Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 46

Onderwerp: Reisschema Louis: 7 dagen Florida

  1. Top | #21
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    17

    Standaard Re: December Florida 8 dagen (wil geen stad zien)

    Ok, ticket is geboekt, auto is gehuurd.



    Ik wil nog even een route uitstippelen die liefst niet door de steden loopt en ook geen snelweg. Iemand een idee ? Moet ik verder nog aan dingen denken ? Zoals gevaarlijke buurten of zijn die er alleen in de grote steden ? Want wil wel graag in veilige hotels/motels overnachten. De huurauto is gaaf, maar natuurlijk ook opzichtig. In California gaf het geen problemen, maar je ziet nu van mijlen ver dat ik een toerist ben.
    Laatst gewijzigd door Louis; 15-11-09 om 15:16. Reden: zie mededeling

  2. Top | #22
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Re: December Florida 8 dagen (wil geen stad zien)

    Mmmm deze auto lijkt me net wel om door de stad mee te rijden c.q. snelwegen Maar qua onveilige buurt... heb in ieder geval ooit "The Real Miami Vice" gezien en Opa-Locka zou ik in ieder geval mijden, zowel overdag 's avond en het 's nachts.....

  3. Top | #23
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    17

    Standaard Reisschema Louis: 7 dagen Route Florida

    Beste mensen,

    Met een leuke route maken kom ik er niet helemaal uit, volgens mij zitten er op dit forum nogal wat mensen met kennis van Florida misschien wil iemand ons helpen.

    Het plan is dus als volgt: Pa en ik gaan landen op 3 Dec op Orlando en de huurauto staat klaar. We hoeven geen atracties te zien en grote steden met snelweg liefst ook zo min mogelijk. Mooie natuur met dieren of een safari vinden we wel erg leuk, verder het liefst afgelegen wegen rijden en heel Florida hoeven we ook niet rond.

    Als ik zelf een route maak via Google Earth heb ik geen idee of dat nou juist een goede, leuke en of realistische route is, en weet ook niet hoe zo'n gevaarlijke route het is.

    Is er misschien iemand die een leuk idee heeft voor ons ?

  4. Top | #24
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Hulp gevraag met 7 dagen Route Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Louis Bekijk Berichten
    Als ik zelf een route maak via Google Earth heb ik geen idee of dat nou juist een goede, leuke en of realistische route is, en weet ook niet hoe zo'n gevaarlijke route het is.
    Ik zou zeggen, kom maar op met jouw eigen voorstel, dan is er vast wel iemand die er naar wil kijken. Maar je hebt zowel het onderwerp van de route als dat van de veiligheid al in andere topics aangesneden en daar heb je ook reacties op gekregen. Dubbel posten is zinloos en ongewenst. Om eerlijk te zijn vraag ik me af wat je nu precies wil.



  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker desteijntjes's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Bollenstreek
    Berichten
    94

    Standaard Re: Hulp gevraag met 7 dagen Route Florida

    Volgens mij heb je deze vraag ook al eens ergens anders gepost. En heb je van Teleton ook al het antwoord gekregen om te overwegen niet naar Florida te gaan. Ja, ik ben bang dat ik je niet veel anders kan vertellen:-&

    Lees eerst een paar verslagen, die kun je hier volop op dit forum vinden. Daar lees je toch wat de meeste mensen bekijken in Florida.

    Maak dan voor jezelf een keuze of jij dit wel leuk vind. Je hebt het over safari's. Tja ik heb er wel één gedaan, maar die was in Disney's Animal Kingdom :-( Ik denk niet dat je dit bedoeld. Ja, wat natuur aangaat, zijn de Everglades misschien wat voor je.

    De natuur in Florida is mooi, maar zeker niet te vergelijken met het Westen van USA.

    Dus ik denk dat je toch je verwachtingen zal moeten bijstellen. Maar nogmaals mijn tip is: lees verslagen.

    Meld hier anders nog even jouw route (of welke plannen jezelf hebt gemaakt) dan kunnen de mensen die er geweest zijn, hun (postieve of negatieve) ervaringen vertellen.

  6. Top | #26
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: December Florida 8 dagen (wil geen stad zien)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Louis Bekijk Berichten
    Maar wij houden niet van steden ...
    Geen stad .. Maar natuurlijk wel alles willen kunnen bereiken. Daar zit ik met m'n buitenverblijfje, geloof ik. Ofwel, in het Florida heartland - zeg maar de counties Polk, Highlands, Glades, Hardee - daar vind je behoorlijk wat rust en geen toerist te bekennen. Er zijn stukken die volop middle of nowhere zijn. En toch centraal: Voor mij is Orlando 2 uur en Miami 3 uur reizen; Fort Meyers 2 1/2 en Tampa 2 uur weg. Accomodatie is er genoeg maar veelal kleine motelletjes langs o.a. de us 27. Het loopt er niet over van de grootschalige bezienswaardigheden maar wel een paar prachtige stukjes natuur, o.a. Highlands Hammock en Istokpoga - de laatste een prachtige visstek onder de 's winters in grote hoeveelheden rondcirkelende adelaars.

  7. Top | #27
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    17

    Standaard Re: Reisschema Louis: 7 dagen Route Florida

    Hey Koen, dat klinkt goed ! Wat jij omschrijft, dat moeten we hebben !



    Dit is hoe ik het ongeveer had gedacht. Eerste Hotel in Orlando, Caribe Royale, en vanaf daar niet echt een schema meer, maar gewoon dwars door het land naar beneden crossen via TomTom en snelwegen vermijden.
    En dan rond 16.00 een Hotel zoeken.

    Enige waar ik mee zit, is dat ik niet per ongeluk in een "foute" wijk beland, en of ik niet veel mooie wegen/locaties over zal slaan omdat ik zomaar door Florida rijdt, als de tijd het toelaat, wil ik onderaan wel even de keys bezoeken.

    Koen, volgens mij begrijp jij wel wat ik bedoel. Heb je misschien tips welke wegen leuk voor ons zouden zijn ? Eventueel ideeen voor de overnachtingen.....Een visstek onder rondcirkelende adelaars :shock: :shock: :shock: Dat zoek ik ! :-P

  8. Top | #28
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Reisschema Louis: 7 dagen Route Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Louis Bekijk Berichten
    Koen, volgens mij begrijp jij wel wat ik bedoel. Heb je misschien tips welke wegen leuk voor ons zouden zijn ? Eventueel ideeen voor de overnachtingen.....Een visstek onder rondcirkelende adelaars :shock: :shock: :shock: Dat zoek ik ! :-P
    Zak via US 27 naar het zuiden af. Dat is geen geweldig mooie weg maar wel een manier om snel in 'ons' gebied te komen, je hebt maar een week. Vandaar misschien een 'rondje' Lake Okeechobee. Omdat je ook nog naar Key West wilt, zou je vanuit US 27 via SR (state road) 997 achter Miami om (afslaan bij Pembroke Pines, kaart), de US 1 naar Key West kunnen nemen. Maar halverwege de 997 eerst rechtsaf de US 41 voor een dagje Everglades. Je kunt daar - mits het weer toelaat of je een dikke 4x4 hebt - de loop route nemen door de Everglades (CR 94 tussen Miccosukkee en Monroe Station) (kaart). In plaats van de US 41, die de noordrand van de Everglades neemt, kun je ook verderop op de 997, bij Homestead (kaart, 997 helemaal rechts), SR9336 door de Everglades bij Flamingo nemen. Laat je niet verleiden tot de eerste de beste airboat tour, de Everglades moet je met een klein (stil) bootje verkennen. Maar een week is dan wel aan de korte kant, wellicht moet je het rondje Okeechobeemeer schrappen.

    Had je meer tijd gehad, dan had je de via de zeer agrarische county Hardee richting LaBelle en Immokalee naar Everglades City kunnen rijden, vandaar uit over de 41 door de Everlglades naar de 997.

    Accommodatie: Volop motelletjes langs US 27 en in plaatsen rond Okeechobee meer. In de Everglades vind je nauwelijks iets, dus zul je mogelijk in Homestead terecht komen. Flamingo kent zeer beperkt accommodatie, reserveren is noodzakelijk daar. Key West is een toeristische attractie met veel dure hotels, de goedkopere zitten aan de oostkant van het eiland.

    O en in genoemde stukjes Florida vind je geen foute wijken - vooral dorpjes.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 26-11-09 om 20:25. Reden: links toegevoegd naar kaarten

  9. Top | #29
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    17

    Standaard Re: Reisschema Louis: 7 dagen Route Florida

    Hartelijk dank Koen ! Ik ga me er even in verdiepen, ik denk dat ik anders de Keys maar schrap, de rest van jouw lijstje spreekt me veel meer aan, en aangezien de Keys erg toeristisch zijn en veel reistijd kost......


    En een visstek met adelaars ? Kom ik die onderweg nog ergens tegen denk je ? Misschien ergens vishengels te huur ?

  10. Top | #30
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Reisschema Louis: 7 dagen Route Florida

    Op de ronde die ik beschreef zit ook Lake Istokpoga waar ik eerder over mailde (foto's). US 27 in zuidelijke richting, juist voorbij Sebring, linksaf US 98 South op, tussen Spring Lake (da's de wijk waar wij ons buitenverblijfje hebben :-D) en Lorida net voorbij Arbuckle Creek rechtsaf op de access road (kaart). De US 98 is ook het begin van het rondje Lake Okeechobee, rijd door tot het dorp Okeechobee en van daaruit verder over 98 en daarna SR 15 naar Belle Glade. Van daaruit SR 80 via South Bay de 27 weer op in zuidelijke richting. Je route bevat heel wat viswater: ook Lake Istokpoga heeft een heleboel accesspunten, verder het Miami Canal (langs deel US 27 richting Miami, pas wel op voor alligators) en de Everglades. Vraag of zoek wel uit waar je wel en niet mag vissen. Een visvergunning is meestal niet nodig. Die hengels kun je misschien het beste maar ergens bij een Wal-Mart gaan kopen (bijv. in Avon park of Sebring)
    We willen natuurlijk wel allemaal het resultaat horen! Foto's en wat je ervan vond. Je bent een van de weinigen die niet naar Florida gaat voor de pretparken, shoppen en steden, maar voor rust en natuur.

    O ja: in mijn andere post heb ik wat links naar kaarten toegevoegd.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •