Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Vlieg gevaar/veiligheid

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Berichten
    39

    Standaard Vlieg gevaar/veiligheid

    Ik vertrek dus volgende week vanaf Zaventem(Brussel) naar Orlando met een tussenstop in New York (JFK).
    Ik begin me nu langzamerhand toch wel wat zorgen te maken wat betreft de veiligheid. Zeker met al die aanslagen de laatste tijd.
    Is er echt reeel gevaar? Hoe grondig zijn checks et cetc, kan een 9-11 achtig scenario bijna 100% worden uitgesloten met de huidige controles en bomchecks etc?
    Voor 9-11 waren de controles toch ook al vrij intensief bij mijn weten?!

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Er vliegen zoveel mensen per dag. Ik zou me er persoonlijk niet te druk om maken, anders kom je helemaal nergens.

    Het alternatief voor vliegen naar de USA is de boot nemen maar dat is al een wereldreis op zich
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Maak je niet druk. De checks zijn grondig.

    Ik proef hier dat er meer achter zit dan alleen maar de angst voor 9/11 zaken. Ben je misschien bang om te vliegen?

    Als je er zelf geen vertrouwen in hebt dan moet je niet gaan. Er gaan per dag honderden, zoniet duizenden, vliegtuigen van Europa naar Amerika en er gebeurt niets. Vliegen is de meest veilige manier van transport dat er op de wereld bestaat. De kans is groter dat je op straat wordt aangereden door een auto dan dat er iets gebeurt tijdens het vliegen.

    Nogmaals relax en alles komt goed. Ga lekker genieten van je vakantie. Als je met zoveel stress op vakantie gaat hebt je niets aan je vakantie. Ontspan.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    RLS, maak je maar geen zorgen. De veiligheid is zeer aangescherpt sinds 11 september en de kans dat er daadwerkelijk wat gebeurt is echt erg klein.
    Zoals Ebelix zegt is vliegen de meest veilige manier van transport. Er gaan duizenden vliegtuigen de lucht in, en in al die vliegtuigen zitten honderden mensen... Heus, als het niet veilig was, zouden al die mensen ook niet vliegen.
    Je hoeft je echt niet druk te maken. Als je in Florida aankomt zul je je echt afvragen waar dat door kwam, want er is helemaal niets aan de hand.

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Het beste wat je kan doen om je veiligheid te vergroten als je gaat vliegen: doe je gordel in je auto om en rijd voorzichtig! Vliegen is vele malen veiliger dan bijvoorbeeld autorijden.

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Berichten
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ebelix
    Maak je niet druk. De checks zijn grondig.

    Ik proef hier dat er meer achter zit dan alleen maar de angst voor 9/11 zaken. Ben je misschien bang om te vliegen?
    Nee, dat ben ik niet. Heb ook al meerdere malen gevlogen, ook verdere vluchten nar de states. Maar de reden van deze vragen is eigenlijk meer de angst dat ik m'n vriendinnetje (die nu al in florida zit) nooit meer zien zal als er wat zou gebeuren!
    Maarja, wat jullie zeggen klopt natuurlijk, vliegen IS het veiligste vervoermiddel, maar je zal maar net.... :wink:

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    52

    Standaard

    Tsja..... 100 % uitsluiten kan je het nooit....

    Maar;

    - Je wint eerder de jackpot van de staatsloterij
    - Je vriendin/vrouw bevalt eerder van een vijfling
    - Je verdrinkt nog eerder in je eigen bad;

    dan dat je slachtoffer wordt van een aanslag...

    Dus relax en geniet van je vakantie.....
    The truth is out there....... Somewhere.

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    Eigenlijk is USA helemaal geen terroristenland, in tegenstelling tot wat bush ons maar al te graag wil laten geloven!
    Als je erover nadenkt, hoeveel moslimaanslagen hebben ze eigenlijk al gehad?
    Behalve 9/11 weet ik enkel van de aanslag op het WTC in 1993, meer niet.
    Ze overdrijven de dreiging nogal vind ik. In Spanje en Engeland zijn al veel meer aanslagen gebeurd, eigenlijk zouden we die landen dan veel enger moeten vinden!

  9. Top | #9
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Oklahoma zou als een terroristische daad gezien kunnen worden. De sluipmoordenaar van Washington (die onschuldige mensen van afstand doodschoot) heeft ook dezelfde uitwerking als terrorisme. Daarnaast is er nog de aanslag geweest in Atlanta '96 (tijdens de Olympics). Na 9/11 heb je nog die Anthrax-zaken gehad.

    Verder zou ik het ook niet weten.

    En dan zijn er natuurlijk nog die meer dan 30.000 doden per jaar als gevolg van vuurwapengebruik....

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankS
    Oklahoma zou als een terroristische daad gezien kunnen worden.
    Inderdaad, dat is zeker ook terrorisme, maar ik telde het even niet mee omdat dat geen moslims waren.
    Van de sniper in Washington weet ik niet zeker of het een moslim was, maar zelfs al was hij een moslim, dan nog lijkt hij me eerder een geïsoleerde gek dan dat het daar om echt moslimterrorisme ging.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •