-
Oorpijn bij de landing
Forum gebruikers,
Ik heb een vraag , wij gaan vliegen richting Florida.
Maar er is 1 ding waar ik tegen op zit is namelijk mijn erge oorpijn wat ik heb met de landing.
Geen druk maar echt stekende oorpijn tot zeker de andere dag na aankomst.
Heeft er iemand een tip ?? graag.
groetjes Ton
-
Re: oorpijn
Haal bij de Drogist een flesje Otalgan en druppel een half uur voor vertrek en vlak voor het opstijgen even in de oren (Otalgan bevat Lidocaine en dat verdooft het oor een beetje)
Je kunt bij het landen hetzelfde doen
-
Ik gebruik zelf Earplanes. Deze zorgen ervoor dat de druk op je oren bij de landing minder wordt.
http://img507.imageshack.us/img507/7...rplanesak0.jpg
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
mrjojo13
Haal bij de Drogist een flesje Otalgan en druppel een half uur voor vertrek en vlak voor het opstijgen even in de oren (Otalgan bevat Lidocaine en dat verdooft het oor een beetje)
Je kunt bij het landen hetzelfde doen
Wat nog beter helpt is neusspray. Haal dus de otrivin( of huismerk xylometazoline) en spray vlak voor opstijgen en dalen. Dat laat je slijmvliezen slinken en daardoor heb je minder druk op je trommelvlies: dus minder oorpijn!
Groetjes Saskia
-
Re: Oorpijn
Hallo,
Bedankt voor de reactie's, zal het zeker proberen.
Bedankt Ton:-D
-
Een plastic bekertje met watten gedrenkt in heet water..ideaal..mijn schoonzusje vroeg hierom bij de stewardess...dus wij lachen....ze was de enige die geen last had van het landen...dus......
-
Mijn dochter van 9 had vorig jaar oorpijn en een beginnende oorontsteking. Overal las ik dat we niet mochten vliegen. Ik naar de huisarts. Hij gaf antibiotica, ik moest haar paracetamol geven en neusspray. Daarnaast had ik die oordopjes. Ze heeft geen kick gegeven. Terwijl de antibiotica zijn werk nog moest doen.
-
En wat moet je dan doen met dat plastic bekertje.....??
-
Op je oren zetten!!
Het lijkt een beetje raar misschien maar het helpt wel
-
In die bekertjes ontstaat een bepaalde luchtdruk die door de warmte in het bekertje constant blijft.....terwijl de cabinedruk wel steeds veranderd...ja het klinkt raar en het is nog een veel gekker gezicht..maar mijn schoonzus zweert erbij......ook handig voor kleine kinderen......geeft minder tegenstand dan sprayen en oordopjes.....gewoon aan de stewardess vragen die hebben dit vast vaker meegemaakt.....
-
Mijn dochter heeft ook altijd last van oorpijn en wij doen dit ook. Of alleen natte watjes in haar hoor. Gaat goed !!!!
-
Tips om de nadelen van het vliegen zoveel mogelijk te onderdrukken
Hoi allen,
Mijn vrouw en ik zijn gek op Disney World Florida. De reden waarom we eigenlijk toch iedere keer naar disneyland parijs gaan is dat we tegen de vliegreis op zien.
Mijn vrouw krijgt bij het stijgen en dalen namelijk erg last van haar oren. Daarnaast heeft ze de laatste keer op de terugweg ook last gehad van iets dat leek op vliegtuig trombose:sad: (dikke opgezwollen, pijnlijke benen, hartkloppingen).
Voor de oren had ze ear plugs aangeschaft, die hielpen een beetje, maar eigenlijk niet genoeg. Dit doet zich vooral voor bij het stijgen en dalen. Aangezien Martinair vanaf April 2008 niet meer rechtstreeks op Orlando vliegt, komt er nu dus nog een keer extra stijgen en dalen bij, niet echt bevordelijk.
Dat van die opgezwollen benen vinden we eigenlijk nog het ergste. Dit was ontstaan op de terugweg. Het probleem op de terugweg is namelijk dat die 's nachts vliegt. Het is dan de bedoeling dat je gaat slapen (luiken om naar buiten te kunnen kijken gaan dicht). Je kan dan dus veel minder bewegen (anders maak je de anderen wakker, wat niet gewardeerd wordt) waardoor de kans op vliegtuigtrombose toeneemt.
Hebben jullie nog tips om beide problemen zoveel mogelijk te voorkomen. Weten jullie bijvoorbeeld een manier om toch op de terugweg van Orlando naar Amsterdam (of Brussel, of DusselDorf) overdag te kunnen vliegen (wij offeren er graag een dag voor op).
Alvast bedankt!
Groeten, Tamino.
-
Re: Tips om de nadelen van het vliegen zoveel mogelijk te onderdrukken
Heb met vliegen ook altijd last van mijn oren. Simpel trucje van neus dicht houden met je vingers en vervolgens blazen helpt aardig moet ik zeggen.
-
Citaat:
Tamino
Daarnaast heeft ze de laatste keer op de terugweg ook last gehad van iets dat leek op vliegtuig trombose:sad: (dikke opgezwollen, pijnlijke benen, hartkloppingen).
Dat van die opgezwollen benen vinden we eigenlijk nog het ergste. Dit was ontstaan op de terugweg. Het probleem op de terugweg is namelijk dat die 's nachts vliegt. Het is dan de bedoeling dat je gaat slapen (luiken om naar buiten te kunnen kijken gaan dicht). Je kan dan dus veel minder bewegen (anders maak je de anderen wakker, wat niet gewardeerd wordt) waardoor de kans op vliegtuigtrombose toeneemt.
Hebben jullie nog tips om beide problemen zoveel mogelijk te voorkomen.
Voor zover mij bekend zijn er geen vluchten overdag.
Als je met United naar Orlando vliegt, via Washington, kun je Economy plus vliegen, extra betalen bij het inchecken of Ec.plus access aanschaffen a $ 349,-- (235 euro met huidige koers) voor 2 personen per jaar. Je kunt er het gehele jaar gebruik van maken. Je hebt dan meer beenruimte, dat scheelt echt. Zie de site van United.
Bij het inchecken betaal je meen ik euro 70,-- p/p per vlucht, die aanschaf heb je er dus wel uit met vier vluchten (2 personen 2 vluchten).
Verder kun je speciale Inflight socks kopen, dat zijn heel strakke kousen, die je tegen trombose zouden beschermen.
Sonja
-
Martinair is altijd al vreselijk betuttelend geweest. De laatste jaren vliegen wij er niet meer mee. Ik snap al jaren niet waarom iedereen altijd met Martinair wil vliegen. Voel me altijd een sardientje in een blikje bij Martinair. Wij hebben met overstappen tot nu geen problemen gehad.
Mijn vrouw heeft altijd last van opgezwollen benen. Ze loopt elk uur en rondje door het vliegtuig. Er heeft nog nooit iemand wat gezegd. We hebben knie kousjes licht ondersteunend gekocht bij de Hema, deze helpen ook vind zij.
Bij andere maatschappijen mag je vaak zelf weten of je de luikjes dicht of open doet. Dan kan je slapen of een filmpje kijken of lezen. Ik heb nog nooit geslapen in een vliegtuig, kon ik dat maar... Bij Martinair duurde terugvlucht altijd erg lang.
-
Citaat:
Tamino
Hoi allen,
Aangezien Martinair vanaf April 2008 niet meer rechtstreeks op Orlando vliegt, komt er nu dus nog een keer extra stijgen en dalen bij, niet echt bevordelijk.
Groeten, Tamino.
Je kunt natuurlijk nog wel op Miami vliegen en je vakantie daar iets op aan passen, dan zie je ook nog eens wat anders dan Orlando
-
Om trombose te voorkomen kun je het best zoveel mogelijk je benen bewegen. Dus inderdaad lopen of oefeningen doen. (Met je voeten draaien, knieen optillen e.d.) Als je echt een trombose hebt gehad dan zou je met je huisarts kunnen overleggen of het in jou geval verstandig is om b.v. aspirine (bloedverdunner) in te nemen voor de reis. Ook is veel drinken (water) verstandig. Gewoon flesjes vragen in het vliegtuig.
-
ik heb een aantal jaren geleden trombose gehad en trek nu altijd speciale kousen aan als ik een eind moet vliegen of in de auto moet zitten. En inderdaad veel drinken, dan moet je ook weer veel naar het toilet en dan heb je meteen een loopje. En verder heel veel bewegen met je benen. Ik zit continu te wiebelen.
-
Ik zorg er gewoon voor dat ik een plek heb aan het gangpad. Dan heb ik enerzijds de mogelijkheid om mijn benen het gangpad in te strekken, en anderzijds kan opstaan zonder iemand te storen. Kwestie van tijdig boeken en meteen goede plaatsen vastleggen. Eind deze maand reis ik in m'n eentje die kant op, en dan dus het nadeel dat je af en toe op moet staan om degene naast je er uit te laten.
Ik heb ook altijd veel last van vooral het dalen. Vreselijke pijn aan / in m'n oren. En pas na twee-drie dagen ploppen mijn oren pas echt helemaal open. Ik gebruik dan al Earplanes, droplollies die veel speeksel veroorzaken (=veel slikken), slaap niet onderweg (=moe =gapen). Anders is het helemaal verschrikkelijk. Maar toch kies ik ervoor om met een VS-maatschappij met tussenstop te vliegen. Die geven gewoon wat meer beenruimte en de (eerste) vlucht is minder lang. Dat zijn ook twee zaken die meehelpen om trombose te voorkomen. Daar heb ik graag die twee vervelende dalingen extra voor over.
-
Bedankt voor alle reacties!
Nog even een reactie op Miami. De keer dat we naar Disney World Orlando zijn geweest hebben we eerst een paar dagen Miami aangedaan. Wij vonden Miami niet zo leuk. Wij wonen in Vlissingen en dan is Miami niet zo bijzonder (vinden wij persoonlijk), alleen de aligators hebben we hier niet;-) en de keys, want dat was wel erg mooi.
-
hoi,
wat erg goed helpt bij mij is otrivin (xylomethazoline) sprayen ongeveer een half uur voor stijgen en dalen. de druk komt voornamelijk doordat er geen open verbinding tussen neusholtes en oren via de buis van eustachius. door otrivin te gebruiken slinkt het slijmvlies en is er vaak wel een open verbinding. ik gebruik het bij mijn dochter ook in een verminderde concentratie. het is gewoon te koop bij een drogist.
het blijft wel nodig om te klaren(met dicht geknepen neus druk zetten, dit kan je ook al thuis oefenen), maar dat gaat wel een stuk makkelijker.
veel succes!!!
-
De aspirine van Bayer schijnt een goede bloedverdunner te zijn.......na een paar uur vliegen innemen (heb ik van een collega, welke trombosepatient is)...heb nooit zo`n last van opzwellende benen, maar ben een beetje huiverig voor vliegtrombose (vraag me niet waarom, geen enkele aanleiding), dus ik neem ze altijd, zit ik een stuk rustiger......psychisch denk ik.....
O en voor de oren, mijn schoonzuje heeft baat bij plastic bekertjes met warme watten (warm water gedrenkt) en die op de oren zetten......
-
Citaat:
Saskiac1977
O en voor de oren, mijn schoonzuje heeft baat bij plastic bekertjes met warme watten (warm water gedrenkt) en die op de oren zetten......
Ik heb het vaker gehoord maar ik denk dat de drempel om het te proberen toch aardig hoog is. Ziet er volgens mij echt niet uit :)
-
nee het is niet erg fashionable...maar zij heeft altijd heel erge napijn van het vliegen...dan is het het overwegen waard........
-
Vraag over de landing in Atlanta en Orlando
Hallo,
Toen wij 19 jaar geleden naar florida gingen toen landde we in tampa.
Dat was echt vreselijk pijnlijk voor mijn oren ben toen echt geland terwijl de tranen over mijn wangen biggelden van de pijn in mijn oren. Heb gehoord dat dat kwam omdat we in cirkeltjes landde.
Nu dus mijn vraag of het landde nu wat beter is of dat ik van die speciale oordopjes moet halen. Verder heb ik hier ook nooit geen last meer van gehad.
gr. yvonne
-
Re: vraag over de landing in atlanta en orlando
Dat cirkelen kan op elk vliegveld gebeuren. Zelf heb ik ook last van oorpijn bij het dalen.
Ik gebruik daarom Earplanes. Bij mij helpen ze goed.
https://secure.ikgaopreis.nl/images/sp/Earplanes.gif
-
-
Ze liggen tegenwoordig bij de meeste drogisterijen.
-
De cirkels hebben er niets mee van doen, en kunnen eerder een voordeel zijn.
