Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 22 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 215

Onderwerp: [Reisverslag] Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

  1. Top | #1
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard [Reisverslag] Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010



    Het duurt niet zo lang meer, twee maanden om precies te zijn, en we moeten weer verkassen naar ons favoriete overzeese schiereiland waar de Sun altijd Shines.
    De voorbereidingen lopen al weer enkele maanden, dus de meeste kannen en kruiken zijn al weer gevuld. Goed voorbereid is immers het halve werk.

    We vliegen deze keer, na de mishap met US Airways, gelukkig weer met de sterren van United, en dankzij een abonnementje volledig Economy-Plus. Die houden we er in. Zij zullen ons 21 Februari van Amsterdam naar Washington brengen, waar we uiteraard weer alle Immigratie en Douaneperikelen zullen gaan doorlopen, om vervolgens een kleine 2 uur later door te vliegen naar Orlando. “Home sweet Home away from home”.

    Het Home is deze keer ook weer een villa van Joanne Cook uit het land van de Limeys, maar een andere deze keer, de Orlando Sun. Dat belooft wat.
    Onze “oude” stek, de Orlando Dream beviel prima, maar we wilden gewoon even kijken hoe villa 2, van de 3 die Joanne bezit, er uit ziet. Ook deze staat op de Lindfields Division, iets verder naar achteren, aan Primrose Drive, maar met een kortere verbinding naar de bruisende US192, via een sluipweg, dat wel.
    Joanne’s villa’s zijn goed uitgerust met zo’n beetje alle wensen die wij ons wensen. Uiteraard snel internet, een must, maar ook bij de broodnodige pool een heerlijke Hot Tub en, net zo’n must, het fijne afdak a.k.a. lanai of porch.
    En als toetje een mooie game room in de garage.

    We zijn er inmiddels wel achter dat dit in ieder geval voor 2010 ons laatste bezoek aan Mss. Cook’s villa’s zal zijn, want we wilden met de finale betaling voor Februari gelijk weer één van de villa’s vastleggen voor ons najaarsbezoek, maar helaas was alles al bezet, tot onze grote verbazing.
    Volgens Joanne waren er in onze periode deze keer ook Engelse schoolvakanties, vandaar de vroegtijdige bezetting. Ze had nog wel een alternatief, van vrienden, maar die waren aan het herinrichten, en konden vooralsnog niet voldoen aan al onze wensen.

    Geen paniek, we hebben al jaren een lijstje met favoriete huizen, al dan niet al eens door ons bewoond, dus daar gingen we maar even in spitten.
    Maar ook daar kregen we weinig onbezette dagen te zien, en zo restte ons nog maar één ding; alle verhuursites maar weer eens doorspitten en hopen op een droomhuis. Na enkele uren VRBO, Villas2000 en Vacationrental was er een afstreeplijstje van een twintigtal villa’s over, waaruit we een keuze zullen maken.

    Maar dat is voor het volgende reisverslag, nu over tot de orde van de dag.
    Voor het transport doen we het deze keer nog met onze Duitse vrienden van usareisen.de, die, het kon niet uitblijven, voor de volgende USA reizen inmiddels behoorlijk concurrentie hebben gekregen van vele anderen.
    Vanwege de steeds verder oprukkende Koreaanse vloot bij Alamo gaan we deze keer niet voor de onvindbare Equinox, maar keren we terug naar de oude liefde, de Standard SUV, Chevrolet Trailblazer or similar.
    Mede door de automobiel van de laatste vakantie, de FULLsize SUV, zijn we weer overtuigd; Bigger is Better.

    En zelfs deze Standaard gaat nog een stukje de lucht in. Onderwijl is namelijk besloten dat mijn beste vriend Freddy een weekje, met zijn vriendin Suzette, komt buurten. Het wordt zijn vierde Floridabezoek (Biketoberfest 2008 was er één van), maar voor Suzette is alles nieuw, dus die willen we ontvangen in een echte dikke Amerikaan en dat word dan (weer) een Chevy Tahoe.
    Onze Duitse vrienden rekenen daar maar 30 euro in de week meer voor en zijn bereid om het contract kosteloos om te zetten, waarvoor hulde.

    Kortom, om een lang verhaal nog een paar regels langer te maken, alles is op de rit, en het enige wat we zelf nog moeten doen is eten, drinken en een beetje plezier maken. En dat zal zeker lukken, want de AHDRA gaf ons bericht dat de geliefde All Harley Dragraces dit jaar, na lange tijd, weer op Orlando Speedworld zullen zijn, i.p.v. Gainesville. Scheelt toch weer een ritje van 300 mijl.
    Maar van alles wat nog komen gaat houden wij jullie uiteraard op de hoogte.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Suizebollend van de jetlag dringt het allemaal maar langzaam tot me door; maar als ik het allemaal goed begrijp, staat er in februari weer een prettige reis op het program. De voorpret is weer goed geregeld, zodat er straks alleen maar genoten hoeft te worden. En wij mogen dat allemaal weer meebelezen, waar hebben we het aan verdiend.....



  3. Top | #3
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Hadie Ton, en welcome back to Snowworld. De korte boks kan met een gerust hart in de was, en daarna in de kast, maar dat had je al wel door, vermoedt ik :-).

    En inderdaad, er mag weer meegelezen worden, want schrijven zal ik, nondedju (om er maar eens een Brabantse oerkreet in te gooien, no offence intended).

    Ik hoop alleen dat ik niet weer zo'n foto hoef te maken als in de banner boven mij eerste verslag. Die is namelijk van de afgelopen Februaritrip na een nachtvorstje, en die hebben we hier al weer genoeg gehad.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 18-12-09 om 15:18. Reden: vormfout
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #4
    Florida Groupie aggie's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    limburg
    Berichten
    298

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Wat een heerlijk vooruitzicht alweer...en dan ook nog twee keer!!! Super, alles ziet er al aardig geregeld uit, dus laat vooral de voorpret beginnen...:-({|=

  5. Top | #5

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    goede avond Ta2 gerrit

    ja ik ken jullie niet maar had toch een vraagje nou ga ik mijn wens vervullen en ga 25feb naar daytona bike week nou begreep ik dat jullie al een aantal keren zijn geweest en aanstaande feb ook weer gaan maar ik lees me eigen helemaal ziek van wat en waar je nou het beste heen kan gaan en wat je eigenlijk niet kan (mag) missen mischien hebben jullie wat tips voor mij ik heb een hoteletje en een auto geboekt in orlando ivm geen plaats meer in de buurt
    nou graag hoor ik wat van jullie

    alvast bedankt gr john

  6. Top | #6
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Hallo John, ieder zijn eigen ding, maar hier zijn de must see's volgens onze ervaring;
    in totaal willekeurige volgorde,
    - Destination Daytona, the hottest spot in town in Ormond Beach I95/USA1A.
    - Main Street, Daytona Beach met daarbij de HD Factoryshow in Ocean Center.
    - Rat's Hole Choppershow, laatste Zaterdag, Daytona Lagoon, naast Ocean Center.
    - Daytona Speedway, met op het evenemententerrein de meeste bekende motorbouwers.
    - North Beach Street, Daytona met de lokale HD Dealer en ook heel veel stands.
    - Orlando Speedworld, Bithlo met de All Harley Dragraces, onze favoriet

    Verder vindt je aan de A1A, behalve Miller's Custom Parts met zijn vele kramen in Daytona, ook nog diverse camping/feestterreinen in o.a. Ormond Beach en New Smyrna Beach met veel stands en muziek met bekende en klinkende namen zoals Iron Horse, Broken Spoke en Boothill Saloon.
    Heel veel is terug te vinden op de officiële website www.officialbikeweek.com

    En HD of Orlando, aan de I4 (The old Factory) is een bezoekje zeker waard.
    Wil je nog meer weten ? Vraag of PB gerust, ik kan er uren over praten :mrgreen:
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 18-12-09 om 23:54. Reden: website toegevoegd
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #7
    Stamgast vondutchga's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    Kissimmee
    Berichten
    183

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Cabbage Patch!!!! cole slaw wrestling.

    Gerrit, zie er weer naar uit
    01010010011010010110001101101000011000010111001001 10010001000000010100100110111101101110011001000110 0101001011100101010101010011

  8. Top | #8
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    hmmmmzz, ik begrijp uit je verhaal, dat er een engelse schoolvakantie is tijdens de bike week in Oktober, iemand enig idee, hoelang die vakantie duurt?
    Ik kan niks vinden. Zou graag de data weten, We zijn ook van plan te gaan rond die tijd, maar wil het liefst niet in een engelse schoolvakantie,
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  9. Top | #9
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylly Bekijk Berichten
    iemand enig idee, hoelang die vakantie duurt?
    Ik vond op de sites van verschillende scholen Monday 25 October to Friday 29 October 2010



  10. Top | #10
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010

    @ Sylly; In ons geval gaat het vooral om het laatste deel van de vakantie.
    De availability kalenders laten vanaf 15/16 Oktober al veel bezette dagen zien.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •