Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19

Onderwerp: Aanpassing regels reizen naar Amerika

  1. Top | #11
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Nieuwe regels reizen naar Amerika

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    op de Apis staan geen paspoortgegevens
    toch wel, bv hier

    http://www.airberlin.com/site/affili...pages/APIS.pdf

    en hier

    http://cdn.martinair.com/nl_nl/image..._tcm7-2356.pdf

  2. Top | #12
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Nieuwe regels reizen naar Amerika

    Vanmiddag voor alle zekerheid even met Air Berlin gebeld.
    Ze wisten nergens van. Het enige wat passagiers nodig hadden was het APIS en het ESTA formulier.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  3. Top | #13
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Nieuwe regels reizen naar Amerika

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinkerbell Bekijk Berichten
    Vanmiddag voor alle zekerheid even met Air Berlin gebeld.
    Ze wisten nergens van. Het enige wat passagiers nodig hadden was het APIS en het ESTA formulier.
    Tja... Duitsers en Engels... dat zijn 2 dingen die niet bij elkaar passen...
    Ze denken dat John Wayne duits praat...

    Dus een Amerikaanse site lezen ze niet...
    Nicht am Deutsch geschreven??? Dan weten ze niets...

    Na afloop kunnen ze altijd nog het befaamde regeltje zeggen.... Toch??? :roll:
    http://www.tsa.gov/what_we_do/layers...ght/index.shtm

    Misschien moet je ze even deze link sturen...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  4. Top | #14
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Nieuwe regels reizen naar Amerika

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Na afloop kunnen ze altijd nog het befaamde regeltje zeggen.... Toch??? :roll:
    http://www.tsa.gov/what_we_do/layers...ght/index.shtm

    Misschien moet je ze even deze link sturen...

    Tja misschien zijn we teveel in Duitsland maar die houding herken ik niet.
    In het algemeen vind ik dat ik als "klant" 100% beter en beleefder behandeld wordt dan in Nederland en dit geld voor de gewone supermarkt ,kapper,reisbureau,huisarts en ziekenhuis.
    Bij het gesprek gisteren had ik de link doorgegeven en de medewerker herkende de tegels niet. Ik kan je wel verzekeren dat zijn engels uitstekend was.
    Enfin we wachten het maar af. Zodra er mensen geweigerd gaan worden zullen we dat ongetwijfeld hier kunnen lezen
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  5. Top | #15
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Nieuwe regels reizen naar Amerika

    Heb ook contact gehad met Ebookers, maar die zeggen alleen Esta.

    Beetje vreemd dat de ene het wel weet en de ander niet. Zal wel even duren voordat iedereen het weet en voordat het verplicht is. Die link hierboven naar dat secure flight programm daar staat ook dat reizigers zich niet ongerust hoeven te maken.

    En wat is APIS? Ik weet alleen dat je Esta aan moet vragen/in moet vullen.......
    Laatst gewijzigd door pumi1000; 20-11-09 om 13:00.

  6. Top | #16
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    19

    Standaard Re: Nieuwe regels reizen naar Amerika

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinkerbell Bekijk Berichten
    Vanmiddag voor alle zekerheid even met Air Berlin gebeld.
    Ze wisten nergens van. Het enige wat passagiers nodig hadden was het APIS en het ESTA formulier.
    Ik neem aan dat Air Berlin een Europeese maatschappij is?
    Voor internationale vluchten is aanlevering van de informatie verplicht voor Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen vanaf 31 oktober 2009 en voor alle andere luchtvaartmaatschappijen per 31 oktober 2010.
    Dus bij Air Berlin gaat de nieuwe regeling pas eind 2010 in! :smile:


    You only live once!

  7. Top | #17
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Re: Nieuwe regels reizen naar Amerika

    Ik heb vandaag ook een mail gekregen van Airberlin:


    Important Information for U.S. - Secure Flight program

    Dear Sir or Madam,

    The Secure Flight guideline issued by the US authority responsible for aviation safety (Transport Security Administration, TSA), requires airberlin to record information about passengers at the time of booking. This regulation applies to all bookings: bookings via airberlin.com, a travel agency or an online booking system. Provision of this information is mandatory.

    Further information about Secure Flight

    Minimum information required:
    • Full name (as shown on passport)
    • Date of birth
    • Gender
    • Redress number* (if available)
    * Passengers who have been mistakenly matched to a name on the watch list are asked to apply for a redress number. This is done under the DHS Travel Redress Inquiry Program (DHS TRIP).

    airberlin is required to forward this information to the Transportation Security Administration at least 72 hours prior to departure. If a flight is booked within 72 hours of departure, airberlin will forward the Secure Flight data when the booking is made.

    To avoid incurring additional costs and to ensure that passengers can board the aircraft, we request that passengers send us the Secure Flight data at least 96 hours prior to departure.

    Important: airberlin reserves the right to refuse carriage to passengers who have not submitted their Secure Flight data.

    Bookings via airberlin.com

    When bookings are made online via airberlin.com the Secure Flight data can be submitted during the booking process. There is a facility of updating the Secure Flight data at a later stage. However, passengers must ensure that they initially enter the required details at least 96 hours prior to departure.

    To do this, re-open the booking on the airberlin website. Click on the link Booking » Flight » Additional services and you will be asked to enter your transaction number, customer reference number and postal code. You can then re-enter the Secure Flight data.

    In addition to the Secure Flight data, other Advanced Passenger Information (API) must be submitted, together with an ESTA travel permit if appropriate. Further details are set out below.

    Advanced Passenger Information

    All airlines are required to collect personal data for their passengers on flights to and/or from the USA. We would advise travellers to provide these API data (API: Advanced Passenger Information) when making their booking in a travel agency / via a tour operator or by entering the data on the form available at www.airberlin.com/sf_en when booking online. There is a standard form for entering Secure Flight and API data online and the information provided on this form can be updated at a later stage by resubmitting it.

    API data include:

    • First name and surname
    • Date of birth and gender
    • Passport number
    • Country where passport was issued
    • Expiry date of passport
    • Nationality
    • Country of residence
    • Temporary address where the passenger will be staying during the visit. The address details must include the house number, street, town/village, the relevant country code and postal / zip code.

    ESTA travel permit

    The Visa Waiver Program allows nationals of certain countries to enter the USA without a visa, provided that they have a passport, a valid onward or return flight ticket and an electronic entry permit. The online application for the electronic entry permit (Electronic System for Travel Authorization, ESTA) must be submitted at least 72 hours prior to departure at a charge of USD 14.00. It may be applied for via third parties (e.g. travel agency). Once an entry permit has been issued, it is valid for multiple entries into the country for a period of two years. The ESTA travel permit must be presented at the check-in desk or carried in cabin baggage by passengers checking in online / at self check-in machines.

    Apply for ESTA travel permit

    Your airberlin team

  8. Top | #18
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Re: Nieuwe regels reizen naar Amerika

    Hans,

    heb ik het dan goed begrepen dat ik alleen via de link de API op de site van Airberlin moet invullen en verder niks?

    Ik begrijp deze zin namelijk niet helemaal --> In addition to the Secure Flight data, other Advanced Passenger Information (API) must be submitted, together with an ESTA travel permit if appropriate. Further details are set out below.

    ESTA heb ik namelijk reeds begin dit jaar aangevraagd, of moet Airberlin hier ook nog iets van hebben???

  9. Top | #19
    Florida Groupie Hans uit Koekelare's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Locatie
    Koekelare, Belgium
    Berichten
    390

    Standaard Re: Nieuwe regels reizen naar Amerika

    @ Chicco68

    Volgens dat ik het begrepen heb moet je die link invullen en mischien ook afdrukken voor in het geval ze het niet terug vinden in hun computer, weet je wel.
    Bij je Invoice/Booking Confirmation zit ook een bijlage Inv_USA_Visa.pdf die je voor iedere meereizende persoon moet invullen en afdrukken, vergeet dat niet hé.

    Grt Hans.
    Love to Travel



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •