-
Boekingssite: Expedia (.nl/.com)
Ik heb gister via Expedia op internet tickets geboekt naar Florida.
We hebben elektronische tickets gekregen; dus een mail van hen gekregen en een uitdraai op onze eigen printer gemaakt.
Dit is de eerste keer dat we zo onze 'tickets' krijgen en ik vind het een raar idee om met die paar a4-tjes bij de balie op Schiphol aan te komen..
Heeft iemand hier ervaring mee en is het helemaal veilig?
We vliegen trouwens met Continental Airlines omdat Martinair helemaal volgeboekt was. Is dit een goede airline (lijkt me wel, als zijnde een grote amerikaanse airline..)
Alvast bedankt voor de tips!!
-
Hoi Lisa,
Allereerst welkom op het Florida Forum! Je hoeft je geen zorgen te maken over je e-tickets. Ik weet dat het een beetje een vreemde gewaarwording is, maar het enige wat je nodig hebt om te vliegen zijn een paar nummertjes (je e-ticket nummers) en je paspoort. Print het mailtje van expedia.nl met daarin je naam en e-ticketnummer uit en je bent klaar om te gaan. Groot voordeel van zo'n e-ticket is dat je ook nooit meer je ticket kwijt kan raken. Je kan bij elke willekeurige Continental balie een nieuw blaadje laten printen met daarop je e-ticketnummer.
Continental is idd een grote Amerikaanse airline en biedt (zeker als je met de nieuwe 777 vliegt) meer comfort dan MartinAir. De stoelen zijn iets breder en je hebt iets meer beenruimte. Daarnaast vind ik dat de service vaak ook beter is bij Amerikaanse airlines. Maak je maar geen zorgen over je vlucht: dat zit wel goed!
Daniel
-
Een e-ticket werkt, zoals Daniel zegt, echt perfect. Je komt gewoon bij de balie, of het e-ticket apparaat. Voert je nummer in, paspoort door de lezer halen, stoel uitzoeken, printen van je boardingpas en vervolgens naar de gate.....it's as simpel as that.
Succes ermee :lol:
-
Wij hadden ook e-tickets bij British Airways. Het werkt perfect!
Voor de luchtvaartmaatschappij zijn de kosten veel lager om op deze manier tickets uit te geven. Bij BA was de e-ticket gekoppeld aan je credit card. Als je op schipol komt moet je dan je e ticket en je credit card kunnen overleggen om aan te tonen dat jij de tickets aangeschaft hebt. Waarschijnlijk kan je meer info vinden over de e-tickets op de web site van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt, suc6. :roll:
-
Op Schiphol ga je met je printjes (itinerary) naar de balie. Of eigenlijk is je paspoort en creditcard al genoeg. Voor zover ik weet heeft alleen KLM op dit moment (nog) de e-incheck met computerpaal. Wij vlogen met Delta en die had nog een gewone balie, maar het ging lekker vlot. In de US hebben ze bijna allemaal al de computerincheck, maar voor zover wij gezien hebben geldt dit, net als de curbside incheck, alleen voor binnenlandse vluchten. Maar het is makkelijk en wordt steeds meer uitgebreidt.
Van de tokens kan ik je niets vertellen en de headsets zijn meestal gratis, en je mag ze houden. Wij hebben ze niet gehouden (eigen koptelefoons), maar wel de o zo handige 1 in 2 stekkertjes meegenomen, zodat je bij iedere airline stereo kunt genieten :wink: .
-
Ervaring gevraagd: hotelvouchers
Goedemiddag allemaal,
Kan iemand mij uitleggen hoe de hotelvouchers werken? Ik lees hier op het forum hier het eea over maar snap er nog niets van. Is hotelkamers boeken via Expedia ook een goed idee of hebben jullie betere alternatieven?
Alvast bedankt,
Linda
-
Re: hotelvouchers
Wij hebben al vaker hotels bij o.a. Expedia en Hotels.com geboekt en dan krijg je inderdaad via de mail een voucher die je overlegd bij de incheck. Soms is alleen de creditcard waarop je geboekt hebt ook voldoende.
Net pas ontdekt, maar ook interessant http://catalogue.horse21.nl/
-
Ervaringen met websites als Bookings.com, Expedia etc.
Hallo
Vermits het de eerste keer zal zijn dat ik ga boeken via expedia.nl ben ik toch wat wantrouwig. Ik heb vooral vragen rondom de prijs.
Is de totale prijs die zij je voorleggen op de website echt wel de totale prijs (met taxen enz... in)? Of zitten er hier nog addertjes onder het gras?
Als er problemen zijn: hoe kan ik deze contacteren? Ik wou testen door dat 0900 nr te bellen maar dat blijkt niet in gebruik te zijn...
Zijn er mensen die al problemen hebben gehad in de hotels?
Alvast bedankt!
-
Re: Expedia, toch wat wantrouwig...
Ik heb voor mijn reis in Januari naar Las Vegas het hotel geboekt via expedia.nl en de vliegtickets via cheaptickets.nl (had achteraf niet gehoeven). Het hotel was prima geregeld behalve dat ze mijn bedden voorkeur of roken/niet roken niet geregistreerd hadden staan dus dat moet ter plekke geregeld worden.
De totale prijs die de site op een gegeven moment aangeeft is dan ook de daadwerkelijke prijs.
Cheaptickets daarentegen heeft, vind ik, we sommige misleidende dingen. Ik had tickets van Delta Airlines en meende dat het daar het goedkoopste was, maar wat ze doen is de prijzen zonder TAX weergeven ipv incl TAX zoals andere sites standaard doen. Dit deden ze overigens alleen voor Amerikaans vliegmaatschappijen.
Voor mijn komende reis heb ik alles gewoon via Expedia gedaan (vlucht+hotel+auto) en heb er het volste vertrouwen in.
-
Expedia is zonder meer 100% betrouwbaar, wordt al vele jaren door veel forumleden gebruikt.
Het is wereldwijd een van de grootste boekingssites.
Eric
-
Expedia kun je telefonisch bereiken, hebben een helpdesk.
Ik heb in het verleden een keer kamers geboekt via hen, annuleringsmogelijkheden zijn iets beperkter, in die zin je kunt niet kort van te voren annuleren, wat meestal wel mogelijk is als je zelf direct bij het hotel reserveert. Ik boek zelf bij het hotel, of maak gebruik van Hotwire en Priceline.
-
Kan je dat nr hier is plaatsen van die helpdesk.
Maar ben al tevreden dat alle prijzen inclusief taxen zijn. Nochtans lees ik wel in het klein:
Tenzij anders vermeld, zijn de tarieven opgegeven in Euro.In de bovenstaande prijs zijn GEEN van toepassing zijnde hotelservicekosten, kosten voor bijkomstigheden zoals snacks van de minibar of telefoongesprekken of overheidstoeslagen inbegrepen.Bij late aankomst is je kamer gegarandeerd.Je ontvangt mogelijk geen bonuspunten en airline-mileage wanneer je een Expedia Special Rate-hotel boekt
-
Wij boeken al jaren met volle tevredenheid bij expedia. Dat is bij een dalende dollarkoers stukken voordeliger omdat de koers direct wordt doorvertaald. Hebben nog nooit iets bij hoeven bijbetalen. Taxes zijn altijd inclusief. Logisch dat je het gebruik uit de minibar moet betalen en meestal vrij duur. Bellen doen we altijd met ons eigen mobieltje en hebben daarvoor speciaal een drie-band-toestel gekocht. Voor telefoonnummers expedia, kilk op de webpagina rechts boven in de oranje balk op klantenservice .
-
Ok dat maakt al veel duidelijk.
Maar het telefoonnummer op hun site werkt volgens mij toch niet:
0900-397-3342 right? Ik zet er wel 0031 voor (kom uit België) dus geeft het dit:
0031-900-397-3342 werkt dat 0900 nr dan wel bij jullie?
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de reply's!
-
Citaat:
Ik zet er wel 0031 voor (kom uit België) dus geeft het dit:
0031-900-397-3342
eh.....31 is het landnummer van Nederland, en dat moet je zeker niet draaien.......
Eric
-
Ja maar ik woon we in Belgie (0032) dus om naar Nederland te bellen is het toch 0031? Je moet toch als je in de states bent ook kunnen bellen naar Nederland dus zet je er toch 0031 voor?
-
Je zou even kunnen kijken op welke pagina je ingelogd bent. Nederland of Belgie. De site kiest automatisch het land waar jij zit.
Op dit moment zit ik in Duitsland en als ik de site aanklik kom ik op hun Duiste site terecht. Het zou dus kunnen zijn dat je een Nederlands telefoonnummer ziet.
Een 0900 nummer is volgens mijn ervaring niet te bellen vanuit het buitenland.
-
Expedia België valt onder Expedia Nederland. En een 0900 niet te bellen vanuit het buitenland... Wat doe je dan als er problemen zijn 8-[
-
Gewoon,e-mail. Je krijgt heel vlug antwoord is onze ervaring.
-
Boeken via Expedia.com
Wij willen in mei 2 wkn naar orlando gaan.
Maar nu heb ik op verschillende sites gekeken en komen we op Expedia.com het goedkoopst uit.(expedia.nl komt duurder uit)
Maar nu kan ik nergens vinden of die prijzen die daar staan incl alles is(luchthavenbelasting.etc.).
Weet iemand hier iets meer van?.
Alvast bedankt
-
Re: boeken via Expedia.com
Hallo,
Ik heb vorig jaar een week Las Vegas geboekt via expedia.com en de prijs die ze aangeven is ook de prijs die ik betaald heb. Je hebt alleen nog de keuze voor met of zonder reisverzekering/annuleringsverzekering. Wij hebben er toen zelfs nog een limousine bij gehuurd om ons van vliegveld naar hotel te laten brengen. Was allemaal heel duidelijk en hebben verder geen problemen gehad. Ben van plan volgend jaar weer naar LV te gaan en zal dan weer met expedia gaan.
Hoop dat je met de info iets kunt.
Groetjes,
Veronique
-
Re: Boeken via Expedia.com
Je kunt daar zelf ook achter komen. Gewoon het boekingsproces ingaan, dan kom je vanzelf op een totaaloverzicht van wat je moet gaan betalen.
Voor vluchten komen er meestal nog wel wat toeslagen bij voor veiligeheid en zo.
Voor hotels zijn de weergegeven prijzen meestal exclusief de sales- en verblijftaxen. En bij een aantal hotels komt er ter plaatse nog resortfee of parkeerkosten bij. Dit zou bij de hotelspecificaties moeten staan, of in de algemene voorwaarden m.b.t. hotels.
Oftewel, een boeking beginnen en doorgaan totdat je ziet wat je moet betalen. Zolang je geen creditcardnummer opgeeft wordt er niets afgeschreven.
-
Re: Boeken via Expedia.com
Als ik de site van Expedia open krijg ik dit te zien:
Das System hat registriert, dass Sie von Deutschland aus auf die Site zugreifen. In Deutschland ansässige Expedia-Kunden können auf der US-amerikanischen Expedia-Website keine Flugtickets oder Urlaubsangebote erwerben. Wenn Sie in Deutschland wohnen, können Sie über die deutsche Expedia-Site Flugtickets und Urlaubsangebote buchen sowie auf die speziell für Deutschland geltenden Informationen und Angebote.
Ik ben op dit moment in Duitsland en weet niet of de Nederlandse site dit ook aangeeft.
Wilde het alleen even laten weten.:-k
-
Kortingscoupon Expedia.nl
Ik kwam vandaag een kortingscoupon tegen van Expedia.nl waarbij je 50 euro korting krijgt op een packagedeal (vlucht + hotel) vanaf 500 euro. De coupon is geldig t/m 31 augustus 2009 (geldig op een reis in juli t/m september 2009). Meer informatie vind je hier:
www.expedia.nl/daily/aanbiedingen/couponaanbieding.aspx
Wellicht komt deze korting van pas als je nog een reis wil boeken (hoeft overigens niet naar Florida of Amerika te zijn)...\\:D/
-
Re: Ervaringen met websites als Bookings.com, Expedia etc.
Als ik me goed herinner zijn er ook mensen op het forum die via expedia.com wel eens hebben geboekt.
Nu probeer ik een cruise via hun te boeken. Maar dat wil helaas niet helemaal lukken. Als ik de boeking rond wil maken, geven ze bij adres aan dat ik een USA adres moet hebben. Ik kan niet aangeven dat ik een buitenlands adres heb
Weet iemand of dit betekent dat ik via hen dus geen cruise vanuit Nederland kan boeken?:roll:
-
Bij expedia.nl kun je geen cruises boeken, bij expedia.com wel.
-
Korting bij Expedia.nl
Expedia.nl heeft nu een kortingscode die een korting geeft van EUR 10,- op een hotelreservering bij een boekingswaarde van minimaal EUR 150,- De coupon vind je via de volgende link:
10 EURO Korting bij Expedia.nl
Toch weer mooi meegenomen als je bezig bent met het boeken van je vakantie! De coupon is geldig tot 31-12-2009.
-
Re: Ervaring gevraagd: hotelvouchers
Wij hebben vorig jaar geboekt via expedia.Was echt perfect,de prijs van de kamer was incl tax en scheelde ons in vergelijking met anderen 200 euro voor 10 nachten.Zeker de moeite waard dus.Succes.
-
Wij hebben afgelopen zomer ook via Expedia geboekt en er alleen maar goede ervaringen mee=D> Voor in mei gaan we zeker ook weer bij expedia boeken!! Succes ermee.
-
Hallo,
Zijn er mensen die goede of juist slechte ervaringen met Expedia?
Wij willen al onze hotels via deze site boeken, of raden jullie dat af?
En als jullie boeken bij expedia kies je dan voor de 'non refundable' of 'geen restitutie' of kies je voor de iets duurdere en dat je dan wel geld terug krijgt bij annuleren?
-
Re: Expedia
Geen ervaring met Amerikaanse hotels maar toevallig van de week een hotel bij Legoland Duitsland geboekt voor een stuk lagere prijs dan op de hotel site. Er stond nog bij op de Expedia site dat er mogelijk taxes bij kwamen dus even het hotel gemaild maar alles zat er al bij in. Het fijne vind ik dat we nog gewoon tot 72 uur van te voren (meen ik) kunt annuleren!
-
Expedia is prima, net als http://nl.hotels.com , http://www.booking.com/ en andere dergelijke sites. Vergelijk wel de voorwaarden voor annuleren en de bijkomende kosten.
Als ik zeker weet dat ik er slaap dan kies ik voor non-refundable. Wil ik meer flexibiliteit dan kies ik voor een te annuleren boeking. Ligt ook aan de prijs van het hotel..
-
Ik snap iets niet zo goed; sommige hotels kan je kiezen voor non refundable, of er staat helemaal niks bij, en die non refundale keuze is dan duurder, maar daar krijg je je geld toch niet terug als je annuleert? En bij die goedkopere wel, das toch raar?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
nee
Hallo,
Als je een mastercard bezit, kan je 8% korting krijgen op de hotels bij Expedia.
Dan wel aanmelden bij:
www.haalmeeruitjecard.nl
Wij hebben alle hotels voor komende zomer bij Expedia geboekt, vaak goede prijzen, maar nu afwachten of het goed verloopt. Je hoort het nog wel, wij gaan in juli.....
Kan je dat tijdens het boeken aangeven dan?
En geldt dat voor alle hotels op expedia?
Dat scheelt een hoop centjes dan!
-
We hebben al vaak hotels geboekt bij Expedia tot volle tevredenheid.
-
Ik denk toch dat expedia de voordeligste is, als je nog 8 % met je mastercard krijgt helemaal.
Ik ben nu alle hotels(waar wij willen gaan verblijven) aan het vergelijken tussen expedia - hotels.com en priceline en expedia is een beetje hetzelfde als hotels.com, soms iets goedkoper. (met die 8% off dus helemaal goedkoper)
Kan je bij priceline ook alles in euro's zien, kan het niet vinden, en ik vind dat handiger om gelijk te vergelijken.
Bij priceline zit er nog geen 12,5% tax incl. Dus alles prijzen zijn dus nog iets duurder??
-
Wij hebben nu bijna alles via booking.com geboekt en 1 hotel via expedia.
De prijzen zijn eigenlijk nagenoeg gelijk alleen bij Expedia komt er een tarief voor hun bij en booking.com niet.
Let wel goed op wat er vermeld staat bij je reservering. Wij hebben bv 2 hotels waarvan we 1 nacht moesten betalen. 1 hotel moesten we alles betalen en 3 hotels waar we op locatie pas hoeven te betalen.
-
wij hebben ook al veel via expedia geboekt. En zijn ook erg tevreden.
Wat me wel opviel is dat er nog wel eens verschil in prijs zit tussen de nederlandse en de amerikaans expedia, checken dus voor je boekt.
-
Expedia.nl als pakket
Ik ben vrij nieuw op dit forum dus excuus als deze discussie al eens eerder is gevoerd maar ik kon hem in ieder geval in deze opzet niet vinden.
Uitgangspunt: rond april/mei 2011 gaan we (2 volwassenen en kind) voor 16 dagen naar Florida, wat is goedkoper... alleen vlucht of als pakket met auto.
Nu had ik via dit forum al een aantal sites gevonden met zeer aantrekkelijke prijzen, zoals 'www.usa-reizen.de' en 'world ticket online' echter deze bieden geen pakket aan in combi met een auto.
Nu kwam ik bij toeval op de site www.expedia.nl en daar kom ik bij het boeken van een vlucht voor 16 dagen in maart 2011 op een totaalprijs van € 2.132,00 voor 2 volwassenen en een kind van 8 met een directe vlucht van Martinair (dus zonder tussenstop).
De auto betreft een 'Middelgroot 4-wielaandrijving'
Bij het boeken van een vlucht via eerder genoemde sites kom ik rond de
€ 1.850,00 exclusief de auto, waarbij een gelijksoortige auto welke ik separaat bij een organisatie moet boeken voor de periode van 16 dagen ongeveer op € 600,00 uit zou komen.
Tevens heb ik dan een vlucht met tussenstop!
Op dit forum wordt Expedia.nl bijna niet genoemd.
Lees ik er finaal overheen, of zijn daar bij de pakketkeuze slechte ervaringen mee of mis ik een belangrijk punt?
Alvast bedankt voor jullie feedback.
-
Re: Expedia.nl als pakket
Er zijn genoeg aanbieders die pakketreizen naar Florida aanbieden, heel veel zelfs. En ook ze aanbieders die jij nomt hebben pakketeen, al worden ze vaak anders genoemd. Even goed op hun websites zoeken en je vindt ze wel. Maar ze adverteren er niet groots mee. Begrijpelijk (vind ik) als je weet dat een pakket niet meer of minder is dan een optelsom van een aantal onderdelen. Onderdelen die in meer of mindere mate aansluiten bij je wensen, en (tegen meerprijs, natuurlijk) aan te passen zijn aan je eigen wensen en eisen.
Een "pakket" is een zeer curieus en divers begrip. Subjectief meestal ook. En zeker altijd goed voor een "sh*tload of questions" om een vergelijking mogelijk te maken.
Want een pakketreis is niets meer of minder dan een optelson van een aantal delen. En al die delen hebben hun specificaties, eigenaardigheden en mogelijkheden. Pas als je al die specificaties weet kun je iets over het geheel zeggen. En vergelijken met ander apkketreizen of optelsommen van losse onderdelen.
Om maar eens de meest voorkomende onderdelen van een reis naar Florida op te sommen:- Vlucht
- Accommodatie
- Autohuur
Laten we het daar maar even bij houden, om de vergelijking enigzins overzichtelijk te houden.
1. De vlucht.
Een aantal vragen om te kunnen vergelijken? Zaken die van invloed zijn op de prijs?
Vluchtdata, geboekte airline, uitvoerende airline(s), klasse, boekingsklasse, mogelijkheden/kosten wijziging ticket, bestemming, aantal stops, totale duur van de vlucht(en), beenruimte, catering tijdens de vlucht, kinderkorting, bagagevrijdom, Frequent-flyer programma, ...
2. Accommodatie
Welke klasse, welke hotel/motel/ander onderkomen, vastgesteld of zelf in te vullen, ligging hotel, bijkomende kosten, type kamer, afstand tot ..., incl. ontbijt, kwaliteit ontbijt, aanwezige extra's, (regelmaat van) shuttleservices, ...
3. Autohuur
Verhuurder, locatie verhuurbedrijf, klasse auto, mogelijke "or similar", eigen keuze of toewijzing auto, (hoogte van) verzekeringen, eigen risico's, (kosten van) meerdere bestuurders, kosten <25 jaar, dropoff kosten, benzinekosten, wachttijd bij balie, ...
Zoals je ziet zijn er vele, zeer vele variabelen die een vergelijking lastig maken. Op onderdelen al lastig, laat staan als ze in een pakket worden samengevoegd. Je slaat dan nog wel eens een belangrijk (lees: kostbaar) detail over.
En zoals je misschien is opgevallen eindig ik elke opsomming van variabelen met drie puntjes. Die dtaan voor ... ja, waarvoor? Voor alle overige variabelen die er nuy al zijn en er in de toekost zeker nog bedacht gaan worden door de vliegtuigmaatschappijen, autoverhuurders, hotelketens en -eigenaren, touroperators, reisbureau's en alle andere in deze branche betrokkenen.
Misschien heb je al door dat het vergelijken / beoordelen van de door jou aangegeven pakkereis erg lastig is zonder de exacte (en dan bedoel ik inderdaad de volledige) gegevens van dat pakket.
Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom er hier op het forum weinig vergelijkingen van pakketreizen worden gemaakt. En als ze dan worden gemaakt, blijken er vaak addertjes onder het gras te zitten. Zoals een zeer beperkt pakket bij de (kleinst mogelijke) auto in het pakket, de net niet op de door jou gewenste dagn beschikbare accommodaties, de goedkoopste ticketklasse die de airline net niet meer beschikbaar heeft op jouw data, etc etc etc.
Een puzzel met 1000 stukjes maken is best leuk, maar als het drie of meer puzzels (hoeveel is vaak ook nog onduidelijk) zijn waarvan de stukjes door elkaar liggen en ook nog eens veel "lucht" bevatten (hmm, spreekt hier enige frustratie :cry:), dan wordt het erg ..... erg ..... uh ..... tja, gewoon "erg".
Zo, even genoeg. Moeie vingers.
-
Re: Expedia.nl als pakket
O ja, voor ik het vergeet: Er zijn wel degelijk onderwerpen op het forum die betrekking hebben op Expedia. Als je "zoeken" in de blauwe balk bovenin het forum aanklikt, dan op "uitgebreid zoeken klikt, vervolgens "expedia" invult als zoekterm en dan kiest voor zoeken "allen in titels", dan kijt je een drietal (met jouw nieuwe onderwerp erbij: vier) onderwerpen met Expedia in de titel. Voldoende leesvoer. En de plekjes om specifieke(re) vragen te stellen die bij de desbetreffende onderwerpen passen.
Boeken via Expedia (.com/.nl)
Ervaringen met websites als Bookings.com, Expedia etc.
Hoteltarieven.nl/WWTE/Expedia kortingscoupon?