Auto huren: onder de 25 jaar
Mijn vriendin gaat in de zomer met 18 jarige zoon (die vrijdag begint met zijn rijlessen) naar de USA. Ze willen daar, Californie/Nevada, een auto huren. Hoe zit dat nu ook al weer met die leeftijd, mag hij rijden of niet? Natuurlijk heb ik de 'zoekfuncie' gebruikt!!, maar kon niet een duidelijk antwoord vinden, en bij de buren allesamerika ook niet.
Alvast bedankt!!!!!
Re: Hoe zit het ook al weer?
Goedenmiddag Petra,
Ik weet het exacte antwoord niet (vast iemand anders wel), maar er van uitgaand dat hij het rijbewijs haalt, is dit ook geldig in Amerika.
Het probleem zal zijn, dat veel auroverhuurmaatschappijen of niet verhuren, of slechts tegen een hoger tarief.
Het wordt dus rondsnuffelen bij de autoverhuurders, waar hij het beste terecht komt.
Hij heeft 2 nadelen: en minder dan 3 jaar zijn roze papiertje en under 23........
Succes, Eric
Re: Hoe zit het ook al weer?
Op de site van Alamo vind je dit bij het Gold-underage tarief:
Citaat:
Het huurbedrag is exclusief drop off kosten, toeslag extra bestuurders, of bestuurders jonger dan 25 jaar, benzine, kosten voor een kinderzitje of enige andere optie. (Toeslag extra bestuurders en een tank benzine is alleen inbegrepen in Alamo Gold voor de Verenigde Staten en Canada, toeslag bestuurders jonger dan 25 jaar is alleen inbegrepen in Alamo Gold Underage)
Het lijkt mij het informeren waard.
Groeten
Knaapje
Alamo Gold Underage: kosten extra bestuurders?
Hallo allemaal,
Ik ben me een beetje aan het oriënteren over mijn komende vakantie naar Florida. ik heb inmiddels een offerte aangevraagd via USAFV. Deze bevalt mij wel. Ik heb aangegeven een auto te willen huren samen met mijn reisgenoot (beide 23). USAFV raad het alamo gold underage pakket aan en zegt vervolgens dat er in Florida voor de 2e bestuurder ter plaatse bijbetaald dient te worden.
Echter uit de site van alamo begrijp ik dat dit niet hoeft:
'Gold Underage is inclusief ongelimiteerd aantal kilometers, CDW, Extended Protection, locale belastingen en toeslagen, luchthavenbelasting, een volle tank benzine, de toeslag voor maximaal drie extra bestuurders en de toeslag voor bestuurders tussen 21 en 25 jaar.'
Weet iemand wat er nu juist is?
Ps.
Ik heb USAFV al gemailt wat de extra kosten zullen zijn, maar heb tot op heden nog niets gehoord.
Alvast bedankt,
Nick
Auto huren onder de 25 jaar
Hallo,
Ik (23 jaar) en mijn vriendin (21 jaar) gaan in november naar florida. We zouden willen een auto huren voor een week vanaf Tampa en deze terugbrengen in Miami. Heb al veel op websites gezien dat je extra kosten moet betalen omdat je geen 25 bent. Wel je hebt zoveel autoverhuur bedrijven dat we het bos door de bomen niet meer zien. Kan iemand ons vertellen wat het beste bedrijf is voor ons, hoeveel dit extra kost,
Moeten wij extra verzekeringen nemen ... ?
Dank je
Re: auto huren onder de 25 jaar
Het beste is om een Underage pakket te nemen. Zoals bijvoorbeeld deze:
http://www.usareisen.de/mietwagen/ca...kage=u25&sz=so
Re: Auto huren onder de 25 jaar
Hoi,
Mijn advies is om bij het reisburo reisgidsen van de verschillende touroperators. In de reisgidsen vinden jullie de huurvoorwaarden. Het reisburo kan jullie helpen/adviseren welk pakket jullie nodig hebben.
Ik weet niet of jullie de trip bij een reisburo willen gaan boeken of alles via internet.
Wij hebben bij het reisburo een compleet pakket geboekt bij Holland International (vluchten, hotels en de huurauto alamo, pakket gold). Daarnaast hebben wij van het reisburo/touroperator goede adviezen gehad over het huren van de auto. In jullie geval komen is zeker Underage pakket bij Alamo nodig (2e bestuurder) . Ik weet niet wat de kosten voor de 1e bestuurder onder de 25 zijn.
Heel veel plezier met jullie reisvoorbereidingen:-P
Gr Susie One
Dank je voor de reactie,
Heb de test gedaan op http://www.usareisen.de/mietwagen/ca...kage=u25&sz=so
van 1 april tot 8 april met een gewone 2 deurs(hebben niet meer nodig) en daar kom ik uit aan een prijs van 181 euro. Dit is met een U25 special.
Heb op dit forum een site gevonden http://www.usrentacar.co.uk/
Hier zie je al de prijzen van de verschillende bedrijven. Alsook kan je hier de leeftijd in vullen.
Test 1 : Van 1 april tot 8 april en leeftijd 23 kom ik uit bij de goedkoopste wagen 144,18 euro en de duurste 392,04 euro.
Test 2 : van 1 april tot 8 april en leeftijd 28 kom ik uit bij de goedkooptste wagen
144,18 euro en de duurste 392,04 euro.
Als ik nu een bestelling doe op de 2de website zullen ze ons dan extra geld vragen als we terplaatste zijn?
Of moet ik mijn bestelling doen via website 2 en zijn al de kosten dan inbegrepen?
We zouden al onze boekingen doen via internet.Zo hebben we dit ook gedaan met de vliegtickets.
We zouden zo weinig mogelijk geld willen uitgeven aan hotels of motels.
Misschien is het goedkoopste voor ons wel een jeugdherg?
dank je
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
iedereen is gek
Als ik nu een bestelling doe op de 2de website zullen ze ons dan extra geld vragen als we terplaatste zijn?
JA.
Als je verder gaat met de reservering krijg je bijv:
Supplier : Alamo Rent A Car Drivers Between : 21- 24 (Years)Local Fee Per Day: 25.00 (USD)+ taxes Drivers aged 21-24 will be required to pay a "Young Drivers Fee" of $25 dollars per day per driver plus tax. U.S. Rent A Car recommends that drivers aged 21-24 select a vehicle with our suppliers U-Save Car Rental or Budget Rent A Car (and select the appropriate Insurance upgrade), if applicable, who do not incur such a fee.
De laatste zin kan nuttig zijn voor je, kan je wellicht geld besparen.
Succes
Knaapje
Vervoer Orlando - Miami - Everglades
Ik zit vanaf volgende week in Amerika samen met mijn vriend.
Hij is 24, ik 21.
We gaan eerst een week naar NY en vliegen vervolgens naar Orlando.
Daarna gaan we nog een week naar Miami.
We wilden eigenlijk een auto huren voor in Orlando en Miami, maar vanwege onze leeftijd wordt dat nogal een dure grap. Nu wil ik wel naar de everglades en key west. Ook in Orlando had een auto wel handig geweest.
Er gaat wel een shuttlebus vanuit het hotel naar de parken, maar toch.
Nu vraag ik me af wat slim is;
Is het vervoer vanuit miami (Miami Beach) naar de everglades goed geregeld?
Is openbaar vervoer duur in amerika?
Als het openbaar vervoer slecht geregeld is en ook nog eens duur, is de underage fee misschien toch nog de moeite om te overwegen.
Ik weet dat er veel staat over auto's huren op het forum, maar ik kan niet zoveel vinden over het vervoer als je geen auto kunt huren..
Alvast bedankt!
Gr.,
Senso