Omdat ik hier voor de vakantie veel nuttige informatie van het forum heb kunnen halen =D>zal ik mijn ervaringen tot nu toe ook even neerzetten, wie weet heeft iemand er nog iets aan.
Ik heb vorige maand een vlucht geboekt via de site van Aer Lingus (vertrek komende zaterdag). Helaas werkte de stoelreservatie niet goed. Volgens de site moest je zowel voor Amsterdam-Dublin (betaald) als voor Dublin-Orlando (gratis) stoelen kiezen. Omdat we graag aan de rechterkant van het vliegtuig wilden zitten (misschien zien we nog iets van New York) namen we de kosten voor het gedeelte AMS-DUB voor lief, maar toen we de bevestiging van de vlucht binnenkregen bleek de hele stoelreservering mislukt te zijn. Ook bleek er een spelfout in één van de namen te zitten. Hierop heb ik (na wat gezoek op de site naar het juiste adres) een mail gestuurd naar het amsterdamse e-mail adres met het verzoek om de spelfout te herstellen en de vraag wat er mis was gegaan met de stoelreservatie.
Als antwoord kreeg ik dat de stoelreservatie alleen telefonisch geregeld kon worden en dat ze de spelfout konden herstellen, maar dat ik dan een week voor de vlucht contact met ze op moest nemen.
Daarop heb ik met de klantenservice gebeeld waar ze (gratis) de stoelen voor DUB-MCO hebben vastgelegd. De jongen die ik sprak had het er wel over dat het aanpassen van de naam 10 euro administratiekosten met zich mee bracht.
Afgelopen week heb ik een nieuwe mail gestuurd om de naam aan te laten passen, waarop ik de reactie kreeg dat als ik mijn verdere gegevens meestuurde dat ze gelijk de API zouden invullen. Toen ik deze door had gestuurd kreeg ik een nieuwe Itinerary met de aangepaste gegevens doorgestuurd zonder extra kosten. Omdat niet duidelijk was of de API ingevuld was heb ik ze nog een keer gebeld, maar ze hebben verzekerd dat ze het ingevuld hebben.
Al met al geen slechte ervaring tot nu toe, alleen is het een beetje rommelig. Op de site was het niet duidelijk dat je de stoelreservatie via de telefoon moest doen en blijkbaar had het telefonisch 10 euro gekost terwijl ze het nu kostenloos hebben gedaan en daarbij de API nog voor me hebben ingevuld ook.
Nu hopen dat zaterdag alles volgens plan gaat.