Ze zijn vaak bedoelt als wachtstand i.v.m. drukte en zouden positief kunnen werken als er bij iedere cirkel een lagere "luchtweg" opgezocht werd, en de cabinedruk geleidelijk naar beneden werd geschroefd.
Dat is nl. de boosdoener, de cabinedruk. Als die net zo geleidelijk veranderd als dat het vliegtuig daalt heb je nagenoeg geen last. En dat gebeurt steeds beter, althans dat is onze ervaring. Soms hoef je niet eens te "slikken" om de oren open te poppen.
Maar het heeft natuurlijk ook alles te maken met je eigen gevoeligheid, en dan kunnen de earplanes een welkome oplossing, of hulp daarbij, zijn.
-
Kauwgom kauwen tijdens de daling wil ook helpen. Daarmee 'ploppen' je oren open..
-
Re: Oorpijn bij de landing
Hallo
weet dat dit geen medische site is ,maar heb eigenlijk altijd van 1 oor vreselijke pijn bij het lande (20 minuten ervoor) echt alles al geprobeerd ,hoop dat iemand toch de gouden tip heeft want tuurlijk heb ik het ervoor over maar zie er wel weer tegen op en dat 4 x.......
:sad::?::-(
-
Ik zorg er altijd voor dat ik een flesje water bij me heb. Regelmatig kleine slokjes nemen helpt bij mij het beste.
-
Mijn dochter heeft ook reeds 2 maal een bloedklonter in het been gehad door te vliegen. Nu moet ze zich voor en na de vlucht telkens zelf enkele dagen inspuiten met fraxiparine om dat te voorkomen. We hebben ook enkele oefeningetjes bij voor benen voeten en schouders, die te vinden waren op de site van Continenetal.
-
Mijn huisarts heeft me gister nog het advies gegeven vóór het stijgen en vóór het dalen de genoemde neusspray te gebuiken (met Xylomatazoline) en een snoepje oid te nemen waardoor je veel moet slikken.
Ik denk dat ik een paar lolly's meeneem. Mijn oren zitten door een verkoudheid nu al dicht (vocht achter trommelvlies) en morgen vlieg ik, dus ben al een paar dagen aan het spayen.
-
Wens je sterkte ermee , misschien dat de spray helpt omdat je verkouden bent , bij mij werkte het helaas niet zit altijd te proberen om te gapen ,staat ook erg leuk!,en met bekertjes en warm water drinken ,maar niks helpt , en hoe het er uit ziet dat boeit me dan echt niet! succes met vliegen!
-
Onze zoon heeft ook altijd 20 min voor het landen een verschrikkelijke oorpijn wij hebben ook al verschillende dingen geprobeerd maar tot nu toe helpt er nog niet echt iets, dit jaar gaan we voor de earplains ( oordopjes) en maar hopen dat dit de oplossing is...
-
Citaat:
ietie
dit jaar gaan we voor de earplains ( oordopjes) en maar hopen dat dit de oplossing is...
Dit bleek voor mijn echtgenote de oplossing te zijn.. prima dingen !
-
Ik klaar m'n oren altijd door "kruislings te sluiten". Dus om het rechteroor te klaren (openen) druk ik met m'n rechterwijsvinger m'n rechterneusgat dicht, terwijl m'n linkerwijsvinger m'n linkeroor sluit. En dan krachtig slikken. Voor het linkeroor pas je de omgekeerde routine toe. Dit eventueel herhalen tot de overlast voorbij is. Wat de pijn in de benen betreft, misschien helpt niet-strakke kleding en meer beenruimte. Rondwandelen is altijd goed.
-
de earplaines werken bij mij niet, de tips hierboven ga ik eens proberen,het gekke is dat ik mijn ene oor wel met gapen (of doen alsof)en dat soort tips ,het boeltje open kan houden maar aan de andere kant niet..als we geland zijn en ik gaap dan dan hoor je het helemaal kraken(?)#-oen dat kan een dag doorgaan tot die kant ook weer open is.....vrees dat ik ermee zal moeten leren leven ?!:roll:
-
Morgen gaan we op huwelijksreis naar Florida.
Vanmorgen stond ik op met oorpijn, dus naar de dokter.
Heb ik vocht in mijn oren. Normaal heb ik geen last van mijn oren met vliegen, maar ik denk dat het morgen anders is :-x