Over 14 dagen vliegen we voor onze eerste vakantie naar Florida. (voor de 5e keer naar de States). We komen omstreeks 14.00 uur aan. Het zal wel een paar uur duren (vingerafdrukken maken en digitale foto) voordat we door de douane zijn. Vervolgens gaan we de auto (Hertz) ophalen en dan willen we een hotel opzoeken niet al te ver van het vliegveld richting Miami Beach lekker uitrusten om de andere dag Miami Beach te gaan verkennen. Heeft iemand van jullie een goede ervaring/tip met een redelijk (3 of 4 ****) en makkelijk te bereiken hotel in die omgeving?
Alvast bedankt
14-10-04, 22:52
Ebelix
Ik zou gelijk doorrijden naar Miamibeach. Vanaf het vliegveld is het 30 minuten rijden.
Heb je nog speciale eisen aan het hotel?
Op Ocean Drive zitten een aantal leuke hotels. Niet goedkoop maar wel vlakbij het strand. Ik heb zelf vorig jaar in het Indian Creek hotel geslapen. Leuk hotel iets verder van het strand af en geheel in Art Deco stijl. Verder heb je langs Collins Avenue nog vele andere hotels zitten. Ook van de grote ketens als Ramada, Days Inn, enz. Kijk maar eens op Expedia. nl om een idee te krijgen.
Have Fun 8)
14-10-04, 23:02
Daniel
Citaat:
Het zal wel een paar uur duren (vingerafdrukken maken en digitale foto) voordat we door de douane zijn.
Dit schijnt heel erg mee te vallen. Ik denk dat het meer afhankelijk is van hoeveel vliegtuigen net op die concourse zijn binnengekomen. Mijn ouders hebben ook zo'n scan en foto moeten laten maken en dat zo gebeurd zeiden ze. Probeer, voor zo ver mogelijk, jouw vliegtuig voor te zijn en de rest is een beetje geluk.
Wat betreft je hotel: een andere optie is natuurlijk om voor de eerste paar nachten alvast een hotel te boeken via internet. Dan hoef je niet na een vermoeiende reis nog te gaan zoeken naar iets... Op http://florida.pagina.nl staan een aantal links naar hotels... O:)
14-10-04, 23:47
rvd4always
Wat Ebelix al zei zou ik ook gewoon door rijden naar Miami Beach.
Bij Miam Beach kan je voor een redelijke kamer/prijs terrecht bij super8 motels (je slaapt er toch alleen maar)...
Hoi leuke hotels (vind ik zelf persoonlijk) in SoBe (=south Beach) The Richmond Hotel, Holliday Inn South Beach en Marseilles hotel oke niet echt goedkoop maar wel een top lokatie we komen er al 12 jaar. :lol:
15-10-04, 09:46
toverfee
marseilles hotel
wat vond je dan zo leuk aan het marseilles hotel?
ik ben daar in 2001 een paar nachten geweest en ik vond het 10 keer niks
het enige goed eraan vond ik dat het aan het strand ligt maar verder vond ik het maar een oud rotzootje daar
maar goed misschien is het inmiddels beter
en ook het parkeren vond ik erg duur daar maar dat is geloof ik overal in miami zo
groetjes toverfee
15-10-04, 13:17
mattrob
Denk eens aan Priceline :lol: ! Wij hadden in Miami het InterContinental, superdeluxe zakenhotel, tussen Miami Beach en vliegveld in, in het business district ! Via Priceline voor ongeveer $ 65 per nacht. Koopje. Ik weet dat via Priceline ook een 3 ster gelukt is in het Hyatt, zit ongeveer zelfde locatie. Volgens mij $ 35 per nacht. Echt heel goedkoop, maar de recensies zijn hier geloof ik iets minder van, maar ik ben er zelf nooit geweest. InterContinental is echt aanrader, vlakbij shops en zo !
Succes !
MattRob
15-10-04, 17:06
SpaceAce
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mattrob
InterContinental is echt aanrader, vlakbij shops en zo !
Dat is toch dat hele hoge gebouw, omringt door nog meer hoge gebouwen?
Ons (afgelopen) hotel, Dupont Plaza, staat tegenover het InterContinental hotel. Het lijkt mij inderdaad superluxe hotel, alleen staat het wel een beetje in de verkeerde wijk. Om de hoek wel wat shops enzo, maar zoals CSI Miami een paar weken geleden uitwees (of is dat dan te soapie gedacht?) is het niet echt een veilige wijk. Wat ik inderdaad zelf ook zo voelde. Ik liep daar 's avonds toch echt niet lekker op m'n gemak.
Miami Beach lijkt mij net ietsjes meer veiligheid en vakantiegevoel naar boven te halen.
18-10-04, 04:46
mattrob
Sorry, het is al vaker gedacht, maar ik heb echt geen aandelen Priceline ! Ik zit op deze forums om mijn ervaringen mee te delen, en jullie hiervan gebruik te laten maken :lol: ! Niets meer, niets minder.
En ja, InterContinental is Downtown Miami. Maar als ik de vraagstelling lees, willen ze een hotel dichtbij het vliegveld, maar ook in de buurt van Miami, om lekker na de vlucht uit te kunnen rusten. Dus 's avonds over straat gaan, lijkt niet de bedoeling .... Maar goed, weet ik ook niet zeker. Het ligt wel erg mooi, vind ik persoonlijk. Heel dichtbij de shops en restaurants van Bayside Marketplace. En je bent zo op Miami Beach. Ik heb het 's avonds niet als bedreigend gevoeld. En ik heb zelfs aflevering van CSI Miami gezien, waarin iemand neergeschoten werd van dit hotel :P !
Voordeel is ook, dat dit het enige 4-ster hotel is in dat gebied. Dus je weet bijna 100% zeker dat je die krijgt ! Niet gek dus.
Uiteraard kan je Priceline ook gebruiken op Miami Beach. Overigens zijn de tophotels (vergelijkbaar met InterContinental) wel stukken duurder.
Vergeet overigens niet dat je voor het parkeren ook veel geld kwijt zal zijn (zowel Downtown, als Miami Beach) !
MattRob
19-10-04, 12:24
Marco Tiel
Miami
Ik ben nu twee weken terug en heb 1 nacht verbleven in Miami. Twee jaar geleden zijn we ook in Miami geweest en zijn er toen langer gebleven. Moet er wel even bij zeggen dat wij niet onder de indruk zijn van Miami. Enkele weken geleden bleven wij 1 vrijdagnacht omdat we de dag erna doorvlogen naar Puerto Rico om in te schepen voor een cruise. Het was de nacht voordat orkaan Jeanne aan land kwam ten noorden van Miami, duswat dat betreft was het een narrow escape.
Kwa hotels is er een enorm aanbod maar mijn ervaring is dat de locatie van enorm belang is. Mijn voorkeur gaat uit naar een hotel in de directe nabijheid van Ocean Drive, immers daar is het te doen in de avonduren, zodat je kan lopen naar een eetgelegenheid Wij verbleven deze nacht in hotel marseilles maar ik kan niet zeggen dat ik het een hotel vind dat zijn geld waard is. Enkele weken geleden vond ik het een oude bende met name rond het zwembad. Mijn advies zou zijn om iets meer te betalen voor een hotel als het crown plaza waar vrienden van ons verbleven. uurder maar het parkeren van je auto is inclusief. Scheelt je ook al 20 dollar voor een parkeergarage.
Probeer zeker even priceline want in Miami worden goede hotels gegund zoals het crown plaza maar ook het hilton Fontainebleau voor bijvoorbeeld 70 dollar per nacht.
Mijn ervaringen met priceline zjn uitstekend te noemen, zo heb ik verbleven in het hilton in orlando voor 61 dollar, het Gaylord palms resort in orlando voor 85 dollar, maar ook het carib hilton in puerto rico voor 80 dollar en het hyatt in key west voor 85 dollar. Voor advies kan je terecht op www.biddingfortravel.com
succes
27-01-05, 09:07
brenda
Miami Beach
Joh direct naar South Beach door rijden. Zat leuke hotels alleen dicht bij of in het Art Deco best prijzig. Ik zelf dol op Royal Palm van Crown Plaza of HolidayInn of the Richmond (zijn best duur maar dan zit je wel lux) en je moet ook tussen de 15 en 20 dollar per dag aan parkeergeld betalen maar dan heb je ook wel wat! Maar dat is mijn mening en ervaring natuurlijk Have Fun!!! :lol:
21-12-05, 16:12
nounou
Hotel of motel
Hallo, we vertrekken binnen een 2 tal weken naar Miami hebben jullie enkele goede hotels of motels? Liefst niet te duur :wink: tis maar voor 1 max 2 nachten te verblijven, tijdens onze rondreis .Na een week gaan we naar Orlando en daar hebben we een villa dus geen probleem daar dank u. Ik wens iedereen verder nog prettige feestdagen en diegene die binnenkort vertrekken een goede reis :D
hallo
de best western is nog goed op collins av
met een coupon hebben wij 95 dollar betaald dat is ongeveer het goedkoopste voor miami .
24-07-06, 21:30
net-marker
Goede Hostels bij South Beach
Hallo
Vanaf 1 augustus ben ik 4 dagen in Maimi. Ik wil hier rond de 20/25 dollar per nacht overnachten. Ik heb gezien dat er keuze is uit diverse Hostels. Mijn ervaring is dat er nogal grote verschillen in hostels zijn. Kan iemand mij adviseren welke hostels het beste in aanmerking komen?
En is een Hostel in de buurt van South Beach de beste plek om te verblijven?
Dat wordt wel moeilijk om een hostel te vinden dat zo goedkoop is. Zeker in de beurt van South Beach. Ik wens je veel succes.
22-09-06, 23:35
deh78
Re: Goedkoop hotel Miami
Wij zaten in Surfside Best western Oceaan Front die kwam niet duur over,
en binnen 20 min. ben je overal in Miami als je een auto hebt.
Dennis
23-09-06, 12:08
Guus
Wellicht dat Beach Plaza een optie is. Dit hotel ligt centraal op South Beach (1401 Collins Avenue) en alle uitgaansgelegenheden en het strand liggen op loopafstand. Het hotel is goedkoop maar heeft, zover ik het me nog kan herinneren, geen zwembad. Maar dat heb je ook niet echt nodig, het strand ligt namelijk twee blokken verderop. Daar houdt echter het goede nieuws op. Het hotel zelf stelt niet echt veel voor. Mogelijk dat dit inmiddels is veranderd. Volgens Tripadvisor is het hotel namelijk gerenoveerd. Je auto kun je kwijt in één van de vele parkeergarages. Let er wel even op wanneer je de auto gaat gebruiken. Soms is het erg moeilijk om bij terugkomst een parkeerplaatsje in de omgeving te vinden.
Een andere optie is het Holiday Inn South Beach (2201 Collins Avenue). Dit hotel is zeer betaalbaar, heeft een zwembad en ligt (voor Nederlandse begrippen) op loopafstand van Ocean Drive. Het hotel ligt direct aan het strand en de auto kun je kwijt in de parkeergarage. Het parkeren is overigens bij de prijs inbegrepen.
24-09-06, 11:10
EllenM
wij gaan zelf naar het dorchester. centraal , eenvoudig (voor ons ook alleen slaapplaats), prijs vond ik ook meevallen.
29-09-06, 08:59
noortje
Hi!
wij hebben het dorchester geboekt, via reisbureau, 27 euro pp per nacht...
eenvoudig maar alles wat je nodig hebt is aanwezig.. We gaan over 3 weken!!
30-09-06, 11:27
Marco Tiel
Dorchester ligt op een perfecte stek. Niet luxe maar wel waar voor je geld.
Twee weken geleden verbleven wij in het Sheraton Bal Harbour in het noorden van Miami Beach recht tegenover de Bal Harbour mall aan de 98ste straat. Aan te raden aangezien dit hotel een schitterend zwembad heeft en alle voorzieningen op loopafstand. Mocht je echter naar South Beach willen dan is dit hotel wel verder gelegen. Een kleine 35 minuten met de bus of 20 minuten met de taxi
Wij reden met de bus langs het Holiday Inn op South Beach en ik meende gezien te hebben dat het hotel dicht zat. Vergis ik mij nou of hebben andere mensen dat recent ook opgemerkt?
08-12-06, 17:28
markie
Hotel gezocht: Miami
na uren zoeken op internet, nog geen goed hotel kunnen vinden in Miami (althans niet eentje die ik betaalbaar vindt, zo rond de 60 euri lijkt me prima!). Is het trouwens aan te raden om in miami stad te gaan zitten of eerder in miami beach en dan naar de stad gaan..
hoop dat iemand een goede tip heeft voor een leuk hotelletje?! ik vetrek volgende week namelijk al...
08-12-06, 17:32
Eric
Re: hotel miami
Heb je een auto tot je beschikking?
Dat maakt nogal wat uit.
Met auto kun je in de buurt van de airport zoeken, daar is zat voor die prijs.
Zonder auto kon het wel eens een probleem worden, omdat je dan ook moeilijk op de bonnefooi kunt gaan en daar coupons kunt gebruiken.
Kijk ook eens op Roomsavers.com of daar wat bij zit.
Eric
08-12-06, 17:38
Njit
In Miami kun je een goed hotel voor 60 euro op een leuke lokatie wel vergeten.
Je zou nog Priceline kunnen proberen.
08-12-06, 18:00
markie
ik heb idd ook een auto gehuurd..als ik een duurder hotel neem, heb je dan wel misschien een goede tip voor me Njit? ik zie op expedia etc alleen maar van die vage hotels (waarbij op reiswijzer staat dat ze erg vies en slecht zijn)...
08-12-06, 18:28
Marcelg
Het ligt er aan wat je zelf verwacht van een hotel, maar je kunt wel nagaan dat vaak de mensen met een iets slechtere ervaring die beoordelingen achterlaten, als ze tevreden zijn nemen ze vaak niet de tijd om dit te doen.
Ik was afgelopen week nog in het Carlton hotel (Miami Beach), ik heb slechte beoordelingen gezien wel zo'n 17 beoordelingen, terwijl er over die tijd waarschijnlijk honderden zijn verbleven.
Het was schoon en erg gezellig, omgerekend in euri's zo rond de 60.
Er komt nog wel $15.00 parkeren bij, maar dat zie je bijna overal in Beach.
Locatie, Locatie, daar moet je voor betalen, dat is niet alleen voor een kamer, dat zie je ook in het uitgaansleven.
10-12-06, 22:07
bono
Hoi,
We zijn net terug van Miami en we hebben in het Riu Hotel op miami beach verbleven en dat was super goed, ook het ontbijt was het beste wat ik heb gehad in die 8 andere dagen, ook ons eerste hotel net bij het vliegveld Crowne Plaza hotel was een super hotel, geen onbijt gedaan maar was zeker goed(heb alleen het ontbijt gezien en dat zag er ontzettend goed uit!!)
voor de rest van de prijzen weet ik niet zo goed, omdat ik ze in Nederland heb geboekt via het reisbureau en dat is altijd duurder.......................
Succes met zoeken
Groetjes monique
08-01-07, 11:21
king
Re: Gezocht: Hotel/Appartement in Miami
Hoi Eric,
We hebben alle reisgidsen al in huis, en bekeken.
We willen bij voorkeur een hotel in Miami Beach voor 5 nachten en voor 5 nachten een hotel en/of appartement in Orlando.
Wij hebben zelf gehoord dat Hotel Maseille redelijk goed is tegen het Art Deco District aan. Heb je hier iets aan. Ook kijken wij regelmatig bij vakantiereiswijzer.nl. Bedankt in ieder geval geval voor je reactie.
Groetjes Yvonne.
04-02-07, 16:02
Claudia1976
Hotels in Miami
Kent iemand het Marco Polo Ramada Plaza Beach Resort of The Palms South Beach Hotel.
De websites van deze hotels zien er mooi uit maar ik zou graag ook de mening van mensen willen weten die hier zelf zijn geweest.
Alvast bedankt.
Claudia
17-02-07, 12:05
flipflop
Re: Hotels in Miami
The Palms is een erg fijn hotel met Europese flair, vind ik. Hangt een erg rustige sfeer. Het ligt wel een wat "verlaten" deel van Miami Beach met erg veel bouwactiviteiten (overlast?). Echter, met de taxi (waar je nooit lang op hoeft te wachten!) ben je in korte tijd en voor weinig geld zo in South Beach. Je kunt ook altijd de bus pakken (je kunt verschillende lijnen nemen, dus je hoeft nooit superlang te wachten), dan ben je er ook zo voor maar $1,50.
Marco Polo ligt een heel stuk noordelijker, langs een druk deel van de A1A/Collins Ave. Persoonlijk vind ik dat dit hotel minder sfeer heeft dan The Palms, al is het even geleden dat ik het van binnen heb gezien.
Als je tussen deze hotels gaat kiezen, zou ik voor The Palms gaan. Je zit dichter bij de aktie in SoBe in een mooi, fijn, rustig hotel.
of anders geloof ik(njit als ik het fout doe, hetstel je het dan!) op www.tripadvisor.com staan ze ook, toch???
gr. Monique
22-07-07, 15:00
estherrrr
Familiehotel gezocht
allo allemaal,
We hebben de tickets voor Miami al in huis. Maar een hotel/resort/villa vinden lukt niet en volgende week vertrekken we al! Dus wie heeft een tip?
We zijn met zn vijven. We zoeken iets waar onze kinderen (10, 8 en 4) het leuk zullen hebben. Dus met een zwembad met een glijbaantje, en iets met meerdere slaapkamers. Mag een hotel zijn, maar zo'n timeshare-toestand is ook prima.
We zoeken iets in de buurt van (zuid) Miami, geen Orlando.
Please, please.. hebben jullie een tip? We beginnen een beetje nerveus te worden.
Groetjes
23-07-07, 01:33
jaap
Re: familiehotel gezocht
Waarom gaan jullie niet naar Naples. Is zo'n twee uur rijden van Miami. Het is er heerlijk rustig. De zee is bijna zonder golven zodat je er lekker kan zwemmen. Winkelen is daar ook heel leuk en vooral geen rotzooi, maar top merken en laatste mode. We hebben ook in Pompano beach gelogeerd in een luxe suite met 2 slaapkamers (Wyndham Palm-Aire), geboekt via Expedia. Vorig jaar zaten we in Ft Lauderdale in een soortgelijke suite (zie link):
In Miami is Miami South Beach the place to be.
Hier stikt het van de hotels. South Beach is de plaats om te kijken en gezien te worden. Er zijn genoeg eetgelegenheden en Lincoln Ave is de straat met de "duurdere" winkels en restaurants.
10-08-07, 03:14
bono
Re: Welk hotel in Miami
Hoi Corry,
Wij hebben vorig jaar met veel plezier in het Rui gezeten in Miami Beach het is een mooi hotel, aardige werknemers en je zit zo bij de winkel straat. ( weet niet meer hoe hij heet, maar is een lange straat met winkels, restaurants en zo.............erg gezellig!)
Wij zijn er zo te voet naar toe gelopen.
Plus het hotel is zowat gelijk aan het strand en had een leuk zwembad.
Het ontbijt was echt super! Een aanrader dus.
Gr. Monique
10-08-07, 07:15
SpaceAce
Wij hebben afgelopen vakantie niet op South Beach gelogeerd, maar in de wijk Coconut Grove. Ook erg leuk! We sliepen in het Sonesta Coconut Grove Hotel. Dit hotel lag naast de Cocowalk (waar je dus goed kunt eten, drinken, uit kunt gaan en je hebt er de AMC Bioscoop). Goed hotel en een leuke wijk. Ik heb me daar in ieder geval zeer goed vermaakt.
Het parkeren bij het hotel zelf is duur, maar naast het hotel heb je een public parkeergarage. Kosten: 5 dollar per keer.
Vanuit deze wijk ben je overigens ook vrij snel op Miami South Beach met de auto.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric
maar 2 uurtjes Bayside, één trip langs de huizen van de 'Rich & Famous' en een avondje SouthBeach en je hebt het meeste wel gehad.
Uiteraard zijn er nog wel wat bezienswaardige dingen (Holocaust memorial bv.)
Er is meer dan alleen Miami SoBe hoor! South Beach is inderdaad in één dag goed te doen en dan heb je het wel gehad. Mee eens. Maar de andere delen van Miami zijn net zo belangrijk om gezien te hebben! Als ik puur en alleen South Beach had gezien, had ik Miami ook niet leuk gevonden, maar nu met die andere wijken erbij, vond ik het zeker de moeite waard!
Ik ben daarom ook erg blij dat we afgelopen vakantie niet in een hotel hebben gezeten op South Beach.
15-08-07, 14:11
leen
Hallo,
wij zijn net terug van florida. Wij hebben op South beach in het Whitelaw hotel overnacht. (Lincoln Av./ 8 st) Heel trendy ingericht, proper. Ontbijtje voor 5 dollar en tussen 7 en 8 's avonds happy hour waar je een uur lang gratis drankjes krijgt. Licht in de uitgangsbuurt dus er kan wel wat lawaai zijn 's nachts..
Er is nog steeds een promotie op internet. Kijk op www.whitelawhotel.com
Leen
15-08-07, 17:44
bas999
Hosteling, jeugdherberg
Ik ben van plan om op 1september naar Miami te gaan. Omdat mijn budget niet te groot is heb ik gedacht aan een jeugdherberg of hostel. Daar zou ik 4 dagen overnachten. Ik ben student en 18 jaar. Ik heb er wel al een gevonden in Miami Beach, the Clayhotel. Maar heeft iemand ervaring met een jeugdherberg of deze specifiek?
19-08-07, 20:20
Ruleen
Wij hebben hotel La Flora geboekt op South Beach. www.booking.com
Op internet ziet het hotel er prima uit.
Nu maar hopen dat het in het echt ook zo is!!