-
Oplaadbare tandenborstel mee?
Ja jullie zullen misschien denken, waar heb je het over???!?! :shock: Maar ik ben nogal gewend (of is het verslaafd :?: ) geraakt aan mijn oplaadbare tandenborstel.. word ik van de week ineens midden in de nacht wakker, mezelf realiserend dat dat ding van ons natuurlijk niet werkt op 110 volt?!? Iemand tips waardoor ik toch mijn electrische verslaving kan blijven handhaven? Anders moet ik 5 weken schrobben met de hand.. moet ik me nog ff psygisch op voorbereiden dan.. :?
-
Voor rond de 5 dollar koop je bij de Walmart of Publix een elec. schrobber op batterijen. Hebben wij ook gedaan en werkt mooi.
-
-
Re: Oplaadbare tandenborstel mee?
Moet je even op de oplader kijken of hij wellicht geschikt is voor 110-230 V.
Er zijn tegenwoordig veel laders (o.a. van GSM, scheerapparaten en camera's) die ook op 110 V werken.
Je hebt dan alleen een verloopstekker van een paar dubbeltjes nodig.
Groeten
Knaapje
-
Dat is nou precies wat ik diezelfde nacht dat ik wakker werd nog heb gedaan.. alleen geschikt voor 220 dus. :cry: Een stekker heb ik wel, dat is dus het probleem niet.. maar een andere borstel kopen op batterijen is het eerste wat ik ga doen als we aankomen :D
-
Je kan een omvormer kopen die de 110 v omzet in 220 v. Die kan je gebruiken om je tandenborstel en alle andere niet te zware elektronische apparaten op te laden.
Je kan de omvormers oa kopen bij de Handyman en op Schiphol.
-
Volgens mij hebben heel veel hotels, zo niet alle, een scheerapparaat stopcontact. Die zijn dacht ik 110-220v; misschien dat je je tandenborstel daar ook mee kan opladen?
-
Electrische tandenborstel op batterijen
Wij hebben al lang gewone Nederlandse electrische tandenborstels op batterijen. Gewoon van Oral-B. Simpeler kan het niet en de batterijen gaan heel lang mee.
-
Tandenborstel laadt gewoon op. Het duurt alleen wat langer (2x110 =220) voordat hij vol is. Geen enkel probleem.
-
Kijk dit moet je dus NOOIT doen. Electrieche apperaten vragen niet voor niets 230V~. het is niet alleen het voltage, maar ook het aantal Ampere, in Nederland 50 Hz (hertz) in Amerika 60hz. (technisch en lastig verhaal), maar het komt er op neer dat apperaten heet kunnen worden, doorbranden, of in de ergste gevallen kunnen ontploffen (denk maar aan de Nokia accu in een telefoon :wink: ). Het hoeft niet altijd, het ligt vaak aan het apperaat, maar er is dus een veel groter risico dat dit wel gebeurd, en het brengt ALTIJD SCHADE aan de accu van het toestel, en ook vaak aan de electronica in het apperaat dit het laden regelt (denk aan het automatich uitschakelen bij accu vol enz. )
Ik zou zeggen, neem dit risico NIET.
-
Hallo Karin
In het overgrote deel van de verhalen zit een kern van waarheid. Het geheel is zoals al aangegeven een technisch probleem. Waar accu’s van telefoons etc. elektrisch contact maken doet de tandenborstel dit niet. Het meest domme is te redeneren dat de helft van 220V 110V is en dat het dan gewoon langer duurt. Dat zou betekenen dat een Amerikaans apparaat het hier 2x zo snel zou doen, dat word dus lachen. Als je echt je apparaat wilt opladen zonder probleem kijk even hier voor een geschikte omvormer dan ben je overal van af
http://www.omvormer.net/
Harm
-
Electrische tandenborstel
Ik heb net nog even gekeken in de badkamer. Die van mijn kids zijn gewoon van Braun, gekocht bij de drogist hier in het dorp. Kopjes zijn dezelfde Oral-B kopjes die op mijn (wel oplaadbare) electrische tandenborstel zitten en er gaan twee AA-batterijen in.
Citaat:
Oral-B batterij tandenborstels
De batterij tandenborstels van Oral-B werken ongeveer 3 maanden op twee AA-batterijen, bij twee keer per dag twee minuten poetsen.
Oral-B AdvancePower 400 Series - D 4010
Elektrische tandenborstel op batterijen
Non-slip grip voor goede houvast
Aantal rotaties per minuut: 9.600
Met 1 PowerTip Indicator opzetborsteltje
Beschermkapje voor de opzetborstel
Incl. 2 Duracell Ultra M3 AA batterijen
Kleur: groen/wit – blauw/wit
Ik heb geen aandelen Oral-B of Braun
-
Opladen van apparaten
Hoe zit dat met het opladen van mijn videocamera? Is er nergens 220 v beschikbaar??
-
Re: Opladen van apparaten
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul en Francis
Hoe zit dat met het opladen van mijn videocamera? Is er nergens 220 v beschikbaar??
Kijk eerst eens op de adapter van je videocamera, de meeste zijn 110 - 230 volt Zoja, heb je alleen een verloopstekker nodig.
Als hij alleen geschikt is voor 220 v dan kun je hem alleen in Amerika opladen via een adapter.
Die kun je daar (bv. bij Radio Shack) of hier kopen.
Eric
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul en Francis
Kijk eerst eens op de adapter van je videocamera, de meeste zijn 110 - 230 volt Zoja, heb je alleen een verloopstekker nodig.
Als je nog meer apparaten hebt op 220V dan kun je ook 1 verloopstekker en een stekkerdoos meenemen.. Scheelt je weer een hoop gedoe :)
-
Dan heb je nog steeds een adapter van 220 -----> 110 volt nodig/
Ik heb zelf iets nog mooiers gefabriceerd: Ik heb een paar jaar geleden een los verlengsnoer in de USA gekocht, en dat oniginele snoer aan een contactdoos met 6 nederlandse stopcontacten gemonteerd.
Kan ik al mijn apparaten (als ze tenminste op 110 v werken) op een veilige manier op het Amerikaanse net aansluiten, zonder zo'n wiebelig verloopstekkertje.
Eric
-
-
:) Met omvormer kan je al je 220 volt - 230 volt apparatuur meenemen, ik kocht er eentje bij http://www.omvormer.net/index.html?t...5.html&lang=nl. je moet rekenen op ongeveer 14 euro voor een kleine omvormer voor je camera of gsm. Wil je ook een laptop gebruiken, en werkt hij niet op 110 volt, dan ben je bijna 40 euro kwijt.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Eric
Dan heb je nog steeds een adapter van 220 -----> 110 volt nodig/
Ik heb zelf iets nog mooiers gefabriceerd: Ik heb een paar jaar geleden een los verlengsnoer in de USA gekocht, en dat oniginele snoer aan een contactdoos met 6 nederlandse stopcontacten gemonteerd.
Kan ik al mijn apparaten (als ze tenminste op 110 v werken) op een veilige manier op het Amerikaanse net aansluiten, zonder zo'n wiebelig verloopstekkertje.
Eric
Dat is een goeie..
Heb ik ook gedaan.
Ook een contactdoos met 6 stopcontacten en aan het snoertje eeen amerikaanse stekker gemonteerd.
Heb je inderdaag geen wiebelende stekker meer.
Pascal
-
Goed idee zo'n stekkerdoos met usa-stekker, maar waar koop je zo'n stekker?
-
Citaat:
Norbert
Goed idee zo'n stekkerdoos met usa-stekker, maar waar koop je zo'n stekker?
Ga bv naar walmart.
Koop daar een losse stekker.
Neem van thuis een stekkerdoos mee en een schroevendraaiertje.
Ik heb de stekker van een vriend gekregen, dus dat was simpel.
Groet,
Pascal
-
Kijk dat zijn nog een goede tips, heb ik nog nooit aan gedacht, maar ga dit zeker uitproberen.
:-)
-
kijk zo doe je dat:
http://img454.imageshack.us/img454/5168/img0005ev4.jpg
http://img454.imageshack.us/img454/6179/img0006yd3.jpg
En het werkt ook nog.
Verder neem ik nog 3 kleine verloopstekkertjes mee.
Je kunt hier niet genoeg van hebben.
Pascal
-
Ik neem een doodgewoon aparaatsnoer, te koop in iedere walmart, warenhuis, computerwinkel of radio shack.
Dat is zo'n snoer met een aangegoten stekker, je weet wel wat aan je scheerapp. of oplader zit, gewoon snoer doorknippen, nederlandse stopcontactdoos eraan en klaar is kees.
-
Of een fiets op een standaard... met een flinke dynamo... en trappen, trappen... LOL :D LOL
-
ik heb ook een practisch vraagje; ik heb een mp3 speler gekocht omdat op martinair we jammer genoeg geen entertainment aan boord hebben.
die mp 3 moet nu blijbaar opgeladen worden via usb poort.
we nemen onze laptop niet mee.
de eerste 7 dagen gaan we op hotel, nadien tien dagen met tent.
Heb niet veel zin om te zoeken naar internet cafées en zo.
Bestaat er niet zoiets om een usb via tussenstuk in stopcontact te steken?
als jullie begrijpen wat ik bedoel....](*,)
-
Wel een USB naar auto-stekker. Dan zou je hem in je auto kunnen opladen.
http://img442.imageshack.us/img442/1139/imageme3.jpg
Is het een bepaald merk? Kan weer verschillen namelijk...
En op ebay zag ik ook deze staan:
http://img442.imageshack.us/img442/8...dapter3lh4.jpg
Alleen jullie zullen dan een 110V versie moeten kopen.
-
Citaat:
Njit
Maar of je van de snelheid van opladen vrolijk wordt, is een andere zaak... USB kan niet zo veel aan... :D
-
Citaat:
Njit
denk dat ik deze moet hebben.
is volgende mp3 van sony:
http://sp.sony-europe.com/media/8/3992
we hebben zo een tussenstuk voor op stopcontacten dus dan zou het moeten lukken!
zou je dat ergens in een winkel ook kunnen kopen want ik bestel niet graag op internet, doe dat eigenlijk nooit!
misschine mediamarkt of zo?
-
Hier hebben ze een aantal van die dingen: http://www.mp3.direqt.nl/product-show/36496
En internet bestellen gaat gewoon prima hoor. Niks engs aan..
Maar volgens mij heeft de Mediamarkt deze ook wel liggen. Die verkopen veel iPod spullen...
-
ik ga eens naar mediamarkt zien dan!!!! bedankt voor de tip alvast!!!!
-
Citaat:
wippelgem
ik heb ook een practisch vraagje; ik heb een mp3 speler gekocht omdat op martinair we jammer genoeg geen entertainment aan boord hebben. Waarom niet??
Bij ons waren er tv's aan boord waar je naar kon kijken en je kon ook nog een dvd speler huren voor dacht ik 15 euro, en dat hebben we gedaan voor ons tweeën.
we hebben er veel plezier van gehad!
Wij zaten economy de goedkoopste stoelen dus en dat vond ik met de tvtjes goed te doen, om te kijken
Had zelf nog hoofdtelefoontjes meegenomen maar die kregen we aan boord!
gr. Monique
-
Dus als ik het goed begrijp, zit Amerika op 110volt?
-
Bij ons waren er tv's aan boord waar je naar kon kijken en je kon ook nog een dvd speler huren voor dacht ik 15 euro, en dat hebben we gedaan voor ons tweeën.
we hebben er veel plezier van gehad!
Wij zaten economy de goedkoopste stoelen dus en dat vond ik met de tvtjes goed te doen, om te kijken
Had zelf nog hoofdtelefoontjes meegenomen maar die kregen we aan boord!
monique, we gaan misschien ook zo een dvd spelertje huren voor ons tweetjes samen...
maar heb naar het filmaanbod gekeken op hun site en er zit niet echt iets tussen dat we willen zien.... dan vind ik het ook zonde van het geld, kweet 15 euro is niet veel maar dan koop ik voor die 15 euro liever iets anders op reis...
-
Citaat:
Vincent Morit
Al heel lang..
-
En ook nog heel andere stekkers.....
Eric
-
Citaat:
Vincent Morit
Volgens mij hebben die nog nooit op 220v gezeten, voor zover ik weet altijd 110-115volt geweest
-
Citaat:
Eric
En ook nog heel andere stekkers.....
Eric
En niet vergeten de kromme volt... :p :p :p
Maar da's bijna net zoiets als muggeruggetjes... :roll: :roll: :roll:
-
VS heeft altijd 110V gehad. Wikipedia:
Citaat:
Onder invloed van Edison is in de
Verenigde Staten gekozen voor circa 110 volt bij 60 Hz, terwijl onder invloed van onder andere
Siemens in
Europa is gekozen voor 220 volt bij 50 Hz.
Tegenwoordig is de wereld verdeeld in een paar grote blokken met in Europa 50
Hz en 230
volt als standaard en in de Verenigde Staten 60 Hz en 115 volt als standaard. Daarnaast zijn er ook diverse kleine landen met afwijkende spanningen.
-
Zaterdag eens even gevraagd bij mijn favo electro winkel voor een "Amerika" stekker.
Ze hadden een heel simpele oplossing. Geen schroevedraaiers nodig.
Voor 2 euro was ik geholpen.
http://i72.photobucket.com/albums/i1...y/DSC01830.jpg
http://i72.photobucket.com/albums/i1...y/DSC01831.jpg
http://i72.photobucket.com/albums/i1...y/DSC01832.jpg