Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 22 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 215

Onderwerp: [Reisverslag] Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

  1. Top | #101
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Haha, 't is net een verslag van Mattrob; d'r moet altijd ijs in. Nu de aardbeitjes nog, Gerrit!



  2. Top | #102
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Zaterdag 27 Feb. 2010

    Je staat er mee op en je gaat er mee naar bed. Dat is het thema van vandaag, maar dan andersom. Gisteravond hielden we het niet droog, en vanochtend miezert het gewoon door.
    Over bedden gesproken. Iedere keer als we hier zijn valt ons op dat de bedden zo lekker liggen. Boxspring met een dekmatras. Super slapen en ook prettig voor de rug. En hebben we zoiets van; iets voor thuis. We hebben al eens gekeken naar een losse dekmatras, maar die schijnt niet te werken met onze Pullman latex.
    Dus gaan we na de vakantie maar eens op zoek naar de complete combinatie.

    Maar afijn, de weerjongens en meisjes hebben eindelijk eens gelijk, helaas.
    Het miezeren gaat in de loop van de ochtend over in serieuze druppels, dus is de keus voor overdekt vertier een goede geweest. Maar eerst hebben we nog uitgebreid MSN contact met onze visite die morgen op het vliegtuig stapt.
    De boardingpassen rollen daar al uit de printer, en als het weer in Chicago niet tegenzit dan landen ze morgenavond rond half negen op MCO.
    Staat toch wel stoer, mensen afhalen van een vliegveld in Florida.

    Maar dat is morgen, en vandaag gaan we maar weer eens naar de mall, de Millenia Mall. En kan ik mooi even de nieuwe spijkerbroek testen, want die is broodnodig.
    We rijden tegen het middaguur vanaf de 192 zo een vierbaans file in. Wat is er aan de hand, is de gedachte. Mega kopstaart botsing, deel van het wegdek weggespoeld, of weer eens een vrachtwagen van een viaduct gestort ?
    Niets van dat alles. Een kwartier en een paar mijl verder komen we erachter.

    Zoals we al vaker gezien hebben staat die paar mijl verderop een State Trooper met de volle feestverlichting aan op de vluchtstrook iemand een bekeuring te geven, en dat moeten we 4 rijen dik natuurlijk allemaal even bekijken.
    Vijf meter er voorbij gaat het gas er weer op. Nu weet ik ook dat je in zo’n geval bij wet snelheid moet minderen en indien mogelijk een rijstrook naar links moet opschuiven, maar dat betekent volgens mij niet dat je direct in de ankers moet en op z’n slakkegangs of langzamer moet gaan rijden.
    Op de terugweg maken we hetzelfde ritueel nog een keer mee, en nu staan de zwaailichten zelfs op de parallelweg.

    En zo arriveren we na ruim een uur (op de afrit Conroy Road is het ook druk) bij de, ten opzichte van de rest, dure mall.
    Je vindt hier echte upscale zaken zoals bijvoorbeeld Burberry, Tiffany’s en Gucci, wat je normaal uitspreekt als Gkoetsjie, maar door ons steevast Ggukkie genoemd wordt. En daar zien we zelfs een oud-hollandsch artikel in de etalage staan. Een zeer degelijke damesfiets, maar dan in Ggukkie stijl, met de huisstijl print verwerkt in o.a.(prachtig leren) zadel, kettingkast en fietspomp.
    En waarschijnlijk voor een, niet getoonde, prijs van een kleine middenklasser automobiel.
    Niets voor ons, want net als antilopen zijn we ook anti-fietsen. De tweewekelijkse fietstocht naar de dartkroeg kan ik nog net behappen.

    Maar bij elkaar is het een schitterend uitziende mall met veel kunst, design en dure materialen verwerkt in het interieur. Er is zelfs een mini-Bellagio fontein.
    Bij deze waterpartij nuttigen we weer een warm bakkie van de koffiebrouwers uit Seattle (een frappuccino trekt vanwege het weer nog steeds niet) en nuttigen, bij wijze van lichte lunch een baksel van dezelfde firma erbij.
    Maar laat dat lichte maar achterwege want de met weinig vet en koolstof voorziene banaan/chocovloken cake is bijna vuistgroot, en dus een hele hap.
    Marion’s cupcake, type Red Velvet, is van normalere proportie.

    We neuzen nog wat door de Sony Lifestyle Store, waar we een wereldmooie touchscreen computer zien staan, die misschien ooit wel onze volgende wordt.
    En dan gaan we voor ons uiteindelijke doel van die dag. Marion heeft een beslissing genomen wat tas betreft, en hier zit ook een grote Macy’s, dus moeten we daar naar toe.
    Daar blijkt juist vandaag een One Day Sale aan de gang te zijn en zit er een rode 30% Off kaart op het beoogde tassenrek met de Italiaanse naam. Tagliatelli of zo, dacht ik dat het was :mrgreen: :-k.
    Met de gratis af te halen 10% (was ooit 11%) kortingskaart voor buitenlanders, scheelt dat toch mooi 40%. Een beetje nadenken en geduld levert dus mooi wat op.

    Onderweg naar huis doen we nog even de “nieuwe” Wal*Mart bij Sand Lake aan, want daar heeft Marion van de week een T-shirt van AC/DC (heeft niets met stroom te maken) voor een collega gekocht, en na SMS beraad wil hij ook de andere, van de twee die er waren, wel hebben. Bij ons vindt je die niet, of niet makkelijk, en zeker niet tegen die(net $10,-) vriendelijke prijzen.

    Dan gaan we, zoals gezegd, weer een stukje stapvoets, en nemen weer de Osceola Parkway door Disney voor een bezoek aan de Publix.
    We moeten nu immers voor 4 personen inslaan. En ik moet een nieuwe scheerkwast. Mijn ouwe trouwe heeft na meer dan 20 jaar goede diensten de geest gegeven, overigens nadat ik hem de nek had omgedraaid.

    En, zo leer ik, scheerkwasten zijn hier schaars. Publix kent ze niet, en bij de Wal*Mart aan de 27 ook niet, totdat een wat meer nozele medewerkster zich herinnerde dat er misschien achter nog wel één lag. En verdomd, in de winkel zo groot als 4 voetbalvelden wist de jongedame toch nog ergens in het immense magazijn een kadoverpakking scheerkwast op te duikelen.
    Met een kommetje voor de zeep, en de zeep zelf. Niet de kwaliteit (dassenharen moet) die we gewend zijn, maar ik kom de vakantie er wel mee door.

    Ook nemen we bij deze Wal*Mart ons avondeten mee. Marion pakt weer de zak van Fridays en ik weet niks beter te verzinnen dan weer een Tombstone Pizza.
    Dat laten we ons een paar uur later, met ook al weer Won Ton soep, goed smaken en brengen de rest van de avond ook al weer als anders door met TV en PC in een winterwaardig warm huis.

    Maar morgen, en nagenoeg de hele volgende week is het zonnig, en dan gaan we wat doen, want officieel is de Daytona Bike Week gisteren al begonnen, maar wij maken morgen pas kennis met motorgeweld, en dan ook echt geweld.
    We gaan namelijk naar de dragraces, en dan zal ook eindelijk de fotocamera warm gaan draaien. Maar, as usual, dat is pas morgen.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #103
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Wat het weer betreft, troost je, want in kikkerland is het niet veel beter. Guur, regen, en grijs. Dus we zitten op 1 lijn wat dat betreft....helaas.
    Heel veel plezier in Daytona! We lezen het wel weer =D>

    O ja, sterkte met je egelharen scheerkwast :mrgreen:
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  4. Top | #104
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    28

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Altijd leuk om te lezen tijdens de vroege dienst op Zondag.
    Jouw verslagen zijn altijd al leuk om te lezen, maar nu is het zelfs de perfecte opwarmer voor onze eigen vakantie. (vertrek 16 maart)

    Ik hoop wel voor jullie (ook voor onszelf trouwens) dat de temperaturen omhoog gaan. Misschien nemen jullie vrienden het goede weertype wel mee!

    Scheerkwast! jeetje de laatste keer dat ik gezien heb dat iemand zoiets gebruikt is heel lang geleden. Maar ouderwets is soms gewoon beter!

    Rare (Scheer)kwast die Gerrit

  5. Top | #105
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Nbr.
    Berichten
    307

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    AC/DC shirt voor $ 10? En dan ook nog een niet-in-NL-te-krijgen versie?
    Dat gaat mijn nep-neefje leuk vinden!

    De schrijvers voor me hebben helemaal gelijk: t is en blijft super om je verslag te lezen en t regent hier pijpestelen (en de voorspelling is 24 u aanhoudend).

  6. Top | #106
    Florida Groupie Sunshine State's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    586

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Mooi verslag, lekker aan de koffie en lezen.
    Mazzel dat ze nog een scheerkwast opduikelt zeg. Hoe vraag je eigenlijk naar een scheerkwast hihi. Nou veel succes bij de dragraces, zit morgen en overmorgen en .... wel weer klaar om te lezen !
    Florida Vacation Oktober 2022 http://www.oldersom.nl


  7. Top | #107
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Locatie
    Het Westland!
    Berichten
    30

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Hallo, leuke verslagen! Ik hoop dat het snel weer wat beter weer wordt, ik bedoel, wat warmer en geen regen Het is bij jullie wel erg afwisselend het weer de afgelopen dagen!
    10-21 februari 2010 naar Florida geweest!

  8. Top | #108
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    113

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    @Gerrit Weet jij waarom het 27 feb zo druk bij Conroy Road was en bij de afslag bij de Prime Outlets... ik heb bijna een half uur vast gestaan... niet Floridiaans

  9. Top | #109
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Nou, ik gok maar wat. Het was niet het beste weer, dus iedereen wilde naar binnen (wij ook) en dan wordt het wel wat drukker natuurlijk.

    Het was bij de Mall at Millenia ook erg druk binnen.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #110
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    113

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Florida Mall was het zaterdag middag ook vreselijk druk!
    Het was bijna Europees druk!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •