Kerstmis / Oud en nieuw in Miami e.o.
Hallo allemaal,
zoals al eerder beschreven zitten wij met kerst + oud en nieuw in Florida. Nu zou ik graag aan jullie willen vragen of er iemand is die ons kan adviseren waar te dineren op kerstavond.
We zitten dan in het Hyatt te Fort Lauderdale en willen een gelegenheid waar het lekker eten is, een gelegendheid die geschikt is om zoonlief mee naar toe te nemen (hij is wel wat gewend;-) maar ook betaalbaar en een beetje leuk publiek (bijvoorkeur dus niet alleen de grijze golf :shock: )
Hoop dat jullie tips hebben zodat we op tijd kunnen reserveren
gr.stephan
Re: Dineren op kerstavond
Een goede vriend van mij zat een paar jaar geleden met kerst in Orlando met vrouw en kids, en ze hadden dus speciaal voor de kerst een restaurant geboekt en nette kleren meegenomen, maar dat viel allemaal heel erg tegen.
Gewoon geen speciaal menu, en alle Amerikanen gewoon in korte broek en T-shirt.
Wil je echt chique eten dan is denk ik Victoria & Alberts een goede keus, maar dat is volgens mij erg duur.
Ik heb verder geen idee waar je moet zijn, maar stel je er niet te veel van voor. (Wel van de kerstfeer in Disney hoor, die is geweldig).
Eric
Holiday Fantasy of Lights
Tradewinds Park 13th Annual Holiday Fantasy of Lights
Celebrate the holiday season by experiencing more than two miles of captivating light displays that are guaranteed to make the entire family smile. A must-see for children and adults of all ages. The night comes alive as Tradewinds Park is transformed into a magic winter wonderland with millions of twinkling lights and larger-than-life illuminated and animated displays. Visitors will drive their own vehicles along a route lined with trees aglow with colorful lights and more than 65 festive displays. Voted “Best Kids’ Thrill” by New Times Broward/Palm Beach, Holiday Fantasy of Lights is a timeless family tradition that has attracted more than two million visitors in the past 12 years. For general information, call the Holiday Fantasy of Lights HOTLINE at 954-968-3885.
link: http://www.broward.org/parks/hfol.htm
Kerst / Oud & Nieuw in Miami
Hallo,
Vraagje .....
Wij rijden op 25 december van Orlando naar Miami. Kerst dus .... Op dit forum las ik over kerst in Orlando en dat je ruim, ruim, ruim van te voren een restaurantje moet reserveren. Hoe zit dit in Miami en heeft iemand een supertip voor een gezellig restaurantje waar ook de kinderen het naar hun zin hebben. Hoeft niet superdelux te zijn, gewoon lekker doorsnee en lekker betaalbaar (:smile:).
Hoe zit het met de jaarwisseling in Miami? Is die een beetje spectaculair?
Ik ben nu al een aantal avonden flink aan het lezen op dit forum en ik krijg er zo enorm veel zin in!
Re: Kerst / Oud & Nieuw in Miami
Wij waren op oudejaarsavond 2003 in Miami.
In Miami kun je in diverse hotels een new years eve party bijwonen, wij vroegen bij het Delano's wat de entree was en die was toen $ 200,00 p/p dan was je alleen binnen en eten en drinken moest je nog betalen. (De receptioniste zei 'two', ik dacht eerst nog 2 dollar:oops:).
In de restaurants op Lincoln road is het druk, druk, druk, wel gezellig.
Op het strand zag je toen veel vuurwerk, wat mij opviel was dat er erg veel Latino's omstreeks die tijd in Miami zijn, enerzijds voor oud en nieuw en anderzijds om te shoppen. Ik heb een aantal mensen daarnaar gevraagd en zij komen kennelijk speciaal over voor de sales:D.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
babblz
Op het reisbureau was mij verteld dat de jaarwisseling in Miami zo speciaal was.
Ja, speciaal voor de portomonnee! :-?
Maar ook zonder de jaarwisseling zijn veel prijzen daar belachelijk.
Wendy,
als je het niet meer kan wijzigen dan denk ik dat je ter plekke even moet rondkijken.
In het 'ergste'8-) geval vier je het op het strand.
Het komt vast goed, je vindt heus wel wat leuks om met je gezin een fijne oudejaarsavond te vieren. :grin:
Laat nog even weten wat het is geworden want iedere ervaring is welkom.
Veel plezier met je voorbereidingen.
Re: Kerstmis / Oud en nieuw in Miami e.o.
Ik heb al vele uren gespendeerd op het forum met lezen.
Daaruit heb ik dus kunnen afleiden dat oudjaar zeeeeR DRUK IS IN DISNEY? IK HEB DUS AL EEN RESERVATIE GEMAAKT IN EEN RESTUARANT in Epcot, nl. the garden grill restaurant om 20u
Maar ik begin toch te twijfelen, en heb geen afdoend antwoord gevonden wat ons betreft bij het lezen vand e vele topics.
We verblijven 1 nacht in Tampa nl. van 30 op 31 december.
Ons plan is dan om 30 dec. naar Bush Garden te gaan en 31 december te vertrekken 's morgens naar Orlando waar we een huisje gehuurd hebben van 31deC tot 7 januari.
Ik vermoed dat we rond 10u in tampa vertrekken richting Orlando, dan vervolgens eerst naar ons huis in Orlando gaan en het plan was om vervolgens naar epcot te gaan...we beginnen echter te twijfelen.
gezien onze planning, vermoed ik dat we niet voor de middag in Epcot kunnen geraken....kan het dan voorkomen dat we niet meer binnen kunnen, o,danks onze reservering voor het restaurant.
We hebben 2 kinderen (eentje van 6 en eentje van 7), als ik zo lees dat je na het vurwerk zolang erover doet om naar je auto te geraken, dan zijn we pas rond 2u in ons bed....dan is 1 januari misschien een verloren dag?
Lijkt het dan beter volgens jullie om 31 dec. vb. naar seaworld te gaan?(misschien rustiger?)
Of niets te plannen 31 dec?en gewoon ons voor te bereiden op een weekje pretparken met niet al et vermoeide kindjes?
En wat zou je die avond in Orlando dan wel doen?
Of is het toch haalbaar en zo fantastisch in Epcot en toch voor ons eerste plan te gaan?
wat zijn jullie ervaringen?Enig advies hierin? (ik heb al geprobeerd om tampa over te slaan en een dagje eerder naar orlando, maar we kunnen blijkbaar het hotel in Tampa niet annueleren en niet eerder in het huis in Orlando)
Men dient zelf rekening te houden met de tijd van de reservering en de toegang tot het desbetreffende park.
Vol=Vol... Of je nu wél een reservering in één van de restaurants hebt of niet...
Citaat:
Kelly janssens
31 dec. vb. naar seaworld te gaan?(misschien rustiger?)
Of niets te plannen 31 dec?en gewoon ons voor te bereiden op een weekje pretparken met niet al et vermoeide kindjes?
Ik zou Epcot maar gewoon vergeten. En denk maar niet dat het in andere themaparken zo veel rustiger is. Zeker als het lekker weer is, hangen ze bij SeaWorld ook met de benen buiten.Tel daarbij op dat je na de viering echt niet zo maar bij je auto bent en dat het wel een stief kwartiertje kan duren voor je uberhaupt van het parkeerterrein afgeraakt......Het wordt dus overal nachtwerk.
Je planning voor die dag is gewoon erg ongelukkig. Gewoon een andere keer nog eens dunnetjes overdoen en direct in 2012 uitgerust aan dat deel van je vakantie beginnen: De parken!
Ben het niet helemaal met Teleton eens en dat mag toch?
Wij zijn in 2009 met kerst in Epcot geweest met onze toen 5 jarige zoon en die heeft een geweldige dag gehad al was het wel een hele lange dag.
Want als je in Epcot wil zijn moet je er echt vroeg zijn, dat zou voor jullie dus inhouden dat je niet pas om 10.00 uur moet vertrekken uit Tampa want dan ga je het inderdaad niet redden. Je zal naar mijn idee toch moeten zorgen dat je voor 11.00 uur in het park bent en reken maar op een behoorlijke drukte.
Met het naar de parkeerplaats gaan ben je de nodige tijd kwijt na het laatste vuurwerk, reken maar gerust tussen de 15 tot 30 minuten en dan nog van het overvolle parkeer terrein af wat ook nog wel even tijd kost.
Dan hoeft 1 januari helemaal geen afgeschreven dag te zijn alleen moet je er rekening mee houden dat je even wat later uit je bed komt, maar in de middag kun je dan gerust weer op pad.
Het ligt dus geheel aan jezelf wat je er voor over hebt om oud en nieuw in Epcot mee te maken, ik kan je vertellen dat het daar een hele happening is.
Zelf zijn wij er ook dit jaar alleen lopen we nog te dubben naar welk park we zelf gaan dit jaar met oud en nieuw.
Wie gaat er nog meer naar Miami tussen Kerst en Oudjaar (2011)??
Hallo allemaal,
Wij zijn gewoon benieuwd of er nog meer mensen zijn op dit forum die tussen kerst en oudjaar in Miami verblijven.
Wij (Jetty en Marjolein) vertrekken 2e kerstdag a.s. vanuit Dusseldorf met Air Berlin naar Miami.
We verblijven in Hotel Sonesta Bayfront in Coconu Grove
Wie weet spreken en/of zien we elkaar =;
Bedankt voor de snelle reacties,
we gaan de reservatie annuleren voor het restaurant in Epcot, want ik denk dat we er voor 10u niet gaan geraken, en we gaan niet stressen de 31ste , want ik vermoed dat de kinderen evne veel plezier hebben de 1ste januari.
We gaan van de 31ste geen speciale dag maken (hier in België vinden we daar ook niets aan), maar 1 januari op een deftig uur uitgeslapen en wel inderdaad van onze laatste week genieten.
Heeft echter iemand nog advies waar lekker eten te gaan halen, of leuke met kinderen te gaan eten?Het moet niets zijn waar ze vieren of zo, gewoon iets gezellig.
Wij hebben daarom voor 31 dec een dinnershow in het polonesian resort geboekt.
Zo blijf je toch in disney sfeer en kun je na de show vanaf het strandje bij het resort het disney vuurwek zien.
ik was dat al eens tegengekomen op de website,
ik heb even nagekeken, maar natuurlijk geen plaats meer.
Is er één van de andere hotels aan te arden om te eten?
Wilderness lodge is er oa nog wel plaats...
Citaat:
verwijderd
Ben het niet helemaal met Teleton eens en dat mag toch?
Tuurlijk, maar ze vertrekken pas na 10:00 uit Tampa, gaan dan eerst naar de villa en dan naar Epcot. Dat kunnen ze echt wel vergeten........:-k
Verder vinden ze het bezwaarlijk om pas tegen twee uur in bed te liggen. Als je na het vuurwerk vertrekt uit Epcot, mag de villa wel tegenover het park liggen, anders ga je dat echt niet eerder redden.
Omdat dit het eisenpakket is, denk ik dat ze het beter kunnen vergeten. En aan de reactie te zien doen ze dat ook....:-D. Goeie zaak!
Inderdaad... Wij zitten behoorlijk dicht bij Disney, maar we doen er in ieder geval minimaal 15 minuten over om thuis te komen...
Nu zit er nog wél een klein gaatje voor toegang tussen 21:00 en 22:00 uur...
Maar daar moet je wel héél snel bij zijn...
Daarna gaan ze meteen in Fase 4.
Citaat:
Kelly janssens
ik heb even nagekeken, maar natuurlijk geen plaats meer.
Is er één van de andere hotels aan te arden om te eten?
Wilderness lodge is er oa nog wel plaats...
Dan heb ik net geluk gehad want ik heb het pas vorige week geboekt.
Ik weet niet of het in de wilderness lodge leuk is om te eten, en of je van daaruit het vuurwerk goed kunt zien.
Omdat ik dat van het Polonesian wel zeker weet, hebben wij daarvoor gekozen.
Misschien heeft iemand anders nog een goede tip voor jullie.
Voor allerlei mogelijkheden rond de jaarwisseling in Miami kun je hier eens kijken: http://tinyurl.com/ca7w7s3
Een mooie opsomming van allerlei verschillende dingen die je kunt doen, zien en beleven.
Zucht .... was ik maar in Florida ....