Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 78

Onderwerp: Ons buitenverblijf

  1. Top | #1
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Ons buitenverblijf

    Hallo forummers,

    Er blijken diverse leden te zijn - waaronder wijzelf - voor wie de liefde voor de Sunshine State zo ver is gegaan dat ze er een huis, appartement, villa of andersoortig buitenverblijf hebben gekocht. Ik wil graag dit topic openen waarin wij als happy few schaamteloos kunnen pronken met onze landgoederen.

    Hierbij een oproep aan de andere huizenbezitters om hier foto's van hun stekkie te plaatsen en een beschrijving.

    Om met onszelf het spits af te bijten. Ons buiten ligt in een woonwijk in een zeer rustig plaatsje, Sebring, in het Florida Heartland, het door toeristen nauwelijks ontdekte centrale hart van het schiereiland, twee uur ten zuiden van Orlando. Ze hebben er 20 jaar over gedaan om in onze wijk 1 op de 10 percelen à 2000 m2 te bebouwen dus staat er gemiddeld elke 2 ha een huis - volop ruimte dus. Een lokale aannemer heeft er voor ons zijn kleinste modelletje neergezet, naar Amerikaanse begrippen heel bescheiden. Er zijn drie slaapkamers, twee badkamers waarvan een met ligbad en een alleen een (enorme) douche. Een ruime woonkamer, bescheiden veranda en een garage voor 2 auto's maken het geheel compleet. We hebben het huis in vier themakleuren ingedeeld:
    - de woonkamer en keuken rood/zwart
    - de voorkamer frisgroen
    - de master bedroom met badkamer donkerrood
    - de andere twee slaaplamers + badkamer blauw.

    Enjoy the tour. Klik op een foto voor een grotere versie.


    v.l.n.r.: Vooraanzicht, eigenaresse in de voortuin, achteraanzicht


    v.l.n.r.: Vanaf de overburen, in ons strookje bos, de woonkamer heeft als themakleur rood


    v.l.n.r.: De voorkamer heeft themakleur groen, onze rood/zwarte keuken, de veranda.
    Google streetview laat zien hoeveel ruimte we om ons heen hebben. Draai maar eens een pirouetje vanaf deze positie ...


    De spelregels voor dit topic:
    - Indien het huis in de verhuur is zijn verwijzingen hiernaar of toespelingen hierop niet toegestaan.
    - Links naar management pagina's zijn niet toegestaan
    - Heel simpel samengevat: wees trots op je huis maar maak geen reclame voor verhuur!
    Laatst gewijzigd door Njit; 11-12-09 om 07:36. Reden: met dikke vingers lopen tikken

  2. Top | #2
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ebelix Bekijk Berichten
    Zeker een leuk huis maar ik mis wel een zwembad bij jullie paleis.
    O ja dat mis ik ook - plus de pool guy om het te onderhouden als we er niet zijn. We wachten daar nog even mee, omdat we er te weinig voor zijn en verder is het een niet misselijke investering.

    Mijn schoonzus en zwager hebben 1/2 mijl verderop in de straat ook hun buitenverblijf, maar dan mét zwembad - dus maken we vooralsnog gebruik van hun gastvrijheid.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door reneefrankrijk Bekijk Berichten
    Weet je wat ik nou leuk vind? Dat Ikea het overal goed doet :lol: (bij ons in Frankrijk ook ;-))!! Leuk huis en ja, dat zou ik ook wel willen.
    In Nederland is Ikea heel gewoontjes - in Amerika, waar de smaak veel conservatiever is, de enige plek waar je niet alleen maar kunt kiezen tussen oubollig of wanstaltig. (Sorry als ik nu iemand beledig - de Amerikaanse smaak is absoluut de mijne niet.) Heel veel keus heb je dus niet maar ik ben erg tevreden over het resultaat.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-12-09 om 01:55. Reden: samengevoegd

  3. Top | #3

    Standaard Re: Ons buitenverblijf

    Hallo,

    Ook wij hebben enkele jaren geleden een huis laten bouwen in Florida.
    Wij hebben er gelukkig wel voor gekozen om gelijk een zwembad aan te laten leggen en voor de wintermaanden met verwarming.
    Onze woning ligt in het plaatsje Haines City en is gebouwd tussen de holes van Sun Aire Golf Course en met uitzicht op Lake Wales.
    Het is een mooie rustige omgeving waar je regelmatig allerlei beestjes voorbij ziet komen (eekhoorntjes,aligators,wasbeertjes etc)
    wij hebben ook gekozen om buiten de drukte van Disney, Universal etc te gaan zitten maar wel op een lokatie zodat de parken etc goed bereikbaar zijn. Wij wonen eigenlijk wel een beetje tussen de sinasappelbomen.



    [/IMG]

    [/IMG]

    [/IMG]



    Gr Kentcourt.
    Laatst gewijzigd door kentcourt; 11-12-09 om 20:30. Reden: Reclamelink verwijderd
    Kentcourt

  4. Top | #4
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Ons buitenverblijf

    De spelregels voor dit topic:
    - Indien het huis in de verhuur is zijn verwijzingen hiernaar of toespelingen hierop niet toegestaan.
    - Links naar management pagina's zijn niet toegestaan
    - Heel simpel samengevat: wees trots op je huis maar maak geen reclame voor verhuur!
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker lisje's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Onkerzele, België - Cape Coral,Florida
    Berichten
    116

    Standaard Re: Ons buitenverblijf

    Hallo,
    Na een vrij korte doch intensieve zoektocht hebben wij in Februari onze droomwoning gevonden in Cape Coral. Wij hadden het geluk dat het een nieuwbouwwoning is en dus moesten wij het enkel bemeubelen en decoreren.
    Het heeft ons heel veel zenuwen gekost en velen in onze omgeving vinden ons serieus "gek" (komt ook omdat we nog geen 30 jaar zijn) maar wij zijn heel blij dat we de stap gezet hebben. Maar we zijn ook realistisch, de maandelijkse kosten liggen hoog en zijn dus "verplicht" om te verhuren maar daar mogen we niet over klagen. Met de reeds opgebrachte en komende inkomsten zijn onze kosten voor het hele jaar gedekt.
    Hier een aantal foto's;







    Dit al eens verzenden en kijken of het gelukt is met de foto's...
    Grtz, Lisje
    Onze USA reizen:
    Rondreis Westkust USA ('07) - Rondreis Florida ('08) - Aankoop huis Cape Coral (feb '09) - Inrichten huis Cape Coral (maart '09) - Cape coral/Orlando (juli '09) - Cape Coral (jan '10) - Cape Coral (juli '10) - Cape Coral (dec/jan '10/'11) - Cape Coral/Orlando (juli '11) - Cape Coral (dec/jan '11/'12) - Fort Myers (dec/jan '12/'13) - Orlando/Cape Coral/Miami (jul/aug '15) - Cape Coral/Miami (dec/jan '16/'17) - Cape Coral/Orlando (jul '18) -
    Orlando/Cape Coral (dec/jan '19/'20)


  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker lisje's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Onkerzele, België - Cape Coral,Florida
    Berichten
    116

    Standaard Re: Ons buitenverblijf

    Ok, dat is dus gelukt, hier volgen er nog een paar;







    Grtz, Lisje
    Onze USA reizen:
    Rondreis Westkust USA ('07) - Rondreis Florida ('08) - Aankoop huis Cape Coral (feb '09) - Inrichten huis Cape Coral (maart '09) - Cape coral/Orlando (juli '09) - Cape Coral (jan '10) - Cape Coral (juli '10) - Cape Coral (dec/jan '10/'11) - Cape Coral/Orlando (juli '11) - Cape Coral (dec/jan '11/'12) - Fort Myers (dec/jan '12/'13) - Orlando/Cape Coral/Miami (jul/aug '15) - Cape Coral/Miami (dec/jan '16/'17) - Cape Coral/Orlando (jul '18) -
    Orlando/Cape Coral (dec/jan '19/'20)


  7. Top | #7
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Nou Lisje dat is een fraai huisje. En dat je dat al heel jong hebt kunnen doen... geweldig! Je schrijft dat ze je voor gek verklaren - maar als je zulke foto's laat zien moet het toch een en al ooh en aah zijn?

    Ik had een vraagje. Je schrijft dat het nieuwbouw is maar er staan wel een paar kloeke palmbomen voor de deur. Zijn die er zo in volwassen toestand voor gezet? Ik heb dat wel eens gezien maar dat is voorwaar niet goedkoop. Bovendien zie je vaak dat ze dan nog jaren met steunen overeind moeten worden gehouden om niet bij het eerste het beste orkaantje omver te gaan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kentcourt Bekijk Berichten
    waar je regelmatig allerlei beestjes voorbij ziet komen (eekhoorntjes,aligators,wasbeertjes etc)
    Dat hadden wij ook tot voor kort. Achter ons bos, tussen ons en de racetrack, is een stuk niemandsland waar zich allerlei wildlife had gesettled. Het gevolg is dat we bijna dagelijks wasbeertjes, armadillo's, herten, twee soorten reigers, massa's konijnen, eekhoorns, eagles ('s winters) en een katachtige, waarvan ik er nog niet uit ben wat voor soort het is: mijn zwager noemt het een lynx (maar die komen daar niet voor begreep ik) het is ook geen bobcat, het lijkt nog het meeste op een klein uitgevallen mountain lion of Floridapanter - maar als het het laatste het zou zijn zou dat een senstatie zijn. De kat was denk ik een halve meter hoog. Recentelijk was er een vrouwtje bijgekomen en trokken ze met zijn tweetjes op. Het beestje was een beetje schuw, het is me één keer gelukt een foto te maken:

    Hoe dan ook, een paar maanden terug hebben ze heel dat niemandsland omgeploegd en alle wildlife is vertrokken. Doodzonde.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kentcourt Bekijk Berichten
    wij hebben ook gekozen om buiten de drukte van Disney, Universal etc te gaan zitten maar wel op een lokatie zodat de parken etc goed bereikbaar zijn.
    Wij precies zo - al was de locatie allereerst bepaald door de familie die we verderop in de straat hebben zitten: we zitten lekker centraal, 2 uur van Orlando, 2 uur van de kust en 3 uur van Miami.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-12-09 om 14:09. Reden: samengevoegd

  8. Top | #8
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Ons buitenverblijf

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nancy1 Bekijk Berichten
    Wij dromen er ook van ooit een huisje in Florida erbij te hebben. Ook zouden wij het liever niet in de verhuur doen, dan kan je er zelf naar toe, wanneer je zou willen. Ik heb begrepen dat ook niet iedereen het huis verhuurd. Wat ik mij dan wel afvraag hoe is het onderhoud geregeld in de periodes als het huis niet bewoond is. Ik neem aan dat de tuin en het huis (schoonmaak/insprayen tegen insecten) toch onderhouden moet worden.
    Ik heb het geluk familie in de buurt te hebben die er een beetje op past. Toch valt de hoeveelheid werk heel erg mee. Belangrijkste aandachtspunten zijn:

    • gras maaien: daar zijn grasmaaiservices voor. Voor mijn oversized lot (2000 m2) vragen ze 35 dollar per keer. Als je bedenkt dat hij daarvoor met een maaimachine voor moeten rijden, een uur aan het maaien is, de kantjes doen, en weer terug, is dat een schijntje. Een kleiner lot, zoals je die meestal vindt in meer stedelijk gebied, kost navenant minder.
    • De rest van de tuin kan net toe met de paar keer per jaar dat wij er zijn. We hebben de bordertjes met planten afgedekt met anti-onkruiddoek en red mulch (een soort houtschors). De automatische sprinklerinstallatie is het enige waar wel eens iets aan stuk gaat. Ik moet wel eens preventief een sprinkler vervangen.
    • Post: iemand moet zo vriendelijk zijn af en toe de mailbox te legen.
    • schoonmaak: bij mij wordt tussendoor nooit schoongemaakt en als je het netjes achterlaat wordt het eigenlijk ook niet vuil
    • Insectenbestrijding: ik heb een abonnement op een pest defense. Die komen daarvoor elke 2 maanden langs om te controleren en te spuiten waar nodig, verder heb ik tijdens de bouw een ringleiding door de buitenmuur laten aanleggen. Elke twee maanden wordt een flesje aan de buitenkant van het huis aangevuld met bestrijdingsmiddel en dat schijnt voldoende te zijn om de kakkerlakken en termieten uit de muur te houden.
    • visuele inspectie: in mijn geval controleert de familie af en toe de boel. Dat is vooral voor een prettig gevoel, want er hoeft eigenlijk nooit ingegrepen te worden. Maar ik kan me voorstellen dat je na een orkaan wel even wilt weten of alles er nog staat.
    • weer thuis komen: ook hier zorgt mijn familie dat de stroom een halve dag eerder weer aan is, zodat de airconditioning draait en de warmwatervoorziening weer op temperatuur is. Erg prettig maar niet noodzakelijk.

    Ik denk dat je snel op goede voet met buren moet zien te komen (en in Amerika lukt dat al snel), die zijn vaak heel erg bereid om een oogje in het zeil te houden.

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker lisje's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Onkerzele, België - Cape Coral,Florida
    Berichten
    116

    Standaard Re: Ons buitenverblijf

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    Nou Lisje dat is een fraai huisje. En dat je dat al heel jong hebt kunnen doen... geweldig! Je schrijft dat ze je voor gek verklaren - maar als je zulke foto's laat zien moet het toch een en al ooh en aah zijn?
    Ja, dat is wel zo... Bij het zien van de foto's valt de mond meestal wagenwijd open. Ze vinden ons vooral heel veel lef en durf hebben en vinden dat we een groot risico nemen maar natuurlijk gunt iedereen het ons wel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    Ik had een vraagje. Je schrijft dat het nieuwbouw is maar er staan wel een paar kloeke palmbomen voor de deur. Zijn die er zo in volwassen toestand voor gezet? Ik heb dat wel eens gezien maar dat is voorwaar niet goedkoop. Bovendien zie je vaak dat ze dan nog jaren met steunen overeind moeten worden gehouden om niet bij het eerste het beste orkaantje omver te gaan.
    De tuin hebben wij in juni laten aanleggen. Het was bij aankoop een lege dorre tuin... We hebben het gras laten aanleggen en de palmbomen op deze hoogte gekozen en laten planten. Er is ons verzekerd dat er geen enkel gevaar is voor het omvallen van de bomen maar we willen in Januari toch de triple fox laten ondersteunen voor een jaar. Na wat verder onderzoek en navragen denken we dat dit toch het beste is, vooral omdat hij vrij dicht tegen de elctriciteitsdraden staat.
    De prijs van die triple fox was $1000 en de Royal Palm was $600.
    De kleine palmboompjes en de rode mulch hebben we zelf geplant en aangelegd.
    Voor het onderhoud van onze tuin betalen we $80.

    Grtz,
    Lisje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-02-11 om 09:58. Reden: quote-operatie
    Onze USA reizen:
    Rondreis Westkust USA ('07) - Rondreis Florida ('08) - Aankoop huis Cape Coral (feb '09) - Inrichten huis Cape Coral (maart '09) - Cape coral/Orlando (juli '09) - Cape Coral (jan '10) - Cape Coral (juli '10) - Cape Coral (dec/jan '10/'11) - Cape Coral/Orlando (juli '11) - Cape Coral (dec/jan '11/'12) - Fort Myers (dec/jan '12/'13) - Orlando/Cape Coral/Miami (jul/aug '15) - Cape Coral/Miami (dec/jan '16/'17) - Cape Coral/Orlando (jul '18) -
    Orlando/Cape Coral (dec/jan '19/'20)


  10. Top | #10
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Ons buitenverblijf

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bellalago Bekijk Berichten
    PANTHER: Tijdens het zoeken op internet naar een voor ons vreemd dier, kwam ik deze website tegen www.floridapanthernet.org, waarin ook locaties worden vermeld waar panthers gezien zijn en gestorven zijn meestal door een autoongeluk
    We hebben inmiddels vastgesteld dat het toch een bobcat is. Niet alle bobcats hebben vlekken en bovendien is de korte staart typerend voor deze soort. Iets minder opwindend misschien maar het blijft natuurlijk iets was je hier in Nederland niet in je achtertuintje hoeft te verwachten...



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •