Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 44

Onderwerp: Autohuur: Creditcard

  1. Top | #31
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    maasdijk
    Berichten
    15

    Standaard Re: Autohuur: Creditcard

    hahaha ja ik zie zeker flinke beren op mijn weg....ik ga zeker bellen, want ik zou vast niet de enige zijn met dit probleem....

    Borg betalen met je bankpas is dus ook niet mogelijk begrijp ik??? Aangezien er verschil gemaakt word met een prepaid credit card en een debetcard (die door usa word aangezien alszijnde pinpas)

  2. Top | #32
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Autohuur: Creditcard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Een Amerikaanse debitcard kan ook alleen maar een debitcard zijn. Er zijn daar ook redenen dat je geen cc kan krijgen maar wel een debitcard.
    Indien je een Amerikaanse debitcard als CC gebruikt dan wordt het bedrag gelijk van je rekening afgeschreven of geblokkeerd. Dus zelfs indien je niet voor een CC in aanmerking komt kun je dus wel van de CC optie gebruik maken (bedrag wordt dan gelijk van je rekening afgeschreven). Dit is overigens ook noodzakelijk omdat je in de VS niet overal debit kunt betalen. Dit laatste omdat de kosten hiervan voor de winkelier vrij fors zijn. Inmiddels is dit wettelijk aan banden gelegd, met het gevolg dat voor het gebruik van een debitcard $3-5 per maand betaald moet gaan worden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vandelaar Bekijk Berichten
    en op de site van de ESTA stond dat er ook afgerekend kon worden met debitcard mits er wel een mastercard of visa logo op staat.
    Dit is dus de hierboven beschreven CC optie van een debitcard.
    Laatst gewijzigd door Guus; 05-11-11 om 01:26.

  3. Top | #33
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    maasdijk
    Berichten
    15

    Standaard Re: Autohuur: Creditcard

    Om even terug te komen op mijn probleem, Ik heb UFV gebeld en het verhaal uitgelegd. Hetgeen wat er op dit forum over hun gezegd word is zeker waar. Alles kon geregeld worden, we hebben het nu zo kunnen regelen dat de borg voor de villa omgezet word in een verzekering van 40 dollar, en de borg voor de auto kon ook geregeld worden. En esta heb ik kunnen regelen met CC van derden.

    SUPER dus. UFV ( usa fun vacations) zeker een aanrader.....

  4. Top | #34
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard Re: Autohuur: Creditcard

    Dat is geweldig geregeld, mooie service van UsaFV. Goed om te weten dat zij reizen naar Amerika mogelijk maken voor diegenen die niet over een CC kunnen beschikken.
    Je kunt nu opgelucht gaan genieten van de voorpret!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-11-11 om 06:11. Reden: fqe

  5. Top | #35
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Locatie
    Den Haag, Netherlands
    Berichten
    41

    Standaard Re: Autohuur: Creditcard

    Afgelopen zaterdag stonden wij bij Alamo om onze auto af te halen, in NL gereserveerd en met de CC betaald. Helaas bleken zowel mijn als man zn cc geblokkeerd te zijn. Toen hebben wij bij de ATM wat geld gepind en mochten ipv de gebruikelijke 300$ borg, 148$ cash betalen, 48 voor de volle tank en 100 krijgen wij terug bij het inleveren van de auto. Dus de mogelijkheid om de borg cash te betalen is er wel.

    Overigens heb ik nu al enige malen gelezen dat mensen bijstorten op hun cc, maar je cc is toch gekoppeld aan je betaalrekening, althans wel bij de ING. Wij hebben een limiet van 1500 € en maandelijkse volledige afrekening, en er staat meer dan voldoende op onze betaalrekening. Dus begrijp ik niet hoe je bij kunt storten.
    <<Moderator Michael66: Allerlei algemene zaken over creditcards kun elders op het forum vinden. Naar dat onderwerp heb ik ook alle reacties op je bijstort-vraag verplaatst.>>
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-11-11 om 19:37. Reden: zie opmerking

  6. Top | #36
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Autohuur: Creditcard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jena1953 Bekijk Berichten
    Toen hebben wij bij de ATM wat geld gepind en mochten ipv de gebruikelijke 300$ borg, 148$ cash betalen, 48 voor de volle tank en 100 krijgen wij terug bij het inleveren van de auto. Dus de mogelijkheid om de borg cash te betalen is er wel.
    Dan hebben ze écht een uitzondering gemaakt...
    Bovendien is het wél jammer dat ze de borg die je cash betaald hebt niet cash terugbetalen.
    Dit krijg je 6 á 8 weken (soms zelfs langer) na thuiskomt pas terug in de vorm van een cheque...
    En daar word je toch écht niet vrolijk van.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  7. Top | #37
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Locatie
    Den Haag, Netherlands
    Berichten
    41

    Standaard Re: Autohuur: Creditcard

    Dan ben ik echt blij met die uitzondering:-D minder met die cheque, kost iets van 17,50€ om die te incasseren. Maar ik kan natuurlijk wel even informeren bij Alamo nl, want daar heb ik uiteindelijk geboekt. Maar ik ben bang dat het wel een cheque zal worden helaas.
    Bedankt in elk geval voor de info, ik blijf toch lachen, want het is hier heerlijk, straks thuis weer in de kou dan maak ik me wel weer druk om dit soort zaken.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-11-11 om 19:19. Reden: fqe

  8. Top | #38
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    66

    Standaard Re: Autohuur: Creditcard

    Hallo allemaal,
    ik heb een vraag over autohuur zonder creditcard. Wij gaan met z'n zessen eind deze week naar Orlando en hebben bedacht om 2 auto's te huren zodat onze zoon die 25 jr is, samen met zijn vriendin op stap kan als wij iets anders gaan doen. Wij hebben maanden geleden 2 auto's gehuurd op 1 creditcard die op onze naam staat. Nu kregen we gisteravond een bericht van de verhuurder dat het rijbewijs en de creditcard op dezelfde naam van hoofdbestuurder moeten staan.
    Nu kunnen we wel zeggen dat mijn echtgenoot van beide auto's de hoofdbestuurder is maar daar trappen ze denk ik niet in. Nooit aan gedacht dat het een probleem zou zijn als onze zoon de hoofdbestuurder is van de tweede auto.
    hebben we echt een groot probleen en moeten we omroepen naar naar 1 grote auto, dat kan nog net.

  9. Top | #39
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Autohuur: Creditcard

    Een creditcard aanvragen voor jullie zoon?

  10. Top | #40
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: Autohuur: Creditcard

    Het idee van Marjolijne is het beste. Een creditcard kost niet zoveel per jaar( vaak zelfs bij het standaard pakket in) en is ook buiten de autohuur om enorm handig tijdens je reis naar Florida.
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •