hallo
ik heb al gelezen dat er een aantal tolwegen zijn in florida , bestaat hier een website van en kan mij iemand vertellen hoeveel dit ongeveer kost en hoe dit eigenlijk in zijn werk gaat ( cash , creditcard )
alvast bedankt voor de reactie
kris
Afdrukvoorbeeld
hallo
ik heb al gelezen dat er een aantal tolwegen zijn in florida , bestaat hier een website van en kan mij iemand vertellen hoeveel dit ongeveer kost en hoe dit eigenlijk in zijn werk gaat ( cash , creditcard )
alvast bedankt voor de reactie
kris
Beste Kris,
De tolwegen in Florida heten Turnpike. http://www.dot.state.fl.us/turnpikepio/ is de site over de turnpike.
Je kan de tol zowel cash als met credit card betalen. Er zijn ook voldoende alternatieven om geen gebruik te hoeven maken van de Turnpike. Een voordeel is wel dat je lekker kan doorrijden op deze wegen.
De Florida Turnpike is slechts één snelweg die tolheffing kent. Er zijn er meerdere zoals bijv. de Rickenbacker Causeway naar Key Biscayne.
Hier kun je een (onvolledige :( ) lijst vinden van tolwegen: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_toll_roads
Daniel
Cash Only, of de sunpass een soort apparaatje dat je achter je voorruit hangt.
Het kost initieel 25.-- maar is zo een 25% goedkoper.
Alleen voor de frequente verblijver.
Gewoon een zak met quarters meenemen. En even oefenen in the toll slam dunk.
ja gewoon zorgen dat je genoeg quarters meeneemt !
iemand misschien al een keer doorgereden zonder te betalen ???
ben best benieuwd of dan echt al die lampen en sirenes gaan werken ?
(of kijk ik misschien teveel films ???) :lol:
Je kunt er ook ander klein geld ingooien hoor, maar idd gooi wel raak, anders moet je je auto uit.......staat ook zo :oops:
'K heb nog nooit gezien dat iemand zo doorreed.....neem je wel een slagboom mee, niet zo goed voor je rental car :cry:
Buiten de Quarters om. Je kunt bij iedere tolweg wel contant betalen (vaak tot 20 dollar biljetten). Het moet dus geen probleem zijn.
Volgens mij doen ze foto's maken van iedere auto (ongeacht of je betaald of niet). Als je niet betaald kunnen ze dit via het kenteken gewoon weer op je verhalen. Ofwel, de autoverhuurmaatschappij zal dit weer op jou verhalen.....
Ze zijn er zeker wel zonder slagboom, maar ook met van die leuke spijkerbalken in de weg. Je houdt dan wel je motorkap en dak heel, maar het rubber aan de onderzijde van de mobiel wordt een beetje luchtloos :wink: .Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tosca
wat je gaat betalen hangt helemaal af van welke tollroad je neemt. Over het algemeen betaal je bij een toll plaza van een kwartje tot 1 dollar. Voor de vakantieganger is de E-pass of Sunpass geen optie (daarmee kan je gewoon doorrijden door de speciale E-pass ingangen), dus is het altijd handig om een aantal quarters en losse dollarbiljetten bij je te hebben voor het geval je op een toll road bent aangewezen. Het is niet prettig om de auto's achter je op te houden omdat je naar munten moet gaan zoeken in tassen, jaszakken etc.
Ik neem vaak de 417 om bijvoorbeeld naar Sanford te gaan, of om aan te sluiten op route 50 naar het oosten.
Helemaal uitrijden naar Sanford vanaf Kissimmee kost ongeveer 6,50 dollar. Vrij duur, als je het vergelijkt met de Florida's turnpike.
De 417 is overigens een prachtig stuk weg vind ik.
Hoe berekenen ze het bedrag dat je moet betalen? Wordt niet echt berekend, maar het hangt af van hoeveel toll plaza's je passeert (dus waar je de tollroad oprijdt en waar je er weer vanaf gaat). Elke plaza heeft zijn prijs, zogezegd.
Met de volgende link kan je meer informatie krijgen:
http://www.expresswayauthority.com/
Kijk maar eens op de toll calculator, dan weet je wat je kwijt bent op je route.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maja
Wie kan er informatie over het volgende geven:
Kan deze tolweg ook met creditcard betaald worden?
Als dat niet mogelijk is, kan het alleen met muntgeld of ook met papiergeld betaald worden (welke coupures?)
Alvast bedankt voor de antwoordne
Arno
Cash of een Sun Pass (als toerist: cash). Je kan munten gooien in een soort korf of aan een persoon geld geven als je wisselgeld nodig hebt, wel even de juiste rij nemen dan. In heel zeldzame gevallen staat er wel eens helemaal niemand bij de tollbooths. Ik heb dat 1 keer meegemaakt bij een afrit en had toen geen kleingeld bij. Ik ben dan maar gewoon doorgereden en ben toen niet geflitst. Ik denk dat je gewoon niet hoeft te betalen als er helemaal niemand is. Maar een bordje was wel duidelijker geweest toen :)
Bij sommige afritten zijn alleen onbemande tollbooth's. En als je dan geen quarters hebt heb je een probleem.
Of is het inmiddels mogelijk om met CreditCard te betalen? Ik heb die mogelijkheid nog niet eerder gezien. Andere ervaringen?
Je kan de tol normaal gesproken niet betalen met een creditcard, ik weet alleen niet hoe dat zit tussen Miami en Orlando, omdat je dat stuk in een keer betaald aan het eind.
Maar verder geld: gooi altijd een lading losse quarters en dollarbills in je auto, want je blijft ze nodig hebben.
Eric
Tot aan International Drive kom je vanaf de airport twee tolpunten tegen waar je cash (1 dollar) kunt betalen (of met de Exprespass, maar dat zul je wel niet bedoelen. Bij sommige afritten staat ook een booth waarin soms een persoon en soms een mandje (Celebration, aan het eind van de 417, in Kissimmee) waar de quarters in moeten. Zorg dus voor losse dollars en quarters als je in de auto stapt. Veel plezier 8)
idd. je kan beter losse quarters bij hebben dan nog kleiner geld.
Wij hebben dat ook 1 keer gehad, dan sta je daar allemaal moeilijk te doen met een rij auto's achter je. Zeker als je het geld nog niet goed kent is dat lastig, wij hadden er zelfs al teveel in gegooit omdat hij niet open ging.
Het is in ieder geval zo dat de eerste 2 tollplaza's die je tegenkomt als je van het vliegveld komt zeker bemand zullen zijn. Dus zorg gewoon dat je daar wat wisselgeld krijgt. Ik heb trouwens net gelezen dat ze alleen briefjes tot 20$ aannemen maar voor een arme toerist die net is aangekomen maken ze vast wel een uitzondering als het nodig is.
Uiteraard kun je ook vanaf de airport richting Orlando gaan, via SR482 of SR528 (Beeline 1xtoll) en dan de I4 West richting Kissimmee, bijna tollfree. En zo zijn er no wel wat opties (OBT). Maar ik kan me zo voorstellen dat als je hier voor het eerst komt, je wat rustiger wilt beginnen met je USA rijervaring en dan kiest voor de 417 en de paar dollar toll voor lief neemt. Het tollfree alternatief is over het algemeen behoorlijk drukker dan de "rechtstreekse" 417.
Tis maar net wat je (kwijt) wilt :wink:
Nooit van gehoord dat je met een credit card tol zou kunnen betalen. Lijkt me ook niet erg praktisch vanwege het "gedoe" met kaart en papierwerk terwijl de rij auto's achter je wel cash hebben en snel door kunnen.
Ik moest een keer zoeken naar quarters, en een kerel achter me werd me toch ongeduldig. Dus voortaan lekker kwartjes meenemen en onder handbereik houden.
De 417 is overigens mijn favoriete turnpike.
Het hangt er uiteraard vanaf, wáár in Kissimmee je moet zijn, maar van OIA naar afrit Celebration (welke uiteindelijk uitkomt op de 192. is het $2,50 bij elkaar.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit
2 tolpoorten met "Change Receipt" ($1,- ieder) en 1 bij het verlaten "Exact Coins Only" ($0,50).
Ik heb een hekel aan de I-4...
De I-4 bij Orlando is ook niet mijn favoriet vanwege de vaak enorme drukte, vele af- en opritten (soms zelfs een afrit via de meest linker rijstrook), bochtige stukken en lane-shifts. Ik moet nog altijd mijn volle concentratie gebruiken op die stukken. Wat mij verder altijd weer opvalt is de matige aanduiding bij de opritten. Slechts 1 blauw bordje wijst naar de I-4. Als je net in de verkeerde rijstrook zit is dat heel vervelend, want dan ben je net te laat, zeker als het heel druk is. Vaak wordt er ook nog met grote snelheid rechts ingehaald.
Artikel op St. Petersburg Times punt com:
Helaas wordt er geen woord gerept over de vele miljoenen toeristen die jaarlijks Florida bezoeken, en de last die die toeristen van deze maatregel ondervinden. Bij aankomst in Florida hebben veel (buitenlndse) toeristen namelijk meestal geen kleingeld bij zich, zodat met gepast kleingeld betalen wel erg lastig is.Citaat:
Bring change; booths will be empty
Expecting to save $500,000, the Florida Turnpike Authority will no longer staff some tollbooths.
TAMPA - Beginning Friday, drivers on Tampa-area toll roads may find their commutes a bit less convenient.
The Florida Turnpike Authority will remove toll collectors from seven ramps on the Veterans Expressway, the Lee Roy Selmon Crosstown Expressway and the Polk Parkway, meaning motorists must have exact change or a SunPass transponder. Gates will be open, but drivers without coins will be asked to mail payment to the Turnpike Authority, according to Joanne Hurley, a spokeswoman for the authority. Using license plate cameras in the toll lanes, authorities identify nonpaying vehicles and send letters to the owners, who then have 30 days to pay the toll or face a $100 penalty.
Additionally, the authority plans to reduce, but not eliminate, the staff at many toll plazas along those highways. The changes will eventually save the Turnpike Authority about $500,000 a year, Hurley said. "This is just good business practice, and we do it throughout Florida's turnpikes," she said. Still, the plan has left some toll collectors feeling uncertain about their futures and anxious about possible cutbacks in their hours. "My life is changing right now," said Olga Garcia, a Willow Avenue toll worker who has staffed tollbooths for almost four years. "My hours are changing." Hurley said workers had been notified that they would be offered alternative assignments to make up for lost hours. She said the authority wouldn't cut hours or lay off toll collectors. "We wouldn't do that to our employees," she said.
The projected savings will occur through attrition, she said, as toll collectors resign or retire. Closing booths also eliminates the need to pay overtime to staff them, which often occurs because of personnel shortages, she said. Hurley predicted motorists would adapt easily to the changes because many are commuters, who tend to be prepared for the tolls. Still, not all drivers are convinced. "I'm sure that if I didn't have the change, I'd use surface roads," said Nick Whittle of Seminole Heights, stopped at the Willow Avenue entrance to the Crosstown Expressway.
Er bestaat wel zoiets als een Florida SunPass, waarmee je automatisch tol kunt betalen. Nadeel daarvan is dat je daarvoor vooraf een electronisch kastje moet hebben aangeschaft ($25+tax) en er in eerste instantie minstens $25 op moet storten. Autoverhuurders kunnen (vooralsnog?) niet zo'n kastje leveren bij huurauto's. Dat zou toch wel makkelijk zijn: overal gewoon doorrijden en achteraf via je creditcard belast worden voor die paar dollar aan tol. Voorlopig helaas nog niet .... :cry:
Alle uitvalswegen vanaf OIA hebben en blijven met "change and Receipts"
Ik wil er even nog iets bij zeggen, zorg dat je iets meer hebt van die quarters... soms (te vaak naar mijn smaak) valt een muntje er zomaar doorheen, waardoor een onbemande oprit waar bijv. $0,50 in hoeft, ineens $0,75 wordt of zelfs $1,- wordt (mij al een paar keer gebeurd)...
Ook heb ik er zelfs wel eens een papieren dollar uit de trechter gehaald, die hield mijn muntjes tegen... (dát was dan weer een meevallertje)...
Je koopt op het vliegveld bij aankomst een candybar met een 10 dollar biljet, vraag om wat kwartjes, en het probleem is opgelost. Toch iets eenvoudiger dan een MAESTRO kaart aanvragen.
Hmm... volgens mij was er op MCO een klein videogame zaak waar je dus spelletjes kan spelen. Hier kun je toch makkelijk 10 dollar wisselen in zo'n exchange apparaat, krijg je dus allemaal quarters!
Je bedoelt "Alien Attack" in de Main Terminal (South Walk)?
Klik.
http://img130.imageshack.us/img130/7...ttacklsdg1.jpg
Ik herken die onbemande hokjes van Puerto Rico.
Sta je als toerist toch raar te kijken met je dollar biljetten bij zo'n trechter van zo'n tolhokje.
Bedankt voor de tip om dit op het vliegveld al te regelen. (Of in Nederland als je met Amerikanen werkt)
Wat kost de tol ongeveer en zijn er veel tolwegen in Florida?
Zelf heb ik alleen gereden van Key West naar de Everglades en terug. Kan me niet herinneren dat ik tolwegen ben tegengekomen.
Wikipedia heeft een mooi overzicht.
Ik las net op de site van het eerste hotel waar we na aankomst heen gaan, dat je ook een tolweg tegenkomt op de route van Miami-Airport naar MiamiBeach. De Highway 112 heet ie. Kosten zouden 0.75 dollar zijn.
Is dat dan per briefgeld te betalen, of kan dat alleen met muntjes??
Je kunt ook met papier betalen, maar max $ 20,00, kleiner is beter !!
Wel de goede booth uitzoeken, staat er boven aangegeven.
Eric
Ik had vantevoren ook via dit forum de indruk dat er veel tolwegen zijn, dus ik ook in Florida veel quartes gespaard en 1 dollar biljetten. Nou ik kan je zeggen het valt enorm mee. Het hangt een beetje van jezelf af welke route je kiest. Omdat ik op een gegeven op moest schieten heb ik bewust voor de Florida Turnpike gekozen, toen ik eraf ging kostte me dat 8 dollar.
Maar omdat het sneller gaat heb ik vast ook benzine gespaard en zeker (veel) tijd gewonnen.
Alleen: Toen we echt al ons geld hadden uitgegeven op de laatste dag, op 1 dollar na, waren we bijna bij Orlando int. airport en ja hoor 250 m. voor de afslag was een: tolpoort. Hier moesten we 75 cent betalen.
Flauw om deze tol vlak voor de airport te plaatsen........
Beetje link om helemaal zonder geld naar de luchthaven te gaan.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pieterpostma
Het zal je maar gebeuren dat je een uurtje of 12 vertraging hebt, kun je niets eten of drinken.
Of dat je bv. op weg naar de luchthaven pech krijgt, en dan geen geld hebt voor een taxi.
Ik zorg altijd dat ik minimaal een dollar of twintig over heb, meestal wel meer.
Eric
Wat heeft je die indruk gegeven? Voor zover ik weet hebben we het hier alleen gehad over de route vanaf het vliegveld richting Int.Drive/192 (2x $0,75) en de Florida Turnpike.
Flauw? Juist niet, je rijdt toch op een tolweg en dan is het m.i. logisch dat je op elke afrit een tolpoort zet. En de afrit bij het vliegveld is nou eenmaal de meest gebruikte afrit, dus daar staat een grote tolpoort.
Gaat de volgende keer toch wel weer op ..... ;)
Wij waren 13 dollar kwijt van Orlando naar Miami over de tolweg...
Alamo is trouwens aan het bekijken of ze de SunPass ook op één of andere manier in hun huurauto's kunnen installeren. Dat gaven ze tenminste aan n.a.v. mijn vraag hierover. Zou mooi zijn, zijn we hier ook weer van het quarter-verhaal af.
Hoi,
Heeft er iemand ervaring met toll poort boetes.
Ik reed op de toll weg en heb meedere malen moeten betalen.
Het was iedere keer 1,25 of 0,75 of 0,50 dollar.
En steeds was er gewoon de mogelijkheid op wisselgeld.
Vervolgens neem ik een afslag alwaar ik aan het eind toll moet betalen.
Het was 0,50 dit keer. Maar wat bleek er was niemand aanwezig, en je moest dus gepast betalen. En dat had ik dus niet. Ik heb de auto aan de kant gezet en een aantal andere auto's gevraag of ze konden wisselen. Maar niemand kon of wilde meewerken.
uiteindelijk ben ik door het poortje gegaan van de sunpass houders.
Daar wordt je automatisch geflits en de pas houders betalen dan automatisch.
Er stond een bordje fine 100$.
Is het nu zeker dat ik die boete krijg?
Ik zal die zeker via mijn verhuurbedrijf krijgen op mijn Credit Card?
Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt.
PC
Ik.....
Nooit iets van gehoord.
Is wel 2 jaar geleden.......
Kwamen we net van De luchthaven in Orlando op weg naar ons hotel.......
Met een beetje geluk hoor je er niets van.
De volgende keer is het misschien en idee om even van te voren je nummerplaat te blinderen [-X [-X
Groet,
Pascal
Hoi,
Ok mooi.
Kreeg vd week mijn Credit card rekening, daar zat geen boete bij iig.
Later dacht ik er ook aan dat ik gewoon mijn achterklep open had moeten zetten zodat de kenteken niet te zien was. Of de auto onder het poortje door duwen en dan voor het kenteken lopen.
Maarja das achteraf.
Hopen maar dat ik niet bij de volgende keer bij het huur bedrijf alsnog kan gaan betalen ofzo.
PC
Wij hebben dit in april ook gehad. De eerste twee poortjes vanaf airport Orlando waren bemand en de derde niet. Ook niet genoeg geld. Degene voor ons blijkbaar ook niet want na wat gezoek in de auto reden ze maar door. Er gebeurde verder niets dus hebben wij de gok ook maar genomen. Nooit meer iets van gehoord.
Het lijkt me vrij veel voor te komen en ik denk dat ze niet al die moeite en kosten willen maken door bekeuringen te sturen, voor slechts 50 dollarcent.