Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje
Wij willen volgend jaar met ons gezin een rondreis in Florida maken.
We hebben 3 kinderen die dan 9,7 en 5 jaar zijn.
De laatste keer dat we geweest zijn waren de twee oudsten nog zo klein dat ze in een babystoeltje met Martinair mee mochten en dat konden we dan gelijk in de minivan gebruiken. Nu zijn ze dus duidelijk te groot voor het babyzitje en vroeg ik me af hoe het staat met de wetgeving voor kinderen in Florida, moeten ze in een zitje en zo ja tot welke leeftijd of gewicht. Is het dan handig om het in het vliegtuig mee te nemen of daar ter plekke te kopen. Ik heb gehoord dat huren zo duur is dat je net zo goed een nieuwe kunt aanschaffen........
Wie weet hier meer over.
Bedankt
Simone
Autostoeltje / kinderstoeltje
Ik zag al eerder op dit forum een vraag over een autostoeltje!
Wij hebben zelf ook een huurauto voor 3 weken en hebben voor ons zoontje van 2,5 jaar dus ook een autostoeltje nodig!
Nou kost dat bij Alamo en Dollar $6,00 per dag (heb ik vernomen van het reisbureau)!
Dat is dus $126 (kan je beter leuke dingetjes voor kopen,toch?)
Ik heb met Martinair gebeld en je kan je eigen autostoeltje gewoon meenemen!
Er zijn 2 opties:Of je neemt hem mee het vliegtuig in en laat je kind er gewoon in zitten,op de stoel(hij mag dan niet breeder zijn dan 46 cm), of hij gaat bij de bagage en telt gewoon mee als bagage, aangezien je voor je kind al 64 kg mag meenemen moet dit geen probleem zijn!
Groetjes,Maureen.
Re: Autostoeltje huurauto
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maureen
aangezien je voor je kind al 64 kg mag meenemen moet dit geen probleem zijn!
64 kilo persoon, lijkt mij een beetje erg veel, weet je dat wel zeker?
Het verschilt natuurlijk bij veel maatschappijen, maar het maximale was volgens mij 32 kilo per persoon?
Autostoeltje: hoe neem je dat mee?
Hallo allemaal
Wij hebben eindelijk besloten om voor onze vakantie toch een auto te huren en na een beetje gezocht te hebben hoe duur we zouden uitkomen, schrok ik me rot wat het kost om een kinderstoeltje erbij te huren.(€150,- ongeveer voor de maand!!)
Daar heb je dus een nieuw stoeltje voor!! Ik zat te denken om dan een stoeltje mee te nemen, je mag toch p.p. genoeg kg meenemen, we vliegen trouwens met united airlines of delta.
Mag je zo'n stoeltje goed verpakt in een doos meenemen en is dat aan te raden?
Hebben mensen ervaring hiermee?
Alvast weer bedankt
Lies
Snap ik niet goed.
Waarom verhoger meenemen van thuis, en vervolgens een autostoeltje kopen in Florida.
Een verhoger is toch voldoende.
Scheelt je voor 3 weken zo'n 5 dollar per dag.
Koop je hem bij Wallmart zal dit natuurlijk wel een stuk voordeliger zijn.
Maar het gaat erom dat je er al 1 bij je hebt. Dan hoef je er toch niet nog 1 te kopen.
Ik heb hem in ieder geval gewoon van thuis meegenomen en de hele vakantie gebruikt.
Groet,
Pascal
valt autostoeltjes wel onder het gewicht en niet onder afzonderlijke bagage. Mijn fiets die ik had voorgenomen meetenemen vanuit Florida is apart. Ondanks dat ik 64 kg mag meenemen. Ik weet dat je gewoon een stoelverhoger mag meenemen zonder extra kosten. Wij hebben het meegenomen in de cabine en kinderen konden daar tijdens vlucht gewoon op zitten. Ik vraag mij alleen af of een stoelverhoger wel goed is voor jou kleine qua hoogte riemen.
de stoelverhogers worden toch ook in Nederland gebruikt.
En voor die paar weken, zal dit niet zo'n vaart lopen.
Per slot van rekening gaan we vakantie vieren\\:D/ en geen dagen achterelkaar rijden.
Als wij heel veel zouden rijden, dan zou ik haar ook liever in en ander stoeltje hebben.
Thuis hebben we een verhoger en een stoeltje.
Stoeltje vind ik te groot, en te veel gesleeps.
Gewoon je verhoger meenemen,en gebruiken.
Kun je achteraf nog altijd een stoeltje kopen.
Groetjes,
Pascal
Wij hebben onze autostoel gewoon meegenomen en onze dochter van toen 2.5 heeft uitstekend in de stoel kunnen slapen en veilig gezeten in de auto daar. Ik doe het de volgende keer weer zo. Het gesleep viel ook reizn mee, banden iets groter maken en je zet hem op je rug
Vliegen: Autostoeltje voor 1.5 jarige
Dag Allemaal,
Wij gaan 29 december naar Florida, de tickets hebben we al geboekt. Onze dochter is dan 1 1/2 en we hebben voor haar een stoel geboekt.
Wat we ons afvroegen is hoe we haar het beste in het vliegtuig kunnen laten zitten? Ze kan denk ik wel alleen in de stoel zitten met de gordel om, maar ik lees ook over autostoeltjes.
Wij hebben zelf een stoeltje van Romer (King TS Plus), die zit met een 3-puntsgordel vast.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
We vliegen met Martinair en zij vertelden mij dat we ruimte hebben voor een stoeltje van 48cm.
Groeten,
Marco
Re: Vliegen met Autostoeltje voor 1 1/2 jarige
Hoi
Gewoon meenemen, je dochter zal er veel plezier van hebben.Lekker in haar eigen stoeltje, en ze kan nog slapen ook.Wij hebben dit ook 2x gedaan.Eerste keer met onze dochter, die was toen 9 maanden.En nog een keer met onze zoon, die was toen 7 maanden.Ik vond het perfect gaan.We vlogen toen met United en een keer met Martinair.
Anthonie
P.s.Ik weet niet of je een auto heb gehuurd?,maar dan scheelt het je ook weer je het huren van een autostoel!,scheelt toch bijna een € of 5 per dag.
Dag Anthonie,
Bedankt voor je antwoord.
Hoe zet je zo'n stoel dan vast? In de auto moet het met een 'driehoek', in het vliegtuig heb je alleen de heupgordel?
Weet jij ook hoe het zit met een kinderwagen? Hij moet inklapbaar zijn, maar hoe inklapbaar bedoelen ze? Zo'n soort die je ook op de fiets mee kunt nemen of ook een buggy? Wij hebben een Stokke XPlory.
Groeten,
Marco
Wij hadden de stoel ook mee het vliegtuig ingenomen, maar ons dochtertje werd pas rustig toen ze eruit was! Wij hebben uiteindelijk de stoel ergens anders gezet en mevrouwtje zat prinsheerlijk in zo'n supergrote vliegtuigstoel!!! Was heel leuk.
Maar het is toch wel een aanrader hoor, om hem mee te nemen. Ik weet niet meer hoe de stoel vastgezet werd, maar daar wordt je in elk geval mee geholpen.
Wij hadden onze gewone, grote, (Teutonia, ook heel veel bekijks mee gehad in Orlando overigens...) kinderwagen bij ons en die mocht gewoon het ruim in. Geen enkel probleem
Anita,
Wat voor autostoel was dat? Zo'n 'grote' of een verhoger oid?
Groeten,
Marco
Hoi
Ook wij hadden een Romer King, en die werd gewoon met de heupgordel vast gezet.Geen enkel probleem.
Wij hadden een Quinny wagen bij ons en deze konden we meenemen tot aan de deur van het vliegtuig, daar werd hij in het ruim geplaats.Vraag wel met het inchecken om een speciaal bewijs, dat je hem ook weer bij het verlaten van het vliegtuig meteen uit het ruim wordt gehaald!Kun je hem meteen weer gebruiken.
En net wat Anita zegt, hun dochter vond het niet prettig, maar die van ons weer wel.Zo zie je maar weer het is altijd afwachten.
Anthonie
Anthonie,
Bedankt voor je antwoorden. Erg goed.
Wij zijn in ieder geval weer gerustgesteld.
Tja, het is toch opeens anders geworden het reizen, eerst eigenlijk zonder ergens bij na te denken op reis en nu moet je met meer rekenening houden dan een camera enzo ;-).
We hebben er in ieder geval erg veel zin in en we zijn erg benieuwd hoe het gaat met Rosalie zo lang in het vliegtuig. Hopelijk goed want dan kunnen we de verre reizen weer snel oppikken!
Groeten,
Marco
Wij hadden een Romer King, zo'n grote dus.
Maar zoals Anthonie al zegt: voor ieder kind zal het anders zijn natuurlijk. Onze dochter vond het maar niks, maar een ander kindje kan er juist blij mee zijn. Ik zou 'm zeker gewoon meenemen. Mocht het niks worden, dan vindt de stewardess altijd wel een handig plekje voor het "onding".
Succes!
Ik heb ook wel wat vragen. In Augustus word onze kleine geboren en we willen in September 2008 weer naar Florida dan is ze ruim 1 jaar. Nou mag een kleine tot 2 jaar gratis toch? Of kan je beter wel een stoel boeken? Met andere woorden, veel geld betalen voor een stoel of 9 uur op schoot?
Ins zoontje is met 14 maanden en met 24 maanden (hij werd 2 tijdens de terugvlucht) zonder eigen stoel mee geweest. We hadden wel geluk dat we op de heenweg toch een vrije stoel naast ons hadden maar hij heeft bijna de hele tijd op schoot gezeten of rondgelopen. Het ging prima en ik zou het zo weer doen.
Jackie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Orangedevil
Met andere woorden, veel geld betalen voor een stoel of 9 uur op schoot?
Dat is per kind anders. De een kan goed stil zitten en de andere is vervelend. Om dat voor je aan te geven is vrij lastig. Wij hadden het geluk naar portugal (is wel korter vliegen) dat er plaatsen vrij waren. Onze dochter was toen 17 maanden. Wel wat ouder dan die van jullie. Maar vraag het eerst goed uit of er kinder korting is of iets dergelijk. Aan de andere kant is een extra plek wel handig voor een klein kind. Maar zoals ik al eerder aangaf zal de tijd het uitwijzen of jullie keuze de juiste was.
In iedergeval veel succes met de zwangerschap en de bevalling.
Grz
Dr. Phlox
Hoi
Persoonlijk zo ik het niet doen, op schoot nemen.Je moet er wel rekening mee houden als b.v. je kindje in slaap valt bij op schoot,dat je ermee zit! Snel wakker maken doe je dan niet want............moet je naar de wc.....wil je eten........Wij hebben er toen voor gekozen om een stoel te kopen, want het is een lange zit hoor! En je vakantie is toch al duur, dus wat maakt het nog uit!
Anthonie
Ons dochtertje was 20 maanden toen ze voor het eerst meeging naar Florida. We konden haar toen "gratis" laten reizen (10% betalen), maar hebben er ook voor gekozen om een eigen stoel te reserveren voor haar. We hebben daar totaal geen spijt van gehad! Het is tijdens het eten natuurlijk al heel handig dat ze een eigen stoel heeft, inderdaad als ze in slaap valt en je wilt gaan lopen of naar het toilet. En dan daarbij; als je toch zo'n 9 uur met een kindje op schoot moet zitten.... dan ben je helemaal gaar als je aankomt!
Maar goed, voor iedereen is het anders. Wij hadden zoiets van "zo'n vakantie kost al klauwen met geld, dus dit kan er ook nog wel bij", maar ik kan me ook voorstellen dat je denkt "dat is nou net de druppel...".
succes!