschien al) dat je doordeweeks moet gaan, ze moeten namelijk een jacht license voor je aanvragen, in Vegas had ik dat niet nodig...

  3. Top | #113
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Een uitstkende besteding van den Zondag, zo te zien. Met als hoogtepunt het ophalen van jullie commensalen. Dat wordt dubbele pret de komende week!



  4. Top | #114
    Florida Groupie Sunshine State's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    586

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Leuk verslag Gerrit, humor met Hazes, zo huh draaien ze dat hier.
    Verder prachtige foto's, welke de sfeer wel overbrengen, kun je een beetje inschatten hoe het was.

    Veel plezier met jullie vrienden, tijdens de vakantie, en bedankt weer voor het leuke verslag bij de koffie=D>
    Florida Vacation Oktober 2022 http://www.oldersom.nl


  5. Top | #115
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Lachen, André Hazes tussendoor. Dat zijn mooie geintjes.

    @1250: Jachtlicentie? Volgens mij hoeft dat niet bij elke schietbaan. Ik heb Gerrit er bij Rieg's nooit over horen praten en ook bij de Orlando Gunrange op 39th street hebben ze hier niet over gerept. Ik wil komende keer eens schieten bij Rieg's met m'n schoonpa, maar ben benieuwd of dat daar nu anno 2010 ook noodzakelijk is.

  6. Top | #116
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Over de jachtlicentie bij Rieg's kan ik morgen meer zeggen. In Oktober was het nog niet nodig.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #117
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    78

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Hoi Gerrit,
    ik lees al een aantal dagen mee met jullie trip; topvakantie met topverslag!

    Heb een vraagje aan je:
    Waar kun je het beste mensen ophalen op MCO?
    Over 2 maanden halen wij mijn ouders op en vraag me af "voor welke deur wij het beste strak kunnen staan"?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Zondag 28 Feb. 2010

    Ze hebben een zeer prettig verlopen vlucht via Chicago achter de rug en landen zelfs een half uur voor de planning op Orlando International, waar wij al strak voor de deur staan.
    Thnx,
    Audrey
    USA-bio1998 NYC, Washington, Californie 2001 NYC 2001 Chicago & Denver, 2003 New England, 2005 Denver, 2007 Florida, 2009 Florida, 2010 Florida, 2011 Florida, 2012 Zuidwest USA (CO, AZ, NV, UT), 2013 Florida

  8. Top | #118
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Je moet naar Arrivals, A of B, dat ligt aan met welke maatschappij ze vliegen.
    Maar dat staat allemaal heel duidelijk boven de aanvoerwegen op grote borden.
    Ben je 1 keer "boven" bij de Arrivals dan hangen er bij de diverse uitgangen borden met de naam van de Airlines, bijv. voor United is dat uitgang 24.

    En daar ga je op zoek naar je gezelschap. Je mag er niet stil staan om te wachten, daar zijn ze nog al streng in. Maar het was gisteravond niet echt druk, dus ik heb maar één keer, na sommatie van een verkeersregelaar, een rondje airport hoeven rijden.
    Daarna ben ik gewoon blijven staan, want de regelaar was uit zicht :-)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #119
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    78

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Moet gaan lukken, zo.
    Dank voor de duidelijke en snelle uitleg!
    Audrey
    USA-bio1998 NYC, Washington, Californie 2001 NYC 2001 Chicago & Denver, 2003 New England, 2005 Denver, 2007 Florida, 2009 Florida, 2010 Florida, 2011 Florida, 2012 Zuidwest USA (CO, AZ, NV, UT), 2013 Florida

  10. Top | #120
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    113

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    @JKG @Ta2Gerrit Je kan ook makkelijk aan een licentie komen (het bedrijf hoeft maar een belletje te doen) maar het probleem was dat dat bedrijf dat die licenties uitgeeft op zaterdag gesloten was.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •