Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 67

Onderwerp: Openbaar vervoer Florida

  1. Top | #51
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.531

    Standaard Re: Openbaar vervoer Orlando

    Er gaat openbaar vervoer maar je moet overstappen en de reistijd is erg lang. Van de 192 naar Seaworld is tussen een uur en anderhalf uur.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  2. Top | #52
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Openbaar vervoer Orlando

    Dit kun je ook zelf zien op de Tripplanner: http://trip1.golynx.com/tripplanner/
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #53
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Berichten
    12

    Standaard Re: Openbaar vervoer Orlando

    hoi hoi! wij hebben ook alles eigenlijk met de bus gedaan hoor ging prima! vanaf orlando airport kun je lynx 111 nemen die stopt vlakbij seaworld. evt kun je op lynx 50 overstappen die komt nog dichterbij die hotels daar. Wij zaten in een disney resort. bij downtown disney was een opstap voor o.a 111 (voor bijv florida mall) en 50 (seaworld, magic kingdom) wij hadden op het station (via 50) een week kaart gehaald. ideaal. bij florida mall kun je overstappen op 42 en 37 (die wij het snelste vonden) voor universal studio's. OPZICH rijden de bussen op tijd MAAR het probleem is dat de chauffeur op iedereen wacht...(als ie ziet dat je mee moet) de chauffeur kan zomaar uitstappen om te roken of te kletsen met een vriend. dus ja je moet een beetje geluk hebben. In de bus hangt een rek met allemaal verbindingen...de chauffeurs weten eigenlijk niet zo veel. (niet raar bedoeld) dus je moet zelf uitzoeken hoor! Met lynx 42 kun je naar een winkelcentrum met een mega wallmart. en lijn 8 brengt je naar prime? outlets. met sommige diensten kom je wel in het echte amerika maar dat is ook wel eens leuk. misschien minder geschikt voor savonds laat. mijn vriendin moest wel even wennen aan het feit dat ze soms de enige blanke was. hahahaha . wij zijn 2 x met de taxi gegaan.. omdat we op tijd bij seaworld moest zijn voor de bus naar busch gardens en een keer voor discovery cove. dus heb je echt iets op tijd gok dan maar niet op de lynx!! vanaf seaworld gaat een gratis shuttle naar aquatica en discovery cove. ps: niet de eerste "officiele" uitstap voor seaworld nemen (50) 1 verder zet je veeeeel dichterbij de ingang af.!!

  4. Top | #54
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2012
    Berichten
    12

    Standaard Openbaar Vervoer

    Hallo,

    in het najaar willen mijn vriend en ik een reis plannen naar Florida.
    Voornamelijk om de Disneyparken (uitgebreid) te bezoeken, en we willen Universal studio's ook mee pakken. Verdere parken hebben we niet echt interesse in. Nu hebben wij beiden geen rijbewijs, en zijn we dus overgeleverd aan het openbaar vervoer.

    Mijn idee is dat we misschien twee hotels kunnen doen, een van Disney (zodat we daar de disney shuttle bussen kunnen pakken en kunnen genieten van de mooie hotels etc), en misschien daarna eentje bij Universal in de buurt. Is dit iets wat uberhaupt een beetje mogelijk is, of maak ik het erg lastig? Verder heb ik (mochten we genoeg vrije dagen krijgen) ook wel de hoop nog een aantal daagjes strand er aan te plakken op Miami Beach. Is dit te bereiken, of erg ver weg? Misschien daar ook een hotel nemen?

    Ik weet dat het verstandige is om eerst een rijbewijs te halen, en dan pas over twee jaar ofzo naar Florida te gaan.. MAAARRRR, we kunnen niet langer wachten

    Hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

    Verder iemand trouwens ervaring met reizen in oktober? dan is het nog steeds lekker weer toch?

    Groetjes!

  5. Top | #55
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Openbaar Vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tillie Bekijk Berichten
    Nu hebben wij beiden geen rijbewijs, en zijn we dus overgeleverd aan het openbaar vervoer.
    Verder heb ik ook wel de hoop nog een aantal daagjes strand er aan te plakken op Miami Beach. Is dit te bereiken, of erg ver weg?
    Tsja, als je met het openbaar vervoer wil reizen, vereist dat wel een goede voorbereiding. Zo zou je zelf al eens kunnen kijken wat de afstand Orlando - Miami is. Ik gok op zo'n 400 kilometer.....enkele reis.

    Het openbaar vervoer is verre van ideaal, maar niets is onmogelijk. Binnen Disney kan je er best gebruik van maken als je geen haast hebt, maar het wordt lastig als je daarbuiten wil. Zoek eens op Public Transportation Orlando op Google of bekijk de busroutes

    Verder zou je kunnen overwegen om eerst naar Miami te vliegen, dan met de bus of een vlucht naar Orlando om vandaaruit naar huis te vliegen. Of vergeet Miami en ga naar de disney Zwemparken, dat is een prima alternatief voor de stranden.

    Geduld is een schone zaak en je zult veel geduld nodig hebben als je met het OV reist. Al met al; veel werk aan de winkel om dat allemaal uit te zoeken en op een rijtje te zetten. Bedenk dat al die voorpret helemaal gratis is.....:lol:

    O, ja over het weer in oktober. Op www.weather.com vind je de statistieken. Zelf vinden we oktober een fijne maand, maar garanties op lekker weer durf ik je niet te geven.



  6. Top | #56
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Openbaar Vervoer

    Om met het laatste te beginnen:
    Lekker weer 25 a 30 graden is normaal.
    Een reis ongeveer als volgt is best mogelijk:
    Vliegen op Orlando
    Shuttle service naar een Disney hotel
    Taxi van Disney hotel naar een Noord International Drive hotel.
    Vandaar met shuttle of taxi naar Universal.
    Eventueel hotel bij/op Universal, duurder maar kan je lopen of met Universal shuttle.

    Dan wordt het wat moelijker:
    Naar Miami Beach is met de auto al zo'n 3 a 4 uur.
    Je zult dus met een lange afstand bus of vliegen naar Miami moeten.
    Ervoor en erna zal je wel op een taxi og shuttle aangewezen zijn.
    Dan met een hotelshuttle of betaald shuttle busje naar Miami airport en terug naar NL.

    De reis Orlando - Miami zal wel een dag in beslag nemen.

    Het vraagt wat orientatie (goed inlezen op dit forum) en nogal veel (reis) tijd maar het kan.

    Overigens, het openbaar vervoer is absoluut niet te vergelijken met Nl, veel en veel minder.

    Succes met de zoektocht
    Knaapje

  7. Top | #57
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Openbaar Vervoer

    Van downtown Orlando naar Miami is ook de trein een optie. Zie http://www.amtrak.com , ik zie dat ze 2x 's morgens en 's middags rijden maar de ochtendtrein is via een zodanige omweg dat je net zo goed 's middags op kunt stappen. De Greyhound bus http://www.greyhound.com is een stuk goedkoper en rijdt heel wat vaker. Vooraf reserveren via het web scheelt een hoop geld zie ik.

  8. Top | #58
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2012
    Berichten
    12

    Standaard Re: Openbaar Vervoer

    Wat geweldig hoe iedereen elkaar hier helpt. Alvast heel erg bedankt voor de reacties.
    Met de voorpret zit het al goed

    Misschien dat we Miami maar laten schieten (en gewoon terug komen later, dat is zeker geen straf..)

    Ik ga in ieder geval zelf het een en ander goed uitzoeken

    Bedankt!

  9. Top | #59
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Openbaar Vervoer

    Wij zijn afgelopen oktober naar Orlando (en Miami-Key West) geweest. Heerlijk weer, maar ook af en toe een dag met alleen maar regen... Wellicht heb je iets aan onze weblog? Zie: http://halloweenflorida2011.wordpress.com/

    Het is dan daar Halloween en dat is super leuk! Zowel bij Disney als bij Universal En verder is het OV redelijk te doen... Als je dit van te voren weet, kun je er rekening mee houden en dan zal het in ieder geval niet tegenvallen. Wij hebben in 2004 met het OV gereisd in Orlando, maar zaten toen in een hotel aan de 192. Niet handig. Wat je zelf voorstelt, lijkt me inderdaad een hele goede optie: een hotel bij Disney en een hotel op de International Drive voor Universal.

    Miami zou ik persoonlijk, door het gedoe met het OV, inderdaad ook laten schieten. Gewoon naar een waterpark van Disney gaan. Prima alternatief voor het strand

    Heel veel plezier met de voorbereiding!
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  10. Top | #60
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2012
    Berichten
    12

    Standaard Re: Openbaar Vervoer

    Hoi

    Wat een onwijs leuke site hebben jullie bijgehouden!
    Heel nuttig, bedankt



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •