Wie weet welk vliegtuigtype vliegt vanaf Amsterdam via Washington naar Orlando met US airways.
Wij gaan binnenkort, heb gezien dat dat een hele reis is maar ben benieuwd met wat voor toestel we vliegen.
meisje :D
Afdrukvoorbeeld
Wie weet welk vliegtuigtype vliegt vanaf Amsterdam via Washington naar Orlando met US airways.
Wij gaan binnenkort, heb gezien dat dat een hele reis is maar ben benieuwd met wat voor toestel we vliegen.
meisje :D
Hallo Florida liefhebbers,
Heeft iemand ervaring om rond de kerst naar Florida te gaan met 3 kinderen ? We vliegen met United Airlines via Washington naar Ford Lauderdale.
Hoe is met name de vlucht /
ALvast bedankt voor de respons
joho
ringfield
Binnenkort kunnen wij je antwoordt geven.
Wij vliegen met UNI TED :-) naar Washington en vandaaruit naar Miami.
Vorig jaar met Martinair was voor iemand met een lengte van 1,93 behoorlijk krap.
De reis die wij nu gaan doen zat UA al bij in.
Iemand bekend met overstappen in washington dulles airport?
Wij hebben hier voor een kleine 2 uur en ben erg beniewd of ik dan de volgende aansluiting haal.
In de rregel moet dat lukken... immigration (paspoort controle) kan soms wel ruim een uur duren...
De douane controle die je daarna krijgt is eigenlijk gewoon doorlopen (tenzij je iets moet aangeven) dus met lopen mee... ongeveer 5 min.
Daarna (wéér 5 min. lopen) kom je direct op concourse C of D..
deze zijn met elkaar verbonden... (ik vind het nét een groot busstation) vanaf waar je verder vliegt... beide concourses zij bijelkaat ongeveer 3 kilometer lang van het ene end van C naar het andere end van D...
en afhankelijk waar verder meevliegt (eigenlijk altijd TED) is het een stukje lopen
Dus Ja... je redt het wel... en Nee... paniek hoeft niet... Hoewel??? (geintje)
Het voordeel van United is ook dat je de visum waiver (groen) 1 st. p.p. het douane formulier (blauw-wit) 1 per familie al op schiphol krijgt...
Meestal duiken wij op schiphol één van de restaurantjes in en vullen ze daar alvast in... Zit je straks niet zo te emmeren bij weinig lich en op een klein tafeltje... alleen... let wel op dat je geen schrijffouten maakt, verkeerd is verkeerd en wizigingen maken de formulieren ongeldig...
Hier staan een paar tips, en je kunt die formulieren downloaden (rood gekleurd) (http://www.usafunvacations.nl/front.cfm?sub=12) downloaden (je krijgt ze tegenwoordig al in het nederlands) maar hier staan ze in het engels... maar dan kun wél vast oefenen. :)
zou je aanraden toch zo'n 3 uur ertussen te laten zitten net terug en op de heenreis iets meer dan 2 uur vertraging en terug bijna 1,5 uur. Gevlogen met united airlines
Ik hoorde van een piloot van de klm dat de piloten zelf 2 uur overstap tijd aanhouden. volgens hun is dat ruim.
Wij vliegen ook met TED en hoop op de heen reis geen vertraging, maar je dat weet je nooit
Ik vlieg ook met United maar dan van Washington naar miami
Overstap tijd 2 uur en 10 min.
Ook ik hoop dat dit genoeg is...
Dennis
Dat was inderdaad gewoon domme pech... maar doorgaans heb je voldoende tijd met anderhalf a 2 uur... (op Washington)
Wij vliegen niets anders dan United en nog nooit een probleem gehad...
Bovendien had United de overnachting in een hotel (met ontbijt) moeten betalen... maar je moet daar wél om vragen... sterker nog... je moet het Eisen!!! Maar wél vriendelijk blijven want een grote mond werkt juist averechts...
Hallo allemaal,
even een vraagje over onze vlucht naar orlando op 21 dec
Amsterdam 12.30 Washington dulles 15.10
Washinton dulles 16.45 orlando 18.56
aangezien de meeste van jullie al ruime ervaring hebben vraag ik me af of wij de tussenstop wel gaan redden 1uur en 35 minuten en wat als we dit niet redden we reizen met 2 volwassenen en 4 kinderen.En staat dit allemaal goed aangegeven of kan iemand even de snelste route geven haha.
groetjes Angelique :lol:
Het moet voldoende zijn. Zo niet dan is er nog geen man overboord. Dan ga je met de volgende UA vlucht naar Orlando. Er gaan zoveel vluchten per dag naar Orlando.
Hou er wel rekening mee dat dit hoogseizoen is Florida en dat het op de luchthavens erg druk zal zijn. Heel Amerika staat op zijn kop omdat ze een lang weekend hebben.
Veel plezier
Hallo,
In ons reisschema hadden we 2 uur om over te stappen. Nou die hebben we nodig gehad. Wat een gedoe bij de douane Washington/Dulles en wat een chaos. Voor de douane heb je zeker een uur nodig. Zorg dat je formulieren op orde zijn.
Na aankomst transfer volgen, ga je door de douane, via bagage naar de aangegeven gate. Als je eenmaal door de douane bent is het relatief snel te doen. Er gaan overigens meerdere vluchten richting Orlando, dus als je het niet haalt gewoon melden bij de maatschappij en een volgende vlucht zal uitkomst bieden.
Terug: Vaak ben je al relatief vroeg op het vliegveld (borden bij begin vliegveld Orlando goed volgen i.v.m. inleveren auto, vliegtuigmaatschappij e.d.). Direct inchecken is aan te bevelen. Neem ruimschoots de tijd om naar de gate (door douane) te gaan. Wij wisten niet dat we in Orlando al door de douane gingen. Dat heeft ons uiteindelijk geholpen in Washington/Dulles. Door vertraging van 1,5 uur hadden we nog een kwartier om naar vlucht Amsterdam te komen. Hard lopend is dat gelukt want we hoefden niet nogmaals door de douane. Bovendien ging de bagage automatisch door.
Niet ongerust maken, komt zeker altijd goed. Veel plezier.
Hoi,
Bij ons was het totaal geen chaos of probleem.
Wij hadden 2,5 uur om ons vliegtuig naar Miami te halen, en door de spookverhalen van Michael66 zaten we hem toch een beetje te knijpen.
Er was helemaal niemand voor of achter ons, ik weet niet waar iedereen gebleven was maar in ieder geval we waren er binnen 15 minuten doorheen, alleen even paspoorten nagekeken en verder werd er niets gevraagd of nagekeken.
Binnen een half uur zaten we dus al aan de koffie en hadden we nog 2 uur over, helaas werden dat er 6 door vertraging.
Wij hebben dus zeer goede ervaringen.
En volgend jaar dus maar weer zo :lol: :lol: tenminste als bruin het kan trekken.
gr. Paula
Ik heb goede en slechte ervaringen.
Eerlijk gezegd meer goede dan slechte ervaringen want het is maar 1 x bijna mis gegaan :(
Dit was op de terugweg en omdat onze eerste vlucht vertraging had, haalde we de volgende vlucht op het nippertje. We moesten rennen van de ene kant naar de andere kant van het vliegveld. Wat een stress was dat.
Sindsdien wil mijn man alleen nog maar rechtstreeks vliegen.
Maar alle andere keren is het prima gegaan en zaten we binnen een half uur aan de koffie.
Jackie
http://img74.imageshack.us/img74/8710/wasxg2.jpg
Normaal gesproken heb je genoeg tijd. Je weet nooit of een vlucht vertraging heeft.
Onze ervaring heen was iets minder omdat de vlucht naar Miami gecanceld werdt na anderhalf uur in het vliegtuig te hebben gezeten (United Airlines). :roll: Maar daarvoor hadden wij ruimschoots de tijd voor een lekkere bak Starbucks koffie en een bak thee... (kan je niet een bak mee nemen het is inmiddels op :D )
Op de terugweg ging alles perfect en genoeg tijd voor overstappen !!!!
Hoe gaat het inchecken eigenlijk op de terugweg als je dan ook weer overstapt in Washington? Waar moet je dan inchecken op het vliegveld? Is dat anders dan wanneer je rechtstreeks vliegt met bv Martinair.
thanx,
meisje
Gewoon alles inchecken bij de balie United in Orlando. Je koffers zie je dan pas weer in Amsterdam terug.
Ik maakte me ook zenuwachtig of het het wel gingen halen.. we hadden 2 uur en 15 min. nou een half uurtje later zaten we al bij starbuck's aan de koffie.
je moet gewoon zorgen dat je al je papieren in orde heb, voor je het vliegtuig verlaat. Tip van corrus was om het op schiphol op je gemak in te vullen. dat hebben we gedaan en ging perfect.
vraag wel van te voren een extra form. zodat je na een schrijffout niet naar de balie bij de gate moet lopen. correcties op formulier worden niet getollereerd.
Hele fijne vakantie en geniet van de voorpret. maak je niet te druk over washington er gaan nog meer vluchten na jou vlucht en het bedreft de voorpret
Wij vlogen vanuit Miami via Washington terug naar Amsterdam met United. het zag er uit dat we ons vliegtuig niet konden halen omdat Ted in Miami veel te laat aankwam. United gelijk vervangend vervoer met Bmi voor ons geregeld. Was allemaal niet nodig we hadden nog net 5 min. overstap tijd. Maar dat betekend dat ze goed voor je zorgen en alternatieve aanbieden.
Dennis
Terug naar NL is zelden een probleem. Ze vliegen dan toch "door de nacht". Eventuele vertraging halen ze wel in (wind mee). En als ze weten dat passagiers vertraging hebben wachten ze meestal wel.
Problematischer is (lees: kan zijn) de weg NAAR de VS ....
Angelique,
We zijn vorig jaar ook via Washington (Dulles International) naar Orlando gevlogen met United Airlines (27-04-2005). Hadden voor de zekerheid 4 uur overstaptijd. Bleek niet nodig. 2,5 uur was ruim voldoende.
Jelle.
Heerenveen.
Bedankt voor de reacties!Met 1 uur en 35 minuten zullen we het waarschijnlijk dus niet gaan redden,nou ja we zien wel.
gr Angelique
Ik zou er gewoon van uitgaan dat je het haalt, 1.35 met dezelfde mij lukt in 80% van de gevallen. Maak je niet druk, en ga vooral niet stressen, beter een vluchtje later, dan een hele dag stress.
Eric
Hallo Angelique100,
Als het goed is zitten we in hetzelfde vliegtuig. Op 21 dec. 2006 12:30 naar Washington . Echter wij (2 volw.+3 kids) moeten ook opschieten. Om 16:40 am.tijd is onze volgende vlucht richting Fort Lauderdale. Ongeveer anderhalf uur zit er dus tussen. Nu lees je op dit forum dat er op die dag nog verschillende vliegtuigen naar Orlando vliegen. Naar fort Lauderdale is dat een ander verhaal. Ik hoop dat alles bij ons(en jullie) snel gaat in Washington en indien het misloopt op de goede service van united.
Succes
Joho
ringfield
Marloes,
dit moet geen probleem zijn
je koffers worden in Orlando direct doorgelabeld,zie je niet meer tot Ams
als je in Chicago uitstapt staat er aan de gate meestal iemand die de
gates voor doorvluchten heeft en je de weg wijst,zo niet even op de monitors kijken
een uur is zeker genoeg,mocht je iets willen veranderen probeer dan een
eerdere vlucht uit Orlando te krijgen
veel plezier vast
1 uur overstappen op de terugvlucht is méér dan voldoende, je houd er nog een half uur van over.
Op de terugweg overstappen betekent gewoon van de ene gate naar de andere lopen. Je hebt niks te maken met controles en zo.
Maar bij wie heb je de vlucht geboekt? Ik vlieg een paar keer per jaar naar de VS, en mijn tijden zijn nog nooit veranderd. Ik boek bepaalde vluchten (zoek zelf de tijden uit) en daar blijft het bij.
Ik vind het vreemd dat iemand (wie?) jullie zo maar op een andere vlucht zet.
Eric
Bedankt voor de antwoorden,
Ik dacht inderdaad dat je de koffers weer van de band moest halen, en dan weer door de douane enz. En daar gaat natuurlijk veel tijd inzitten. Maar als je alleen maar jezelf en je handbagage mee moet nemen en lopen naar een ander gate dan gaat dat wel lukken in een uurtje.
Wij hebben gewoon online geboekt via www.united.com. Daar kon ik zelf een vlucht uitzoeken en vluchttijden, en op welke plek ik wil zitten. Dus ik denk dat United de tijden veranderd. Maar ik wacht het gewoon nog even af. Wij vertrekken op 1 okt.Citaat:
Ik vind het vreemd dat iemand (wie?) jullie zo maar op een andere vlucht zet.
Eric
Groetjes Marloes
Met anderhalf uut moet het wel lukken. Hang helemaal af van hoe druk het is bij de douane.
Ik heb zelf wel een keer een aansluiting gemist vanwege de drukte. Dat was bij mijn overstap van Philidelphia naar Cleveland. Het irritante was dat het vliegtuid er nog stond maar de deuren waren al dicht. :?:mad:
Luchtvaartmaatschappij heeft ons op een andere vlucht gezet van een andere maatschappij. Alleen onze bagage was zoek. Die werd de andere dag netjes bij ons hotel afgezet.
Ik zou je niet zo druk maken als je je aansluiting mist. Naar Orlando gaan meer vliegtuigen dan dat er hier treinen naar schiphol gaan.
@ Marloes,
Jouw vraag ging over de terugvlucht en dan moet die één uur geen probleem zijn. Op de heenweg met United kom je aan op O'Hare International Terminal 1 en vlieg je door van Terminal 2 of 3. Op de terugvlucht ga je (is onze ervaring) alleen door Terminal 3(de United Terminal), zowel domestic arrival als international departure, dus dat gaat makkelijk.
Bedankt Gerrit, ik ben weer helemaal gerustgesteld door jou en de anderen. Ik dacht echt dat ik het met 1 uurtje niet zou gaan redden, maar als je in dezelfde terminal blijft scheelt dat een heleboel.
Ook fijn dat ik nu al weet dat je op terminal 1 aankom op de heenvlucht. Dan kan ik al even opzoeken wat voor leuke winkeltjes en eet tentjes daarzitten.
Als ik in Oktober terug gevlogenben laat ik iedereen wel weten hoe het ging, maar dat duurt nog een paar maanden.
Groetjes Marloes
Normaal is het genoeg.
Vorig jaar hebben wij op de terugweg wat dat betreft erg geluk gehad. We vlogen met United (Ted) en toen we zaten te wachten bij de gate werd er omgeroepen dat we met een noodvaart moesten boarden omdat er een enorme thunderstorm aankwam. "Enorm" was een understatement: in de verte zagen we een gigntische donkere lucht aan komen. Binnen 10 minuten zat iedereen erin en stegen we op terwijl de eerste grote druppels vielen. Tien minuten later is de luchthaven gesloten en kwam er enkele uren geen vliegtuig meer van de grond!!
Korte vraag: op de terugweg (Miami-Washington-Amsterdam) hebben wij in Washington een overstaptijd van slechts 1 uur en 20 minuten. Is dit haalbaar ? Of is het verstandig om contact op te nemen met United Airlines voor een alternatief ?
Ik weet dat we niet meer door de douane hoeven, maar evengoed lijkt me de tijd erg kort.
Worden je koffers vanuit Miami "doorgelabeld" tot in Amsterdam ? Zou ook weer wat tijd schelen.
Hmmm toch niet zo'n korte vraag. :smile:.....
Hopelijk kan iemand een snel antwoord geven, want we vertrekken a.s. dinsdag al.
1 uur en 40 minuten moet genoeg zijn en ja, de koffers worden doorgelabeld. Die zie je pas op de eindbestemming weer terug.
Alvast een fijne vakantie!
FrankV.
Op de heenreis gaan dan naar Miami via Washington?
Zo ja hoeveel tijd heb je dan?
Arie
Op de heenreis gaan we via Chicago naar Orlando. In Chicago hebben we bijna 3 uur overstaptijd. Dat zou toch wel voldoende moeten zijn.
Washington (IAD)
From: International to Domestic - 90 minutes.
From Domestic to International - 45 minutes
Chicago (ORD)
From: International to Domestic - 90 minutes.
From Domestic to International - 60 minutes
Frank,
Eén uur en twintig minuten is perfect! Loop je tenminste niet met je ziel en zaligheid te wachten op een vliegveld. Als het tegenzit zit het meestal goed tegen en heb je aan een overstaptijd van 3 uur ook niet voldoende.
In Washington hoef je alleen naar de juiste gate en die zit in dezelfde area als de aankomst vanuit Miami, 10 minuten lopen hooguit.
No worries mate, your on holiday!
wij hebben op de terugreis vanuit miami een overstap in washington, met een overstaptijd van 7 (!) uur.
de aankomst is 11.15 uur en vertrek naar amsterdam om 17.59 uur.
nu had ik gedacht van die gelegenheid gebruik te maken om een aantal uurtjes washington in te gaan. (ik huur een auto)
er zijn er een aantal mensen die zeggen dat men het vliegveld niet mag verlaten, maar naar mijn idee kan dit wel.
zijn er mensen die hier een antwoord op weten?:-k
Ja hoor, je mag gewoon het vliegveld af. Met 7uur overstap-tijd moet dat wel lukken lijkt me. Zorg wel dat je op tijd weer terugbent. Je bent wel al ingechecked (neem ik aan), dus dat zal het probleem niet zijn.
Zelf heb ik ook wel eens bij een lange wachttijd het vliegveld verlaten. In mijn geval was het in Newark en daarvandaan reed een gratis shuttle naar een nabij gelegen winkelcentrum.
Op Schiphol heb je ook dit soort tripjes georganiseerd, misschien hebben ze dat in Washington ook wel. Het voordeel is dan dat je, je geen zorgen hoeft te maken over het vinden van de weg.