Kleine uitleg vwb TUI Nederland.
Holding=TUI. Airlines is ArkeFly, Touroperator zijn Arke, Holland International en Kras
Alles is van TUI.
Beetje hetzelfde als AHold.
Supermarkt is AH, Drogist is Etos en Slijterij is Gall En Gall, Alle 3 van Ahold.
Even de advocaat van de duivel spelen:
Als AH mij slecht behandeld, of iets verkoopt wat achteraf niet goed blijkt te zijn, ga ik er toch ook niet vanuit dat ik mijn klacht bij AHold kan indienen?
(ook hier zijn de beginletters gelijk)
Arkefly.nl heeft geen pakketreizen en er bestaan geen ArkeFly winkels.
Ik snap je punt overigens wel, maar ben het niet met je eens 8)
Die naamsbekendheid bied inderdaad wel voordelen, maar kan ook nadelen hebben. Zeker in de beginjaren van ArkeFly heeft het geen goed gedaan bij TUI, omdat de opstart van ArkeFly op zijn zachts gezegd erg moeizaam ging. Sinds maart 2008 hebben ze mijns inziends de boel pas echt op de rit.
Nog wat achtergrondinfo. TUI bestaat grofweg uit TUI Airlines (ArkeFLy, ThomsonFly (UK)), JetairFly (BE), CorsairFly (FR), TUIFly (Dld) en TUIFly Nordic (SE) en TUI Travel (Pakketreizen dacht dat het Travel heette), Arke Holland International en Kras (NL), JetAir (Be), Thomson en Forst Choice (UK). Van de 3 andere landen moet ik je de naam even schuldig blijven.
TUI is nog veel groter trouwens. RIU (bekende spaanse hotelketen met hotels in Spanje en Caribbean is ook 100% van TUI) en zo zijn er nog wel meer dingen.