Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 46

Onderwerp: Reisschema Louis: 7 dagen Florida

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    17

    Standaard Reisschema Louis: 7 dagen Florida

    Hey Mensen,

    Pa en ik gaan in December weer een roadtrip doen van 8 dagen.
    Vorig jaar zijn we in Californie geweest.

    http://www.vimeo.com/7309700

    Dit was super.

    Alleen in December is het in die omgeving een stuk kouder en hetzelfde rondje doen we liever ook niet.

    Nu zat ik te denken aan Florida vanwege de temperatuur die rond de 23gr moet liggen in December.
    Maar wij houden niet van steden, pretparken, boel gebouwen. Het Liefst heb ik geen gsm bereik, uitgestrekte wegen met veel natuur met zo nu en dan een dorpje op de route.

    Maar een dagje kitesurfen langs de kust lijkt me ook niet verkeerd.

    Ik dacht zelf eerst om in Orlando te landen, dan naar Tampa Bay (kitesurfen) dan via de kust omhoog en via een grote omweg terug naar Orlando, maar ik zie op google earth net dat die kust omhoog vanaf Tampa Bay allemaal moeras is, verlaten en geen gsm gaat dan vast wel lukken \\/ maar beetje asfalt is ook niet verkeerd.

    Iemand nog ideeen ? Of moet ik zelfs helemaal niet Florida wezen ?

    Hoeft trouwens niet perse Orlando te zijn, ik noem zomaar iets.

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: December Florida 8 dagen (wil geen stad zien)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Louis Bekijk Berichten
    Of moet ik zelfs helemaal niet Florida wezen ?
    Nooit gedacht dat ik het nog eens zou zeggen, maar volgens mij heb je helemaal gelijk.....ops:. Florida heeft zijn eigen charme en ook veel rustige plekjes, maar is niet te vergelijken met Californie. De gemiddelde temperatuur in Palm Springs CA is overigens 21 graden in die periode, .........en toegegeven, kitesurfen wordt daar lastig dus in San Diego is het gemiddeld 19 graden in december maar het zeewater is behoorlijk frisjes daar.



  3. Top | #3
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: December Florida 8 dagen (wil geen stad zien)

    Misschien toch een klein pleidooi; Miami landen, Keys op- en afrijden, door Everglades richting westkust, Interstates mijden, richting Orlando voor vertrek. GSM uitzetten :-)

    Florida heeft niet de diversiteit aan landschappen wat CA wel heeft, en veel water binnenshuis (glades, meren, swamps) maar is toch zeker de moeite waard om een keer aan te doen. Dit is tenslotte het Florida forum ;-)

    Hoewel ik het in eerste instantie wel met Ton eens was.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #4
    Stamgast vondutchga's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    Kissimmee
    Berichten
    183

    Standaard Re: December Florida 8 dagen (wil geen stad zien)

    Ik zou zeggen op naar de "redneck riviera" d.w.z. als je in Orlando land, via de 27 en 98 richting apalachicola, port st joe, en mexico beach nu is het in het noorden van FL wel een beetje koeler dan hier, maar als je rust zoekt is "that the place to be"
    01010010011010010110001101101000011000010111001001 10010001000000010100100110111101101110011001000110 0101001011100101010101010011

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Berichten
    76

    Standaard Re: December Florida 8 dagen (wil geen stad zien)

    Ik denk dat er best iets voor je te vinden is in Florida, spit deze site maar eens door: er zijn prachtige stateparks te vinden. http://www.floridastateparks.org/default.cfm Het is weliswaar geen Californië, maar ook de kust van de Golf van Mexico kent rustige plekken. Anders is Texas misschien een optie?

  6. Top | #6
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: December Florida 8 dagen (wil geen stad zien)

    we hebben in cape coral gelogeerd en zijn vanuit daar binnendoor naar orlando gereden nou dat was me een ander florida hoor . Je ziet er ranches met zo een echte oprit en hun naam in hout vanvoor , cafes met tralies voor de ramen en open in neonletters , kerkjes van hout die op instorten staan die bezoek krijgen van een kleurlinge familie in pak en vrouwen met hoed maar toch met de fiets zijn , koeien die met zen 2000 in de wei staan , huizen die op instorten staan maar wel met een grote pick up voor de deur , sillos met wel 1000000000 appelsienen in . Mijn vriend durfde niet te tanken en al zeker niet te vragen of we verdwaald waren .

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    17

    Standaard Re: December Florida 8 dagen (wil geen stad zien)

    Kijk dat lijkt erop :-P

    Maar qua criminaliteit ? Vind niet veel eng, en vind alles leuk en spannend alleen ongure types of creepy hangjongeren in het buitenland wordt ik nooit zo vrolijk van. Of was dat niet de reden dat je vriend wat bang was ?

    Maar hier wordt ik wel vrolijk van, want in December is eigenlijk alles te koud in de USA voor een leuke roadtrip in de natuur. Behalve Florida dan.

    Ik verdiep me er nog even in, bedankt mensen !

  8. Top | #8
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard

    ^^^mijn vriend is nogal een beetje heel veel bang vanalles en nog wat dus .Hier een paar fotos . Maar dit hebben we gezien tijdens een rit van 3 uur dus het was niet echt een gebied waar je effe op hotel kan .






    van de ranches en de cafes heb ik geen fotos kunnen maken omdat mijn vriend er niet wou stoppen
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 01-11-09 om 12:00. Reden: berichten samengevoegd

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    17

    Standaard Re: December Florida 8 dagen (wil geen stad zien)

    Ok dank je !! Maar dit gebied kan nog wel even doorgaan denk je ? niet dat je steeds stad hebt en dan heel even dit en dan weer volledig stad ? Want Steden en beton hebben we in nederland ook wel. Ik moet echt het gevoel hebben dat we in de middel of nowhere zitten.

    Maar inderdaad tegen de avond moeten we dan wel een hotel hebben, denk jij dat dit een leuk stekkie voor is ? Waar kan ik bovenstaande fotos via streetview vinden denk je ?

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    17

    Standaard Re: December Florida 8 dagen (wil geen stad zien)

    Kan je misschien exact uitleggen welke route je hebt genomen ? Er lopen zoveel wegen van Cape Coral naar Orlando.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •