-
Florida per camper / campings / Camperen/Kamperen
Hallo
Wij gaan mid september voor 3 weken naar florida met een 3 en 5 jarige. We vliegen naar orlando waar we eerst 4 dagen in een hotel verblijven en een aantal parken bezoeken in ieder geval seaworld de andere zijn we nog niet uit.
Ik wil ook zeker de everglades en de keys aandoen (pennencamp statepark o.a.) maar verder zijn we er nog niet uit.
Wat voor dingen zijn leuk om te doen met kinderen ? mischien nog wat natuurparken ?.
Ook tips over leuke campings met kinderen zijn welkom.
bedankt
Michel
-
Vergeet niet dat het Hurricane season is. Een alternatief voor het gebruikelijke Florida is de Panhandle met prachtig strand aan de Gulf van Mexico. Kijk eens bij Henderson Beach State Park in Destin. Er zijn leuke restaurants , shopping, etc, allemaal vlakbij. Destin en omgeving is booming. Het is direct aan het strand,en in geval van slecht weer kan je zo inpakken en het binnenland in.
-
Re: camperreis mid september met kinderen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onyx666
Ook tips over leuke campings met kinderen zijn welkom.
Hello!! Kijk ff bij http://www.koa.com. een betrouwbare campingketen. Op Key biscayne zit in ieder geval een leuke camping. Gewoon : Key Biscayne en campgrounds bij Google invullen. Volgens mij weet je dan al veel. Zou ik bij alle plaatsen doen waar je heen wilt. Wij hebben alleen in Orlando gecampeerd en ergens bij Palm Beach. Je moet wel voor een bepaalde tijd je aanmelden op de camping, anders gaat de hefboom dicht. Bereid je wel voor op herrie van de airco in de camper. Zonder airco gaat echt niet! Veel te heet. Bescherm jezelf ook tegen "no-seeums" bij zonsopgang en zonsondergang. Kleine mugjes die vooral in je onderbenen prikken. Even een trainingsbroekje aan bij de kids en niks aan de hand. Gewoon lekker rijden met die bak en avonturen beleven. September is super naseizoen. Niks boeken en gewoon kijken onderweg wat je een leuke camping vindt. Ik verheug me haast op jouw leuke vakantiereis...TIS WAT!!!! \:D/
-
Inderdaad, In de buurt van Destin zijn ook een aantal leuke bezienswaardigheden.
Maar onthoudt ook dat hier ook de hurricane's komen.
-
Met een camper door Florida?
Hallo Forumleden,
Wie heeft ervaring met een campervakantie in Florida? Wij willen graag 3 weken een camper huren en dan op de bonnefooi rondreizen. We hebben geen ervaring met een dergelijke vakantie en willen graag weten waar we rekening mee moeten houden. Ook tips over handige sites zijn welkom.
Groet,
Marja
-
Re: ervaring met campervakantie
Alles kan natuurlijk, maar eigenlijk is Florida niet een cvamperstaat bij uitstek.
Dan moet je meer aan de westkust (Californie, Washington, Nevada) zijn met al zijn nationale parken.
Je zult op dit forum nauwlijks iets kunnen vinden over campers, Florida heeft een geweldig netwerk van betaalbare motels (goedkoper dan een camper!) en vakantievilla's.
Eric
-
camper
Eric heeft gelijk. wij hebben 1x een campertrip gemaakt van Miami via Orlando naar Houston(texas). We hebben de KOA-campingketen aangehouden. Vergeleken met onze camperavonturen in andere staten viel het camperen in Florida wat tegen. Met name de hitte. Er zit wel airco in zo'n hut, maar die maakt megaherrie 's nachts. De meeste huisjes en appartementen hebben gescreende balkonnetjes en tuinen om de muggen en ander gespuis tegen te gaan. Op de camping ben je voor de inwoners van de Everglades en omgeving een ware traktatie :? . Florida is inderdaad DE staat bij uitstek om van accomodatie naar accomodatie te trekken. Hotels/appartementen/huisjes met pool zijn prima betaalbaar en comfortabel. In de zomermaanden hoef je niet direct iets te boeken. Veel zomerhuizen van "Noordelingen" staan leeg en via de Rentaloffices langs de weg kan je prima iets huren. Genoeg te lezen in dit Forum over allerlei manieren om accomodaties te huren. Ik zou er eens even voor gaan zitten als je tijd hebt, want er staat heel veel over dit onderwerp in. Succes!! :lol:
-
Ik ga half september met vrouw en dochtertje van 3 ruim 3 weken rondtrekken met een camper. Ook omdat je dan lekker aan het strand kunt staan.
Florida geen camperstek? Vanwege de warmte? Valt wel mee, half nederland rijdt met caravan in de zomer toch ook naar Frankrijk/Spanje?
Inderdaad is 'The West' mooier om rond te trekken, maar mijn eerdere ervaringen met een camper in Florida hebben ons doen besluiten dit keer weer naar Florida te gaan.
-
ritchie
wanneer vertrekken jullie ?
wij (met dochetrs van 3 en 5) op 21 sep, en trekken dan eerst 2 weken met camper rond en laatste week in hotel in orlando .
we rijden eerst vanuit orlando naar fort desoto voor een paar nachtjes vandaarui omlaag richting everglades waarna we naar de keys gaan ( 2 nachten op bahia honda en 2 nachten op pennencamp state park) daarna via miami weer naar orlando
gr
Michel
-
camper reis en -huur in Florida
Bij eerdere camperreizen door de VS en Canada bleek telkens dat het huren van een camper bij een reisorganisatie in NL veel voordeliger was dan om rechtstreeks bij een Amerikaans bedrijf te huren. Reisbureau's in NL hebben vaak aanbiedingen zoals 3=2 weken betalen of vrije miles etc., hetgeen de Amerikanen vaak niet kennen.
Mijn vrouw en ik zijn van plan om in juni 2006 samen met ons dan 4-jarige zoontje door Floriada te gaan trekken.
Aangezien onze laatste VS-reis nu alweer zo'n 4 jaar geleden is, zoeken we tips/suggesties voor het huren van een camper in Florida.
We zijn met name geinteresseerd bij wie je het beste een camper kunt huren maar andere tips zijn natuurlijk ook welkom.
-
Hoi TC,
Ik en 3 vrienden zijn ook van plan voor een week of 3 een rondreis te gaan maken door Florida, voor zover ik begrepen heb is het trekken met een camper niet zo aanbevolen, zeker als je de wat drukkere attracties wilt gaan bezoeken.
groeten,
Leander
-
Camping in de buurt van Miami
Wij zijn op zoek naar een staanplaats voor de camper in of vlakbij miami, kan iemnad hier ons aan helpen?
-
-
Tips goede/slechte campings
Hallo,
Kampeerders zijn in de minderheid op dit forum, maar ik heb toch gelezen op dit forum dat er wel in Florida gekampeerd wordt. Wij gaan volgende maand 3 weken met de camper rondtrekken van Miami naar Orlando via de westkust (Crystal River - Naples) weer naar Miami. Er zijn behoorlijk veel campings te vinden, maar het is altijd leuk om te horen hoe men deze ervaren heeft. Dus als iemand goede en leuke (of slechte) ervaringen heeft op een bepaalde camping, dan hoop ik dat je deze wilt delen :razz: .
Groeten,
Deborah
-
Re: Tips goede/slechte campings
Wij hebben in Fla nog nooit gekampeerd (waarom zou je met 1000-den hotels/motels en de schitterende villa's) maar hebben in de rest van de USA wel ervaring opgedaan. Over het algemeen zijn de Good Sam en de KOA campings altijd goed, met veel faciliteiten, zeker voor campers. Deze "keten"campings moeten namelijk aan bepaalde standaard eisen voldoen voordat ze de titel mogen voeren. En er zijn er plenty. Check out; http://www.koa.com en http://www.goodsamclub.com/
-
-
Vraagje:
Wij gaan 15 dagen in maart rond trekken met een auto door Florida. Aankomst Miami dan naar Daytona motor race dan naar Disney en dan via de westkust naar beneden naar de key's en dan weer vanaf Miami terug naar huis. Het is onze bedoeling om een tentje mee te nemen om te camperen, is dat een goede keuze? Heeft iemand nog adviezen?
Graag hoor ik jullie reactie's
Groeten Wennie
-
Allereerst van harte welkom op het forum.
Je zult hier niet veel kampeerders aantreffen, kamperen is niet zo algemeen in Florida, maar best wel mogelijk.
Als niemand anders een zinniger antwoord heeft, zou ik in ieder geval eens kijken op de website van KOA campings. Meer durf ik er niet over te zeggen.
Eric
-
Camper of auto?
We gaan met 2 kinderen (11 en 14) rond oud en nieuw voor het eerst naar Florida en willen behalve genieten van zee en strand ook wat zien. We hebben 10 dagen de tijd en willen schelpen zoeken, crocs zien en dolfijnen aanraken. Wat is het beste, een vaste standplaats bv bij Naples en een auto, rondtrekken met een auto en hotels zoeken of met een camper op stap. Zijn er genoeg parkeerplaatsen/campings dicht langs het strand? En hebben de campings ook een zwembad? Ik hoop op ervaringen van jullie!
Pauline
-
Re: camper of auto?
Hallo, het hangt natuurlijk ook erg van het budget af. Maar het zijn grote kinderen. M.a.w. ze kunne goed meereizen. Je hebt dan het voordeel dat je een groter gebied kunt bestrijken. Voor overnachting heb je dan wel ruime kamers nodig. Goedkoper alternatief is een leuke villa als uitvalsbasis. In ieder geval veel succes.
Oant sjen,
Pieter Postma
:-\" :-\"
-
In Florida worden door de toeristen relatief weinig campers gebruikt.
Er zijn wel wat campings, maar niet zo veel.
Campers zijn meer in de Westelijke staten (Californië, Arrizona etc)
Ik zou het zoals de meeste forummers gewoon op hotels met de auto houden, waarschijnlijk nog goedkoper ook.
Alle hotels hebben 4 persoons kamers (2 dubbele bedden), en bv. Springhill Suites van Marriott zijn extra ruim en goed betaalbaar.
Met een villa zit je vast aan één of hooguit 2 verschillende plekken, en ik begrijp dat jullie een beetje willen rondreizen.
Neus eens tussen de reisverslagen hier op het forum, en verder zijn we altijd bereid je te helpen.
Eric
-
Moet Eric gelijk geven Florida is niet echt een staat waar veel campers rondrijden.
Ik zou ook kiezen voor een auto/hotel, ben je toch meer flexible zeker als je wilt gaan rondreizen. Zoals Eric zei meeste hotels hebben dubbele bedden en je betaald per kamer, dus dat scheelt ook weer in de kosten.
Veel succes in ieder geval met de voorbereiding, en lees eerst eens wat reisverslagen dan weet je wat er zoal te vinden is.
-
Wij hebben een camper gehuurd toen we de westkust van Amerika bezochten, maar voor Florida hebben we voor een auto gekozen. Het aantal campgrounds zijn toch wat minder en bovendien liggen ze vaak wat verder van bezienswaardigheden, waardoor je meer reistijd kwijt bent. Bovendien kun je een auto overal makkelijk parkeren en dat is met een camper een heel ander verhaal!
-
Kleine schelpen mag je wel meenemen. Verleden jaar zijn we nog gecontroleerd op schiphol, we hadden toen kleine schelpen bij ons. Daar zeiden ze niks van, maaar misschien was hij wel toe aan een cup-a-soup ;-) :lol: Wij gaan elk jaar schelpen zoeken in Napels.
Toen wij in 1991 voor het eerst naar Florida gingen wilden wij eerst ook een camper huren. Wij zijn nog steeds blij dat wij dat niet gedaan hebben. Auto en hotels en appartementen zijn toen prima bevallen. Wij hebben toen in juli een maand lang in Florida rondgetoerd. De kinderen waren toen 5 rn 9 jaar. Tegenwoordig huren een villa in Orlando en daarna een appartement in Napels.
Wij zijn nog nooit in december in Florida geweest dus geen idee hoe druk het er dan is. Maar je kan reis b.v in twee verdelen; Napels voor het strand en de everglades voor de alligators. Dolfijnen genoeg in de zee. Maar om met dolfijnen te zwemmen moet je naar Orlando of de Keys.
-
Re: Wie heeft tips voor leuke RV campingd op Key West of Key Largo?
-
Tips voor mooi gelegen campgrounds
Hallo, wie heeft er tips voor mooi gelegen campgrounds in Florida?
Bijvoorbeeld in mooie natuur. Ik heb al wat gidsen op internet gevonden, maar ik ben benieuwd naar persoonlijke ervaringen.
-
Rondreis florida per camper of auto?
Wij willen eind april/begin mei 2008 2 weken door florida trekken. ( 2 volw.2 kind) Onze vragen zijn: Wat kunnen wij het beste doen? Per auto en in hotels overnachten of per camper. Wij willen vanaf Miami naar de Everglades via de westkust naar Orlando en via st. Augustine langs de oostkust naar Miami. De laatste 2 dagen willen we op Key Largo doorbrengen.
Gr. Peter.
-
Re: Rondreis florida per camper of auto?
Je ziet wel af en toe campers rondrijden maar Florida is denk ik te klein om met een camper rond te rijden. Ik denk dat het vooral een persoonlijk ding is om te kiezen voor camper of hotels.
-
Re: Rondreis florida per camper of auto?
