Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 43

Onderwerp: Geld overmaken

  1. Top | #31
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: geld overmaken (buitenland)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrloes Bekijk Berichten
    Jahoor, t is gelukt. Het bedrag is bij geschreven, de eigenaar vd villa moest wel 15 Dollar "wire acceptance" betalen wat ik dan weer lullig vind omdat ik bij t telebankieren aan heb gegeven dat alle kosten voor mij zouden zijn.
    Mailtje naar de Rabo voor tekst en uitleg en ja, dat blijkt dus normaal te zijn ...
    Wire acceptance fee is een kostenpost die de ontvangende bank aan hun klant rekent en die inderdaad niet meegenomen wordt in de kosten die bij het overboeken gemoeid zijn. Ik heb er ook mee te maken als ik geld overmaak naar mijn Amerikaanse bankrekening. Je kunt het de volgende keer extra overmaken om de ontvanger schadeloos te stellen

    De onbekendheid met geld overmaken maakt dat veel Amerikanen huiverig zijn voor 'wiring money' zoals ze het daar noemen. In Amerika gaat vrijwel alles nog met cheques. Overigens kun je bij internetbankieren aangeven dat je de ontvanger een cheque wilt doen toesturen. Dat is echter stukken duurder dan de overboekingskosten plus dat extra tientje (in euro's) wire transfer fee.

  2. Top | #32
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Geld overmaken

    Wij huren dit jaar voor de 4e keer een appartement in Sarasota. De eerste keer hebben we betaald via Paypal. Maar dit wil de eigenaar niet meer. In 2014/2016 hebben we via een bankoverschrijving betaald.
    De eigenaar van het appartement had het nu over een cashiers check. Dat heeft zij kortgeleden nog ontvangen van een huurder. Volgens mij werken we in Nederland hier niet mee. Ik weet dat er wel bedrijven zijn zoals Western Union en dan kun je een money order versturen.
    Weet iemand soms wat meer over cashiers check of money order?

    Mijn gevoel zegt gewoon om voor een bankoverschrijving te kiezen. Het kost mij 19,40 euro. Maar ik heb ook al behoorlijke korting op de huurprijs gekregen. En wat is 19,40 op te totale reissom .

    Vorig jaar hebben we trouwens een appartement gehuurd via Homeaway. Ik heb toen ook met VISA betaald via de website van homeaway. Dat ging goed. Maar dat is nu niet aan de orde.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  3. Top | #33
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Geld overmaken

    Tja ik zou zeggen doe het via bankoverschrijving? Waarom gebruik maken van WU? Hoewel er niks mis is met WU hoor, wordt alleen vaak gebruikt door van die Nigeriaanse prinsen

    edit:
    Het is ook niet dat WU gratis is, op de site kan je uitrekenen wat dat je kost.

  4. Top | #34
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Geld overmaken

    Je kan bij je bank een cashiers check laten opstellen. Als het goed is moet dat kunnen via je internetbankieren. De bank stuurt de check naar jou of naar de begunstigde. Dat kan je kiezen. DE kosten zijn hoger dan bij een gewone buitenlandse betaling.

    Ik zou toch altijd voor een overschrijving gaan ipv een check. Je hebt dan meer zekerheid.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  5. Top | #35
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Geld overmaken

    Bedankt voor het meedenken! Ik heb inmiddels ook even mijn bank gebeld. Ik ga voor een bankoverschrijving. Ik kies er dan voor dat alle kosten gemaakt door mijn bank ook door mij worden betaald. Er zat nog een maar aan vast (zoals met alles) In Amerika komt het bedrag eerst bij een tussenbank. Deze bank zorgt dat het bedrag bij de juiste bank terecht komt. De kosten kunnen oplopen tot 50 dollar. Dit moet ik dan bij het totale bedrag optellen, omdat anders de verhuurder erbij inschiet.
    Ik heb de verhuurder een mail gestuurd dat ik erover na wilde denken. Het is toch te gek voor woorden dat je in 2018 zoveel moeite moet doen om geld over te maken naar Amerika en dat het ook nog iets van 60 euro in totaal kost.
    De verhuurder wil blijkbaar graag verhuren, want ze schreef meteen dat zij die 50 dollar voor haar rekening neemt....
    Het zou mij dan ongeveer 25 euro kosten. Maar ik heb in twee dagen tijd al 2 verschillende bedragen gehoord van mijn bank.....
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  6. Top | #36
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Geld overmaken

    @Stephie, ik heb een aantal jaren behoorlijk moeilijkheden gehad toen ik met een vriend in de USA was om een classic auto te kopen.
    Hij maakte tot twee maal toe geld over en tot twee maal toe werd het geld om onduidelijke redenen weer terug gestort.
    Wel bleef hij aansprakelijk voor de gemaakte bankkosten.
    Misschien een beetje kort dag maar ook voor de toekomst zou ik adviseren om een Revolut kaart aan te schaffen.
    Dat geeft ook tijdens je reis een behoorlijke geldbesparing op.
    En met Revolut kan je zonder kosten en tegen middenkoers geld overmaken.
    Maar ik begrijp het dat het nogal kort dan is.

  7. Top | #37
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Geld overmaken

    Bedankt voor de tip. Ik heb het vaker voorbij zien komen op het forum. Ik ga toch eens eea erover opzoeken.
    Ik heb nog niks overgemaakt. Ik ga volgende week eens even mijn oude overschrijving van twee jaar geleden bekijken. Ik kan me herinneren dat ik toen de betaling in twee keer heb gedaan en dat de eerste keer het bedrag is teruggekomen. Dus ik heb toen ook 2 x kosten moeten betalen.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  8. Top | #38
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Geld overmaken

    Gelukkig is het geld goed aangekomen in Amerika. De verhuurder heeft wel 50 dollar kosten moeten betalen. Maar ja, dat is niet anders. Ik heb van de Rabobank nog geen afrekening gekregen. Maar ze zeiden dat het tussen de 5 en 25 euro kon zijn. Ook vaag hè?
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  9. Top | #39
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Geld overmaken

    Ik heb het (nog niet) gedaan maar heeft iemand ervaring met transferwise, had al wel een account aangemaakt en het lijkt simpel en veilig maar wil toch graag weten of iemand hiermee geld heeft overgemaakt voor een aanbetaling van een appartement of vakantiehuis ?
    De kosten zijn niet zo hoog als bij bv PayPal...

  10. Top | #40
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.484

    Standaard Re: Geld overmaken

    Ik heb TransferWise vorig jaar gebruikt op aanraden van de eigenaar waar ik een villa van huurde in/op Cape Coral.
    Zowel de aanbetaling als de resterende huur op die manier betaald, werkt echt super !!!

    Meer weten ? Ik hoor het wel ;-)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-02-18 om 00:30. Reden: q-



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •