Zouden de mensen die nog of bij terug komst, een berichtje willen schijven ,hoe het nu is bijj de imigratie dienst
dit omdat ik daar zelf geen last van heb.
davy.
Afdrukvoorbeeld
Zouden de mensen die nog of bij terug komst, een berichtje willen schijven ,hoe het nu is bijj de imigratie dienst
dit omdat ik daar zelf geen last van heb.
davy.
Geen problemen gehad met de douane....moest alleen een schaartje inleveren,maar wie doet die nou ook in zijn handbagage :oops:
ze hebben wel een foto en vingeafruk genomen ??
Ja, dat gebeurt. IK heb al berichten hierover gelezen op amerika.nedforum.nl
Nee bij ons in ieder geval niet. Ik geloof dat dat ook nog niet hoeft voor "bevriende" landen.....Douane viel mij opzich wel mee.... :PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Davy
Het valt ook allemaal wel mee. Op de tv lijkt het allemaal heel wat maar uiteindelijk valt het dus wel mee.
Uiteindelijk gaat het om je veiligheid dus heb ik geen problemen met de security checks. 8)
op de terugweg moet je tig keer je paspoort laten zien, eerst inchecken en dan zelf met je koffer naar een scanner toelopen. Daar kan je hem inleveren. Verder moet je je schoenen uitdoen en riem afdoen als het poortje piept!
Vanaf daar loopt het allemaal soepel!
bij binnekomst douane moet je de standaard groene kaart invullen
bij het hokje moet je je vingerafdruk achterlaten en wordt er via een webcam een foto van je oog gemaakt dit duurt allemaal 20 seconden en is eigenlijk vrij simpel
de rest van het binnenkomen en weer het land uit is net zoals vroeger
veel scanners paspoort nakijken en in de rij wachten
Hallo,
Wij zijn op 28 oktober in Orlando geland. Inderdaad, het kost een beetje meer tijd door die vingerafdrukken en de foto, maar dat komt denk ik ook doordat de beambten er zelf ook nog een beetje aan moeten wennen.
Verder geen enkele extra vertraging/controle gehad. Wij hebben het beslist niet als vervelend ervaren.
groetjes,
Karin
Ik heb (alweer :oops: (wil graag goed voorbereid vertrekken dinsdag:))een vraag!
Ik heb zeer veel interesse in WO2, en dat is ook een hobby van mij (verzamelen,boeken lezen etc, doet er verder niet toe), nu zou ik graag ook een boek meenemen naar Florida. Maar dit boek gaat onder andere over de geschiedenis van de SS, Hitler etc. De schrijver is een Amerikaanse dr in de geschiedenis. Maar als een douane beambte dit ziet, ga ik dan geen problemen krijgen? Lastige vragen etc? Of mag dit gewoon?
Ik heb al veel gehoord over de douane in amerika, dat je geen grapjes mag maken ed. Maar welke vragen hebben jullie van de douane gekregen toen je amerika binnen wilde? Dit ook even om de engelse antwoorden te oefenen.
Cynny, even ter verduidelijking:
Als je Amerika binnenkomt, wordt je ondervraagt door iemand van de immigrations, en niet door de douane.
De immigrations officer bepaalt of je wel of niet het land inmag, maar het valt best mee hoor. Als je het groene formulier goed hebt ingevuld, zonder doorhalingen en ook de achterkant, zal ie hoogstens vragen wat je komt doen (plezier, vakantie).
De douane komt pas later, maar stelt tegenwoordig niet zoveel meer voor. Je bagage wordt al vooraf zogoed gecontroleerd, dat je toch niks kunt smokkelen.
Eric
mijn engels is gewoon gebrekkig en ik ben erg bang dat ik een verkeerd antwoord geef of de vragen niet begrijp en idd ik bedoelde immigrations sorry
Maak je daar nou geen zorgen over, ze krijgen zat mensen die geen woord over de grens spreken, en die worden ook niet allemaal terug gestuurd.
Trouwens, als er echt problemen zijn, vragen ze :of iemand anders uit de rij om te helpen, of er wordt een Nederlandstalige beambte bijgehaald.
Dan is het wel even wachten, maar die hebben ze echt.
Ik heb ze vaak genoeg horen omroepen voor bijvoorbeeld een chineestalige officer !!
Dus maak je niet ongerust, doe niet zenuwachtig, en blijf gewoon beleefd en vriendelijk.
Eric
Gebrekkig engels maakt het ook vaak makkelijker, raar maar waar.
De meeste vragen kreeg ik in de tijd dat ik iedere 3mnd naar NL moest om dan na een paar dagen weer terug te gaan.
Ik had wel twee paspoorten dus leek het er op dat ik drie maanden weg was geweest uit de states, maar als je om de drie mnd komt gaan ze toch wel wat meer vragen stellen en dan krijg je vragen zoals hoeveel geld heb je voor deze reis bij je, ik zei altijd maar dat ik alles op credit card deed, nooit problemen gehad.
Ik heb zelfs mijn hond overgevlogen in de tijd dat ik nog op het visa waiver reisde, dat hielp mij ook behoorlijk, ik vroeg aan de imigratie waar ik mijn hond kon vinden, hij zegt daar waar de koffers komen, stempels en doorlopen. Geen enkele vraag.
Misschien moet je dus je hond meenemen. (geintje)
Precies mensen: relax, maak je geen zorgen, maar vul de formulieren wel goed in.
Deep down inside zijn de immigration officers best geschikte mensen. Als je begint met 'Hi, how are you?' breekt dat alvast een beetje het ijs en is je entree in Florida al leuk begonnen.
De een z'n ervaring, is de ander niet...
Ik ben apart genomen en volledig geïnterviewd: wat kom je doen, hoe kom je aan je geld, hoeveel geld heb je, hebben je ouders je studie betaalt, kom je hier werken?
Maar waarschijnlijk kwam dat doordat ik er voor 2 maanden in mijn eentje heen ging.
En dat groene papiertje stelt niks voor... ik heb gewoon mijn broodjes mee kunnen nemen... moest wel mijn appels in leveren trouwens :-)
Maar ik mocht trouwens zonder problemen verder hoor... ik was ook de enige die eruit werd gepikt, dus de kans op vragen is niet zo groot! Alleen het groene papiertje alles met NEE beantwoorden!
Gelukkig hebben ze je "te pakken" genomen met je appels.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michelj
Je kunt er lacherig om doen, maar de problemen die de citrusindustrie in Florida door dit soort "grapjes" krijgt zijn niet zo leuk. De maatregelen die bij de grens worden getroffen zijn niet voor niets!!
De Amerikanen proberen besmettelijke fruit en groente bacterieën buiten de deur te houden. Vandaar dat je geen bederfelijke waar mag meenemen het land in.
Vroeger (en misschien op sommige plekken nog wel) werd je auto zelfs bij het inrijden van sommige staten gecontroleerd, mocht je ook geen fruit van de ene staat de andere staat invoeren !!
Vandaar ook dat de controle op dieren zo streng is.
Eric
Ik ben in de negentiger jaren toen ik met de auto van Cal. naar Nv reed weleens midden in de woestijn aangehouden ter controle op fruit.
Men was toen bang voor overbrenging van een fruitvlieg uit Mexico, die al in Cal. voorkwam.
Knaapje.
Ik weet de douane erg streng is op schiphol, schoenen uit, riemen af, laptop uit de tas, maar hoe streng zijn ze in het afdoen van sieraden, mijn ringen zitten zo vast om mijn vinger die krijg ik echt niet af is dit een groot probleem?
Ik heb mijn ringen nog nooit af hoeven doen dus ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn.
Ik doe ze wel af, evenals mijn horloge, maar ze zijn dan ook van aardig formaat.
Doe ik dat niet, dan volgt automatisch visitatie.
Da's zeker op Schiphol waar. Eergisteren ook weer :-( , en dan is één tandje en 4 oorringen echt het enige wat ik nog aan heb ;-).
In de US niks geen last.
Ik bedenk me ineens dat ik op de heenreis eergisteren helemaal vergeten ben om steeds mijn horloge af te doen. En telkens gewoon door de detectiepoortjes ben gekomen. Alleen op Schiphol eruit gepikt, maar dat was vanwege de random-controle waarmee de computer één-op-de-zoveel reizigers eruit pikt om te laten fouilleren.
Oftewel: sieraden gewoon "aan" houden, tenzij ze meer dan 2 ons* wegen.
* is uiteraard maar een voorbeeld. "Groot" is zo'n subjectief begrip.
Even ter verduidelijking bij de douane hoef je niets uit of af te doen de douane controleert alleen de goederen die het land binnen worden gebracht
Ik denk dat in dit geval de marechaussee bedoeld word, dit zijn de mensen die controleren wie er het land binnen komen. Als je een ring om hebt die niet af kan, en het alarm gaat af word je gefolieerd.
Harm
hallo allemaal!!!!!!!!
Worden er nu veel mensen "gesnapt" omdat ze teveel meenemen uit Amerika
Als ik alles mee wil nemen wat ik allemaal heb gezien heb ik veel meer dan 175 euro pp :lol::(\\:D/:oops::^o:cool:
Wij zijn al wel een paar keer staande gehouden, maar sinds dat we niet meer met Martinair vliegen (weer een goede reden :-\") en altijd eerlijk antwoorden waar we vandaan komen (Philladelphia, Atlanta, Detroit, NY etc. :lol:) mogen we meestal gelijk door.
Een paar keer is dat niet gelukt, deels door het antwoord "Orlando", maar ook door de enorme pakketten (wielen, uitlaten) die we bij ons hadden. Die waren niet te missen.
Twee keer hebben we een bijdrage aan de Nederlands staat mogen doen. De eerste keer (25+ jaar geleden) vooreen Canon EOS die hier absoluut niet op de markt was, en in Orlando (toen nog) erg goedkoop.
En de tweede keer hadden we wel erg veel, en vooral grote motoronderdelen bij ons. En nog waren we veel goedkoper uit dan wanneer we ze hier aangeschaft hadden.
En dat alles in 25 tot 30 keer heen en weer, dus dat valt nog mee.
Als je op de site van de douane kijkt wordt er een bedrag genoemd van 175 euro pp.
Dit is wat je mee mag nemen aan extra artikelen. Let op!!! Dit is naast de spullen die je mee mag nemen voor persoonlijk gebruik. Als je dus drie weken naar de USA gaat en terug komt met 4 501 spijkerbroeken zonder labels en in 1 (jou) maat dan is dat voor eigen gebruik. Dan kan de douane je niets maken. Heb je echter 15 broeken bij je of allemaal verschillende maten dan wordt het weer een ander verhaal. Het staat expres op de site nogal vaag omschreven zodat zij de discussie met je aan kunnen gaan in de hoop dat jij je verlult. Laat je dus ook niet gek maken dat je maar voor 175 euro aan spullen in je koffer mag hebben zoals sommige mensen beweren(ik ga voor een bespreking en mijn pak is al duurder dan 500 euro.........moet ik dan maar lopen zonder sokken en ondergoed:o....en als jij voor drie weken kleding bij je hebt dan zit je zoiezo al over de 175 euro)
Daarom neem ik op de heenweg alleen maar spullen weg die versleten zijn en weggegooid kunnen worden:lol:
En zo gaat dit met alle spullen....dus 1 camera is geloofwaardig.....bij drie camera's zouden ze vragen kunnen gaan stellen.
De douane moet aannemelijk maken dat wat jij bij je hebt niet voor persoonlijk gebruik is. Dit staat natuurlijk allemaal los van andere dure zaken die je in de USA hebt gekocht. Dan moet jij kunnen bewijzen dat je het in Nederland hebt gekocht of al eerder in het buitenland en netjes belasting hebt betaald bij de nederlandse douane
Zorg er dus ook absoluut voor met bijvoorbeeld nieuwe camera's dat je een kopie van je bon bij je hebt. Scheelt een hoop discussie.....en ja.....ze mogen hem in beslag nemen totdat jij met een bon kan aantonen dat jij hem hier hebt gekocht.
Groetjes Henk
Wel,ik wou hier net een topic over openen,zodus is het handig dat ik dit hier allemaal lees.
Maar ik ben dus wel van plan om daar een nieuwe fotocamera te kopen, maar als deze dus meer als 175€ kost zou ik dus importtaxen moeten betalen of zie ik het fout?
Als je bij thuiskomst door het groene poortje gaat ("Niks aan te geven") en ze voeren een controle uit en je kunt niet verklaren/bewijzen dat je die camera al in Nederland had dan krijg je een voorstel tot schikking.
Zie http://www.douane.nl/particulier/rei...tml#P342_27476
Let bij het aanschaffen van camera's vooral op het feit dan sommige merken afwijkende namen hanteren. Dan valt het al gelijk een stuk meer op..
Voorbeelden:
- Canon Digital Rebel XTi (USA) vs Canon EOS 400D (Europa)
- Fuji S9100 (USA) vs S9600 (Europa)
Sommige merken hanteren dezelfde namen (Nikon bijvoorbeeld). Alleen kun je daar nog steeds aan het serienummer zien dat hij in de USA is aangeschaft.
Ben van plan voor een Nikon of een Sony te kopen,maar het is inderdaad handig dat ik weet over de andere namen van types.
Maar dus is het beterer om je doos van je fototoestel te dumpen in Amerika en om zo weinig mogelijk bewijsmateriaal mee te nemen naar Nederland/België.
Ik zou inderdaad zeker geen doos mee gaan nemen in je koffer. Koop daar ook gelijk een fototas. Stop de bonnetjes etc tussen je reispapieren oid.
Als ze het echt willen uitzoeken dan komen ze er toch wel achter. Maar hoe minder je opvalt hoe beter.
Ja wij zijn nog nooit, waar wij ook vandaan kwamen, er tussenuit gehaald...mijn schoonmoeder altijd...we hebben ook geprobeerd haar mee te nemen als "afleidingsmanouvre" maar ze had geen zin ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
Misschien komt het ook, omdat mijn vader die op Schiphol bij de Kmar werkt ons altijd opwacht bij de bagagebanden (vindt mijn zoontje altijd geweldig), en wij altijd eigenlijk met hem door de douane lopen.....
Toch is het elke keer weer spannend ha ha ha ha ha ha ha ha.
Vergeet trouwens ook niet dat sommige merken (zoals Canon) in europa geen garantie geven op spullen gekocht in de USA .
Zo kan goedkoop duurkoop worden.
De bewijslast ligt bij invoeren inderdaad bij jou. Maar ook een douane ambtenaar moet zich gelukkig aan regels houden. Op moment dat jij namelijk in beroep/bezwaar gaat tegen een heffing moet hij ook aannemelijk kunnen maken waarom hij de heffing nodig vind en baseert. En dan wordt het voor hem toch echt moeilijk (op het moment dat jij een normale hoeveelheid kleding bij je hebt) om het rond te krijgen.
En er is geen rechter die jou veroordeeld omdat je niet alle bonnetjes bewaard van alle kleding die je koopt. Zou ook te gek zijn.....kan je de bijna een fulltime administratie op na gaan houden.
Want laten we wel wezen.....ik denk dat 95% van de mensen meer dan 175 euro aan waarde in zijn koffer heeft zitten (vooral bij langere vakanties). Dus laat je echt niet gek maken of imponeren en blijf wel altijd rustig en correct (voor het geval je de pech hebt om zo'n douane beambte te treffen)
Maar nogmaals ..... ik heb het over een normale geloofwaardige hoeveelheid kleding. En niet over 2 koffers vol met alleen maar designer broeken etc... :-)
Grtz Henk
PS Deze wijsheid heb ik ook niet van mezelf hoor. Een kennis van mij werktr op het hoofdkantoor bij de douane en die heeft dit pas geleden helemaal uitgelegd. En daarme bedoel ik niet te zeggen dat de douane helemaal niets mag......maar dat het ook niet simpel zwart/wit is en dat ook zei op een bepaald moment zaken moeten "bewijzen". Maar misschien was het wel dronkemanspraat (het was in een bar) en heb ik volgende maand een probleem bij de douane :-)
En hoe zit het dan met schelpen? Ik lees in een aantal reisverslagen dat ze zulke mooie schelpen hebben gevonden op Sanibel eiland maar die mag je toch ook niet meenemen?[-X
schelpen: sommige zijn zeldzaam, sommige niet.
spullen van krokodillenleer: van een gekweekte krokodil of niet?
nieuwe camera op vakantie in Florida gekocht of in NL gekocht?
Hoeveel waarde mag je mee terug nemen?
Kijk eens bij www.douane.nl > particulieren > reizigersbagage > 1 bijzondere producten, > 2 beperkte belastingvrije invoer.
Heb je in Florida nwe camera gekocht, zorg er inderdaad voor dat deze camera eruit ziet alsof je hem al een hele tijd gebruikt hebt. Garantiebewijs, aankoopbon en dergelijke zaken kan je per post naar huis sturen.
Schelpen, spullen van krokodillenleer e.d.: NIET DOEN-beschermde soorten. Foto's maken kan altijd.
Nou, ik hoop dat ik als ex-douane-ambtenaar, huidig douane-deklarant niet teveel heb geschreven en dat dit toch nog kort en duidelijk was.
Hou dit in je achterhoofd en geniet van je tijd in Florida.:razz:
Schelpen op het strand van Sanibel Island (en op de rest van de wereld) worden persoonlijk beschermd door de Nederlandse regering, verder door niemand.
Aligators in Florida (waar er veel te veel van zijn) worden persoonlijk beschermd door de Nederlandse regering, verder door niemand.
De veiligheid van de Nederlandse burger (en de vrijheid op personlijke verdediging daavan) worden door niemand beschermd, en zeker niet door de Nederlandse regering, die het veel te druk heeft met het beschermen van alles, behalve zijn eigen burgers cq kiezers.
Zo, dat moest er even uit.
Aan de andere kant, als het met de dollar zo blijft gaan kan ik hier na 1 December (is dat eigenlijk al bevestigd ?) gewoon een auto kopen en belastingvrij mee nemen ;-)
Zelf heb ik afgelopen jaar alle handleidingen, boekjes, bonnetjes (incl alle Credit Card slips) per post naar huis gestuurd. Kan de douane niets vinden, ook niet tussen de reispapieren.
Enne, doe rustig aan met het ophalen van je bagage en wacht even tot alle douaniers bezig zijn. Zelf gezien dat bij aankomst van een nieuwe vlucht de eerste 5 personen die door de groene poortjes willen lopen, de sjors zijn....