Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 67

Onderwerp: Openbaar vervoer Florida

  1. Top | #21
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Lees ik hier goed dat je dan eerst naar het Ticket & Transportation Center moet? Dat betekent dus dat je eerst de Disney-bus naar MK moet nemen en vervolgens de monorail naar TTC. Met een beetje pech duurt dat al 45 minuten... De shuttle pikt je gewoon bij je eigen resort op.

  2. Top | #22
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankS
    Lees ik hier goed dat je dan eerst naar het Ticket & Transportation Center moet? Dat betekent dus dat je eerst de Disney-bus naar MK moet nemen en vervolgens de monorail naar TTC. Met een beetje pech duurt dat al 45 minuten... De shuttle pikt je gewoon bij je eigen resort op.
    Het ligt er maar net aan in welk hotel je zit...
    Shuttle is wel het snelste (afgezien van een huurauto). LYNX kost wel wat minder (Single Day Pass is $3.50)
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #23
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    OK, alleen als je in Contemporary, Polynesian of Grand Floridian zit kun je rechtstreeks de monorail naar TTC nemen. Ik ga er echter vanuit dat áls dat het geval is, het (kleine) kostenvoordeel van Lynx een minder grote rol speelt...

    Al met al kost de Lynx je al heel snel 1.5 uur extra (heen en terug).

  4. Top | #24
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Ik ben het wel met je eens dat je moet kijken of de extra tijd die je kwijt bent het prijsvoordeel waard is..
    Je bent er tenslotte om dingen te doen, niet om op de bus te gaan wachten

    Toen we in Florida waren hadden we een wat beperkter budget. Dan neem je het wachten maar voor lief. Het scheelde ook wel dat wij niet in het hoogseizoen waren. We konden alle parken makkelijk binnen de tijd doen. In het hoogseizoen ben je zowiezo al meer tijd kwijt met wachten. Dan haal je de extra kosten van de Shuttle er wel uit want je wilt tenslotte wel alle attracties gedaan hebben en niet in tijdnood komen..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #25
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2006
    Berichten
    5

    Standaard Naples -Maimi met openbaar vervoer

    Kan je met het ov makkelijk van Naples naar Maimi komen?
    Zo ja, hoe? Op welke site kan ik dat bekijken? Wat kost het?

  6. Top | #26
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: openbaar vervoer orlando

    Effetjes topic "kicken" .....

    Mooie zin in een artikel over openbaar vervoer in de St. Petersburg Times:

    These are the inevitable byproducts of aging America's dependence on cars, especially in Florida, where public transportation provides all the comfort and coverage of a thong bikini.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #27
    Newbie heleen's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Locatie
    Ík woon in drenthe
    Berichten
    4

    Standaard Re: openbaar vervoer orlando

    Met het openbaar vervoer is het best te doen.
    Ik doe het al jaren op deze manier.

    Alleen blijf ik dan wel in Orlando. De omgeving heb ik al gezien.

    dit jaar gaan we ook weer en we huren geen auto.
    Je moet er alleen voor zorgen dat je een hotel neemt die complimentary bus vervoer heeft naar de parken.

    Nu weet ik ook dat er mensen zijn die zeggen dat je afhankelijk bent van de tijden maar daar heb ik nooit last van gehad. We bleven toch tot het laatst en dan was er altijd wel een bus.
    Openbaar vervoer is heel best te doen.

    Groeten

  8. Top | #28
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: openbaar vervoer orlando

    Deze discussie is al heel vaak gevoerd hier, maar daar komt toch altijd weer uit, dat het inderdaad kán, maar dat je hééél veel tijd verliest, en jezelf een heleboel dingen ontzegt.
    Even naar een restaurant: taxi
    Even naar een mall: taxi
    Even naar de supermarkt: taxi
    Alleen op I-drive liggen wat beloopbare dingen, maar er is zoveel meer te zien en te doen in Orlando, waar je gewoon niet heen kan.
    Eric

  9. Top | #29
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    1

    Standaard Re: openbaar vervoer orlando

    Hallo,

    in tegenstelling tot hetgeen vele meldden heb ik erg goede ervaringen met het openbaar vervoer (of groepsvervoer) in Orlando. Ik heb (ja, ik zit er nu) een hotel op International Drive. Vanaf het vliegveld was ik met Mears voor $17 in 20 minuten in het hotel (www.mearstransportation.com). Da's net zo snel als met een taxi, maar die kost $120! Ook de lijnen naar Disneyland en de andere atracties zijn prima.

    Door Orlando loopt de i-ride (www.iridetrolley.com), een hop-on-hop-off bus die je letterlijk voor 1 dollar wegbrengt. Erg handig en snel.

    Als je buiten Orlando komt is het handig om een auto te huren, maar ik ben alleen hier en dan loont een auto echt niet (die kost 60 dollar p/dag).

  10. Top | #30
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: openbaar vervoer orlando

    Hallo ECR, allereerst van harte welkom op dit forum.
    Stel je je ook nog even voor? Dat is hier zo'n beetje de gewoonte, dan weten tegen wie we praten.
    Verder wil ik graag een paar kanttekeningen bij je verhaaltje plaatsen.
    $ 120,00 voor een taxi van MCO naar I-drive lijkt me een beetje overdreven, zelfs een limousine kost minder.
    Trouwens, die $ 17,00 is per persoon enkele reis, dus heen en terug met 2 personen is $ 68,00 + tip.
    Een auto kost echt geen $ 60,00 per dag, een mid-size (toch echt niet klein) heb je voor minder dan € 175,00 per week !!!
    Inderdaad kun je op I-drive alles met de trolley redelijk bereiken, maar als je eens ergens anders heen wilt (wat dacht je van Disney) ben je heel veel tijd kwijt, of ben je afhankelijk van de vaste tijden van de shuttlebussen.
    Ook naar de malls, outletcentra en al wat er nog meer te doen is heb je een taxi nodig.
    Verder, en dat vind ik persoonlijk het belangrijkste krijg je geen goede indruk, I-drive is geen goed voorbeeld van hoe Amerika is.
    Met de auto kun je een veel groter gebied exploreren, en krijg je een heel andere indruk.
    Eric
    Laatst gewijzigd door Eric; 26-05-07 om 00:29.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •