Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 67

Onderwerp: Openbaar vervoer Florida

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    1

    Standaard Vervoer Orlando Airport naar Ocala

    Beste allemaal!
    Van 2 t/m 27 juli ga ik voor een lang bezoek naar mijn oma in Ocala- Florida.
    Nu heb ik aan die schat gevraagd het e.e.a. uit te zoeken ivm transport van de luchthaven naar Ocala maar daar kom ik niet helemaal uit.
    kan iemand mij helpen met wat meer info?

    Mijn oma heeft het n.l. over de laatste shuttle die om 18.30 uur gaat. En aangezien ik om 17.10 uur hoop te landen weet ik niet of ik dat ga halen.

    Rijden er bijv. bussen? Of treinen? Of andere vormen van niet al te duur transport?

    HELP HELP! En alvast bedankt uiteraard!

    Natas

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Ocala ligt best wel ver van Orlando vandaan en ik kan me best indenken dat wanneer er airport shuttles gaan dat de laatste om die tijd vertrekt.

    Er rijdt geen directe trein van Orlando naar Ocala. Er gaat wel een greyhoundbus. Deze vertrekt om 20.30 uit Orlando. De reis zelf duurt 1 uur en 20 minuten. De prijs is usd 21 zonder tax en kan van te voren worden gekocht op www.greyhound.com

    De bus vertrekt niet van de luchthaven en dus moet je een taxi nemen naar het busstation.

    Op de volgende link vind je de telefoonnummers van de shuttleservices richting Ocala http://www.orlandoairports.net/goaa/ops/shuttle.htm

    Alvast veel plezier in Florida en succes met het vinden van het juiste vervoer naar Ocala.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  3. Top | #3
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    1

    Standaard Openbaar vervoer Florida

    hey mensen,

    volgende maand vertrek ik samen met een vriendin naar florida.
    we blijven logeren bij haar tante, maar omdat ik nog maar 21 ben mag ik zelf niet rijden in amerika. dus als haar tante ons nergens naar kan voeren hangen we af van het openbaar vervoer ... weten jullie hoe hoe het in florida zit met met het openbaar vervoer? en kunnen we daarmee ook bv in everglades geraken of naar toeristische trekpleisters reizen???

    hopelijk weten jullie raad

    thx

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: openbaar vervoer florida?

    Aangezien je in jullie geval geen auto kan huren, zul je het moeten doen met greyhoundbussen etc.
    Het hangt er natuurlijk heel erg van af waar jullie zitten.
    Zitten jullie in Miami, dan is openbaar vervoer nog wel te doen, al is het in Florida een stuk minder dan bij ons.
    Maar als jullie in een of ander dorpje zitten, kon het wel eens heel moeilijk worden.
    Kortom, kijk eens precies waar jullie zitten, en wat jullie willen doen, vraag het ook aan die tante, en kom dan met specifieke vragen, kunnen we kijken of we jullie kunnen helpen.
    Eric

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Je kunt toch wel auto's huren als je 21 bent en in bezit van een Nederlands rijbewijs? Je betaalt dan wel een jonge-chauffeurs-toeslag, maar het is wel mogelijk.

    Even een voorbeeld, te boeken bij Alamo.nl, 1 week Economy 2-deurs auto in september (ik weet niet wanneer je gaat), met Gold-pakket (uitgebreide verzekeringen, extra bestuurders en gratis 1 tank benzine). Kosten normaal goldpakket: €150 (speciale internet-aanbieding), kosten Gold-underage (voor bestuurders tussen 21 en 25 jaar): €194. Je bent als underage-driver dus €44 per week meer kwijt.

  6. Top | #6

    Standaard Openbaar vervoer Orlando

    We willen geen auto huren. Hoe is het openbaar vervoer rond orlando

  7. Top | #7
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: openbaar vervoer orlando

    Beste Disneyfamily,
    Ondanks het feit, dat we op dit forum er zijn, om anderen te helpen met hun vragen, lijkt het me een goed idee, als je eerst eens wat rondsnuffelt op dit forum, en ook de zoekfunctie gebruikt, dan krijg je al een heleboel informatie over al jullie vragen.
    Dan kun je altijd nog met specifieke vragen komen, waar we graag antwoord op zullen geven.
    Maar doe het liefst allemaal in een topic, dat is voor ons makkelijker om te beantwoorden.
    Eric

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: openbaar vervoer orlando

    Openbaar vervoer is langzaam. Het duurd bijna 2 uur om 15 mile te overbruggen.

    Mijn advies is om een auto te huren. Je zal zoveel meer genieten van je vakantie. Je huurt al een auto voor rond de eur. 150,00 per week inclusief alle toeslagen en verzekeringen. De auto wel in Nederland van te voren huren. Dit is goedkoper dan in Amerika.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-04-09 om 07:18. Reden: full quote eruit
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    17

    Standaard

    zie ook de topic parkliefhebbers.

    Buiten dat, we hebben ruim een uur in de bus gezeten vanaf de 192 plus overstappen wat niet duidelijk was, naar International Drive.
    Op een regenachtige dag besloten we naar de Florida Mall te gaan en hebben zowel heen als terug 2,5 uur !! in een overvolle, zompige bus gezeten.
    Maar ja, we wilden GEEN auto. Hebben er nog spijt van.

    Zo kan je in 1,5 uur met de auto naar de westkust gaan, b.v. Clearwater Beach waar geweldig strand is en dat vinden de meeste tieners toch erg leuk. Bovendien gaan ze al dat lopen naar ontbijt, lunch en diner op de duur erg vervelend vinden heb ik zo het idee.

  10. Top | #10
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard

    Zo herkenbaar dit!

    Wij zijn inderdaad ook vanaf de 192 met het openbaar vervoer naar de Florida Mall geweest. Wat een hel!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-04-09 om 07:19. Reden: full quote eruit
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •