Aangezien niemand hier een onderwerp over plaats de volgende vraag...
Wat vinden jullie het beste waterpark en waarom?
Afdrukvoorbeeld
Aangezien niemand hier een onderwerp over plaats de volgende vraag...
Wat vinden jullie het beste waterpark en waarom?
Dat verschilt een beetje waar je van houdt. Wil je veel glijbanen, dan is Blizzard Beach het aangewezen park. Gewoon Zwemmen is daar echter wat moeilijker en het is daar drukker dan in bijvoorbeeld Typhoon Lagoon.
Wil je een wat rustiger park waar je wat meer ruimte hebt om te zwemmen, dan in Typhoon Lagoon het aangewezen park. Hier is het zoals gezegd wat rustiger.
Wil je nog meer glijbanen en actie, dan moet je naar Wet 'n Wild. Het enige nadeel van dit park is, dat het niet gethematiseerd is zoals de Disney waterparken.
Persoonlijk vind ik Blizzard Beach het leukst. Vooral het uitzicht van Mount Gushmore is erg mooi. Je kunt de omliggende parken namelijk zien liggen (Epcot, Animal Kingdom en MGM).
ik heb de waterpretparken nog niet kunnen vergelijken
ik ben alleen nog maar naar typhoon lagoon geweest en dat was wel heel erg leuk
de volgende keer ga ik denk ik naar blizzard beach 8)
groetjes toverfee
Ik heb eigenlijk alleen maar Wet 'n Wild gezien en dat was een tijd terug. Was wel erg leuk! Vooral die glijbanen (en de naamgeving daarvan!) zijn super.
Blizzard Beach en Typhoon Lagoon zijn fantastisch!
Zeker naar toe gaan. Kijk voor foto's van BB en TL op mijn site... :idea:
Weet er iemand of ze veel kluisjes hebben in Typhoon Lagoon?
Wij willen namelijk foto's maken en filmen maar als er weinig kluisjes zijn dan kunnen we de camera's niet mee nemen.Of zou het half oktober niet druk zijn zodat er kluisjes genoeg zijn?
Of kan je met een stempel naar buiten om je spullen in de auto te leggen en dat weer terug het park in?
Zijn er trouwens bij Kraken in Seaworld ook kluisjes?
In Typhoon Lagoon zijn voldoende kluisjes. Je kunt overigens wel naar je auto en daarna terug in het park, maar zorg dan wel dat je een stempel krijgt bij het tussentijds verlaten van het park.
Vlak voor de ingang van Kraken in SeaWorld zijn ook kluisjes.
Zoals Frank al zei zijn er genoeg kluisjes in Typhoon Lagoon en overigens bij Blizzard Beach ook!
Ik heb namelijk ook eerst de boel bij TL en BB gefotografeerd en heb toen mijn toestel in de kluis gedaan.
Je kan kiezen tussen een kleine of een groote kluis. Ik geloof dat die groote kluis 8 dollar moest kosten.
Als ik jou was zou ik gewoon met openingtijd bij TL zijn zodat je in ieder geval een kluisje hebt, dat gaat je lukken...
Groet,
René 8)
Ok bedankt.
Vroeg zullen we er niet zijn want we meoten eerst nog een stuk rijden,we willen om 8 uur in Miami aanrijden en dan toch wel rond een uur of 1 in het zwembad zijn. Maar is ook wel fijn dat je naar je auto kunt.
In Oktober is het echt niet druk en zullen er absoluut genoeg kluisjes beschikbaar zijn.
Kluisjes zat. Je moet ook haast wel, behalve als er iemand de hele tijd op het 'strand' blijft liggen. Ik vond het persoonlijk wel erg prijzig, die kluisjes. Hoef je niet te betalen voor parkeren, moet je een kluisje huren :( ! Maar ik vond het toch wel erg tricky om de spullen (bv. paspoorten en geld) in de auto te laten !
Overigens wel handig, is als je denkt veel te drinken, een gratis refillable mug te kopen. Volgens mij $ 10 en de hele dag gratis bijvullen. Als je later weer komt, kan je alleen een sticker kopen, voor een lager bedrag. Is trouwens alleen in beide Disney waterparken !
MattRob
Hoi,
Ik heb gezien dat er verschillende waterparken in Orlando zijn. Omdat ik ze niet allemaal kan bezoeken, zou ik graag van jullie horen welke de mooiste "thrill rides" (alleen of met meerder personen) heeft. Mijn eerste indruk is Wet en Wild.
Jeroen
Dan ga ik voor Blizzard Beach, leuk voor in je eentje, maar ook voor met meer, zoals je zei. Ze hebben zo'n soort kanon waar je 'afgeschoten' wordt naar beneden. (Nog nooit gedaan hoor) Tyfoon Lagoon is er ook nog, maar die vonden wij wat minder, ieder zijn keus he?
Zwem ze!!
Waarom vond je Tyfoon Lagoon minder?
Hmmm, persoonlijk dan he? Het sfeertje was anders, volgens mij is het ook een wat ouder park, en we waren het eerst bij Blizzard, misschien ben je dan al 'verpest'? Weet ik veel???? Hier schiet je ook niets mee op he?
Ik ga altijd met mijn kids naar Typhoon Lagoon. Dat is echt geweldig, maar mijn kinderen zijn 4 en 7 jaar. De meeste attracties bij Blizzard zijn wat te heftig voor hen.
Ik ben een hele tijd geleden naar Wet 'n Wild geweest en daar zaten best spannende glijbanen bi. Volgens mij heette er een de Niagara oid. Ik moet nog een keer naar Typhoon Lagoon en de anderen... :roll:
Er zit nogal een verscil tussen de verschillende parken.
De twee Disney parken, TL en BB zijn echte familieparken, terwijl in W&W ook veel jongelui komen.
W&W is verreweg het spectaculairst, met een heleboel glijbanen, waarvan verschillende meer-persoons zijn.
Ook is W&W vaak sávonds open, met speciale disco avonden, soms met live optredens aan de rand van het zwembad, waarbij iedereen in het zwembad op een tube ligt.
Van de twee Disneyparken is Blizzard Beach het nieuwste (scheelt maar 2 jaar) en is wat meer gericht op glijbanen en attracties, terwijl Typhoon Lagoon echt een strandpark is, met het grootste golfslagbad van Florida, een heerlijke lazy river waar je in 20 minuten rond het park drijft, een duikavontuur waar je kunt snorkelen (extra betalen) en prima terreintjes om te zonnen.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, Eric
Typhoon Lagoon is wat meer laidback met de Lazy River en wel een hele mooie golfslag. Blizzard Beach vonden wij wat spectaculairder met die enorme steile glijbaan waar je met 100 km/pu naar beneden suist. Die schroeit je de haren van je rug :wink: . Moet je gedaan hebben :!:
Nog even voor wat verwarring zaaien dan.....bij Blizzard kun je ook heeeeerlijk in de zon liggen en heb je ook een 'lazy river' waar je in een bandje, in je eentje of met z'n tweeen, rond het park gaat. Zie een van mijn foto's......ga ik lekker doen over 3 maandjes :lol: 8)
Zei ik dan dat dat niet kon? Ik bedoelde alleen dat Typhoon Lagoon iets meer een luier park is dan Blizzard Beach, maar verder is het ongeveer dezelfde opzet.
Soms heb je trouwens geen keus, want in de winter is vaak maar een van de twee open, en in de zomer als het druk is, dan is (of zijn ze) vaak al om 11:30 vol, en mag je er niet meer in !!
Eric
Ik vind zlef Typhoon Lagoon leuker dan Blizzard Beach, en met Wet & Wild ga ik dit jaar voor het eerst ervaring opdoen.
TL vindt ik fantastisch vanwege de enorme golven. Echt supergaaf! Ik ben niet zo'n glijbanen-freak. Wel hek een keertje de Humungo Kawabongo gedaan, met 65 km/u naar beneden gaat erg hard en het water spuit gewoon je neus lekker schoon ....
Wel vindt ik het belangrijk dat er veel schuduwplekjes zijn, want met mijn rossige huid verbrand ik anders levend :twisted: :twisted: En die schaduw is er volgens mij meer in TL.
Ja zeker, als je bij T.L. meteen naar rechts gaat achter de handdoeken verhuur, heb je alle ruimte met veel schaduw.
Eric
En Typhoon Lagoon heeft met de nieuwe Grush 'n Gusher nu ook een echte thrill ride! =)
Ik heb een even gekeken, en dat lijkt me inderdaad een te gekke attracte.
Kijk zelf maar eens hier :http://themeparks.about.com/od/disne...s/WDWTLCnG.htm
Eric
Ik ben alleen nog maar in Typhoon Lagoon geweest.2 keer zelfs. We vonden het daar zo leuk de 1e keer dat we niet naar Blizzard Beach zijn gegaan maar een 2e keer Typhoon Lagoon. In Typhoon Lagoon heb je ook spectaculaire glijbanen maar misschien iets minder dan bij Blizzad Beach.Volgens mij is Typhoon Lagoon ook meer een zwempark dan Blizzard Beach.De hele dag in de rij staan vind ik nix met die hitte.
Het snorkelen met de haaien is trouwens gratis en is in heerlijk ijskoud (zout) water.
Met dit warme weer hier in NL wel interessant: naar welk waterpark in Orlando verlang je het meest? En waarom?
Nou ik verlang het meest naar Typhoon lagoon, Omdat ik dat een geweldige opzet vind hebben.
Het golfslagbad is ook mega gaaf met die mega tsunami's, die om de minuut uit het niets komen!
Hou je bikini maar stevig vast want die raak je zo kwijt met die krachtige golven.
Nee, het is echt zo!
En het zwemmen en snorkelen tussende haaien vond ik ook erg leuk!
En ik ben gek op die luie rivier , Lekker op zo'n bandje drijven en nergens aaan denken, Heerlijk relaxed!!
Ik ben blij dat het nu ook lekker weer hier is, dan komen wij al lekker in de stemming, Of niet michael?
Hoeveel nachtjes nog?
Ja we peperen ze het wel even in he!hi hi hi
Groetjes Maris :wink:
Eerlijk gezegd moet ik me daar nog in verdiepen (letterlijk en figuurlijk) omdat ik nog nooit in de V.S geweest ben is dit nieuw voor me dus vertel op waar kun je het best naar toe gaan.
Dennis
Wet 'n Wild.
Waarom? geen idee. Ik denk omdat dat het me het meeste aan wet t-shirts laat denken :)
Ik zal deze wel in november beantwoorden :)
Met kinderen denk ik Typhoon Lagoon.
Ik vind dit Park geweldig.
We want waves. :lol:
En als je met 2 volwassenen bent welk park is dan top
Dennis
Gewoon naar Typhoon Lagoon gaan.
wij zijn daar voor het eerst 8 jaar geleden geweest, en toen waren wij met ons tweeen.
Weet je het niet zeker volg dan de uitslag vd poll die Michael66 heeft gemaakt.
Groetjes,
Pascal
Ik heb voor Wet 'N Wild gekozen aangezien dit het enige zwempark is waar ik geweest ben. Vond het ontzettend gaaf, mede door de vele verschillende glijbanen waar ik toch wel de benen uit mijn lijf heb gelopen. Vooral de Black hole was zeer gaaf. Volgend jaar gaan wij Typhoon Lagoon en Blizzard beach bezoeken, en dan zien we wel welk in mijn ogen de beste is.
Wet'n wild is ook geweldig!
Ze zijn allemaal geweldig!
Vooral disco H2o van wet'n wild is een must! 8)
Ik heb gestemd, maar dan waar ik op dit moment plannen voor heb gemaakt. TL trekt mij op het eerste gezicht meer dan BB. Het tropische sfeertje vs het sneeuwlandschap. Maar er staat nog niets vast en misschien veranderen we daar spontaan.
Ik had al bedacht om mn bikini goed vast te houden bij dé golf, Marisca! ;) Ben één keer van een boot gesprongen bij Klein Curacao en merkte toen ineens dat niet alles meer op de juiste plek zat hahaha
Zwemmen met vissen in de buurt vind ik niet zo prettig, dus het snorkelen sla ik over ;)
Gr Chantal
Absoluut Typhoon Lagoon!!!
En natuurlijk naar de extra magical hours gaan op zaterdagavond (19.00-22.00)
Ook het snorkelen met de haaien en tropische vissen is erg leuk!!
Nicole :D :) 8) :wink:
Hello iedereen,
in december 3 jaar geleden ben ik voor het laatst in Florida geweest, helaaas wilde er niemand met mij naar een waterpark, terwijl ik zwemmen en glijbanen fantastisch vind, december aanstaande, eindelijk een herkansing!
ik moet en ik zal een waterpark bezoeken,
welk park raden jullie mij aan, ik ben helemaal gek van supersnelle levensgevaarlijke attracties, glijbanen etc.. en eventueel misschien iets rustigers zodat mijn vrouw en dochtertje van 2 ook kunnen genieten ;)
Dank Harold,
is er trouwens ook een waterpark in de omgeving van Miami??
groetjes
All waterparken hebben speciale gedeeltes voor kleine kinderen. Voor een kid van 2 raad ik je echter af om Wet 'n Wild te doen. Da's over een paar jaartjes pas echt leuk, het kindergedeelte is toch meer voor kids vanaf een jaar of 4-5.
Typhoon Lagoon en Blizzard Beach hebben allebei wel een geschikt kinderwaterparadijsje voor kids van 2. Allebei leuk, dus afhankelijk van je eigen smaak. Kijk eens op de websites van beide waterparken, en laat bij je keuze vooral ook je eigen voorkeur meespreken, jij gaat immers toch ook mee?!
En in Miami? Uiteraard zijn daar ook waterparken, echter minder bekend en minder groot dan in Orlando. Heb er zelf geen ervaring mee. Zoek eens via Google.
Ik ben nu eindelijk ook naar een waterpretpark geweest, Wet and Wild.
Wel leuk zo iets heb je hier in NL niet.
We hebben daar een leuke tijd gehad zeker de H2o was mooi om te doen.
Dennis