-
Vliegen met TUIfly Belgium (voorheen Jetairfly)
Jetairfly als enige Belgische luchtvaartmaatschappij naar VS 25-01-2008
ZAVENTEM - De Belgische luchtvaartmaatschappij Jetairfly breidt het routenetwerk uit met Orlando in de Amerikaanse staat Florida. Vanaf 22 juni vliegt Jetairfly vanuit Brussels Airport wekelijks naar Sanford Airport, zo heeft het bedrijf vrijdag (25 januari) bekendgemaakt. Jetairfly wordt daarmee de enige Belgische luchtvaartmaatschappij die zelf naar de Verenigde Staten vliegt.
Met de nieuwe route zegt Jetairfly in te spelen op het groeiend aantal Belgische toeristen dat in de VS op vakantie gaat. Het aantal vakanties is in de afgelopen vijf jaar verviervoudigd, aldus de onderneming. Door de gunstige dollarkoers neemt de vraag alleen maar toe.
De nieuwe rechtstreekse vlucht is mogelijk door de toevoeging van een tweede Boeing 767-300ER aan de vloot. Dit toestel (ex-KLM) wordt gewetleased van de Italiaanse luchtvaartmaatschappij Neos, dat banden heeft met Jetairfly-moederbedrijf TUI.
Door het inzetten van de tweede Boeing 767 bouwt Jetairfly naar eigen zeggen meer flexibiliteit in, die de mogelijkheid moet creëren om bij onvoorziene omstandigheden of bij overmacht sneller het geplande vluchtschema te kunnen uitvoeren. De enige Boeing 767 in de vloot had recetentelijk veelvuldig te kampen met technische problemen.
Het toestel is voorzien van 262 stoelen, verdeeld over Comfort Service en Tourist Service. De service zal verzorgd worden door een gemengde Jetairfly- en Neos-cabinebemanning.
De uitbreiding van de long-haul vloot heeft ook gevolgen voor de rest van het vliegschema. Nieuw in het programma zijn vanaf komende zomer een rechtstreekse vlucht naar Punta Cana (was voorheen combinatievlucht Punta Cana - Puerto Plata) en een rechtstreekse vlucht naar Cancun in Mexico (voorheen in combinatie met Jamaica).
Bron: Luchtvaartnieuws.
-
Vliegen met JetAirFly
Hallo,
Jetair is belgisch en verankert in Oostende waar wij wonen(deelgemeente Zandvoorde).
Er is nog niets officieel of zeker maar geruchten doen de ronde dat jetair volgend jaar op Miami zou vliegen en dit 2x in de week.
Jetair vloog eerder één seizoen op Orlando Sanford maar had deze verbinding onmiddellijk terug stopgezet zonder duidelijke reden.
Vluchten waren wel goed gevuld.
Keep you posted
-
Re: Vliegen met Jetair
Ik neem aan dat je niet JetAir als touroperator bedoeld, maar zijn zusje JetAirFly de Airline?
-
Re: Vliegen met JetAirFly
Zusje(s) van Arke(fly) in de grote TUI familie?
-
JetAirFly (TUI Airlines Belgium) is inderdaad het Belgische zusje van ArkeFly (NL), Thomson (UK), TUIFly (Dld) en TUIFly Nordic (SV), en valt onder TUI Airlines AG.
JetAir is een Belgische touroperator, ook van TUI. (net zoals Arke en Holland International in Nederland)
-
Klopt inderdaad allemaal.
Vroeger was jetair een onafhankelijke touroperater met thuisbasis Oostende vandaar.
Jetairfly zal trouwens eind dit jaar een 787 in dienst nemen.
Vliegtuigen worden onderling uitgewisseld in de TUI groep.
Zo zal als ik mij niet vergis een toestel van arkefly tijdelijk voor jetairfly vliegen in afwachting van de 787.
Nu nog naar Miami met die 787 en vanuit Oostende:o
-
Bijna Goed...
ArkeFly vliegt nu af en toe rondjes voor JetAirFly omdat die op hun beurt weer een toestel hebben uitgeleend aan Thomson omdat die last heeft van kisten tekort door de recente vertragingen aan de 787.
JAF neemt afstand van 1 767 in oktober, en ontvangt in december pas haar eerste 787. In de tussenliggende periode vliegt ArkeFly een paar rondjes voor hen.
Toestellen worden niet onderling gewisseld in de groep, daar de vluchten die ArkeFly voor JetAirFly vliegt allemaal gevlogen worden door ArkeFly, ArkeFly crew en onder de ArkeFly AOC. Wel met JetAirFly vluchtnummer ;-)
Of JAF de 787 gaat inzetten naar Miami is nog maar de vraag, dat zou ook nog met de 767 gedaan kunnen worden.
-
De 787 wordt hoogstwaarschijnlijk niet ingezet naar Miami,als dit al zou doorgaan.
Toestel die de vloot verlaat is 767 OO-TUC of smalend OO-"S"TUC genaamd wegens de vele problemen in het begin.
-
Niet alleen aan het begin ;-)
-
Can be confirmed now, JAF announced it to its personnel. 2x BRU-MIA (timetable & equipment to be confirmed).
-
Hopelijk zijn de prijzen voor het hoogseizoen beter dan enkele jaren geleden.
Staat nu ook in Trends
-
Helaas niet in combinatie met Orlando:(
Wij doen enkel Orlando aan en een rit van Miami naar Orlando is toch al een eind.
Nu nog wachten op de prijzen en uurregeling.
Maar ik vrees,niettegenstaande wat chauvinisme,dat wij toch blijven opteren voor een tussenstop.
Of de prijs en het aankomstuur moeten echt super.
-
De vluchtdagen zouden vrijdag en maandag zijn.
-
Vertrek uren zouden halverwege de ochtend zijn en de aankomsturen halverwege de middag.
Zodra de tijden bekend zijn bij mij zal ik eea melden
-
Dat zou alvast een pluspunt zijn.
Wij zouden wel met jetairfly willen vliegen omdat ze belgisch zijn.
De rit Miami-Orlando is een kleine vier uur en met een aankomst rond de middag zou dit zeker te doen zijn.
Miami doen wij niet meer want ons zoontje(8j)heeft hier niets aan en wij hebben Miami-De Keys,etc al vele malen gedaan.
Veel zal ook afhangen van de prijs.
Als we voor dezelfde prijs,rekening houdend met de verplaatsing,op hetzelfde uur s'avonds aankomen ja dan wordt het even overleggen.
Worden paketten aangeboden met hotel en auto?
Afwachten dus tot eind oktober ivm prijzen.
Indien wij hier van iemand eerder iets over de prijzen vernemen laten wij dit weten.
-
Hebben ze niet een site waar je op kan kijken om te zien wat ze nou precies aanbieden.
-
Ja. Daar komt het eind oktober op te staan.
Er zullen ook diverse pakketten aangeboden worden.
-
Als we qua prijzen zo"n beetje vergelijken zullen die van Arkefly aardig in de buurt komen vermoeden wij.
Hopelijk vallen er eind oktober met de introductie wel zaken te doen.
Afwachten maar dus.
Zowel Arkefly als Jetairfly zitten in dezelfde groep
Van overleg is blijkbaar weinig sprake want de vluchtdagen zijn dezelfde.
Is misschien moeilijk qua planning van toestellen,en dit zijn misschien ook de beste dagen qua bezetting maar anders hadden we 4 dagen per week een rechtstreekse verbinding met Orlando.
En dan kun je al veel beter de concurrentie aangaan met spelers die dagelijks vliegen en zich ook verenigen in een alliantie.
Bij de TUI-groep is blijkbaar iedereen vrij en gaat het meer over gezamelijke aankopen en beter gebruik van de toestellen.
-
Op de website van Jetairfly zie ik op dit moment met vertrek voor 30 juni 2014 en na 30 augustus 2014 heel veel tickets voor 199 Euro (enkele reis), dus 400 Euro voor een retour.
De tijden voor de maandag zijn bekend (onder voorbehoud van wijzigingen)
Theo
http://www.thelatinworld.nl/jetairfly.html
-
Ik zie op de site van Jetairfly dat zij nu ook vluchten aanbieden naar Orlando Sandford. Wij overwegen om volgend jaar met Jetairfly te vliegen omdat zij rechtstreekse vluchten aanbieden. Om een indicatie te krijgen van de prijs heb ik even een proefboeking ingevuld en dan zie ik in het schema staan Orlando Sandford (via Miami). Weet iemand of ze dan toch eerst een stop maken in Miami?
-
Heen op zaterdag via Miami naar Orlando Sanford en terug op vrijdag via Miami naar Brussel.
-
Vanaf april 2015 ook op maandag!
-
Heb vanmiddag maar even gebeld met Jetairfly. Er wordt gevlogen vanaf Brussel naar Miami, daar stappen de mensen uit die naar Miami gaan en de mensen die doorgaan naar Orlando blijven in het vliegtuig. Vliegtuig gaat daarna door naar Orlando. Terug idem dito.
-
Helaas is dat onjuist. Omdat Miami je POE is (POE=Point of Entry), zal je daar van boord moeten en door immigration en customs moeten. Zijn geen regels van JetAirFly, maar van de TSA. Heeft JAF weinig tegenin te brengen.
-
Getver! Maar dat wil ik niet. Callcenter van JAF is dus ook niet goed geinformeerd. Toch maar verder zoeken dan.
-
Als het je om de tijd gaat, maakt het niets uit. Je tweede stop wordt als binnenlandse vlucht gezien, dus daar kun je zo doorlopen.
-
Ik denk dat het wel uitmaakt. Miami is heel wat drukker dan Sanford waardoor Immigrations ook meer tijd kost (is althans onze ervaring).
-
Inderdaad dat is ook mijn ervaring, vandaar dat ik er niet blij mee ben. Ik heb zowel op Miami als op Ft. Myers gevlogen en dat is toch wel een wezenlijk verschil als het gaat om afhandeling qua tijd door customs en immigration. Nog afgezien van de gemoedelijkheid die ik al meermalen op Ft. Myers mee heb mogen maken. Miami is veel massaler en dus drukker met lange wachtrijen. Vandaar dat Sandford mij een mooie oplossing leek als directe vlucht. Omdat ik nu twee tegenstrijdige berichten krijg, heb ik JAF een e-mail gestuurd en de reactie zal ik nog plaatsen.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
b767-300er
Helaas is dat onjuist. Omdat Miami je POE is (POE=Point of Entry), zal je daar van boord moeten en door immigration en customs moeten. Zijn geen regels van JetAirFly, maar van de TSA. Heeft JAF weinig tegenin te brengen.
Het enige juiste antwoord.
-
Citaat:
Bullyleo
Getver! Maar dat wil ik niet. Callcenter van JAF is dus ook niet goed geinformeerd. Toch maar verder zoeken dan.
Klopt. (been there done that)
Regels zijn simpel en overal na te lezen.
-
Et voila het antwoord van Jetairfly, vandaag ontvangen:
Citaat:
"Wij danken u voor uw bericht.
Bij de tussenlanding in Miami mogen de passagiers blijven zitten op het vliegtuig. Het is dus niet zo dat in Miami de afhandeling van de customs and immigrations gebeurt.
Met vriendelijke groeten, Annelies
Administration Jetairfly.com"
Zou het niet kunnen liggen aan de term "POE" (Point Of Entry), want als je in het vliegtuig zit dan maak je nog geen "entry" in het land, dat doe je toch pas als je de customs/immigration passeert? Als ik het een beetje begrijp zou anders een vliegtuig dat ergens landt om bij te tanken of om andere passagiers te laten boarden al zijn passagiers uit moeten laten stappen om daar door de immigrations/customs te gaan.
-
JetAirFly heeft duidelijk nog geen ervaring met het vliegen naar 2 bestemmingen in 1 kist naar de VS.
Je moet wel degelijk uitstappen.
(Arke doet dit ook, die vliegt eerst naar Sanford en dan naar Miami. In Sanford alle pax van boord en door immigratie en customs)
Citaat:
Bullyleo
Als ik het een beetje begrijp zou anders een vliegtuig dat ergens landt om bij te tanken of om andere passagiers te laten boarden al zijn passagiers uit moeten laten stappen om daar door de immigrations/customs te gaan.
Dat heb je goed begrepen. ;-)
Zo zijn de regels en niet anders.
We spreken elkaar na je vakantie!
(en ja, ik ben stronteigenwijs en weet het beter dan jetAirFly, welke overduidelijk nog geen ervaring hebben met het vliegen naar meerdere bestemmingen in de VS. Logisch, hiermee starten ze pas eind oktober)
-
zie de eerste alinea hier:
Waar je als eerste land... http://www.path2usa.com/us-port-of-entry
of hier: https://help.cbp.gov/app/answers/det...der-protection
Het is simpel, op het moment dat de kist aan de grond staat, bevind de kist zich op Amerikaans grondgebied en dien je door immigratie te gaan....
(hoewel dat Amerikaans grondgebied op velerlei manieren is uit te leggen)
-
b767-300er is volgens mij duidelijk iemand die actief is in de luchtvaartsector:up:
Zijn uitleg ziet er mij zeer gedegen en onderlegt uit.
Jetair is blijkbaar ook overtuigd dat jullie mogen blijven zitten.
Misschien kan hij even Jetair op de hoogte brengen(of indien gelijk een interim bijjob:confused:)
Afwachten wie gelijk heeft!
-
Citaat:
verbeek
b767-300er is volgens mij duidelijk iemand die actief is in de luchtvaartsector:up:
Misschien kan hij even Jetair op de hoogte brengen
Hoezo...?? Sorry hoor maar ik vind dit een beetje flauwe kul.
Bovendien maakt het niet wie of waar iemand iets zegt.
Het feit blijft dat het héél eenvoudig een wet (Federal Law) is dat men bij de eerste plek waar voet wordt gezet op Amerikaanse bodem, men door Immigrations, Douane én security dient te gaan.
Of je dit nu leuk vindt of niet. :rolleyes:
Welcome to The United States Of America!
-
Sorry dat wij zo af en toe ook eens een mening hebben.
Volgens mij is dit gewoon een opmerking en een bedenking.
Beleefdheid is er bij u duidelijk nog altijd niet bij.
Als ik mij niet vergis was jij al eens een tijdje verwijderd van dit forum,blijkbaar niet lang genoeg.
En dat vind ik geen flauwe kul!
-
Ik ben helemaal nog nooit van dit forum verwijderd geweest, dus ik zou op prijs stellen dat je dit soort insinuaties voor je hield.
Dus:
1. U vergist zich dus.
2. U duldt helemaal geen tegenspraak. (want u weet het toch beter)
3. U praat in 2de persoon meervoud, hetgeen in de regel is toegedeeld aan onze Koning of Koningin.
-
Oeps wat heb ik nu weer tweeggebracht. Een fittie tussen forumleden is wel het laatste waar je wat aan hebt. Terwijl ik alleen maar duidelijkheid zocht en die heb ik nu nog niet. Als ik namelijk van Corrus zijn woorden uit mag gaan dan zet ik namelijk geen voet op Amerikaanse bodem als ik in een Belgisch geregistreerd vliegtuig blijf zitten. Volgens mij bevind ik mij dan nog onder de Belgische jurisdictie en is de Federal Law (nog) niet van toepassing omdat ik mij nog op airside bevind. En dat is volgens mij niemandsland.
-
Weet niet wat een "fittie" is maar dat maakt ook niets uit.
Maar terugkomend op de POE, U dient gaat daar gewoon uitstappen nét zoals bij ArkeFly. (welke tot dezelfde maatschappij behoord oftewel TUI).
Nét zoals bij iedere luchtvaartmaatschappij.
Het is onbegrijpelijk trouwens dat het telefoonteam van JetairFly zo slecht is geïnformeerd.
Maar het is niet anders... Men gaat écht niet voor JetairFly niet de wet en de daarbijbehorende regels veranderen... Hoelang men dit wellus / nietus topic ook maakt.
-
Beste Corrus,kritiek en tegenspraak heb ik helemaal geen probleem mee dat brengt een forum nu eenmaal met zich mee.
Zolang het maar beleeft on vriendelijk blijft.
Voor zover ik kan lezen schrijf ik niet dat je moet afstappen of blijven zitten.
Enkel de bemerking dat ik een gegeven uitleg meer geloof dan een andere.
U blijkt dit flauwe kul te vinden omdat de wet terzake,volgens u,zeer duidelijk is.
Probeer dat dan eens op een beschaafde manier in een zin te verwoorden aub.
Velen zijn in deze materie niet thuis en zoeken juist daarom op dit forum antwoorden.
Mijn eerste antwoord aan u is helemaal niet mijn stijl maar bewust.
U voelt zich meteen aangesproken met een stevige repliek als gevolg.
Wel dat gevoel had ik ook,hopelijk is dat duidelijk.
Het is zeker niet mijn bedoeling te schofferen of mensen de gordijnen in te jagen.
Voor mij is alles hiermee gezegd en deze België-Nederland afgesloten.
En wij in de eerste zin sloeg op mijn vrouw en ik,wel degelijk mijn koningin.
En nu terug naar topic aub.
Is het nu blijven zitten of afstappen.