Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 13 van de 29 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 289

Onderwerp: Vliegen met Aer Lingus

1. Top | #121

Standaard Re: Vliegen met Aer Lingus

Vandaag redelijk goedkope tickets vanaf Amsterdam voor hoogseizoen naar Orlando. Stond eigenlijk op t punt te boeken vanaf Brussel maar nu voor iets minder v/a Shiphol. Wel zo makkelijk. Let op dat je moet betalen voor stoel naar Dublin. Geloof 2,50 pp. Richting Orlando geen kosten voor stoel maar we hebben voor 7,50 pp andere stoelen. Dat is een tussenklasse. Ticket pp periode 14-7 / 4-8 EUR 792,=. Zag laatste weken alleen prijzen vanaf EUR 1100, dagelijks op verschillende vergelijksites gekeken. Zou goedkoper kunnen, maar ben er tevreden mee.

2. Top | #122
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2012

Omdat ik hier voor de vakantie veel nuttige informatie van het forum heb kunnen halen =D>zal ik mijn ervaringen tot nu toe ook even neerzetten, wie weet heeft iemand er nog iets aan.

Ik heb vorige maand een vlucht geboekt via de site van Aer Lingus (vertrek komende zaterdag). Helaas werkte de stoelreservatie niet goed. Volgens de site moest je zowel voor Amsterdam-Dublin (betaald) als voor Dublin-Orlando (gratis) stoelen kiezen. Omdat we graag aan de rechterkant van het vliegtuig wilden zitten (misschien zien we nog iets van New York) namen we de kosten voor het gedeelte AMS-DUB voor lief, maar toen we de bevestiging van de vlucht binnenkregen bleek de hele stoelreservering mislukt te zijn. Ook bleek er een spelfout in één van de namen te zitten. Hierop heb ik (na wat gezoek op de site naar het juiste adres) een mail gestuurd naar het amsterdamse e-mail adres met het verzoek om de spelfout te herstellen en de vraag wat er mis was gegaan met de stoelreservatie.

Als antwoord kreeg ik dat de stoelreservatie alleen telefonisch geregeld kon worden en dat ze de spelfout konden herstellen, maar dat ik dan een week voor de vlucht contact met ze op moest nemen.

Daarop heb ik met de klantenservice gebeeld waar ze (gratis) de stoelen voor DUB-MCO hebben vastgelegd. De jongen die ik sprak had het er wel over dat het aanpassen van de naam 10 euro administratiekosten met zich mee bracht.

Afgelopen week heb ik een nieuwe mail gestuurd om de naam aan te laten passen, waarop ik de reactie kreeg dat als ik mijn verdere gegevens meestuurde dat ze gelijk de API zouden invullen. Toen ik deze door had gestuurd kreeg ik een nieuwe Itinerary met de aangepaste gegevens doorgestuurd zonder extra kosten. Omdat niet duidelijk was of de API ingevuld was heb ik ze nog een keer gebeld, maar ze hebben verzekerd dat ze het ingevuld hebben.

Al met al geen slechte ervaring tot nu toe, alleen is het een beetje rommelig. Op de site was het niet duidelijk dat je de stoelreservatie via de telefoon moest doen en blijkbaar had het telefonisch 10 euro gekost terwijl ze het nu kostenloos hebben gedaan en daarbij de API nog voor me hebben ingevuld ook.

Nu hopen dat zaterdag alles volgens plan gaat.

3. Top | #123
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011

Ik vlieg ook met aer lingus in july dus ik ben benieuwd naar je ervaringen

Ik heb direct na mijn online reserving gebeld voor stoelen en voor mij waren er geen kosten verbonden

API ? is dit hetzelfde als ESTA ?

Ik heb ESTA nog niet aangevraagd omdat het nog 5 maanden is kan ik dit beter nu al doen dan ?

MVANBEEM

4. Top | #124
    Florida Groupie r.teeuwsen's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010

Hallo,

Ik heb in mijn blog prcies omschreven wat je in Dublin tegenkomt en waar je rekening mee moet houden, lees het blog van 7 januari, dat is mijn heenvlucht geweest.
    http://remcoflorida-januari2012.blogspot.com/
    Prima keuze, Air Lingus! Ga komende zomer weer met deze maatschappij.
    Mijn vrouw had al vaker met Air Lingus gevlogen, dus nu moest ik het ook eens proberen ;-)
    API is niet hetzelfde als ESTA, API gebruikt de luchtvaartmaatschappij, moet je online invullen. ESTA is je visum aanvraag, kosten $14,-

Greetz, Remco

5. Top | #125
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011

Hoi Remco

Ik had je blog al gelezen, nuttige info bedankt.

Ga van het weekend dit maar eens afhandelen dat API en ESTA gedoe :razz:.

thanks mvanbeem

6. Top | #126
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008

Wij hebben nu voor de eerste keer met aer lingus gevlogen. Het is ons goed bevallen!

De overstap in Dublin is ideaal. Daar kan je dus alle douane formaliteiten voor Amerika doen. Eenmaal op vliegveld Orlando, kan je zo doorlopen naar bagageband.

Snelle boarding.

Heenvlucht geen vertraging. Terug hadden we een half uurtje vertraging, maar gaf geen probleem voor onze volgende vlucht. We hoefden nog maar 10 minuten te wachten en konden zo het andere vliegtuig al in.

Alleen bij terugkomst op Schiphol was 1 koffer zoek. Maar dat was bij meerdere mensen het geval, die van andere bestemmingen vandaan kwamen. Lag dus niet aan Aer Lingus. Gelukkig werd mijn koffer snel gevonden en de volgende ochtend werd die netjes thuis afgeleverd.

7. Top | #127
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Kan dat alleen maar be-amen (inclusief zoekgeraakte koffer :mrgreen: ), Aer Lingus is top.
    Over 4 weken gaan we het weer proberen, dan richting Chicago, en voor volgend voorjaar FL hebben we gisteravond net geboekt.

Door al die Ierse vliegbewegingen zijn we ook maar lid van de Gold Circle geworden.
    Met terugwerkende kracht :lol: Kost niets, en baat het niet, dan schaadt het zeker niet.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

8. Top | #128
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2010

Wij hebben een soortgelijke situatie gehad als hier eerder aangekaart is geworden...

Voor onze vakantie naar Walt Disney World hadden we gerekend op 16 dagen.
    1 dag aankomen - 14 dagen pretparken - 1 dag vertrekken.
    Even gekeken, en Aer Lingus had de IDEALE vluchten.
    Vliegen op Dinsdag, Donderdag en Zaterdag...

Dus we tellen
    Donderdag - Donderdag (1 week) - Donderdag (2 weken) - vrijdag (1 dag) - zaterdag (nog 1 dag) = 16 dagen.

Enkele weken na het boeken valt mijn oog op '17 dagen 16 nachten' op de reservatie... En jawel, ik had me vergist .
    Onze vakantie werd een dagje langer! (een week loopt niet van donderdag tot donderdag, maar van donderdag tot woensdag erop uiteraard...).

Nou ja, geen probleem.

Een tijdje later (ergens in februari denk ik) krijg ik een mailtje van AL.
    "het spijt ons ten zeerste, maar we hebben uw heenvlucht moeten annuleren. we hebben u nieuwe vluchten gegeven die uw reis het minst beïnvloeden". --> onze heenvlucht op dinsdag gezet.

Ok ja, dan maar 2 dagen extra...
    We bellen naar Disney, met de vraag of we konden verlengen. Helaas, doordat we onze vroegboekpromo nu kwijt waren, had het ons 500euro meer gekost, voor die 2 dagen.
    Dat was me iets te duur, heb hiervoor bedankt en zelf een hotelletje gezocht. (nu iets gevonden voor 112$ voor 2 nachten, in de buurt van de luchthaven).

Na een tijdje de documenten nog goed door te nemen is gebleken dat onze vlucht van Amsterdam naar Dublin niet vervroegd was.
    Gevolg: we vliegen 22 Mei van Dublin naar Orlando, en op 24 mei van Amsterdam naar Dublin.
    Na een kort telefoontje was dit probleem opgelost...

We hebben ondertussen een dikke 2 weken geleden nog een vluchtje gemaakt met AL (BRU-DUB), voor een city tripje naar Dublin.
    Is enorm goed bevallen, sympathieke cabin crew, en een énorm vlotte afhandeling in Dublin. Overigens, terminal 2 is een mooi stukje vakmanschap, en hoedje af voor de ontwerper!
    We hebben ook navraag gedaan, en je zou effectief de border US Customs doorlopen in Dublin. Lekker handig, als je't land niet in zou mogen kan je nog naar huis :P.

We kijken uit naar onze vakantie (nog anderhalve week), voor onze eerste reis naar WDW!!!

9. Top | #129
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Customs & Immigrations is een waar walhalla in Dublin. Nauwelijks een wachtrij, vriendelijke officers, die je, na de gebruikelijke rituelen (vragen, foto, vingerafdrukken) een warm welkom heten tot de Verenigde Staten, wat een beetje vreemd aandoet.

En geen gesleep met koffers, alleen even op de foto bevestigen dat dat jouw koffer is. Wij waren zelfs nog iets te vroeg bij C&I, onze koffers waren nog niet gefotografeert, dus moesten we even in de wachtkamer (op een bankje achter een lint). Op het moment dat de foto's binnen waren mochten we direct vooraan in de "rij" (van 3 personen :razz.

Ook geen security-check op Schiphol, want je vliegt immers naar Ierland, en dus ook niet naar Terminal 3, maar naar 1/2 met de bus van P3.
    Taxfree kopen kon ook gewoon, in tegenstelling tot wat ons verteld was, je laat dan gewoon je boardingpass Dublin/Orlando zien.

En in de US kom je als binnenlandse vlucht binnen, dus wandel je zo naar buiten.

Inderdaad, Terminal 2 in Dublin ziet er prima uit, alleen is het wel een beste wandeling vanaf de (laatste) gate waar we binnen kwamen, naar de C&I doorlaat. Maar daarna kun je nog lang genoeg zitten :mrgreen:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

10. Top | #130
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Taxfree kopen kon ook gewoon, in tegenstelling tot wat ons verteld was, je laat dan gewoon je boardingpass Dublin/Orlando zien.
    Is dit overigens niet altijd zo, al vlieg ik naar Parijs ? Er is onderscheid tussen Schengen landen en de rest, maar volgens mij betaal je effectief wel overal dezelfde prijs (formeel krijg je de 19% BTW verschil terug als korting in Schengen) ? Of is dat niet zo ?
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

Forum Rechten