Even een vraagje: Jullie gaan niet naar Orlando? dat zie ik niet in jullie schema staan.
Van Miami naar de Everglades is heel dichtbij, je kunt ze prima vanuit Miami bezoeken. Of..vanuit Key Largo, wat er ook vlakbij ligt.
98% van de toeristen die Florida bezoeken, kiest voor hotels, slachts een heel klein deel voor een camper.
Met iets grotere kinderen zou ik bv. voor hotels zoals SpringHill suites kiezen, met een aparte leefruimte.
Mocht je langer dan een paar dagen op een plek blijven, is een villa een veel gebruikte optie.
Eric
-
Re: Tips voor mooi gelegen campgrounds
Wij vonden Key Largo Kampground erg mooi. Schoner en mooier qua natuur en ligging dan de rest van de campings die we bezocht hebben. Die waren vaak prima qua natuur op het terrein, maar lagen minder in de natuur.
Fijne vakantie!
-
Florida is - in tegenstelling tot andere staten - niet echt een camper-staat. Er zijn uiteraard wel campgrounds, maar niet zoveel en op zulke gunstige plekken als in andere staten.
Met name voor bezoekjes aan de vele bezienswaardigheden in Orlando en omgeving raad ik je aan om ook eens te kijken naar de mogelijkheid van het huren van een huis (villa). De prijs daarvan is erg gunstig. En je bent met een "gewone" auto voldoende mobiel om alles te gaan zien en bekijken.
Lees vooral eens een aantal reisverslagen door, en beslis dan wat het beste voo jou en je gezin is.
Ik wens je vooral heel veel plezier toe. Daar staat Florida wel garant voor!
-
Wij gaan het toch wel doen: Florida met de camper. Maar dan vooral de Keys, Everglades en wat stateparks. We hebben geen ambities om richting Orlando te gaan.
Overigens heb ik gezien dat de meeste stateparks wel een camping hebben. Hier staat een heel overzicht van campgrounds in Florida. Je kan er ook de gids downloaden.
Als iemand nog een persoonlijke tip heeft dan hoor ik het graag!
-
Re: Wie heeft tips voor leuke RV campingd op Key West of Key Largo?
De Campground van John Pennekamp state park was vol, we hebben uiteindelijk gestaan op Key Largo campground & Marina. Helaas wel aan de dure kant, maar wel erg mooi naast het water! Te vinden naast de Publix van Key Largo.
-
Koa Camping Orlando
Beste mensen,
De planning is om volgend jaar in Orlando naar deze Koa te gaan zijn er toevallig mensen die hier als eens geweest zijn.
Orlando S.E. / Lake Whippoorwill KOA
Dennis
-
Re: Met een camper door Florida?
Wij hebben het toch echt gedaan in november 2007: met een camper door Florida en het is een aanrader! We hebben op prachtige plekken gestaan met onze camper: in de natuur van de Everglades, aan/op het strand bij Fort Myers en aan het water bij de Keys. Ik ben blij dat ik die keuze heb gemaakt!
November is een prima tijd om te gaan: net voor het hoogseizoen en al prima weer. We hebben 2 weken zon met 25 graden gehad!
Het verhuurbedrijf in Miami (Cruise America) zit een eind van het centrum en een eind van het vliegveld. Het ligt erg zuidelijk in Miami aan de Highway 1 richting Key West. Het is voornamelijk een industrieterrein, volgens weinig leuks om te overnachten.
We hebben zelf in Miami Beach geslapen vooraf, helaas is de taxirit naar het verhuurbedrijf duur: 75 dollar. Van het vliegveld naar het verhuurbedrijf was het rond de 40 euro. Er rijdt langs de weg wel een bus (dat zagen we pas toen we er waren), maar ik weet niet welke...
Mocht je nog geinteresseerd zijn in tips voor campings, laat het maar weten!
-
marjolein4 in mei gaan we met z'n drie naar florida en hebben we negen nachten voorzien om met de camper van miami via key west en de everglades naar orlando te trekken graag had ik wel een beetje meer info gehad over de camperplaatsen waar je gestaan hebt en over de tarieven die ze hiervoor aanrekenen warrvoor mijn dank
groetjes
-
Onze route afgelopen november was: Miami - Key West - Homestead - Flamingo (Everglades) - Homestead - Fort Myers - Naples - Sanibel Island - Miami.
In Homestead hebben we 2 maal op dezelfde campground gestaan:
Deze ligt naast highway 1, als je van Miami naar Key West rijdt, net buiten Miami. Op dit kruispunt ga je rechts voor de Everglades en links voor Biscayne National Park. Aan die linker weg zie het terrein gelijk liggen.
Goed centraal gelegen, prima voorzieningen, ruime plekken. Was voor ons 38 dollar/nacht.
Op de Keys zie je langs de weg meerdere RV-campings aangegeven, geen probleem om daar wat te vinden.
Key Largo: RV-camping in het John Pennekamp State Reef Park. Wij hebben net iets zuidelijker gestaan, linksaf, de weg net voor een groot winkelcentrum. Deze weg leidt alleen naar de ingang van deze campground. Mooie en rustig plek, met plekken aan het water. Voor ons toen 80 dollar/nacht aan het water.
Big Pine Key: meerdere RV-campgrounds, je ziet ze direct liggen vanaf de weg.
Bahia Honda State park: idem.
Bij Key West hebben wij op Boyd's campground gestaan, deze ligt om Stock Island, de laatste afslag links net voordat je Key West oprijdt. Voor de deur van deze camping stopt een bus die rechtstreeks naar het centrum van Key West rijdt. Dit was de duurste camping: 90 dollar/nacht. Maar dat is de regio helaas...
Everglades: onderweg, buiten het park, staat er veel aangegeven. Wij zijn doorgereden naar Flamingo. Daar is een camping met beperkte faciliteiten (toilet en douche aanwezig, maar alleen koud water). Je mag daar ook met een kleine camper staan. Voor ons was het gratis in november, anders rond de 12 dollar als ik het goed heb onthouden.
In de Everglades heb je ook nog een andere campground: Long Pine Key campground. De moeite waard qua locatie!
Langs Tamiami trail hebben we weer in een state park gestaan.
Fort Myers Beach: we hebben op Red Coconut gestaan. Ze hebben een groot terrein, wat krap. Maar ze hebben ook een aantal plekken aan / op het strand. Deze zijn duurder, maar oh zo de moeite waard. We hebben er 1 nacht mogen staan. Vanuit je camper stap in het zand. We hebben genoten van de zonsondergang bij ons avondeten. En tijdens het ontbijt heb je uitzicht op voorbijvliegende pelikanen, duikende dolfijnen en vissende vogels. Super!
Daarna hebben we een paar dagen gestaan op Sanibel Island. Prachtig eiland, bekend van het natuurreservaat Ding Darling met veel vogels en het zoeken van schelpen. Er is daar 1 campground voor RV's. Prima terrein en voorzieningen. Prijs was ook erg goed! Rond de 35 dollar/nacht.
Overzichten van campings:
Kamperen in Florida State Parks.
Alle campgrounds in Florida in een commerciele gids.
-
Weliswaar niet met een camper, maar afgelopen kerstvakantie hebben we gekampeerd in Florida. Tijdens de kerstdagen moet je wel echt reserveren, want beide campground waren vol. De eerste plek waar we stonden was Manatee spring state park. Leuke camping langs een rivier waar idd de manatees in het water "hingen" en 's avonds hadden we bezoek van een wasbeer, herten en heel veel armadillo's. Dit park ligt bij Chiefland. De tweede plek was Koreshan historic state park. Ook leuk. Deze campground ligt in Estero bijna aan de Tamaimi trail [iets meer geluid van verkeer]. Ik kan kamperen in de winter van harte aanbevelen. Wel frisjes 's avonds, maar daar heb je je firepit en je thermo-ondergoed \\:D/voor!
-
Je kan best in 1 keer van Miami naar Key West rijden met de camper, ik denk dat je daar zo'n 5 uur over doet. Maar onderweg overnachten is wel een aanrader. Vooral ook omdat het rijden met de camper vooral in het begin best intensief is.
Wij hebben er bijna een week over gedaan om van Miami naar Key West en terug te komen. Maar we hadden ook het doel om meer van de Keys te zien dan alleen de weg naar Key West. En het is echt de moeite waard om de tijd te nemen. Genoeg mooie plekken om de camper neer te zetten!
-
Het is al heel lang geleden, maar mij is het niet bevallen met de camper. Je moet altijd je hele huis meenemen. Zeker als je ook naar de Orlando met zijn parken wilt.
Voor de westkust en de Keys is het wel te doen. Tevens zijn campings niet echt goedkoop zeker niet tov veel hotels.
Dus ga je naar Florida om dingen te zien dan is een auto veel makkelijker en beter.
De oude Amerikanen ja die zitten overal in Florida met een kast van een rijdendhuis. Daarachter zit dan wel een aanhanger met daarop een auto die niet eens bij mij voor de deur past.