Ik heb het op het reisbureau vernomen dat jet air dit najaar begint met rechtstreekse vluchten op orlando vanuit brussel weliswaar
Afdrukvoorbeeld
Ik heb het op het reisbureau vernomen dat jet air dit najaar begint met rechtstreekse vluchten op orlando vanuit brussel weliswaar
Klopt, vanaf 22 juni. Naar Orlando Sanford (ligt 40 minuten van Orlando vandaan), niet Orlando International Airport. Volgens mij 1 x per week, prijs ongeveer rond de € 700 euro voor vluchten in juli.
Zoals iedereen hier wel weet gaat martinair niet meer rechtstreeks naar Orlando. Wij gaan nu eind mei met een omweg naar Orlando maar er is goed nieuws voor de mensen die vanaf juli willen vliegen. In de folder die we bij het reisburo vonden gaat dan Jetairfly rechtstreeks vanaf Schiphol vliegen naar Orlando zonder tussenstop.
Ik heb de hele folder ingescand, op de vierde pagina staat duidelijk van AMS naar MCO. Ik kan het nog niet op hun website vinden maar op het reisburo vandaag werd het wel bevestigd dat dit dan weer mogelijk zal zijn.
Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Via de search functie kon ik hier nog niets over vinden, als het toch een dubbel topic is mijn excuses.
Op pagina 2 zie ik toch echt staan dat ze vanaf 29 juni Brussel-Orlando sandford vliegen.
Zou wel fijn zijn als er weer mogelijkheden komen om van Amsterdam rechtstreeks naar MCO te vliegen.
klopt wat dat betreft spreken pagina 2 en 4 elkaar tegen, maar op het reisburo toerkoop Jo Land Stadshagen (zwolle) bevestigden ze vandaag dat het wel weer via Schiphol zou kunnen.
Op de 4e pagina staat inderdaad vlucht AMS-MCO en dat al vanaf 29 juni 2008! Ben erg benieuwd of dat echt zo is.
Er staat in de folder niets over een rechtstreekse vlucht AMS-MCO . Wel over een rechtstreekse vlucht van Brussel naar MCO , en een "retour vlucht AMS - MCO" , maar die laatste is nergens beschreven als rechtstreeks.
Ik vermoed een overstap in Brussel.............
Gezien de ervaring vorig jaar lijkt het ons prettig om in ieder geval op de heenreis een rechtstreekse vlucht te hebben op Florida.
Ik heb al gezien dat Martinair rechtstreeks vanuit Amsterdam op Miami vliegt, maar ook aan de prijs is. Wat zijn de verdere maatschappijen waarmee je rechtstreeks op Florida kan vliegen (Miami, Orlando, of andere in de buurt)? En dan maakt het niet uit (misschien wel goedkoper) of vertrokken wordt uit Dusseldorf, Brussel of andere luchthavens in de buurt. Ik las iets over Jetair uit Brussel, zijn er nog meer?
Ons voorlopige idee is om op Miami te vliegen, dan richting Keys voor een relaxweekje, daarna via Everglades richting Golfcoast (meer relax en sightseeing) en afsluiten in de buurt van Orlando om wat parken mee te pakken. Maar dat hangt dus af van waar we kunnen aankomen/eindigen. Op Orlando vliegen kan natuurlijk ook, dan draaien we de boel om.
John
Hoi,
Volgens mij gaat air berlin (vanaf dusseldorf) rechtstreeks naar Miami.
Helaas gaat vanuit Nederland alleen martinar rechtstreeks naar Miami. Je kan er ook voor kiezen om met een overstap te vliegen. Wij hebben in september op de terugweg een overstap gehad op New York JFK (heenweg bleven wij voor drie nachten in NY). Deze overstap is goed te doen.
De meeste forumers vliegen met een overstap in USA naar Miami of Orlando. Je kan overwegen om met een overstap bv Parijs naar Miami/Orlando te vliegen.
Susie One
wij hebben bijna alles geprobeerd om rechtstreeks te gaan.Echter of is het heel duur (2x de prijs) of het zat vol.
Beste verbinding is heen via Londen(Heattrow) dan Miami terug Orlando Londen (gatwick)was alles met British Airways en America Airlines totalen vliegtijd heen 10,5 uur terug 11 uur en goed geprijsd voor 4 personen hoogseizoen € 1880,-
Hoop dat je hier wat aan hebt
Vorig jaar vlogen we direct op SF, en terug met tussenstop.
Het direct vliegen heeft m.i. een aantal voordelen:
- totale reistijd scheelt uren (we waren in 11 uur in SF). Bijkomend voordeel was dat we in een half uur na aankomst buiten stonden! Als ik nu vluchten naar Miami bekijk, dan kost het al gauw minstens 14 uur. De tussenlanding is meestal niet echt op de route dus leg je nog een paar honderd extra kilometers af.
- geen gedoe met douane en daarna een vervolgvlucht halen. Je hoeft je bagage maar 1 keer te halen. En als het wel snel gaat, verveel je je een paar uur kapot.
Terug maakt me niet zoveel uit, dan ben je relaxed van de vakantie en kan het niet lang genoeg duren. Heen wil je er zo snel mogelijk zijn.
Kortom, als het voor het zelfde geld of ietsje meer kan vlieg ik (en velen met mij) liever direct.
John
Rechtstreeks:
Martinair via Amsterdam rechtstreeks naar Miami
Air Berlin (ltu) via Dusseldorf dagelijks naar Miami
Lufthansa via Frankfurt dagelijks naar Orlando
Als Jetair nog via Brussel vliegt dan vliegt deze wel op Orlando Sanford en das 1 uurtje van Kissimmee.
Kan inderdaad, maar komt dat nou echt vaak voor? Wij stappen al weer jaren over en hebben in al die tijd éénmaal onze aansluiting gemist. Konden gelukkig met een volgend vliegtuig mee. Wij reisden vroeger nogal eens met Martinair, vanwege de directe vluchten. Soms (vooral in de beginjaren) verliep alles volgens schema. Maar naast de vele vertragingen (tot 9 uur) op heen en terugreis, was het volgende voorval the bloody limit:
Rechtstreekse vlucht naar Miami, geen probleem zou je zeggen. Eenmaal aan boord kregen we een brief van de directie uitgereikt. Door onvoorziene omstandigheden vliegen we vandaag eerst 'even' naar San Juan om vandaar terug naar Miami te vliegen......Hebben daar eerst een uurtje in het vliegtuig gewacht, tot ze kerosine gingen laden. Omdat er een klein oproer ontstond, mochten we bij de gratie Gods het vliegtuig verlaten. We mochten het wachtlokaal, niet verlaten, er was niets te eten of te drinken.
Waarschijnlijk ging de omleiding om het ophalen van vracht, want we zaten, voor zover ik het kon zien, met dezelfde passagiers en bemanning aan boord op de vlucht van San Juan naar Miami. Het verhaal ging ook dat de kerosine voor de retourvlucht daar veel goedkoper was dan in de US.
Moraal van het verhaal: Dat er op reis dingen mis lopen, is niet alleen afhankelijk van een rechtstreekse vlucht of overstap. Sinds we in de VS overstappen, reizen we een stuk comfortabeler, meer op tijd en ook meer ontspannen. Onderweg even de benen strekken, wat eten en de formaliteiten afhandelen is nu een welkom onderdeel van onze reis.
Lufthansa vliegt rechtstreeks vanaf dusseldorf naar miami
Als je naar Orlando rechtstreeks wilt vliegen kan dit alleen maar vanaf Frankfurt. Om allerlij redenen die al zijn genoemd vlieg ik ook daarvandaan rechtstreeks. Laat je echter niet foppen dat Lufthansa dagelijks vliegt. Ik had een vlucht geboekt op 21 juli. Vliegwinkel belde doodleuk dat Lufthansa die vlucht geannuleerd had en als alternatief een dag later aanbood. Erg leuk dat alternatief als je al je hotels al geboekt hebt! Kostte weer even wat bellen ......:sad:
Afgelopen jaar terugvlucht vanaf Tampa vertraagd naar Washington DC, aansluiting gemist, hotelovernachting volgende dag via Detroit naar Schiphol. Dit jaar heenvlucht vanaf Brussel overstap in New York: vlucht zou om 10.00 uur vertrekken werd 16.30 uur :shock: onnodig om te zeggen dat we de aansluiting naar Orlando misten: hotelovernachting: 's morgens om 5 uur naar La Guardia omdat we op de standbylist stonden voor de vlucht van 9 uur. Dan heb je het toch wel even gehad. Gelukkig stonden we bovenaan en konden met dit toestel mee.
Het zit ons naar Forida niet helemaal mee, andere bestemmingen nog nooit problemen gehad. Maar als ik het verhaal van Martinair lees .... dan baal je nog harder.
Overigens geef ik de voorkeur aan overstappen in de VS: je hebt het langste stuk van de reis er dan al opzitten en je hoeft op de eindbestemming niet door de immigrations. Londen mijd ik altijd, te veel verhalen van koffers die niet meekwamen en gedoe met overstappen.
Wij zijn op 18 december teruggekomen van een heerlijke rechtstreekse vlucht Miami met Martinair. Alles verliep keurig op schema. Op de terugweg konden we ruim een kwartier eerder vertrekken omdat iedereen er al inzat. Nog nooit eerder meegemaakt. Met een kleintje van 3,5 en een hoop bagage hadden we ook echt geen zin in overstap toestanden.
Een beetje verontrustend was dat het toestel zowel heen als terug nog niet voor 2/3 vol zat. Wij zaten in comfort class en ik had zowel heen als terug 2 lege stoelen naast me. En ik was echt niet de enige! Heerlijk luxe maar hoe lang zou Martinair zulke niet rendabele vluchten kunnen volhouden vraag ik me af.
Ik ben met Lufthansa Rechtstreeks van Frankfurt naar Orlando gevlogen. Bij de heenreis binnen het uur de douane en koffers:shock:. Service aan boord erg goed en alles tot bijna op de minuut nauwkeurig.
Ik heb geen ervaring met een tussenstop, maar dit ging echt fantastisch=D>
Om de discussie maar weer even op te stoken :mrgreen:
Al weer een reden om niet rechtstreeks op Orlando te vliegen :twisted:
http://www.wftv.com/news/23298183/detail.html
Ben benieuwd of er Florummers tijdelijk gestrand zijn door deze glitch.
Laat wat van U horen :-k
Tja toch blijf ik erbij dat een rechtstreekse vlucht het minst vermoeiend is.
Ik moet er niet aan denken na bijna tien uur in een koekblik gezeten te hebben nog een paar uur rond te hangen op een luchthaven, weer instappen dan alsnog de auto op te halen en dan nog eens drie uur te moeten rijden naar een of ander verblijf.
To each his own maar 12 uur gereisd te hebben ben ik toe aan bad,bed ,rust en reinheid.:mrgreen:
Hallo Floridavrienden,
Misschien is het al besproken, het zal wel, maar ik heb het onderwerp helaas niet kunnen vinden, via Martinair was het in het verleden altijd mogelijk met een rechtsreekse vlucht naar Miami te vliegen, maar ik heb gisterenavond zitten zoeken, helaas.
Alle vluchten gaan via New York, of via Frankfurt, Atlanta, enz.
Alle tickets zitten zo rond de € 1000,- retour, misschien weten jullie meer dan ik, please let me know. =D>
Het is overgens de eerste keer dat we de reis buiten een reisbureau om gaan boeken, dus alles direct, vlucht, hotel, auto, spannend maar leuk.
Autoverhuur Alamo is ook gevestigd in Utrecht, dus dat is prachtig, wat betreft de accomodatie, de eerste week gaan we naar de Keys een onderkomen van: Jawel, een gewonnen reis bij de tennisvereniging, week twee en drie willen we graag naar Fort Lauderdale en dan zien we verder wel.
't Is overgens voor de derde maal dat we naar Florida gaan, gewoonweg te gek daar! :grin:
Ik hoor graag van jullie.
Arkefly gaat rechtstreeks vliegen amsterdam naar Miami en Orlando.
En de Klm rechtstreeks op Miami.
Air Berlin rechtstreeks Düsseldorf/ Miami.
Ik weet niet wanneer je wilt gaan maar wij betalen gemiddeld met XXL seats 600 Euro pp. voor een retourtje.
http://www.airberlin.com/site/start....G=net&MARKT=NL
Als extra voordeel kun je zonder meerkosten landden in Miami en terugvliegen vanf Fort Myers.
Parkeerkosten zijn een lachertje en wij vinden het een relaxte luchthaven.
Het is Arkefly geworden, een heerlijke directe vlucht, weliswaar een tussenstop in Orlando en daarna gelijk door richting Miami.
Wat héél goed is, is dat ze net als Martiniar toendertijd ook comfortclass hebben, met 85 cm beenruimte en men mag gebruik maken van de businesslounge, wel betaald. (als ik het goed begrepen heb)
Natuurlijk ook video en spelletjescomputer en een gratis drankje, etc.
Prijs is zo'n € 1000,- per ticket retour, wel een stuk duurder dan vanaf Dusseldorf, maar goed, die autorit besparen we dan weer.
We zijn wél met z'n drieeën, dus het was wel het overwegen waard.....;)
We vertrekken alleen een dag eerder, dus we moeten een ander hotelletje voor één nacht zoeken en daarna de huurauto ophalen.
Weten jullie een leuk hotelletje in de buurt van het vliegveld, welke we kunnen bereiken met een shuttlebus?
Tot Orlando (eigenlijk Sanford) zal het een directe vlucht zijn, maar daar zal je toch wel door immigration en douane moeten. Het verschil met een overstap is dus vermoedelijk nihil. Totale reisduur is ongev. 13.25 uur met tussenstop op Sanford van ongev. 1.25 uur.
Voor een hotel bij de luchthaven, wellicht via Priceline? Hoewel je dan niet de zekerheid van een shuttle hebt, maar vrijwel alle betere hotels bij de luchthaven hebben er wel een. In het uiterste geval zul je een taxi moeten nemen.
BTW: kan je de autohuur niet 1 dag vervroegen?
Knaapje
Ik wil de pret niet bederven, maar de Arkevluchten zien er toch een beetje uit als een " Vier halen, drie betalen" aanbieding. Je verzint het toch niet, een directe vlucht met overstap........Want wat is nu precies het voordeel van een heerlijke directe vlucht naar Miami met een stop in Orlando? Deze vlucht kan je iig niet vergelijken met AirBerlin of Martinair die wel direct naar hun bestemming vliegen.
Onderstaande overweging, die overigens elders in een iets andere vorm al eerder werd gemaakt, is meer bedoeld voor toekomstige boekers die een afweging moeten maken tussen een directe vlucht met overstap( :---):---)) en een conventionele overstap.
Of je nu een plane change in Chicago hebt, in Washington, in Boston of in Orlando, het effect is toch hetzelfde? Je zult echt zelf met je koffers door de douane moeten als Orlando je point of entry is. Immigration in Orlando is echt niet sneller dan op de grote hubs. En als je naar de 'on time ratings' van de grote maatschappijen kijkt, is de kans dat je je aansluiting mist, maar heel klein. Ik wil straks de ratings van Arke straks wel eens zien.......:-&
Financieel is het voordeel ook best discutabel. In het vliegticketsoverzicht op dit forum kan ik nog niet vinden dat er 1000 eur pp is betaald, zoals Escalade meldt.
Ieder maakt zijn eigen afwegingen en heeft daar zijn eigen argumenten voor. Maar dan moeten die argumenten wel steekhoudend zijn. En je kunt je afvragen of een directe vlucht met stop een voordeel is......
Het is ook nog Sanford, niet MCO.
Arke en Icelandair zijn de internationale lijnvluchten en een enkele Engelse charter, die er komen.
Ik heb in de 90-er jaren nog eens meegemaakt met Martinair op Oakland (CA), dat het vliegtuig niet naar de gate mocht omdat de immigration ambtenaren er nog niet waren, daar kwam ook af en toe een internationale vlucht aan.
Knaapje
O sweet memories. We moesten op Naples Airfield een tweede bestuurder aan onze huurauto toevoegen.
Toen we daar een hapje wilden eten en soep bestelden moest de ober ons tot zijn spijt meldden dat er zo weinig grote vluchten aankwamen dat de soep altijd bedorven was wegens gebrek aan passagiers. :mrgreen:
We durfden niet te vragen of ze geen Hero soep in blik hadden.http://bestsmileys.com/dinning/2.gif
Volgens mij vliegt Martinair helemaal niet meer op Miami, dát was ook de reden dat wij met Arkefly vliegen en het is wél een rechtreekse vlucht, dat er een tussenstop is in Orlando, what ever.......
We blijven overgens gewoonweg in hetzelfde toestel zitten, dus het is helemaal geen overstap.
Vervolgens betalen € 969,- per ticket retour, ook nog eens comfortclass,
dus méér beenruimte en men mag gebruik maken van diverse facaliteiten.
http://www.arkefly.nl/prices.aspx?fr...es=0&q=AMS-MIA
Bij deze, klein beetje positief blijven Teleton....=D>
Misschien gaan we dat wel doen, een dag meer of minder huren maakt idd. ook niets uit. We gaan kijken of Priceline wat is.
Thx. :wink:
Escalade, ik denk niet dat je in het vliegtuig mag blijven zitten, je komt nml. op Orlando voor het eerst Amerika binnen en daar zal je normaal gesproken dus door de immigratie moeten. Tenzij er voor Arke speciale regels gelden maar dat lijkt mij niet.
Weet je dat wel heel zeker ? Op de site van Arkefly wordt dat (e.v.a.) niet helemaal duidelijk, namenlijk. Op het moment dat je wel moet uitstappen wordt Sandford POE in de US.
En dan is het hele circus van Immigration en Customs van toepassing, net als een "gewone" vlucht met overstap. Op zich niks mis mee, want dan heb je dat maar vast gehad, en kun je in Miami zo het vliegveld aflopen.
Daar ben ik wel benieuwd naar, of het echt een "rechtstreekse" vlucht is.
Benieuwd voor anderen, in dit geval. Wij blijven voorlopig trouw aan UA :-\".
De KLM heeft vanaf maart een rechtstreekse vlucht naar Miami, die niet eerst een stop ergens maakt. Met Arkefly moet je altijd maar afwachten wat er gaat gebeuren. Is het al duidelijk of ke vanaf Orlando kan terugvliegen naar Nederland. Als dat het geval is dan weet ik zeker dat iedereen het vliegtuig moet verlaten om door immigrations en customs te gaan waarna de passagiers voor Miami en de passagiers voor Nederland zullen instappen voor het hopje naar Miami waar de passagiers voor Miami uitstappen en de passagiers voor Nederland instappen. Dan begint pas de terugvlucht naar Nederland of welllicht nog een stop op de Antillen.
De KLM heeft nu ook een comfort zone in economy waar je meer ruimte hebt en waar je tegen betaling ook gebruik mag maken van de lounche.
..........We blijven overgens gewoonweg in hetzelfde toestel zitten, dus het is helemaal geen overstap..............
't Is maar hoe je het noemt:
Reis met overstap
uitstappen op POE, bagage ophalen, door immigration en douane, bagage afgeven en weer terug in een ander vliegtuig.
Reis zonder overstap (in dit geval)
uitstappen op Sanford (POE), bagage ophalen, door immigration en douane, bagage afgeven en weer terug in hetzelfde vliegtuig.
In tijd en beleving volgens mij hetzelfde, maar de reclamejongens weten je in te pakken en noemen het een rechtstreekse vlucht.
Overigens, als je het vluchtschema bekijkt zie je hoe het in elkaar steekt:
AMS V 13.00
SFB A 17.35
SFB V 19.00
MIA A 20.25
MIA V 21.20
AMS A 12.10
Ook gezien de tijden (op SFB 1.25 uur stop) vermoed ik dat ze daar door de douane enz. moeten.
Knaapje
Ik ook, zou mij verbazen als je mag blijven zitten, maar wie weet wat voor afspraken ze hebben. Wij vlogen vorige maand vanaf Bonaire naar Amsterdam. Het was een vlucht vanuit volgens mij Sint Maarten, dan naar Bonaire en dan naar Amsterdam. Op Bonaire moest eerst het hele vliegtuig uitstappen, en later weer instappen. Maar goed, dat is geen US, en ik denk dat US nog ietsje strenger is. Ik ben dus ook vrij benieuwd wat hier nu echt gaat gebeuren 8-[
Dan zie ik bij comfort Class ook nog staan :
Comfort Class biedt u extra gemak:
- 84 cm beenruimte en 25 kg bagage (35 kg voor Aruba, Bonaire en Curaçao)
- Een eigen incheckbalie
- Eén maaltijd en een drankje op verre vluchten
- Het ArkeFly Café (tegen betaling) op Europese en Middellandse Zee bestemmingen
- Een gratis koptelefoon voor audio/video
- Een verzorgingskit op de verre nachtvluchten
Betekend dit dan dat je de rest van de drankjes zelf moet kopen?
Wij krijgen bij Air Berlin in ieder geval twee keer een maaltijd per vlucht. Ik ben benieuwd hoe dit allemaal gaat verlopen maar mijn indruk op dit moment is een relatief duur ticket, toch overstappen, drie uur tijdverlies op Orlando en vage regels over het eten.