Belastingvrij invoeren (tot €430 p.p.)
Van schiphol.nl :
Invoer
U kunt goederen tot een waarde van EUR 175,00 belastingvrij in Nederland importeren vanuit landen buiten de Europese Unie. Als de waarde van de goederen hoger is, dient u BTW te betalen over het gehele aankoopbedrag bij de Douane op Schiphol.
Hoe doen jullie dat als je aardig wat geshopt hebt?
Sowieso kun je van kelding de tags verwijderen en ff een keertje wassen. Creditcard bonnetjes en rekeningen weggooien....
De kinderen willen allebei een nieuw skateboard kopen, nou zullen ze die daar aardig gebruiken dus die ziet er niet meer als nieuw uit als we teruggaan.
Van de apparatuur die we meenemen (video + foto, dure spullen, lenzen enzo) nemen we een copy van de NL rekening mee.
Iemand nog tips?
:roll:
Re: Invoeren van inkopen?
Nou, volgens mij heb je het zelf al redelijk uitgedokterd.
Kleding doe ik gewoon een keertje aan, en dan tussen de vuile was, dat levert zowieso nooit problemen op.
Wat link is , is apparatuur waar een serienummer of zo op staat, de douane weet precies wat daar vandaan komt.
Ook golftassen en tennisrackets genieten van de bijzondere aandacht van onze douaniers.
De Skateboards, dat weet ik niet, als je niet te veel anders hebt, kun je misschien beter die aangeven, ze vallen natuurlijk wel op.
Succes, Eric
Belastingvrij invoeren (tot €430 p.p.)
Hoi,
Wij hebben van verschillende kanten gehoord dat je belastingvrij kan kopen in amerika. Je moet dan iets van een "bewijs" of "weet ik wat" hebben en laten zien in de winkel zodat men ziet dat je van buiten amerika bent. Je hoeft dan in de winkel niet de usa tax te betalen.
Wie weet hoe dit werkt?
Op schiphol wist de douane van deze mogelijkheid maar konden mij niet exact vertellen hoe je dit moet regelen.
Wij willen binnenkort veel kleding kopen en dan is het leuk als je in the usa geen tax hoeft te betalen. Het scheelt al snel 8 of meer procent.
Wie weet hier meervan en kan ons helpen!
groeten,
anthony
Voor hoeveel mag je invoeren?
Weet iemand eigenlijk hoeveel je per persoon over de grens mag meenemen. Vorig jaar kwam ik mensen tegen die hadden voor 500 euro pp meegenomen (mag dat ? ). Ik ben voorzichtig geweest omdat ik het steeds niet zeker wist. Weten jullie het? Als je gewoon disney t-shirts mee neemt valt dat toch niet onder deze catagorie.?Groetjes marisca. :roll: