-
Vliegen met KLM
wij vliegen met de airbus 330 met nothwest naar Miami (20 juli 2005) weet iemand van jullie of er video per stoel is ? dit ivm de kids die het dan veel langer volhouden...... Bedankt voor je antwoord!! hebben jullie nog leuke site tips om coupons / folders te betellen (voor de voorpret.....) en waar kun je het beste flexpassen kopen (hier / daar / of op internet ??) Als je me wilt helpen.....heel erg bedankt!!!! groetjes Karen
-
Re: eigen tv scherm op airbus 330 ?
voor de video kijk op http://www.seatguru.com/airlines/Nor...irbus_A330.php.
Voor het kopen van de tickets op het internet, lees de desbetreffende topics, en gebruik de zoekfunctie van dit forum, dan zijn waarschijnlijk de meeste vragen al beantwoord, en kunnen we je gerichter helpen.
Kijk ook op www.brochureworld.org.
Eric
-
Vliegen met KLM / NW.
Hallo Florida fans,
Aangezien het niet meer mogelijk was om met MP naar florida te vliegen,
gaan we dit keer met NW / KLM met een overstap in Detroit naar Miami.
en terug vanuit Orlando met een overstap in Detroit naar Amsterdam.
Onze vraag is zijn er bepaalde zaken waar mee we rekening mee moeten
houden tijdens deze omweg.
Groetjes,
Marian.
-
Re: Vliegen met KLM / NW.
Beste Marian, welkom op dit forum.
We zijn hier om elkaar te helpen, maar stellen het op prijs, als je eerst de zoekfunctie in de blauwe balk bovenin gebruikt.
Als je hier overstappen intypt, krijg je heel veel te lezen wat voor jou van belang is.
Als je daarna nog een gerichte vraag hebt, moet je die zeker stellen, dan kunnen we je hopelijk opweg helpen.
Eric
-
Re: Vliegen met KLM / NW.
Beste Eric,
Weer de kleine lettertjes, als we nog geld van de florida vakantie
over houden koop ik een 17' monitor.
Trouwens wel alle gegevens gevonden, iedereen dank voor de informatie
we gaan rennen bij de overstap.
Groetjes,
Marian.
-
Misschien moet je wel rennen bij de overstap, maar in Miami ben je een stuk sneller het vliegveld af, want daar hoef je immers niet meer door de douane. Dus een deel van de tijd die je "kwijt raakt" tijdens de tussenstop verdien je later weer terug.
-
je wint nog meer tijd in Miami, omdat je meteen doorkan naar de autoverhuur, zodat je voor de overige reizigers uit jouw toestel daar bent, en dus geen ellenlange rij voor je hebt.
By the way, als je een auto gereserveerd hebt, moet je in Miami meteen naar buiten gaan naar de shuttlebussen, dus niet naar de balie in de terminal !!
Susses, Eric
-
Ik heb absoluut geen fijne ervaringen met KLM/NW met de overstap in Detroit. De eerste keer dat we dat deden hadden we in Detroit bijn 6,5 uur vertraging. Op de terugweg richting Detroit 2,5 uur vertraging, waardoor we nog maar net aan de last call voor ons andere vlucht haalden. (en dan konden we nog na die lange reis ruzie maken met Hertz, omdat ze een fout hadden gemaakt bij het reserveren van onze auto.) De tweede keer alleen heen vertraging, namelijk een uur. Van geen van beide vluchten ben ik over de stewardessen te spreken.
Maar het kan ook zijn dat we gewoon pech hadden, dat weet je natuurlijk nooit.
-
Vliegen met KLM / Northwest Airlines
WASHINGTON — Een staking bij NorthWest Airlines komt elke dag een stap dichterbij. Dit zal grote gevolgen hebben voor de vluchten van de KLM-partner van en naar Amsterdam.
Gisteren stemde 92% van de NorthWest piloten voor deze drastische maatregel, aldus de vakbond Air Lines Pilots Association. De directie van de noodlijdende luchtvaartmaatschappij en de vakbond kunnen het niet eens worden over een salarisreductie. Deze maatregel maakt deel uit van een keihard saneringsplan dat de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij er weer bovenop moet helpen.
Een staking heeft ook gevolgen voor KLM-vluchten. Tussen de piloten van KLM en Northwest bestaat een zogenoemde solidariteitsverklaring waarin staat dat de piloten bij staking of arbeidsgeschillen geen vluchten van elkaar zullen overnemen.
NorthWest verkeert al sinds september in surseance en is in 2005 verder in het rood gedoken. Het nettoverlies kwam uit op $2,6 miljard tegen $891 miljoen een jaar eerder.
-
Boeken op KLM site - vage prijzen
Ik snap de site van de KLM niet helemaal. De prijzen worden volgens mij zo aangepast dat ik nooit 2x een goedkope vlucht kan boeken (heen en terug)
Keuze 1:
http://img228.imageshack.us/img228/9636/klm1ml0.png
Ik pas de dag aan en kies voor 'Herberekenen'. Floep, opeens is deze dag ook duur..
http://img136.imageshack.us/img136/1517/klm2dx7.png
En de andere dag ook maar kijken dan...
http://img115.imageshack.us/img115/4390/klm3iv4.png
Heeft iemand hier ervaring mee? Het 'lijkt' alsof de goedkope tickets gewoon beschikbaar zijn maar dat KLM ze niet wil boeken voor die prijs..
-
Heb vorige maand geboekt op KLM.COM. vertrek 06/09, retour 20/09 AMS-MCO (Orlando). Prijs van "Take Off fare"-ticket:€ 240,- + € 183,86 aan allerlei toeslagen. Heb op verschillende dagen geprobeerd. Als je flexibel bent met vertrek en retourdata lukt het meestal wel om voor 1 tarief te boeken. Ook loont het om als het vandaag niet lukt om de gewenste data te boeken een dag later of twee dagen later nog eens te proberen. Soms zijn de data dan wel weer beschikbaar. Prijs is niet verkeerd lijkt me (vlucht wordt wel uitgevoerd door NWA).
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carlo
Ook loont het om als het vandaag niet lukt om de gewenste data te boeken een dag later of twee dagen later nog eens te proberen. Soms zijn de data dan wel weer beschikbaar.
Heb je wel goed naar de plaatjes gekeken? De kleur van de vakjes rondom de gekozen data veranderen steeds. Hierdoor ben je dus steeds ongunstig uit, wat je ook kiest.
-
Zoals je waarschijnlijk wel weet worden de stoelen in een vliegtuig op prijs ingedeeld. Een x aantal voor de laagste prijs, een volgend aantal voor een iets hogere prijs enzovoort. Ik heb er een aantal dagen over gedaan om voor de periode waarin ik wilde gaan twee groene vakjes met 2 stoelen retour voor de laagste prijs te krijgen. Vaak worden stoelen door reisbureau's geblokkeerd of mensen nemen een optie nemen maar die worden dan later weer vrijgegeven. Ik had dus in eerste instantie ook het probleem dat ik wel voor het goedkoopste tarief heen kon maar niet terug. Gewoon een aantal dagen proberen of zoals ik aangaf als het kan wat schuiven met de data. Weet niet of dat lukt in bovenstaand geval maar bij werkte het prima.
Ik moet zeggen dat ik niets dan lof heb voor het boeken via internet bij KLM. Kreeg nadat ik mijn boeking bevestigd had een betaalinstructie. Op het moment dat betaling rond was kreeg ik hiervan weer bevestiging. Daarna konden we foto's uploaden die geprint zijn op twee kofferriemen die we binnen 2 weken toegestuurd kregen. Vond ik wel leuk.
Ben een beetje langzaam, zie nu pas wat je bedoelt (zou ook goed kunnen kijken de eerste keer.......). Wat je ook kunt proberen is afdeling reserveringen van KLM bellen. Ik had twee tickets voor retour de laagste prijs gevonden, moest overleggen of data voor mijn vrouw uitkwamen. Wilde gaan boeken bleek de terugreis niet meer beschikbaar voor de laagste prijs.....heb gebeld en toen bleek het weer wel te kunnen.
Excuus voor mijn trage reactie.....
-
Om een lang verhaal te gaan inkorten :wink:
Wij hebben exact 330 dagen van te voren via Expedia bij Delta geboekt en waren voor 4 personen € 1828,- kwijt incl. alle toeslagen, ofwel € 457,- p/p. Vondt ik niet slecht.
Op de directe site van Delta waren de prijzen exact hetzelfde, maar we hebben een account bij Expedia, dus dat vond ik gemakkelijker.
-
KLM pakt reizigers aan die met een truc goedkoper vliegen.
Ik kwam dit net tegen op een ander forum (Orlandotips)
AMSTELVEEN - KLM pakt reizigers aan die met een truc goedkoper vliegen. Ze boeken tickets vanuit een buitenlandse bestemming, maar stappen op Schiphol op. Daardoor kunnen ze gebruikmaken van goedkopere tickets die KLM soms in het buitenland aanbiedt. Deze passagiers houden zich volgens KLM niet aan de tariefsvoorwaarden, aldus een woordvoerder van het bedrijf woensdag. De truc kost de luchtvaartmaatschappij veel geld. Daarom zal vanaf begin volgend jaar iedereen worden geweigerd die op Schiphol met een dergelijk ticket incheckt. Het verschil moet dan worden bijbetaald.
KLM denkt hierdoor miljoenen euro's aan extra inkomsten te kunnen behalen. Het bedrijf verwacht dagelijks zo'n veertig mensen te betrappen. De strengere controle zal volgens KLM snel een einde maken aan de praktijk. In het buitenland wil KLM nog wel eens met de prijzen stunten om de concurrentie met andere maatschappijen aan te gaan. Zo kan een reis van Düsseldorf via Schiphol naar New York goedkoper uitvallen dan een reis van Schiphol naar de Amerikaanse stad.
(ANP)
Bron: http://www.ad.nl/economie/article832909.ece
-
Re: KLM pakt reizigers aan die met een truc goedkoper vliegen.
Vreemde constructie maar vind eigenlijk dat KLM niet moet zeuren. Het is gewoon creatief boeken :)
Overigens staat het gewoon in hun voorwaarden:
Deze algemene vervoersvoorwaarden zijn gedeponeerd bij de griffie van de Arrondissementsrechtbank te ‘s Gravenhage op 17 februari 2005.
http://www.klm.com/travel/nl_nl/meta...cle_1_to_5.htm
7. VOLGORDE VAN DE VLUCHTCOUPONS
(a) Vervoerder zal de vluchtcoupons uitsluitend accepteren in de volgorde en beginnend met de plaats van vertrek als vermeld op het ticket.
(...)
(c) Indien de passagier de eerste vluchtcoupon(s) van het ticket niet gebruikt, en de passagier aan boord gaat op een luchthaven die niet de plaats van vertrek is maar die wel op het ticket staat vermeld als een plaats van reisonderbreking, wordt door Vervoerder een nieuw tarief berekend. Het eventuele verschil tussen het tarief van het oorspronkelijke reisschema en het tarief van het gewijzigde reisschema wordt verrekend conform het in sublid (d) bepaalde.
-
Re: KLM pakt reizigers aan die met een truc goedkoper vliegen.
Tja, als het zo duidelijk in de voorwaarden staat zou je van tevoren kunnen weten dat je het risico loopt en dat je eventueel bij moet betalen.
-
Re: KLM pakt reizigers aan die met een truc goedkoper vliegen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Mickey99
KLM pakt reizigers aan die met een truc goedkoper vliegen. [/I][/B]Ze boeken tickets vanuit een buitenlandse bestemming, maar stappen op Schiphol op. Daardoor kunnen ze gebruikmaken van goedkopere tickets die KLM soms in het buitenland aanbiedt. Deze passagiers houden zich volgens KLM niet aan de tariefsvoorwaarden
Dat is feitelijk al een hele oude truc. Enkele jaren geleden waren er zelfs reisburo's die zich specialiseerden in deze methode. Als ik me goed herinner is er toen zelfs de rechter aan te pas gekomen en heeft KLM het (terechte) lid op de neus gekregen.
Dat zal m.i. ook deze keer gebeuren zeker omdat de EU nu veel sterker dan toen dit soort consumentenmanipulatie let. Zie ook in dit kader de normalisering van (inkoop)autoprijzen.
Verder moet de KLM niet klagen. Ze werken zelf deze handelwijze in de hand want het is natuurlijk te zot voor woorden dat (bijv) Dusseldorf-Amsterdam-New York stukken goedkoper is dan (in dat zelfde vliegtuig) de vlucht Amsterdam-New York.
En als de EU er aandacht aan schenkt dan kunnen ze gelijk nog 2 (ASO) praktijken onder handen nemen:
Als je een vlucht cancelt dan krijg je je geld niet terug. Daar kan ik begrip voor opbrengen, echter:
Als jou stoel alsnog weer verkocht wordt, ook dan krijg je je geld niet terug dit terwijl die stoel wellicht voor meer geld is verkocht dan oorspronkelijk. Gevolg is dat vervoerder dus dubbel of meer aan die plaats verdient.
(Oneerlijke hiervan wordt temeer bewezen doordat je bijv. hotel- autoreservering wel tijdig kunt cancellen en dan niets ten laste van je CC gebracht wordt)
Maar ook als hij niet verkocht wordt dan horen ze de toeslagen terug te betalen. Die hoeven ze immers niet aftedragen en telt nu opeens extra voor hun winst.
-
Re: KLM pakt reizigers aan die met een truc goedkoper vliegen.
Vooral het niet terugbetalen van de toeslagen is te gek voor woorden.
Overigens hanteert niet alleen de KLM dit soort oplichterspraktijken !!!
Eric
-
Re: KLM pakt reizigers aan die met een truc goedkoper vliegen.
Ik heb gelukkig nog nooit met een annulering te maken gehad maar ik kan me voorstellen dat het al erg genoeg is als je moet annuleren... Het is dan natuurlijk helemaal belachelijk dat je de betaalde (hoge!) toeslagen niet terug krijgt.
-
Re: KLM pakt reizigers aan die met een truc goedkoper vliegen.
Ik heb een uitgebreide briefwisseling met KLM hier over gehad welke doodgeslagen werd met de opmerking :deze voorwaarden zijn in samenspraak en overleg met de Consumentenbond tot stand gekomen" en daarmee dus einde verhaal.
Niet de eerste keer dat de CB dingen doet en afspreekt welke geheel niet in het belang zijn van de consument temeer als je bedenkt dat de CB slechts een zeer klein percentage van de consumenten vertegenwoordigt.
-
Via Detroit naar Orlando met KLM
Wij vliegen met KLM via Detroit naar Orlando, in Detroit hebben wij een overstap van 2 uur en 45 minuten. Ik heb KLM/NWA gebeld om te vragen of ze doorlabelen of dat ik moet klaren in Detroit. Ze konden mij dat niet vertellen omdat de wachttijd 3 uur is.
Misschien heeft iemand van jullie ervaring?
We hebben al eens eerder een overstap gehad in Detroit, maar toen vlogen we van Toronto (Canada) via detroit naar Amsterdam. Toen zijn we in Toronto al door de US Customs gegaan en hebben onze greencard ingevuld.
Wij kwamen in Detroit aan bij de gate waar we ook weer vandaan vetrokken, en we werden ook niet weer naar de douane gebonjourd, maar dat kan natuurlijk komen omdat wij allemaal immers al door de douane waren. We konden in Toronto achter de douane ook niets meer kopen of doen, in tegenstelling tot mensen met een andere bestemming. (Er was alleen nog maar een gang met een broodjeszaak, er zat een glazen wand tussen, zodat we konden zien hoe andere mensen wel konden winkelen....).
Dus als iemand weet of we in Detroit al door de douane moeten, of dat ze alles doorlabelen.....dan weten we tenminste waar we aan toe zijn....
Alvast bedankt!
-
Re: Probleem met boeken via site van Disneyworld
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
ryan
Dus als iemand weet of we in Detroit al door de douane moeten, of dat ze alles doorlabelen.....dan weten we tenminste waar we aan toe zijn....
Alvast bedankt!
Je zult in de plaats waar je als eerste USA binnen komt door de douane met je koffers, dus helaas geen doorlabelen! Maar daarna wel binnrnlandse vlucht en meteen doorlopen om koffers van de band te halen..........
-
Re: Probleem met boeken via site van Disneyworld
Op het label wordt wel meteen de eindbestemming geprint. Je hoeft na het "ïnklaren" in Detroit niet meer naar een balie of zo voor een nieuw label. Gewoon je koffers weer inleveren na de douane.
-
Nog een maandje en als het goed is heb ik nog maar een probleempje waar ik geen antwoord heb gevonden op dit wereld forum. Ik vlieg met United Airlines (Economy) KL 6057 en KL 6958 (15 november) heen en met United Airlines (Economy) KL 6423 en KL 6040 (29 november) terug. Het reisbureau (ja ja ouderwets he)zegt 20 kilo per persoon. De KLM website zegt.Kijk in je ticket. als er staat pieces dan mag je twee koffers van 23 kilo meenemen. als er staat kg dan mag je een koffer van 20 kilo meenemen en sowieso een handbagage van 12 kilo. De United Airlines website zegt.als je economy zit 2 koffers van 23 kilo en een hand bagage tas plus een persoonlijk item (laptop -handtas) Hier zijn geen kilo's vermeld.
Ik ga er dus vanuit aangezien ik met United vlieg dat ik voor drie personen zes koffers van 23 kilo mag meenemen en 3 stuks "normaal" handbagage(kilo's unknown) en dan nog 3 tasjes (handtasjes , boodschapjes). Lijkt me genoeg voor de paar inkoopjes die we daar ongetwijfeld zullen doen. Ik hoor het graag als er mensen zijn die toch maar 20 kilo mee mochten nemen.
Toen wij boekten bij het reisbureau hebben we speciaal gevraagd of we een KLM vliegtuig konden krijgen.Zij zeiden ja en hebben de vluchten geboekt.Nu blijkt dat deze vluchten worden uitgevoerd door United Airlines.ik ben dus zelf op de KLM website gaan proefboeken en geen enkele vlucht wordt door een KLM vliegtuig uitgevoerd. Weet iemand of er dus wel KLM vliegtuigen ingezet worden of niet aangezien het reisbureau zei van wel. Het is niet erg belangrijk ,maar als je een beetje vliegangst hebt en een beetje bang bent voor Amerikaanse vliegtuigen,wil je toch liever oud Hollands vliegen.
-
Re: Vliegen KLM vliegtuigen van Amsterdam naar Orlando
Kijk eens op www.amadeus.net hier zie je alle flight schedules. Voer je vertrekdata in, klik op zoeken en klik daarna op vluchtgegevens; nu kun je precies zien welke maatschappij met welk toestel de vlucht uitvoert.
-
Re: Vliegen KLM vliegtuigen van Amsterdam naar Orlando
@cvr Bedankt.
Ik heb het door.Als je vluchtnummer uit 3 nummers bestaat KLM en als die uit 4 nummers bestaat United.
Heb nu wel met United zekerheid dat ik per persoon 2 keer 23 kilo mee mag nemen!
Bij KLM kan het ook zijn dat je maar 1 keer 20 kilo mag vervoeren(Heeft te maken met je ticket).
-
Re: Vliegen KLM vliegtuigen van Amsterdam naar Orlando
Het vluchtnummer zegt niets over de maatschappij waar je werkelijk mee vliegt. Dit heet code sharing en 1 vliegtuig kan wel 4 of zelfs meer vluchtnummers van verschillende maatschappijen hebben.
Ook op bijv. Amadeus zie je vluchten die op dezelfde tijd aankomen of vertrekken, dat is gewoon 1 vliegtuig.
Moet je bijv. eens op Teletekst naar de aankomsten of vertrekken van Schiphol kijken, dan zie je dat er 3 of 4 vluchten van/naar dezelfde luchthaven komen of gaan op dezelfde tijd. Dit is echt maar 1 toestel.
Knaapje
-
Re: Hoeveel bagage United Airlines?
Als je bij KLM maar 20 kg mag mee nemen, is dat voor mij al een reden om niet met KLM te vliegen.
Heb je vanaf december geen stress meer bij de douane, doordat het invoer bedrag wordt verhoogd, en dan mag je maar 1 koffer mee nemen??? mooi niet dus.
-
Vliegt United met KLM toestellen? Alhoewel, als ik nu het vluchtnr bekijk in Google, heeft Northwest er ook wel eens mee gevlogen.
Maar in dit geval vlieg je dus met een KLM toestel onder de naam van United... dan vraag ik me ook af of het 20 of 23kg is... maarja, United vliegt, dus dan zou ik ook 23kg zeggen.
Waarom ben je bang voor Amerikaanse vliegtuigen? Vreten ze je op?
Of ben je bang voor ietsje extra beenruimte vergeleken met Europese vliegmaatschappijen? Ik wil juist een Amerikaanse maatschappij. Tot nu toe altijd tevreden over United.
Als je bang bent voor terroristische aanslagen zoals 9/11, dat gebeurd niet meer per vliegtuig. Te goed beveiligd. Zal dus op een andere manier gaan in de toekomst.
Ohja, de Boeings waar KLM mee vliegt, zijn van Amerikaanse makelij.
Het enige wat de Amerikanen niet goed konden bouwen, waren luchtschepen. Daar waren de Duitsers beter in.
-
Re: Vliegen KLM vliegtuigen van Amsterdam naar Orlando
KLm werkt samen met Northwest en niet met United Airlines. Het is heel goed mogelijk dat alle vluchten door Northwest worden uitgevoerd. Vanuit Amsterdam is het niet mogelijk om direct naar Oralndo te vliegen.
Met de KLM mag je ook 2 stuks bagage van 23 kg per stuk per persoon meenemen naar Amerika.
Voor vliegangst raad ik je aan om eens contact op te nemen met de stichting Valk in Leiden.
Veel plezier.
-
Net naar het reisbureau geweest. Alles nagevraagd en we vliegen met Nort West en we mogen per persoon twee keer 23 kilo mee plus handbagage.
Hoe ik er bij kwam dat we met United Airlines vlogen.Ik zou het echt niet weten!:oops:
@ Ebelix
Klopt als een bus.We vliegen met Northwest.Hoe ik bij United kom????
Wel net bij het reisbureau langs geweest en die zeiden ,dat ze tijdens het boeken wel hadden moeten zien,dat niet KLM maar Nortwest vloog.Hun excuses.Ook keken ze na of KLM vloog. Dit was wel zo alleen kwam het overstappen in gevaar ,want de vluchten sloten niet goed aan.Hierdoor kregen ze dus tijdens het boeken in augustus alleen de vluchten die Nortwest vloog.
Bedankt voor alle reacties
-
Re: Vliegen KLM vliegtuigen van Amsterdam naar Orlando
Naar mijn weten kun je niet eens met een KLM toestel naar Orlando toe komen.
Je kunt wel in een KLM toestel van Amsterdam (wat overigens ook zomaar ineens omgezet kan worden naar een bv NorthWest vliegtuig) naar bv JFK of Detroit maar je moet altijd overstappen (omdat er geen rechtstreekse vluchten van Ams naar Orlando gaan) en de binnenlandse vluchten zijn nooit KLM toestellen altijd toestellen van partners zoals NorthWest.
-
Re: Hoeveel bagage Northwest Airlines?
Even voor alle duidelijkheid:
Ongeacht welke luchtvaartmaatschappij naar de VS (en o.a. ook Canada) geldt het piece concept (pc in ticket), en dat betekent voor economy passagiers per persoon max 2 x 23kg ruimbagage.
-
Re: nw airline
Onze recente ervaringen met NW waren prima. Ik weet niet of ze op alle luchthavens met dezelfde toestellen vliegen, maar ze vliegen bij ons de laatste 2 keer met nieuwe Airbus toestellen, met eigen schermpjes en prima service aan boord. Ik zou even kijken of je kunt zien met welk toestel je de oceaan over vliegt (binnenlandse vlucht is wat minder; maar dat is met elke US maatschappij zo, in mijn ervaring).
-
E-ticket
Hallo allemaal,
Ik heb een drietal vragen.
1. Ik heb begrepen dat je 24 uur voor vertrek on-line kan inchecken bij Northwest-airlines. De stoelen heb ik al zelf vastgelegd. Hoelang moet je nu van tevoren aanwezig zijn op Schiphol en weer bij vertrek op vliegveld Orlando??
2. Waar moet je je melden als je thuis al hebt ingecheckt?
3. Bevestigen jullie ook de terugreis ongeveer 3 dagen voor vertrek uit Orlando of is dit niet nodig?
Karinn
:-o
-
Re: e-ticket
1. Op Schiphol toch nog 3 (advies) uur i.v.m. security checks, op Orlando 2 uur.
2. Bij de incheckbali van de airline met opschrift "Bag drop" of "Bags only"
3. Is niet nodig, maar we houden de boel wel online (flight status) in de gaten, en met de 24 uur tevoren incheck heb je gelijk de laatste gegevens.
-
Re: Vliegen met KLM / Northwest Airlines
Zijn er nog mensen die recent met Northwest airlines naar Atlanta gevlogen hebben?
Ik ga met Delta/Northwest Airlines in September naar Atlanta in een 330-300 en wilde graag weten hoe de service is, en of in deze vliegtuigen je eigen schermpjes hebt.
BV. dank voor jullie ervaringen.
-
Re: Vliegen met KLM / Northwest Airlines
Indien je met een airbus 330-300 vliegt heeft iedereen eigen schermpjes. Verder krijg je een maaltijd, een snack en zijn niet acholische drankjes gratis.
De service is over het algemeen goed.
-
Re: Vliegen met KLM / Northwest Airlines
In alle A330-300 zitten schermpjes. Bij NWA zitten er ook spelletjes op die je met je afstandsbediening kunt bedienen (is niet bij elke maatschappij).
De service is op zich prima. Alleen is onze ervaring de laatste jaren bij NWA dat het Amerikaans (grond)personeel ronduit chag is. We hebben meermaals ervaringen met zuchtende en steunende mensen gehad als we iets wilden vragen. Vorig jaar konden we niet online inchecken, en moesten we dat op MCO nog doen. Het appaaat wilde de strips in onze paspoorten niet scannen en vroegen we de stewardess of ze ons even wilde helpen. HE was net alsof ze de mount everest moest gaan beklimmen. Er waren geen plaatsen naast elkaar meer voor beide vluchten (via Detroit) en ze wilde geen moeite doen om te kijken of er wat te fixen viel.
Zorg dat je niet achterin het toestel komt te zitten. de gangetjes zijn daar nauw en ze hebben personeel met nogal dikke...(tochus). ALs je dan ligt te slapen en ze komt langs...dan krijg je een kont in je gezicht ;-)
Maar we hebben ook positieve ervaringe hoor. Ze hebben ons in Detroit al eens goed geholpen toen ik kenbaar maakte vliegangst te hebben (ja en toch vlieg ik een paar keer per jaar, ik laat me niet ' kisten' ). Toen heeft de steward ons goed geholpen door ons op goede plekken te zetten.
Als je via KLM boekt dan houdt de KLM ook goed op de hoogte van wijzigingen in de vlucht. Ook al gaat het om een minuut verschil.
Maar elke maatschappij heeft mensen die hun baan niet leuk vinden denk ik dan!
Gewoon doen!