Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 17 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 170

Onderwerp: Shooting range / guns / schieten

  1. Top | #41
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Shooting guns.....

    Klinkt goed. Ik weet al wat ik de volgende keer ga doen

  2. Top | #42
    Regelmatige Bezoeker Boterletter's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Heemstede
    Berichten
    47

    Standaard Re: Shooting guns.....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ekkie50 Bekijk Berichten
    Een Glock 9mm schiet niet verkeerd =D> Ik heb er namelijk een uitgeprobeerd in een shooting range vlakbij de John Young Parkway. Het is een gunstore plus shooting range, genaamd The Shooting Gallery Range Inc.
    Het adres is: 2911 W. 39th St. (in de Cox Plaza, tegenover de Jail aan de overkant van de YJP.....hoe ironisch :lol.

    Ik kreeg een snelle maar vakkundige uitleg over hoe het wapen te hanteren, wat ik wel en niet moest doen, en voor 32 dollar inclusief baan- en wapenhuur, schietschijf, veiligheidsbril, oorbeschermers en 50 patronen kon ik kruitdamp gaan produceren in de baan ernaast. Het kan zelfs voor 30 dollar als je de coupon gebruikt uit de couponboekjes, maar die was ik in de opwinding vergeten te overhandigen :-\"
    Wij zijn hier afgelopen vrijdag ook geweest. De uitleg was heeeeeel kort maar duidelijk. Omdat ik nog nooit geschoten had (wat ik ook verteld had) vond ik het wel "bizar" dat we alleen de shooting range werden opgestuurd (waar overigens op dat moment verder niemand was), zonder enig toezicht (behalve cameratoezicht dan). De minimumleeftijd was daar overigens 13! jaar, maar mijn zoon van 12 werd lang/sterk genoeg bevonden om eventueel ook te mogen schieten (zonder enig vragen/aandringen van onze kant, het werd "gewoon" aangeboden..."he is tall enough to shoot"). Geen formulieren o.i.d. ingevuld alleen een ID per volwassene achtergelaten...

    Kosten zijn lachwekkend: $8 voor het pistool (9mm Glock), $8 pp voor het gebruik van de shooting range, $13 per 50 kogels en $2 per schietschijf/Osama :-). gehoor- en gezichtsbescherming was inbegrepen.

    Het was inderdaad een onvergetelijke ervaring! De coupon is overigens alleen geldig voor een machinegeweer + 50 kogels :-), dat leek me voor ons als beginners een tikkeltje overdreven...
    Laatst gewijzigd door Boterletter; 15-05-08 om 22:07.
    Florida: 1995, 1996, 1997, 1999, 2003, 2004, 2008, 2011, 2012, 2015, 2016, ​2019
    New-York: 1988, 2000, 2004. California: 2002, 2003. Nevada: ​2018. Indiana: 2009. Colorado: 2002 Texas: 2001, 2003, 2018. Illinois: 1988. Georgia: 1999. Ohio: 1988, 1991


  3. Top | #43
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: Shooting guns.....

    Inderdaad, je gaat de shooting range alleen in, er is geen toezicht. Vond ik ook wel vreemd. Maar de uitleg was goed genoeg om probleemloos tekeer te kunnen gaan.
    En ik heb toch echt een formulier moeten lezen en ondertekenen om de shooting range niet aansprakelijk te stellen voor eventuele ongelukken, voordat ik mocht schieten.
    Het schieten was cool, en ging makkelijker dan ik dacht. Het moeilijkst vond ik het vullen van het magazijn, wat heel zwaar ging 8-[
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  4. Top | #44
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Shooting guns.....

    Die shootingrange zit echt redelijk in Orlando toch? Als ik ff snel keek aan de 423 (yjp) en dan linksaf de 39e op? (als je dus vanuit het zuiden komt).

    Misschien dat Virtual Earth de gevangenis beter laat zien ,in Google Earth leek het op een gevangenis in dezelfde straat.

  5. Top | #45
    Regelmatige Bezoeker Boterletter's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Heemstede
    Berichten
    47

    Standaard Re: Shooting guns.....

    Vanuit het zuiden afslag 79 op de I4, beneden aan de afrit rechtsaf en dan zit hij (dacht ik) de 4e kruising rechts op het hoekje (klein bedrijventerreintje)....

    Quote weggehaald door moderator Michael66. Zie Quoten
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-05-08 om 20:54.
    Florida: 1995, 1996, 1997, 1999, 2003, 2004, 2008, 2011, 2012, 2015, 2016, ​2019
    New-York: 1988, 2000, 2004. California: 2002, 2003. Nevada: ​2018. Indiana: 2009. Colorado: 2002 Texas: 2001, 2003, 2018. Illinois: 1988. Georgia: 1999. Ohio: 1988, 1991


  6. Top | #46
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Berichten
    4

    Standaard Re: Shooting guns

    Hoi, wij zijn in december 2007 naar Orlando geweest, en hebben daar bij het politiemuseum in Titusville geschoten op een shooting range. Perfecte begeleiding en voor 50 keer schieten met bv. een baretta, glock e.d. kostte daar inclusief de entree voor het politiemuseum 25 dollar. Zelfs mijn zoon van 13 mocht schieten nadat wij wel alle papieren hadden ingevuld.
    Zeer de moeite waard.

  7. Top | #47
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Shooting guns

    Even een oud topic weer omhoogwerpen. Met aanvullende informatie uiteraard.

    Na een aantal fatale incidenten zijn de regels m.b.t. "vrij" schieten iets aangepast.
    Je mag nu (bij Riegs althans) niet meer alleen de baan op. Niet dat er nu wel een instructeur meegaat, dat niet, maar je moet nu altijd minimaal met z'n tweeën zijn.
    Dit om te voorkomen dat een "eenzame" schutter de hand aan zichzelf zal slaan.

    Bron: WESH2

    Nu is dat voor mij geen punt, ik sleep er altijd wel iemand mee naar toe, dus ik hoop dat er verder niet veel veranderd, maar zo te zien op hun website niet.
    In Oktober mag ik weer \\/
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #48
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Shooting guns

    Ja er zijn wat incidenten geweest... ik heb heerlijk geschoten met een Glock 34 en een MP5 machinegeweer. Waarbij ik moet zeggen dat de Glock 34 heel wat krachtiger aanvoelde dan de MP5, echte klappen had je met de Glock. Videocamera meegenomen, ik had echt veel plezier.

    Wil nog wel een keer gaan, maar vorig jaar was m'n vriendin 30 sec. op de baan zelf maar vluchtte meteen naar buiten, ze durfde niet en was bang dat er zou gebeuren wat er dus afgelopen jaar een paar keer is gebeurd (-en toen nog niet was gebeurd of waar we bekend mee waren-) (zelfdoding of het doden van anderen op de baan). Gelukkig had ik toen nog 2 anderen mee... voor deze keer is het maar de vraag of de 3e in ons groepje zin heeft om te schieten.

    Is dat politiemuseum nog draaiende met schietbaan? Ik geloof dat ze iets niet meer deden dat was of de schietbaan of de helikoptervlucht....

  9. Top | #49
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Shooting guns

    Dat was bij het Titusville Police Museum. Dat funpakket bestaat niet meer (toegang museum, schieten, meescheuren in een Crown Victoria en meevliegen in een heli), maar ze hebben nog wel een andere optie.

    Ook leuk, als je toch een weekend niks te doen hebt.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #50
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Shooting guns

    Dat is wel een beetje duur, 995 dollar.. wel met overnachting enz. maar laat mij maar een middagje schieten ofzo en dan weer terug naar m'n eigen mandje in Kissimmee.

    Die airco banen zijn wel erg lekker, op die 39th street in Orlando waar ik heb geschoten was het bloedheet. De grote fan die er stond hielp niets, ik zweette meer dan ik ooit in de sportschool heb gedaan. En in Las Vegas wou ik nog naar The Gun Store, maar mn vriendin wilde daar uiteraard ook niet heen, dus ja... in mn uppie ga ik ook niet.


    Ik zie op de site van aphf.com een combo voor 35 dollar, entree museum + 50 kogels knallen op de baan. Dat is wel leuk. En daarna nog gewoon een ander wapen huren en schieten. Dus dat is er zeker nog. Eens zien of ik de 3e persoon (ook een dame) in ons groepje zo ver kan krijgen om lekker te schieten. :-\"



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •