Heeft er iemand een tip voor waar ik het beste (Nederlander, dus lees: goedkoop) mijn auto kan huren?
En wat doen jullie allemaal met verzekeringen bij de huur?
Dank!
D.
Afdrukvoorbeeld
Heeft er iemand een tip voor waar ik het beste (Nederlander, dus lees: goedkoop) mijn auto kan huren?
En wat doen jullie allemaal met verzekeringen bij de huur?
Dank!
D.
Het goedkoopste kun je een auto huren bij Alamo. Wij hebben Alamo al verschillende keren vergleken met andere verhuurders, maar ze blijven het goedkoopste. Wij nemen bij Alamo het gold pakket, daar zitten alle verzekeringen in die je nodig hebt. Je kunt je auto het beste in Nederland alvast boeken, in de US kennen ze geen gold pakket en ben je veel duurder uit. Wel thuis even kijken wat een upgrade van je auto kost, als ze in de US dan een upgrade aanbieden kun je verglijken of het echt wel interesant is.
Wij boeken meestal bij Alamo. Wel bij een reisorganisatie in Nederland. Wat ik meestal doe is reisgidsen halen, en dan vergelijken. Veel reisorganisaties zoals Traveltrend of Special Traffic hebben, als je in een bepaalde periode boekt, een upgrade naar een hogere klasse auto. Wij hebben in mei dit jaar bv. een auto geboekt bij Traveltrend. We betaalde voor een Intermediate en kregen een upgrade naar een Fullsize. Je kan ook een Intermediate nemen en dan betaal je een Compactklasse. Zeer de moeite waard om hier even tijd voor te nemen en de organisaties met elkaar te vergelijken. De prijzen die je terplaatse moet betalen voor een upgrade liggen veel hoger als in Nederland net als het huren van een auto. In Florida proberen ze je meestal wel een cabrio aan te smeren of auto's waar ze op dat moment veel van hebben staan. We nemen ook altijd het Goldpakket.
Qua prijs ligt Alamo inderdaad goed. Ik heb regelmatig ook een auto bij Hertz gehuurd en qua service zijn ze bijna allemaal wel gelijk.
Kijk inderdaad goed naar de verzekeringen zodat je daar niet de boot mee ingaat. Zoals eerder geschreven kun je beter hier in Nederland boeken dan ter plaatse. Ik heb het zelf ook een keertje meegemaakt dat ik ter plaatse even iets ging huren en dat bijna het hele park leeg was......sta je dan met al je koffers.
Succes
Ik heb ook de auto gehuurd bij Alamo. Daar zaten extra bestuurders bij in. Vaak moet je (veel) bij betalen voor een extra bestuurder...
Verder zaten bijna alle verzekeringen er bij in, en we kregen een tank benzine gratis :wink:
Ik heb inmiddels 4 keer bij Alamo gehuurd en laatste keer bij Dollar. Die is hier niet zo bekend, maar in USA erg groot. Ik heb eigenlijk weinig problemen gekend bij Alamo, alleen kreeg ik steeds Japanse auto's mee. Daarnaast gingen wij de laatste keer 4 weken, en toen heb ik alle aanbieders naast elkaar gezet.
Voor mij was toen Dollar (verreweg) het goedkoopste :lol: . Totaal was het ongeveer 800 euro, terwijl Alamo en anderen rond de 1.000 euro zaten (ik weet het niet meer precies, maar het scheelde wel 200 euro). In Nederland werkt dollar via een tussenpersoon, ik heb geboekt via www.holidaycars.nl, maar het schijnt dat D-reizen hier ook mee werkt. Het mooie was dat ik nog om extra korting vroeg, omdat ik voor 4 weken boekte, en zij waren de enige die hieraan mee werkten (Alamo bv niet).
De ervaring was goed, het was ook niet zo druk als bij Alamo (als een Nederlands vliegtuig leegstroomt, gaat 80% naar Alamo ...) ! Dus, neem deze mee in je vergelijking ! En, een prachtige Amerikaanse Chevy !
Het klinkt misschien stom maar het is idd heel vaak zo dat je Japanse auto's krijgt terwijl je in Amerika bent.......ik heb voor december (ga maar 4 dagen) een heerlijke Lincoln Towncar gereserveerd. Daar kan geen Japanner tegenop!
Inderdaad, en ik heb dat heel vaak gehoord bij Alamo, al staan daar ook wel veel Chevy's. Bij Dollar schijnen ze alleen maar Amerikaanse auto's te hebben. En ik wil natuurlijk een echte Amerikaan, als ik in Amerika ben !
Als ze je wat aan smeren zijn er vaak niet genoeg auto's in de klasse die je geboekt hebt.... :wink: gewoon je poot stijf houden en dan krijg je vaak gratis je upgrade of die cabrio.....waar niet zoveel in kan..ervaringsdeskundige..kreeg de eerste keer mijn koffer niet uit de achterbak... :wink: :?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Natasja L.
Ik reis dit keer met Delta, om alle drukte voor te zijn..als je met Martinair vliegt dan wordt je extra gecontroleerd op Orlando( Nederland is het land vd pillen :cry: ), vertrek je vaak wat later in de middag, dus ook late aankomst. Met Delta oid vertrek je vroeg, heb dat douane gedoe in een andere stad en kom dan lekker fris in Florida aan....tegen een uur of 6 en dan lekker de auto halen en naar je bestemming in alle rust rijden....
Wij hebben er al vele gehad, Hertz, Dollar, Avis, National, maar meestal Alamo. Makkelijk vanwege het Goldpakket. En sinds 2 jaar kun je in Orlando zelf je auto (meestal SUV, de PCHoofttrekker) uitzoeken. Het klopt wel dat er veel Toyota's, Nissan's e.d. staan, zeker bij de compact en economy klasse, maar gewoon vragen om een USA car, er staan er altijd wel wat in de wasplaats.
Persoonlijk zou ik een auto huren bij Alamo, www.alamo.nl .
Boek een auto met het Alamo Gold pakket zodat je perfect verzekerd bent.
Voor meer autohuur: http://www.goedkoopsteautohuur.nl/
Als je via de bovenstaande site bij Alamo boekt, krijg je de dossier-kost á 15 euro kado! :P
Wij zijn vanmorgen terug gekomen uit florida, we hadden een Midsize auto bij Alamo geboekt, i.v.m. de kortings actie betaalde we een compact en hebben een Full-size gekregen, omdat toen we aankwamen de Midsize auto's op waren. Gewoon vol houden dat je meteen weg moet omdat je een afspraak hebt!!
Ik heb op 5 nov j.l. een Alamo auto op Miami Airport opgehaald.
Via internet rechtstreeks bij Alamo in Nederland geboekt onder het Gold tarief. Is verreweg de goedkoopste, altijd goede auto's en goede service.
Betaald voor een compact 2-drs met een upgrade actie naar intermediate 2-drs.
Op het verhuurstation werd gevraagd of ik niet wilde upgraden, gewoon nee gezegd.
Toen ik naar de auto toe liep geloofde ik mijn ogen niet, een fullsize luxery 4-drs Buick LeSabre. Het bleek toch te kloppen, zonder bijbetaling.
Alleen werd er op het verhuurstation een foutje gemaakt met de extra bestuurder onder het Gold tarief. Er werd toch een toeslag ad $7 per dag berekend weat ik pas op de afrekening bij het inleveren zag. Alamo is bezig dit te corrigeren, maar dat kan even duren.
Ik ben op deze manier ook weleens van intermediate naar convertible ge-upgrade.
Goede reis.
Wij huren altijd een auto bij Hertz via Hotelplan (gewoon even in de gids kijken). Echt goedkoop. We huren dan bijv. een midsize met alle verzekeringen en in Amerika vragen we om een upgrade naar een SUV. Dit kost dan zo'n $10 per dag extra (met deze koers wel aantrekkelijk....)en dan vaak ook nog incl. hun Neverlost navigatiesysteem. Heb veel vergeleken, maar ik kom zo altijd goedkoper uit.....
Verder vind ik de service bij Hertz erg goed, over Alamo ben ik niet zo tevreden maar dat komt omdat ik bij Alamo in Miami een keer bedonderd ben....
Waar kan je (als Nederlander, dus goedkoop!) een vette Navigator huren???
Gewoon bij Alamo boeken, neem het gold pakket zodat je optimaal verzekerd bent. Als je via www.goedkoopsteautohuur.nl
bij Alamo boekt dan krijg je de 15 euro dossierkosten kado! :o
Hertz heeft een volgens mij een Navigator in zijn pakket. Niet verschieten van de prijs!!
Misschien heb je hier wat aan??Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harold
http://www.dreamexoticrentals.com/rates.htm
Succes!
Als je bij Alamo een SUV huurt kun je zelf uitzoeken en daar staan ook Blazers bij, ook niet te klein. Afgelopen voorjaar konden wij tegen kleine bijbetaling (Special deal for your 10th booking at Alamo's :wink: ), zo'n 10 euri p/d, een Tahoe krijgen. Zo gezegd, zo gedaan. Wat een tank (hij wordt ook gebruikt als basis voor de Hummer H2), daarin parkeer je makkelijk 2 compacts in de kofferbak. Wel kicken en volgens mij nog iets lomper dan de Lincoln. :D
Ook ik heb bij meerdere verhuurbedrijven een auto gehuur. Met geen een problemen gehad, maar volgens mij is Dollar inderdaad de goedkoopste.
Het klopt echter niet dat Dollar alleen maar Amerikaanse auto's heeft, want ik kreeg (in Los Angeles) toch echt een Hyundai mee. Dit veschilt volgens mij namelijk per stad. In florida hebben ze volgens mij wel alleen Amerikaanse auto's.
wij hadden dit jaar een lincoln town car(luxury/superior) gehuurd van herths via hotel plan
10 dagen huur a 430 euro plus 20 euro reserveringskosten is dus 45 euro per dag ( tariefsoort c all inclusief )
weet iemand of dit nog goedkoper kan (wij gaan in februarie weer naar orlando )
Wij zijn ook nog op zoek naar een auto in mei. Kan je alleen een auto boeken bij hotelplan zonder daar een vlucht te boeken? Die heb ik n.l al via Aireka geboekt. Of doen ze daar niet moeilijk over???
Groetjes Saskia
Als je alleen de auto bij hotelplan boekt dan komen daar boekingskosten bij. Ik zou zelf de prijzen goed vergelijken. Aireka is normaal gesproken een van de goedkopere aanbieders van huurauto's
Succes
ik heb zojuist eens de pagina van airka bezocht
luxury : aireka 67 euro,hotelplan 42 euro per dag (tariefsoort c )
suv : aireko 73 euro , hotelplan 43 euro per dag
dat noem ik nogal een verschil
Ook voor Alamo is het duur. Als ik me niet vergis zitten zij rond de 50 euro voor een luxury. Aireka lijkt er dus wat bovenop te leggen.
Als je via http://florida.pagina.nl boekt hoef je geen dossierkosten te betalen bij Alamo... en nog veel belangrijker: je sponsort de webmaster :wink: O:)
Zoals ik al eerder zei hebben wij inmiddels een brochure van hotelplan bekeken en ze zijn inderdaad met autohuur goedkoper.
Vandaag hebben wij een Ford Explorer (4wheel drive) exclusief "Neverlost" gereserveerd voor 3 weken, voor zo'n 945 euro plus 20 euro reserveringskosten en plus 3,40 calamiteitenfonds.
Op de site van Hertz zelf is de auto veel duurder te huren.
Waarschijnlijk neemt hotelplan veel huurauto's bij Hertz af zodat ze flinke kortingen kunnen bedingen.
PS: onze reis start in Denver, daar is onze prijs op gebasseerd.
Groet,
René :wink:
Hoi SpaceAce!Citaat:
Nu de autohuur nog.
Ik weet niet of Alamo het allergoedkoopst is maar ze hebben wel een aanbieding van een gratis upgrade: Midsize voor de prijs van een compact of een fullsize voor de prijs van een midsize. Hier vind je de aanbieding (met 10 euro extra korting!).
Succes!
Daniel
Dank dank dank Daniel... :D maar helaas.... Deze aanbieding geldt helaas niet voor ons....
Wij vertrekken 2 april en landden 24 april weer op Schiphol.... En daar komt bij dat de Midsize bij Alamo voor ons uitkomt op 669 euro en via American Estates kunnen we hem boeken voor 615 euro. Maar we kijken dus nog steeds verder... Wie weet he :)Citaat:
Aanbieding USA:
Boek een Midsize en betaal een Compact of boek een Fullsize en betaal een Midsize! Alamo biedt u een gratis upgrade aan voor uw autohuur in Florida en California als u uw auto boekt voor 31 december 2004. Deze aanbieding is geldig voor nieuwe reserveringen ingaande vanaf 1 oktober 2004 t/m 31 maart 2005. Deze aanbieding is niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen. Vermeldt de upgrade en het gewenste autotype in het opmerkingen veld, dit zal op de factuur verrekend worden.
SpaceAce:Ik zou wat dit betreft ook eens gaan kijken bij Expedia.com ( niet .nl). Die bieden n.l. soms leuke packagedeals voor hotel+auto waarbij de auto aanzienlijk goedkoper kan worden. En zeker op dit moment met de lage dollar. Let wel; op het moment dat je boekt, betaal je ook. Maar zoals al gezegd, de dollar staat lekker laag. :D En het hotel kan ook voor 1 nacht zijn.Citaat:
Nu de autohuur nog. En qua hotels weten we niet of we deze van te voren hier in Nederland boeken of dat we de eerste nacht boeken en dan op de bonnefooi gaan.
Ik weet het inmiddels wel!Citaat:
Ik weet niet of Alamo het allergoedkoopst is
Bij hotelplan bieden ze huurauto's tegen zeer scherpe huurprijzen aan.
Wij hebben via hotelplan bij hertz een Ford Explorer voor 3 weken gehuurd (startpunt Denver) voor 965 euro, catogorie C. Bij hertz zelf was dit zelfde pakket een paar honderd euries duurder! Hotelplan krijgt waarschijnlijk flinke kortingen omdat ze veel afnemen.
Vraag bij www.hotelplan.nl de Amerika-Canada catalogus aan.
In deze catalogus staan de huurprijzen voor de auto's in. Helaas staat dit niet op hun site,
Veel suc6,
René :roll:
Er staan erg scherpe prijzen voor het huren van een auto bij Dollar.
http://www.exit-reizen.nl/reizen/huu...r_florida.html
Even nog een vraagje voor René.
Via Hotelplan zijn de auto's wel relatief goedkoop maar kun je daar ook een auto bestellen zonder een reis bij hun af te nemen? Een hoop operators doen dat namelijk niet. Ben erg benieuwd :!: Als ze namelijk gewoon auto's verhuren zonder reis bied dit natuurlijk tal van perspectieven. \:D/
Groetjes,
Danny
dat doen ze :)
BETER =D>
Wij hebben dus alleen een huurauto bij Hotelplan geregeld, de vliegtickets hebben wij bij exit reizen geboekt,
groetjes, René :roll:
Ik ga in april 9 dagen naar Florida, arriveer op Orlando airport en vertrek daar 9 dagen later. Is het wijs om vooraf een auto te huren of is ter plaatse net zo goed. Wie heeft tips voor een maatschappij? Wie is het goedkoopst?
Het beste is om in Nederland een auto te huren. Dit is niet alleen goedkoper maar ook overzichtelijke qua verzekeringen.
Algemeen geldt dat Hotelplan de goedkoopste prijzen handteerd voor de autohuur. Helaas kan je dit alleen boeken bij een reisbureau en niet via het net.
Andere aternatieven zijn Exit reizen en American Estates.
Veel plezier
Lees ook even de Florida FAQ door (http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=310). Hierin staat ook het eea vermeld over autohuur in Florida.
Daniel
Wat wij altijd doen is vanuit nederland een auto huren (Cat b incl. alle verzekeringen) bij een nl reisorganisatie en als wij aankomen in orlando ter plaatse vragen wat het kost voor een upgrade. Dit hebben wij nu reeds vier keer gedaan en kost prijs technisch ben ik alle keren goedkoper uitgekomen. (voor 14 dagen bij betaling van 110 dollor ging ik van cat b (ford focus) naar een Ford escape of Buick Rendevous (cat f), als ik dit in nederland rechtstreeks had geboekt was ik een stuk duurder uit. Het enige wat je moet doen bij een autoverhuurbedrijf is niet direct toe happen, maar vragen naar de beste offer die zij kunnen aanbieden. misschien heb ik elke keer geluk gehad, maar 4 keer kan toch geen toeval zijn.
gr,
geertk
Als je via de site contact zoekt kan je wel alles via het net regelen. Ze mailen alles aan je door zo kan je alles regelen zonder dat je een reisburo in moet. Als je de papieren thuis krijgt staat daar wel een reisburo naam op, maar.......... je HOEFT er niet naar toe. Het kan vanachter je computer :D Zo heb ik het tenminste gedaan.Citaat:
Algemeen geldt dat Hotelplan de goedkoopste prijzen handteerd voor de autohuur. Helaas kan je dit alleen boeken bij een reisbureau en niet via het net.
Groetjes Saskia