Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 67

Onderwerp: Openbaar vervoer Florida

  1. Top | #11
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    17

    Standaard

    We hebben behoorlijk afgezien. Toen ik er voor die tijd vragen over in het forum stelde, kreeg ik van jou nog de melding dat het openbaar vervoer nou niet bepaald handig was.
    Had ik maar geluisterd............... :twisted: :evil: :cry:

  2. Top | #12
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Zelfs het alom geroemde openbaar vervoer binnen de Disney-parken kent zijn beperkingen. Wij hebben één keer ruim anderhalf uur zitten wachten (in de hitte) op een bus bij Wide World of Sports, en toen besloten nooit meer op het openbaar vervoer in Orlando te vertrouwen. Al is de I-ride op International Drive soms wel praktisch, voor mij alleen nog maar een auto. Dan maar wat minder over van het financiële vakantiebudget, een auto geeft in ieder geval een verhoging van het plezier- en tijds-budget.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #13
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Lommel / Belgie
    Berichten
    2

    Standaard

    hmm

    Ik ben 2 weken naar orlando geweest, en heb ook geen auto gehuurd.
    Kies gewoon een hotel met goeie shuttle services. Disney + seaworld (of universal) bv enigste nadeel is wel dat je enkel kunt vertrekken op de aangegeven uren

    Voor de rest hebben wij gebruik gemaakt van taxi's, misschien iets duurder, maar je geraakt er overal mee zonder wachttijden ed. Moest ik alles bij elkaar tellen, wat we aan taxi's uitgaven, kom ik niet aan de huurprijs van een auto voor 2 weken....

  4. Top | #14
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ieder natuurlijk zijn eigen mening, maar ik ben ervan overtuigd dat je veel meer aan je vakantie hebt met auto.
    Al is het maar om 's-avonds even naar de Walmarkt te gaan, of om naar Dairy Queen als je trek hebt in een lekker ijsje.
    Eigenlijk gebruik ik de auto iedere dag wel meerdere malen, dus echt niet alleen naar een van de parken, waar je inderdaad met een shuttle kan komen. Maar voor alle andere dingen is een auto voor mij in ieder geval totaal onmisbaar !!
    Eric

  5. Top | #15
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard

    Tuurlijk gaat het prima zonder auto, zolang je maar:

    - een hotel in het Disneyresort hebt en met een taxi naar Seaworld, Island of Adventures, Universal en bijvoorbeeld naar een Mall gaat en met de bus naar Busch Gardens en ik geloof dat je ook met een bus naar Kennedy Space Center kan.

    - of een hotel buiten Disney, maar dan met tenminste een shuttledienst naar Disney (beter nog naar alle parken ) gaat en de rest met een taxi.

    Maar ik ben wel van mening dat je dan inderdaad veel minder ziet van Orlando. En door een shuttledienst ben je afhankelijk van vertrektijden, dus heb je geen vrijheid.

    Maar nogmaals, natuurlijk is het te doen zonder auto. Bedoel wij hebben het ook gedaan en we hebben het ook gered. We houden in ieder geval nog steeds van Orlando

    Alleen heb ik dus wel dat gevoel van 'iets missen'. Volgende keer dus mèt auto
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  6. Top | #16
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Mét auto!!

    Zelfs het "goede" openbaar vervoer binnen Disney laat je veel te vaak in de steek. Na één keer ruim anderhalf uur in de kokende zon te hebben gewacht op een bus bij WideWorldOfSports heb ik het openbaar vervoer in Florida helemaal afgezworen. Helemaal .... Nee, de I-ride is over het algemeen toch wel erg goed, vooral als je maar een klein stukje over International Drive wilt afleggen.

    Da's mijn mening, van een erg verwend ventje ... :twisted:

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #17
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Berichten
    23

    Standaard Openbaar Vervoer

    Hoi,

    Ik ben net nieuw dus vergeef het me als het al ergens staat of het hier niet goed staat maar als ik (want ik heb geen rijbewijs) van Disneyworld(hotel on-site) naar zeg Seaworld of Universal wil met het OV is dit dan goed mogelijk en wat voor een mogelijkheden zijn hier allemaal voor en hoeveel kost dat zo'n beetje om heen en weer te komen???


    Mazzels.

    Jeroen
    _________________
    Achter elke succesvolle man staat een stomverbaasde schoonmoeder.

    Adres weblog http://orlando2009.loggy.nl

  8. Top | #18
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Openbaar Vervoer

    In Orlando rijd de LYNX bus. Zie http://www.golynx.com/
    Hier vind je ook een Online routeplanner en plattegrondjes die je kunt uitprinten.

    Het werkt op zich best aardig.. Wij hebben het toen ook gedaan (vanaf een hotel buiten Disney). Je bent alleen wel veel tijd kwijt met wachten..
    Laatst gewijzigd door Michael66; 08-08-11 om 15:42.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #19
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Als je van WDW naar Universal of Seaworld moet, dan zou ik geen Lynx-bus nemen, maar een Mears-shuttle. Die laatste moet je wel telefonisch boeken (nummer staat gewoon in de gids die op je kamer ligt) maar heeft wel als voordeel dat je dan veel minder stops hebt. De kosten zijn ca. $12 p.p. voor een round-trip.

  10. Top | #20
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankS
    Als je van WDW naar Universal of Seaworld moet, dan zou ik geen Lynx-bus nemen, maar een Mears-shuttle. Die laatste moet je wel telefonisch boeken (nummer staat gewoon in de gids die op je kamer ligt) maar heeft wel als voordeel dat je dan veel minder stops hebt. De kosten zijn ca. $12 p.p. voor een round-trip.
    Seaworld is prima te doen vanaf Disney (rechtstreeks).
    Universal ben je wel beter uit met een Shuttle.. Er zit een overstap bij en die sluiten bijna nooit aan..

    We hebben dit zelf ook gedaan toen we in Orlando waren...



    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •