Vliegen van/naar/via Detroit (Michigan)
Ik ben meer een lezer dan een schrijver, en na lang zoeken op het forum heb het antwoord op mijn vraag nog niet gevonden ( overheen gekeken ?? )
Maar.. heeft er iemand ervaring met overstappen op Detroit ?
Wij vliegen vanaf Amsterdam naar Detroit -> Orlando met NW Airlines.
Is het daar een beetje goed aangegeven??
In ieder geval alvast bedankt, en als het antwoord ergens al staat, dan zie ik de link wel verschijnen :roll:
Vlucht naar detroit keert terug op schiphol met problemen
Toestel Northwest keert terug met problemen
- Gepubliceerd op 11 juni 2008, 13:49
- Laatst bijgewerkt op 11 juni 2008, 15:17
http://www.noordhollandsdagblad.nl/m...wa_644362h.jpg
Schiphol - Een vliegtuig van de Amerikaanse maatschappij Northwest Airlines is woensdagmiddag na de start vanaf Schiphol teruggekeerd naar de luchthaven met technische problemen.
Over de aard van de storing is nog niets bekend, maar volgens een woordvoerder van partnerbedrijf KLM, dat is het toestel veilig geland en zijn alle 375 passagiers zonder problemen uit de Boeing 747 gekomen.
Het toestel, dat op weg was naar Detroit, heeft kort na de start een mayday-signaal afgegeven, wat voor hulpdiensten uit de wijde omgeving van Schiphol het teken was om uit te rukken naar de luchthaven.
Even na twee uur landde het toestel veilig op de Buitenveldertbaan, waar zo’n vijftien ambulances en verschillende brandweervoertuigen langs de baan stonden te wachten. Volgens de KLM-woordvoerder is dat een standaardprocedure bij dergelijke problemen. ,,Zeker voor zo’n groot vliegtuig met veel passagiers aan boord, moeten er gewoon voldoende hulpvoertuigen aanwezig zijn voor als het mis mocht gaan.’’
Re: Vlucht naar detroit keert terug op schiphol met problemen
Maar wat was er nou precies mis? Daar staat niets over in het bericht.
Re: Vlucht naar detroit keert terug op schiphol met problemen
Niet confirmed, maar op de verschillende luchtvaartfora, wordt er melding gemaakt van motorbrand tijdens de Take Off, vervolgens is er brandstof gedumpt en gezien de vele passagiers is het heel normaal om grootschalig alarm te slan, voor het "onwaarschijnlijke" geval er toch nog iets mis gaat tijdens de landing.
Vliegen via/vanuit Detroit
is het ingewikkeld in detroit , overstappen, we hebben 1uur 50 min de tijd, hoe gaat dat met je koffer trouwens, zelf ophalen? 8-[ WE VLIEGEN NW . DANK ALVAST VRG BART
Vliegen met Delta via Detroit- Overstaptijd?
We vliegen met Delta via Detroit naar Orlando.
Is een uur overtaptijd in Detroit voldoende? Reisburo zegt dat dit moet kunnen.
En hoe zorg ik dat ik er alles aan doe om dat volgende vliegtuig te halen?
nog nooit in USA over moeten stappen dus beetje stress aan deze kant van de plas
Tips, trucks, adviezen en ervaringen zijn meer dan welkom.
Re: Vliegen van/naar/via Detroit
Persoonlijk vindt ik het wat aan de krappe kant, maar het kan wel.
Het ligt voor 100% aan Immigrations en Customs, hoe vlot één en ander verloopt.
Het vliegveld zelf is vrij compact en de aanwezige trein brengt je razensnel van de ene naar de andere kant, mocht dat nodig zijn. Maar het is van veel factoren afhankelijk om te zeggen dat het makkelijk kan.
Ik weet dat er een website is met "mogelijke overstaptijden"maar die kan ik even zo snel niet vinden.
Zelf zijn we een paar keer via Detroit gevlogen en liep alles op rolletjes, en ging het makkelijk binnen een uur, maar resultaten uit het verleden geven geen garanties.......etc.
vorig jaar zaten we op 40 minuten bij de gate te wachten op de volgende vlucht....
dus afgelopen vakantie kozen we de zelfde overstap want dat ging wel zo vlot
maar dit jaar was het wel ff anders na 1 uur en 15 minuten aanschuiven
waren we aan de beurt bij de immigrations
daarna nog bagage, lange rij bij customs en dus al met al kwamen we op de seconde aan bij de gate..
(wel een geluk want bij de immigrations stonden ook mensen die hun aansluiting al gemist hadden)
maar wat was ik blij dat ik het vorig jaar op mijn gemak had kunnen meemaken
zodat ik nu wist waar we naar toe moesten rennen,want tijd omte kijken en te denken was er niet
dus is een uur in detroit genoeg .... nee en ja....het is mogelijk maar geen garantie blijkt
Re: Vliegen met Delta via Detroit- Overstaptijd?
@Belle1974;
Wij hadden in mei 1uur en 10 min tijd, vonden het al erg krap, en bleek dus dat we de aansluiting niet konden halen, wij zullen in ieder geval nooit meer een reis boeken waarbij de tussentijd zo krap is.
Wij boeken altijd de vluchten zo dat er minimaal 2 uur overstaptijd is. Immigrations kan soms een lastige zaak zijn. Het voordeel is wel dat je naar Orlando vliegt. Er gaan ongetwijfeld meerdere vluchten per dag naar Orlando. Als je de vlucht mist vanwege immigrations dan boeken ze je over op een volgende vlucht.
Veel plezier.
MOET KUNNEN, niet doen zou ik zeggen, geeft veel rust als je wat meer tijd hebt en lekker even de benen strekken is ook fijn veel hangt er van af of er een groot vliegtuig(vol) en/of uit een land waar ze weinig of geen engels spreken voor je is, wij hebben wel eens meer dan 2 uur moeten wachten.
Groetjes Henke.
Sluit me helemaal bij Bellalago aan.
Ik ben vorig jaar ook via Detroit heen en terug gevlogen.
Ging inderdaad vrij snel en het vliegveld (eigenlijk de terminal) is heel overzichtelijk.
Ik zou, ook omdat het je eerste keer overstappen in de US is, proberen een heenvlucht met zo'n 2 uur tussentijd te krijgen. Terug is 1 uur normaal voldoende op een kleiner vliegveld.
Ieder zal er zijn idee over hebben, maar ik boek gewoon niet met minder dan 2 uur overstaptijd op de heenreis.
Knaapje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Ebelix
Er gaan ongetwijfeld meerdere vluchten per dag naar Orlando. Als je de vlucht mist vanwege immigrations dan boeken ze je over op een volgende vlucht.
Dat klopt wel, maar met de kanttekening dat je er niet gek van moet staan te kijken dat de vluchten tussen 16:00 en 18:00 uur meestal behoorlijk vol zijn. Je mag dan geduldig tot de latere vluchten wachten en da's ook geen lolletje...
Daarom sluit ik me ook bij de tenminste 2 uur voorstanders aan.
Bovendien is het te hopen, dat je bagage op dezelfde vlucht als jij terechtkomt met eventuele wijzingen, anders kan je daar op MCO ook nog achter heen.
Knaapje
Het vliegveld in Detroit is niet zo groot, volgens mij is het goed te doen om binnen het uur je connectie te nemen.
Kan iemand me vertellen hoe ik er achter kom met wat voor type toestel ik vlieg en wat dan de voorzieningen (bijv. schermpje in elke stoel?)zijn?
Ik vlieg met Delta.
Iemand slechte ervaringen met hen? Of juist hele goede ervaringen?
Wat is je vluchtnummer? Met behulp van je vluchtnummer kan ik uitzoeken welke maatschappij, Delta of KLM, de vlucht uitvoerd en kan ik het type vliegtuig erbij zoeken en je vraag beantwoorden of wel of geen personel entertainment systeem aanwezig is.
Zijn afgelopen woensdag 27 juli voor eerst gevlogen met Delta naar Detroit D0251 stoelen 2, 4, 2. In elke een stoel een schermpje. Wij hadden een ochtend vlucht met een lichte lunch. We zaten op rij 34 met z'n vieren naast elkaar. Wij hebben dit als een goede ervaring ervaren. Andere keren altijd met United gevlogen.
Douane formaliteiten:
Ik heb een korte overstaptijd in Detroit aanstaande zaterdag. Wat kan ik doen om zo snel mogelijk de douane formaliteiten (wat doe je precies na aankomst in Detroit???) af te handelen, mijn koffers te halen en weer in te checken en niet hoeven rennen om de aansluiting naar Orlando te halen.
Vraag is: Wat is de procedure na aankomst in Detroit? Sorry, maar dit is nieuw voor ons. Het zou me wat geruster stellen als ik wist wat ons te wachten staat.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Wat is kort??? Procedure is het zelfde als op ieder US airport: Door immigration, koffer ophalen, door customs, koffer afgeven en naar andere gate. Detroit is een kleine overzichteljke luchthaven. Zorg dat alle formulieren goed ingevuld zijn en je geen etenswaren in je bagage hebt, zodat je op het formulier overal nee op kunt antwoorden. Reken dat je toch minimaal wel 1 uur nodig hebt, maar kan een kwartiertje langer zijn. Misschien heb je geluken ben je binnen 3 kwartier aan de andere gate. Goede reis Knaapje
Voor de overstaptijd is ook van belang hoe vroeg je op Detroit aankomt. Met de ochtendvlucht van 8 uur uit Amsterdam kom je om 11 uur aan in Detroit. Jullie zijn op dat moment de enigste bij immigraties. Verder zorg ervoor dat je vooraan in het toestel zit. Neem desnoods economy comfort stoelen. Zit op de eerste 5 rijen van de uitgang.
Alles hangt natuurlijk af van wat je korte overstaptijd is. 1,5 uur moet genoeg zijn voor Detroit.