-
Problemen op Brussel-Zaventem
Volgens de krant zijn er problemen op komst in zaventem de luchthaven. Daar zit ik dus ECHT NIET op te wachten,eh!
Ik hoop dat onze vlucht gewoon optijd gaat vertrekken, bij het naar huis komen vind ik het niet erg maar niet als ik moet vertrekken[-X [-X
-
Re: zaventem
(Bron)
Citaat:
BRUSSEL 31/01 (BELGA) = Het douanepersoneel op de luchthaven van Zaventem voert donderdag vanaf 10 uur een stiptheidsactie. "Alle koffers en vrachtwagens worden uitgekamd, terwijl er gewoonlijk enkel steekproeven worden gedaan", zegt François Goris van de onafhankelijke vakbond Nuod. De directe aanleiding is het "te pas en te onpas fouilleren van het personeel van de douane door de veiligheidsdiensten". Het initiatief van het douanepersoneel past in een reeks acties waarmee de vakbonden van Financiën beginnen. De volgende stap is het platleggen van de havens van Antwerpen en Zeebrugge. De sociale onrust bij de douane is een rem op de invoering van de papierloze aangifte. Dat project betekent een besparing van 32 miljoen euro voor de bedrijven, maar het komt maar niet van de grond. "De Belgische havens dreigen daardoor marktaandeel te verliezen", zegt John Kerkhof van Alfaport, de overkoepelende organisatie van zo'n vierhonderd havengebonden bedrijven. "Een autonome douane, onafhankelijk van de federale overheidsdienst Financiën, is noodzakelijk voor een efficiënte werking." (LIM)
Ik geef ze op zich wel gelijk maar onhandig is het wel. Ik zou er iig voor zorgen dat je er vroeg genoeg bent. De vlucht zal wel normaal vertrekken maar je moet wel de douane door. Jullie gaan toch as zaterdag? Misschien dat ze er dan wel uit zijn...
-
Vliegen van/naar/via Brussel-Zaventem
Wie van de (Belgische??) Forumleden heeft slimme oplossingen voor het parkeren in de buurt van Zaventem?
Deze zuinige 'Ollander komt er achter dat wij het hier rond Schiphol nog niet zo slecht hebben met Smart Parking en Tante toos van der Valk......
Goedkoopste parkeerplaats in Brussel die ik tot nu toe kon vinden, ligt net even onder een tientje per dag. Park Sleep Fly voor 'menselijke' prijzen is ook al erg duur.
Alternatief? De trein natuurlijk! Stopt daar ook voor de deur, maar wel een gedoe hoor. Het lukt ons niet op dezelfde dag te vertrekken, dus dan komt er ook nog een airporthotel bij. Even puzzelen dus.....:wink:
-
Frontparking 3 : dag 1/2/3 : 17euro per dag, dag 4 : 13euro en vanaf dag 5 : 5euro per dag (met uitzondering van dag 8/9/10 : 0 euro per dag).
Je kan je ook gewoon in een straatje in zaventem zetten of bv aan het station, maar dat ik dan wel zonder bewaking (maar wel gratis). En dan eventueel met de bus tot de luchthaven. Ergens ter hoogte van de kerk van Zaventem is er ook een vrij groot (gratis) parkeerterrein, maar de straatnaam schiet me niet direct te binnen...
straatnaam : Kerkplein (is wel ook onbewaakt natuurlijk)
-
Re: Parkeren Brussel
Hahaha, waar vind je dat nog? Gratis parkeren bij de kerk! Kan met een gerust hart onze Franse Dame op deze gewijde grond zetten, denk ik. Heb wel even gegoogled en zag dat dit terrein ook voor de kermis wordt gebruikt. Moet dus wel even uitzoeken of de kermis niet in onze vakantieperiode valt, anders wordt ze misschien als botsautootje ingezet.
I.I.g Hartelijk dank voor je reactie.
-
Ahja daar had ik nog niet bij stilgestaan, zoek dan ook best even op of er daar geen wekelijkse markt is, want anders heb je ook een klein probleempje :)
-
Opgepast met onbewaakte parkings, er wordt geregeld ingebroken in auto's.
-
Wij vliegen 's ochtends vroeg, slapen in Courtyard bij het vliegveld voor EUR 109, inclusief 2 weken gratis parkeren en shuttle naar het vliegveld. Wij gaan over 9 nachtjes ;-) !
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
mattrob
slapen in Courtyard bij het vliegveld voor EUR 109, inclusief 2 weken gratis parkeren en shuttle naar het vliegveld.
Dank voor deze tip! Had deze aanbieding zelf niet gevonden (en de moed al bijna opgegeven) maar ze zijn er dus wel, de aantrekkelijke aanbiedingen! Daar kan tante Toos aan de A4 weer niet tegenop;).
Ik neem contact met het Marriot op! Boeken via de site lukt nog niet voor 'onze' periode. Voor het onbewaakt parkeren moesten we toch wel erg veel moed verzamelen, we zijn straks 28 dagen weg. Ben wel een met een zuunnige Zeeuwsche getrouwd, maar het mag natuurlijk wel wat kosten.....
-
Het Crowne Plaza Brussels Airport kende een zelfde aanbieding, was alleen iets duurder (EUR 135) in onze periode ;).
-
Vliegen via/vanuit Brussel
Hallo allemaal,
Het is voor mij (en waarschijnlijk voor velen onder jullie ook) een stuk goedkoper om vanuit Brussel naar Orlando te vliegen. Ik kan er met mijn hele gezin in het hoogseizoen (van 17-7 t/m 08-08) voor € 2643 naartoe. Alleen mijn jongste zoon kan nog tegen een iets lager tarief, omdat hij dan nog maar 11 jaar oud is, maar de rest is allemaal 'volwassen'. Nu wonen wij in Den Helder en dat is toch best een aardig stukje rijden naar Brussel, dus ik vraag me af of het 't waard is om die moeite te nemen. We kunnen n.l. ook naar Naples (vanuit Amsterdam) voor € 2983. Dat scheelt dus € 340 en ik vraag me af of dat de moeite is. Hoe zit het bijvoorbeeld met parkeren daar?
-
Re: Vliegen vanuit Brussel
Citaat:
Lady-M
. Nu wonen wij in Den Helder Dat scheelt dus € 340 en ik vraag me af of dat de moeite is. Hoe zit het bijvoorbeeld met parkeren daar?
Tsja, Den Helder......maar ja, dan ben je nog geen slecht mens...;) Er is al een topic over dit onderwerp: http://floridaforum.nl/showthread.ph...rkeren+brussel
In het kort komt het er op neer dat parkeren in Brussel relatief duur is. Park, sleep en fly is er ook niet zo voordelig als bij Tante Toos en Ome Gerrit, hoewel hun tarieven er ook niet om liegen in het seizoen. 't Is een kwestie van even rekenen. Ik vrees dat je voor € 340 niet heen en weer kunt rijden, 3 weken parkeren en eventueel overnachten op de heenreis.......Je kunt eventueel nog prijsopgave voor een Zaventem-taxi vragen. Voor ons (uit west-brabant :-$:-$) komt groepsvervoer al op 150 euro voor halen en brengen. Als ik zelf in Den Helder woonde :-&:-&, vertrok ik maar van Schiphol.
-
Hmmm....het scheelt misschien wel dat ik een lease auto rijd en de benzine komt voor rekening van mijn werkgever...Het gaat dus alleen om de parkeertarieven en de tijd die we kwijt zijn om naar Brussel te rijden. Vooral op de terugweg lijkt me het vooruitzicht van zo'n flinke rit niet erg aantrekkelijk, hoewel ik graag auto rijd.
-
Als je dan op Schiphol ook nog eens voor EUR 5 kunt parkeren, zou ik voor dat verschil zeker vanaf Schiphol vliegen ...
-
Ik denk dat jullie om 12 uur vliegen? Dat betekent inchecken om 9:00 uur. Reken zelf maar uit hoe laat je dan moet vertrekken.Standaard File vanaf 6:30 uur bij Amsterdam, Leiden, Den Haag, Rotterdam, Breda, Antwerpen en Brussel.....
Zelf zou ik me voor de heenreis meer zorgen maken dan voor de terugreis. Als je de vlucht mist, ben je zuur........
-
Mij lijkt het ook meer wijsheid om gewoon vanaf schiphol te reizen, hou nml ook rekening met de extra reistijd die je hebt naar Brussel.
Wij zelf reizen altijd met de trein naar schiphol, geen gezeur met de auto en vanaf het treinstation begint de vakantie. En wat is er nu makkelijker dan meteen onder schiphol uit de stappen en met de roltrap omhoog te gaan en midden in de hal bij schiphol te staan.
En volgens mij is dat vanaf Den Helder ook goed te doen.
-
Ja, Schiphol is dus het makkelijkst. Dat is natuurlijk ook wel wat waard. Met de trein zou ik nog eens moeten bekijken, maar ik denk dat het met zo'n Schiphol busje het voordeligst is. Bedankt voor het meedenken!
-
De afgelopen kerstvakantie voor het eerst via Brussel gevlogen: ik zou vanuit Den Helder [ben er geboren en getogen] lekker via Schiphol gaan. Zeker op de terugweg is Bussel erg ver als je al totaal verrreist bent, is de afstand Brussel- Den Helder in mijn ogen wel erg ver.
Ik woon nu in de buurt van Rotterdam en dan is het een ander verhaal.
-
Citaat:
Lady-M
maar ik denk dat het met zo'n Schiphol busje het voordeligst is. Bedankt voor het meedenken!
nog één keer even meedenken: het voordeligst is deze aanbieding, waar Mattrob ook al naar verwees, 5 euro parkeergeld voor de hele vakantie: http://floridaforum.nl/showthread.ph...=parkeren+euro Even proberen of je eer ook van kunt profiteren...
-
sja, wij wonen in Gouda, en gaan gewoonlijk met de trein naar schiphol.
We hebben het ook eens bekeken, en vooral de terugreis brussel - gouda, lijkt ons niet aantrekkelijk.
Ik heb gelezen dat het parkeren vrij duur is, en als we op de terug weg een hotel in brussel nemen, zijn we onze 'winst' alweer kwijt.
Dus wij vliegen gewoon vanaf schiphol.
-
Zal toch wel 5 euro per dag zijn zeker? Dat begrijp ik er in ieder geval uit als ik het topic lees en als ik naar de site ga. :?
-
Busdienst Nederland - Brussel
Busdienst tussen Nederlandse steden en Brussels Airport
Nederlandse reizigers die vanop Brussel vliegen, kunnen vanaf 1 maart de bus naar de luchthaven van Zaventem nemen. De bussen vertrekken twee keer per dag vanuit Utrecht, Rotterdam en Breda.
Een heen-en-terugticket kost 37,50 euro per persoon. De aankomsttijden in Brussel sluiten aan op de vertrektijden van de intercontinentale vluchten.
De nieuwe busdienst is een initiatief van Brussels Airport, verschillende luchtvaartmaatschappijen en het Belgische vervoerbedrijf De Decker-Van Riet. (belga/mvdb)
Speciaal voor de Nederlandse vrienden :-P
-
Re: Busdienst Nederland - Brussel
Dus onze reis wordt verlengd met 2 extra overstappen... #-o
Eerst naar bijv. Utrecht, daar stappen we over naar de bus naar Brussel, daarna stappen we over naar het vliegtuig naar de USA... Nee... Niets voor mij... :-s
Maar wel een goed initiatief... dat wel... :mrgreen:
-
Met die € 37.50 zit je alweert heel dicht tegen de € 45 milieuheffing die in NL is ingevoerd. Daarmee haal je dat "voordeel" om vanuit Brussel te vliegen alweer bijna helemaal weg.
En inderdaad een extra overstap. En waar laat je je auto, als je eerst naar één van de opstapplaatsen moet rijden? Die opstapplaatsen zullen wel ergens centraal in de stad zijn = dure parkeerplaatsen.
Maar ik vind het wel een leuk initiatief, dat het toch iets gemakkelijker maakt om Brussel als vertrekplaats te overwegen.
-
Michael, dan zou je met de bus naar het treinstation moeten, met de trein naar Utrecht of een andere stad die dichtbij is en dan de bus pakken. Heeft dus geen zin, tenzij de tickets vanaf Brussel naar Amerika heel scherp geprijst zijn....
-
Da's precies mijn punt. Maar misschien is het voor een aantal Florida-gangers wel een optie. Vandaar dat ik het wel een goed initiatief vind. De tijd zal uitwijzen of het ook een rendabele optie is voor de uitvoerder.
-
Re: Betaalbare vliegtickets voor 2009?
Citaat:
Teleton
Op zich is het een mooie prijs, maar niet iedereen wil/kan om half acht in Brussel op de trein stappen. Aankomsttijd in Miami is ook niet verkeerd maar voor de terugreis lijkt het me wel weer een hele onderneming en ben je pas in de middag thuis.
Op zich zou de reis nieteens zo erg ongunstig zijn. De HSL is best comfortabel en je kan er lekker je benen strekken i.t.t. in een vliegtuig. Jammer is wel dat er zo vroeg nog geen HSL verbinding vanuit Rotterdam is. Deze optie valt dus ook weer af helaas. Dan maar even wachten of de ticketprijzen nog/weer omlaag gaan.
-
Citaat:
Marco Stern
Jammer is wel dat er zo vroeg nog geen HSL verbinding vanuit Rotterdam is. .
...en een goedkoop hotelletje in Brussel, is dat geen oplossing?
-
Vanaf Brussel 746,75 met Delta:-\"endat al na een minuutje zoeken!
-
Maar ik moet vertrekken vanuit Schiphol...(of iig; lijkt me het handigst; heb ik ervaring mee met de trein; dan stap je onder Schiphol uit)
Ik ben alleen en heb geen auto tegen die tijd beschikbaar (ouders gebruiken hem voor vakantie), dus ik ben toegewezen aan het Openbaar Vervoer. Ik heb een OV voor 40% korting binnen NL, maar het wordt dus prijziger om naar Brussel te gaan. Daarnaast weet ik niet of dat vliegveld goed te bereiken is via de trein.
Heeft iemand daar ervaring mee?
-
Citaat:
Teleton
...en een goedkoop hotelletje in Brussel, is dat geen oplossing?
Wij hebben gisteren de knoop doorgehakt en gaan in oktober (1-22) vliegen vanuit Brussel. We vliegen (via Atlanta) op Fort Myers (vlak naast Cape Coral waar we een huisje hebben) en vliegen terug vanuit Key West. Kosten EUR 400 per persoon, met Delta via Vliegtarieven.nl (kortingscode "ustudy" EUR 10 p.p.). In eerste instantie hadden we deze vlucht gevonden bij Connections, maar Vliegwinkel was net een paar euro goedkoper en is een NL organisatie. Vonden we toch iets prettiger :)
We vertrekken 10:30 dus als we 5:55 vertrekkern vanuit Rotterdam zouden we op tijd aan moeten komen op het vliegveld.
-
Ik ben ooit eens vanaf Brussel-Zaventem naar Portugal gevlogen. Vanuit NL naar Brussel dan overstappen naar Brussel Zaventem, paar minuten lopen naar de terminal.
-
Kennelijk is er ook een treinstation onder het vliegveld van Brussel. Van Tilburg naar Roosendaal kost een kaartje €4,60 (met 40% korting) en van Roosendaal naar het vliegveld is het €16. Dat is dus €20,60 voor een enkeltje. Heen en terug dus €41,20 extra bij de boeking. Van Tilburg naar Schiphol is het 2x €10,50 (met 40% korting) = + €21 bij de boeking. Naar Brussel treinen is dus €20,20 meer dan Schiphol.
Echter...vliegen vanaf Brussel is €733 bij Delta, via WorldTicketCenter.nl (iemand ervaring mee?) en goedkoopste vanaf Amsterdam is €883 met US Airways of €925 via KLM. Scheelt dus €150 - €20,20 = €129,80 (US Airways) of €171,80 (KLM) t.o.v. Delta.
Maarja...ik heb:
1. Geen ervaring met vliegen vanuit Brussel.
2. Geen ervaring met vliegen met Delta.
3. Geen ervaring met WorldTicketCenter.nl
^Kan iemand mij daar wat wijzer over maken :o?
-
Op punt 1 kan ik je niet helpen. De andere twee zijn, uit ervaring, gewoon goed.
Tickets bij WTC zijn zoals bij zovelen E-tickets en vliegen met Delta is als met ieder andere grote US mij., ook gewoon goed.
Je wordt door beiden goed op de hoogte gehouden van alle veranderingen.
Die zijn er bij Delta regelmatig, met name de vluchttijden, al is het soms maar 5 minuten verplaatst.
Ik zou wel de Atlanta route verkiezen boven de JFK route. Iets minder depressief vliegveld, bovendien met een gezellige Budweiser bar :-).
-
Thanks Ta2! Dat helpt al een stuk :).
Overigens vliegt Delta met een Boeing 767...ook nog nooit mee gevlogen...
Hetgeen ik dus nog mis zijn wat verhalen met ervaringen over het vertrekken vanuit Brussel Airport en eventueel het vliegen met een Boeing 767 :)! Meer Delta-ervaringen heb ik inmiddels hier vandaan: http://www.floridaforum.nl/showthrea...=vliegen+delta
Lijkt me een prima maatschappij :)...
Meer WorldTicketCenter-ervaringen zijn natuurlijk ook welkom ;)!
-
Citaat:
Zelos
Hetgeen ik dus nog mis zijn wat verhalen met ervaringen over het vertrekken vanuit Brussel Airport en eventueel het vliegen met een Boeing 767 :)!
Zie mijn reisverslag van vlucht met Delta van Brussel naar New York ;) , kerst 2008 !
-
Citaat:
mattrob
Zie mijn reisverslag van vlucht met Delta van Brussel naar New York ;) , kerst 2008 !
Ik zie dat dat dus prima is gegaan met Delta! Ik kan echter niet uit je verhaal halen of jullie met de trein naar het vliegveld van Brussel zijn gegaan. Voor zover ik kan zien, gingen jullie met de auto.
Ik weet namelijk dus niet of het allemaal prima te doen is met de trein. Ik zou dan Tilburg -> Roosendaal -> Brussel Airport rijden (kosten: €20,60 voor een enkeltje) en ik ben benieuwd of men op het forum ervaring heeft een treinrit naar Brussel Airport vanuit Nederland...
Is het net zo ideaal als uitstappen op Schiphol?
-
Hai zelos, wat wil je nog precies weten voordat je voor jou gevoel durft te boeken?
-
Dat Delta te vertrouwen is, is me inmiddels verzekerd. Vliegen met een Boeing 767 lijkt me ook prima. Vliegen vanaf Brussel wordt over het algemeen ook erg positief beschreven, dus dat lijkt me ook prima. WorldTicketCenters schijnt ook goed te vertrouwen zijn, dus dat zit ook goed.
Het enige wat ik me nu dus nog afvraag is of het reizen met de trein naar Brussel Airport handig te doen is, vanuit Nederland :).
-
Vanuit tilburg doe je er 2:31 over. Overstap Roosendaal en Brusselcentraal
zie:
http://www.nshispeed.nl/nl/internationale-treinplanner
Qua vertragingen, hou rekening met vertragingen zoals je zou doen op het traject tilburg- schiphol. En nu snel boeken... anders zijn alle mooie tickets weg!!:wink: