Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 37

Onderwerp: Naar Florida met kind van een ander

  1. Top | #21
    Vaste Bezoeker svenehans's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    86

    Standaard Re: Kind van vrienden

    Afgelopen kerstvakantie zijn we dus in Orlando geweest en hebben de dochter van vrienden meegenomen om haar het Florida-kerstgevoel te laten ervaren. We hadden de brief zoals Koenkamphuys heeft geplaatst (nogmaals dank) en een copy van het paspoort van de moeder meegenomen.

    Bij immigrations werd uiteraard gevraagd naar de relatie tussen de personen. De man wist niet goed wat hij er mee aan moest en ging overleggen met een collega. Toen hij terugkwam vroeg hij waarom de brief niet gelegaliseerd was. 'It makes it look better' was het antwoord toen ik hem vroeg of dat had gemoeten. Vervolgens moesten we ons melden bij een kantoor nadat we de bagage hadden opgepikt. Daar werd de dochter in kwestie 'ondervraagd' en ook ikzelf moest opnieuw vragen beantwoorden. Uiteindelijk kwamen dan de stempels en werden we allemaal toegelaten.

    Kortom, mocht er iemand zijn die een minderjarig kind van iemand anders meeneemt; de brief is echt heel erg belangrijk en als het even kan, deze laten legaliseren voor ondertekening op het gemeentehuis.
    Washington DC - April 2006
    New York City & Washington DC - mei 2007
    Orlando Fl - sept/okt 2008 en dec 2009
    Colorado, Utah, Arizona and New Mexico - mei 2010

  2. Top | #22
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: Kind van vrienden

    Wat moet ik onder legaliseren verstaan ?

    Als de gemeente ondertekend is het dan legaal.
    Moeten dan ook beide ouders en kind mee..

    greetz,
    Pascal
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  3. Top | #23
    Vaste Bezoeker svenehans's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    86

    Standaard Re: Kind van vrienden

    Wanneer de handtekening wordt gezet bij de afdeling burgerzaken van de gemeente, dan wordt dat 'legalisatie' genoemd. Daarmee bevestigen dat diegene die tekent, ook echt die persoon is. Je betaalt dan een bedrag aan leges en je hebt uiteraard een identiteitsbewijs nodig.
    Washington DC - April 2006
    New York City & Washington DC - mei 2007
    Orlando Fl - sept/okt 2008 en dec 2009
    Colorado, Utah, Arizona and New Mexico - mei 2010

  4. Top | #24
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: Kind van vrienden

    Ok zoiets dacht ik al, maar moeten dan ook de ouders erbij zijn.
    In dit geval alle ouders... + Kind
    Laatst gewijzigd door Michael66; 05-01-10 om 10:16. Reden: full quote eruit
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker svenehans's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    86

    Standaard Re: Kind van vrienden

    Volgens mij moet alleen de persoon die het ondertekent aanwezig zijn. Inhoudelijk kijken ze bij de gemeente -voor zover mij bekend- niet naar het document dat gelegaliseerd wordt.
    Washington DC - April 2006
    New York City & Washington DC - mei 2007
    Orlando Fl - sept/okt 2008 en dec 2009
    Colorado, Utah, Arizona and New Mexico - mei 2010

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker desteijntjes's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Bollenstreek
    Berichten
    94

    Standaard Re: Kind van vrienden

    Een vraagje, ik ga in juli met mijn dochter samen naar Florida.

    Nu had ik bij het boeken van onze cruise al wel te horen gekregen dat het raadzaam is om bewijs mee te nemen dat zij mijn dochter is. Onze namen zijn natuurlijk afwijkend (mijn meisjesnaam in mijn paspoort)

    Nu staat er wel in mijn paspoort, echtgenoot van.

    Ik heb besloten om mijn trouwboekje mee te nemen om problemen te voorkomen met betrekking tot de cruise en de vlucht.

    Heeft iemand hier ervaring mee, reizen met eigen kind? En is het afdoende als ik het trouwboekje (of een kopie, wat raden jullie aan) mee neem?

  7. Top | #27

    Standaard Re: Kind van vrienden

    Volgens mij moet een uittreksel uit het geboorteregister toch ook voldoende zijn? Daar staat precies in wie haar moeder is, en die dingen kun je ook gewaarmerkt aanvragen.

  8. Top | #28
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    261

    Standaard Re: Kind van vrienden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desteijntjes Bekijk Berichten
    Een vraagje, ik ga in juli met mijn dochter samen naar Florida.

    Nu had ik bij het boeken van onze cruise al wel te horen gekregen dat het raadzaam is om bewijs mee te nemen dat zij mijn dochter is. Onze namen zijn natuurlijk afwijkend (mijn meisjesnaam in mijn paspoort)

    Nu staat er wel in mijn paspoort, echtgenoot van.

    Ik heb besloten om mijn trouwboekje mee te nemen om problemen te voorkomen met betrekking tot de cruise en de vlucht.

    Heeft iemand hier ervaring mee, reizen met eigen kind? En is het afdoende als ik het trouwboekje (of een kopie, wat raden jullie aan) mee neem?
    Ik ga ook op 25 juli een cruise maken met mijn zoon, zwager en schoonzus. AV heeft mijn een e-mail gestuurd om een kopie van de geboorte akte mee te nemen. Omdat mijn man onlangs is overleden en hij heeft zijn achternaam. Daar ik geen geboorte akte heb neem ik een kopie uit het trouwboekje mee.

  9. Top | #29
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    28

    Standaard Re: Kind van vrienden

    wij gaan deze zomer met ons gezin naar Florida op vakantie, de vriendin van onze zoon gaat ook met ons mee.
    de vriedin is dan 17 jaar is het ook nog nodig om eerder genoemde brief met toestemming van ouders mee te nemen?
    er staat mij bij dat kinderen vanaf 16 jaar alleen mogen reizen maar weet dat niet zeker

  10. Top | #30

    Standaard Re: Kind van vrienden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marijke8 Bekijk Berichten
    Ik ga ook op 25 juli een cruise maken met mijn zoon, zwager en schoonzus. AV heeft mijn een e-mail gestuurd om een kopie van de geboorte akte mee te nemen. Omdat mijn man onlangs is overleden en hij heeft zijn achternaam. Daar ik geen geboorte akte heb neem ik een kopie uit het trouwboekje mee.
    Mag dat ook? want je schrijft daar zelf de naam van je kind in....kan me voorstellen dat het van minder waarde voor zo'n maatschappij is als een uittreksel van 2 tientjes...



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •