Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 44

Onderwerp: Autohuur: Creditcard

  1. Top | #11
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.531

    Standaard Re: Auto huren

    Bijna iedereen krijgt een credit card alleen zal de bestedingsruimte klein zijn. Dat is te verruimen door geld op je credit card te storten. Probeer maar eens om een anwb visa kaart te krijgen. Die wordt bijna nooit geweigerd. Je moet wel lid zijn van de anwb.
    Laatst gewijzigd door Ebelix; 03-11-11 om 12:09.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Autohuur: Creditcard

    @vandelaar Al gekeken naar een prepaid creditcard?

    http://www.moneybookers.com/onboard of https://www.mediuscard.com/NL_nl/

    Dit zijn er twee. Maar Google er maar is op. Je kan dan bijvoorbeeld geen geld uitgeven die je niet hebt. Je moet er eerst geld opzetten voor je er daadwerkelijk gebruik van kan maken(en niet meer uitgeven dan er opstaat).

    Hier een artikel erover: http://financieel.infonu.nl/diversen...n-nadelen.html
    Laatst gewijzigd door Innieminnie; 03-11-11 om 08:15. Reden: Klein foutje

  3. Top | #13
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autohuur: Creditcard

    Een andere benaming voor prepaid creditcard is de debetcard. En zoals Corrus al aangaf, daar heb je niks aan als je een borg moet betalen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #14
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Autohuur: Creditcard

    A ok, sorry.

  5. Top | #15
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    maasdijk
    Berichten
    15

    Standaard Re: Autohuur: Creditcard

    Nou het probleem is dus dat er dus een negatieve bkr notering is van tig jaar geleden, dit heeft tot gevolg dat we dus geen creditkaart krijgen, omdat een creditkaart meestal 2500 euro standaard limiet heeft. En ik wil hem dus echt alleen gebruiken voor de borgstellingen op vakantie en voor de ESTA dan. Ik heb dus ook geen bekenden of familie die ik in de buurt heb met creditkaart om te lenen.

    BIG PROBLEM dus!!! Maar zou het jammer vinden dat dit onze vakantie naar Florida in de weg zou staan, aangezien het alleen om die 2 dingen gaat.

  6. Top | #16
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autohuur: Creditcard

    Helaas zijn die twee dingen wel redelijk belangrijk. De ESTA betaling zal overigens denk ik wel met een Debit kaart betaald kunnen worden. Maar voor je borg dus niet...

    Vervalt zo'n BKR notering niet na tig jaar?

    Zodra u een krediet hebt afgesloten worden de gegevens van de overeenkomst aangemeld bij BKR. Vanaf dat moment bent u bekend bij ons. Dit blijft zo gedurende de looptijd van het krediet. Is het krediet beëindigd? Dan gaat de bewaartermijn in. Uw gegevens blijven dan nog vijf jaar zichtbaar. Bij uw gegevens staat vermeld dat het een afgelopen krediet is en per wanneer dit werd beëindigd. Uw gegevens verdwijnen automatisch uit het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI)als de bewaartermijn van vijf jaar is verstreken.
    Laatst gewijzigd door Njit; 03-11-11 om 16:10.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #17
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    maasdijk
    Berichten
    15

    Standaard Re: Autohuur: Creditcard

    Jah dat is ook zo, maar die tig jaar waar ik het over heb is nog binnen die 5 jaar.
    Dus probleem wel opgelost, maar negatieve registratie blijft nog 5 jaar staan. (En die is dus nog niet verstreken) Maar daardoor krijg ik dus echt helemaal noppes, ook geen cc. De bedoeling is dus dat ik een pakketreis boek bij usafunvacations waarbij ook de auto inbegrepen zit. De kosten voor de auto e.d is dan natuulijk al betaald. Misschien mogelijk om Borg bedragen op te nemen in de totale reiskosten? Of CASH borg voldoen??? Is dat dan geen optie? Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft? Want wat ik al zei, zou toch jammer zijn als het stuk loopt op de cc!!!

  8. Top | #18
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Autohuur: Creditcard

    Maar als je geen ESTA hebt, heb je dus probleem, dan zou je contact op moeten nemen met de ambassade van de VS en via hen een visum moeten regelen, want esta is echt puur cc(heb die van mijn vader voor esta kunnen regelen, want heb om dezelfde redenen als jij geen cc). Het mag inieder geval geregeld worden via je reis agent. Maar of ze het doen is een 2e. Gewoon even informeren. Voor borgstelling auto kan ik je niet helpen(heb geen rijbewijs).

  9. Top | #19
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Autohuur: Creditcard

    Ik zou als ik jou was toch maar eens contact opnemen met degene die de BKR registratie heeft gedaan, volgens mij kan deze hem nml. ook weer intrekken en dan is je pad vrij.

    Een andere optie is misschien nog om bij je eigen bank een afspraak te maken en hierover te praten, wellicht kan je dan samen met hun een oplossing vinden.

    Toegevoegd:

    Tekst van het BKR

    Achterstand en Herstel
    Deelnemers zijn verplicht een betalingsachterstand op een overeenkomst bij ons te melden. Maar dat gebeurt niet zo maar. Zij zijn verplicht u vooraf te waarschuwen dat de achterstand bij ons wordt gemeld als u langer wacht met betalen. Het moment waarop deze melding plaatsvindt, hangt af van de soort overeenkomst. Deze periode tussen het moment dat de betalingsachterstand ontstaat en het moment waarop deze bij ons wordt aangemeld, varieert tussen de twee en vier maanden. Bij een aflopend krediet gebeurt dit bijvoorbeeld na twee maanden. Officieel heet het melden van een achterstand een 'Achterstandsmelding'. In uw gegevens is deze zichtbaar met een 'A' bij het betreffende krediet. Een achterstand wordt altijd geregistreerd, ongeacht de hoogte van de achterstand.

    Hebt u uw achterstand ingelopen, dan is dit ook zichtbaar bij ons. Een 'H' van Herstel bij de betreffende overeenkomst geeft dit aan. De 'H' wordt alleen vermeld als de overeenkomst doorloopt. Als u de achterstand hebt ingelopen en daarmee de overeenkomst heeft beëindigd, wordt een einddatum bij de overeenkomst geplaatst. De 'A' van Achterstand blijft met de einddatum zichtbaar bij de betreffende overeenkomst. Vijf jaar na de einddatum verdwijnen uw gegevens over de beëindigde overeenkomst automatisch uit ons bestand. Dus ook de 'A'.

    Bijzonderheidscodes
    Naast de 'A' en de 'H' kennen wij nog vijf bijzonderheidscodes die aangeven dat er iets aan de hand is.
    • Code 1: Er is een aflossings- of schuldregeling getroffen, nadat de achterstandssituatie is ontstaan.
    • Code 2: De (restant) vordering is opeisbaar gesteld.
    • Code 3: Er is een bedrag van €250 of meer afgeboekt. Slechts wanneer een boeking tegen finale kwijting plaatsvindt, moet tegelijkertijd met de code 3 een einddatum worden gemeld. In andere gevallen wordt geen einddatum gemeld.
    • Code 4: De kredietnemer bleek/blijkt onbereikbaar.
    • Code 5: Er is een preventieve betaalregeling getroffen. Invoering per 1-1-2010. Is, in tegenstelling tot andere coderingen, tijdelijk van aard. Na beëindiging van de betaalregeling wordt deze verwijderd.

    In tegenstelling tot Achterstands- en Herstelmeldingen geldt voor het aanmelden van bijzonderheidscodes geen wachttijd. Deelnemers zijn niet verplicht u vooraf aan te kondigen dat zij een bijzonderheidscode melden bij ons.
    Laatst gewijzigd door [verwijderd]; 03-11-11 om 18:11.


  10. Top | #20
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Autohuur: Creditcard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vandelaar Bekijk Berichten
    De bedoeling is dus dat ik een pakketreis boek bij usafunvacations waarbij ook de auto inbegrepen zit. De kosten voor de auto e.d is dan natuulijk al betaald.
    Heb je al contact opgenomen met deze?? Misschien dat zij een oplossing of tip hebben...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •