Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 20 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 193

Onderwerp: Betalen in Florida

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    30

    Standaard Betalen in Florida

    Hi,

    Ik vroeg me af, ik lees overal in mijn reispapieren / informatieboekjes dat een creditcard een must is in Amerika. Ik heb er dan ook een aangevraagd en ontvangen omdat je de borg van je huurauto zowiezo met je creditcard moet betalen.

    Alleen vraag ik me toch sterk af, wáárom is het een must? Je kan toch overal pinnen? Ik zou liever zoveel mogelijk met cash betalen omdat je dan je uitgaven beter onder controle hebt. Waarvoor heb je die creditcard nodig dan?

    Mvg,
    Neilz

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    37

    Standaard

    Als borg bij een huurauto: dan "betaal" je niet op dat moment. Je geeft alleen een zekerheid af. Je betaalt aan het eind alleen bij schade oid.

    Heb je geen cc, dan moet je een flink bedrag cash betalen als je de auto ophaalt en vaak kan dat niet eens, met een cc ben je ook makkelijker te traceren.

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    52

    Standaard Re: Creditcard vs. Pinpas

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Neilz
    Ik zou liever zoveel mogelijk met cash betalen omdat je dan je uitgaven beter onder controle hebt.
    Dan toch maar ouderwets in het huishoudboekje bijhouden wat je met de CC hebt betaald.

    Groet,

    Henri
    The truth is out there....... Somewhere.

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    30

    Standaard

    Nou 2 van de 5 mensen waarmee ik ga hebben een creditcard (waar ik er een van ben). Maar ik wil hem gewoon zo min mogelijk gebruiken en zoveel mogelijk cash betalen.. Dit moet toch geen probleem zijn?

    In de reispapieren raden ze je aan zoveel mogelijk met creditcard te betalen en travelerschecks mee te nemen, maar ik zie dat niet zo zitten? Met je pinpas kan je toch overal gewoon pinnen?

  5. Top | #5
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Zoals Inge al aangaf MOET je hem als borg registreren bij het autoverhuurstation. Als ze al cash zouden accepteren, wat bijna nooit gebeurt, is dat al gauw 500 tot 1000 dollar.
    Ook bij het inchecken van je accomodatie (hotel, motel, maar ook villa) is de cc je borg en zal de pinpas niet volstaan.
    En het is een mooie backup als je cashgeld niet toereikend is als je een hapje gegeten hebt. CC´s worden overal geaccepteerd en met je pinpas in een restaurant betalen zie ik nog niet zo snel gebeuren.
    Uiteraard kun je overal pinnen en wordt cash geld ook overal geaccepteerd.
    Kortom, toch wel een must voor je bezoek aan de US.
    En geen gevaar voor je uitgaven, dat doe je toch wel, of het nu cash, met de pin of cc of met statiegeldbonnetjes is :wink:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  6. Top | #6
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Neilz
    In de reispapieren raden ze je aan zoveel mogelijk met creditcard te betalen en travelerschecks mee te nemen, maar ik zie dat niet zo zitten? Met je pinpas kan je toch overal gewoon pinnen?
    In Amerika hebben ze ook liever dat je in winkels met je CC betaald. Dit gaat voor hun ook een stuk sneller dan dat ze je geld moeten teruggeven.

    Wij pinden meestal wel wat cash voor kleine uitgaven (keer ergens wat eten of drinken kopen) maar voor de rest hebben de de CC gebruikt...
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    30

    Standaard

    Ik begrijp dat een credit card dus handig is, maar zoals ik zei gaan we met 5 man waarvan er maar 2 een credit card hebben... Daarom wilde we tezamen zoveel mogelijk cash betalen...

    Over die borg even, hoe gaat dat dan met je creditcard? Als je incheckt dat halen ze de borg van je creditcard en als je uitcheckt dan....?

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    37

    Standaard

    Nee je betaalt niet op dat moment.... het is een zekerheidsstelling voor als je bv schade rijdt (eigen risico). Als je je auto retour brengt en je moet eigen risico betalen... dan halen ze het wél van je cc af.

    Zelfde geldt voor een accomodatie.

    Op zie zijn naam komt de huurauto? Die moet wel een cc hebben. Zie andere topic.

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inge
    Nee je betaalt niet op dat moment.... het is een zekerheidsstelling voor als je bv schade rijdt (eigen risico). Als je je auto retour brengt en je moet eigen risico betalen... dan halen ze het wél van je cc af.

    Zelfde geldt voor een accomodatie.

    Op zie zijn naam komt de huurauto? Die moet wel een cc hebben. Zie andere topic.
    De huurauto komt op mijn naam.. En ik heb dus een creditcard, opzich geen probleem dus.. Alleen zou ik voor de rest graag alles of in ieder geval zoveel mogelijk cash betalen..

  10. Top | #10
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Neilz
    Alleen zou ik voor de rest graag alles of in ieder geval zoveel mogelijk cash betalen..
    Tja, waarom ook niet? Je bent het tenslotte ook zo hier gewend. Ik zelf vind de credit card makkelijker, maar als iemand nou gewoon cash wil betalen, waarom niet? Toch?

    Alleen wil ik uiteraard na afloop wel weten hoe je dat ervaren hebt (aangezien ik het cashgevoel niet ken in Amerika...).

    Mij persoonlijk lijkt het me namelijk irritant om telkens in de portomonee te kijken hoeveel cash je nog hebt als je bijvoorbeeld weer heerlijk gaat dineren of iets dergelijks. Telkens weer een pinautomaat zoeken (al kun je ook - heb ik gelezen op het forum - bij de winkels bijpinnen, dat is natuurlijk ook ideaal).

    En of je nou je geld beter onder controle hebt als het in je portomonee zit in plaats van betalen met je credit card.. weet ik niet. Volgens mij maakt dat niets uit. Je pint geld en op een gegeven moment is het weer op en je pint weer opnieuw geld. Volgens mij ga je geen dingen laten (zoals eten, drinken, souvenirs etc) omdat je toevallig net te weinig geld bij je hebt in je portomonee. Tenminste ikke niet Ik zou het juist dan jammer vinden dat ik net dat leuke beeldje niet kon kopen (en ga dan juist weer ergens pinnen om het alsnog te kunnen kopen - ik zou me zelf voor de kop slaan als ik thuis op de bank zit met een 'he, jammer dat had ik echt graag willen hebben-gevoel').

    Ofwel, een credit card is gewoon handig. Maar gewoon pinnen en met cash betalen, is niets mis mee!
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •